Jméno: Standa
IP: uživatel4538
 Mam tu trosku lama dotaz. Dejme tomu,ze bych mel zapalovani s rizenym predstihem. Tak s rostoucima otackama se mi bude predstih zvetsovat a nebo zmensovat??? Tady vsichni rikaji ze se zmensuje,ale kdyz se logicky podivam do rozdelovace od skodovky,tak tam se s rostoucima otackama zvetsuje. Uplne nejlepsi by byl nejakej graf. Potrebuju to na program(kod) pro procesor v zapalovani,kterej bude ridit (pocitat) ten predstih. Díky vsem za smysluplné odpovědi. Pokud dojde k uspesne realizaci tak se o vse podělíme a nekde to tu zverejnime i s kodem....
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. listopadu 2008 15:18
 jak už tady psali zkušenější ladiči, předstih se po dosažení otáček maximálního momentu snižuje...... pokud vim je to kvůli tomu, aby vzrostla teplota výfukových plynů čímž se změní rychlost šíření tlakových vln a výfuk tak zůstal v rezonanci. Zdar Zdenek
Datum: 11. listopadu 2008 15:18
Jméno: lampan
IP: uživatel982
 leda prdy je to kravina s proudenim to nema vube nic spolecnyho kdyz das predstih 1,2 tak to bude jenom tak hogli hogli hogli a kdyxz tam ddas 1,8 tak to pokvičí jak z praku
Datum: 11. listopadu 2008 14:19
 2T je bohužel v několika věcech značně obrácený proti 4T kde se všechno řídí vačkou...  Ale i moderní 4T maj předstihový (nebo předvstřikový mapy) a proměnlivý časování.... Jak řikám nevim o tom tolik abych tvrdil na tuty tohle a tohle....jediný co tvrdit že u 2T se předstih změnšuje....  Zkus si to...dej si předstih 4mm a jeď pojede ti to v krouťáku ale nevytočí se to..pak dej 1mm vytočí se ti jako prase ale bez síly...
Datum: 11. listopadu 2008 12:09
 Lampane- zkus si to promyslet o torchu víc....  O 2T se předstih zvětšuje jen do otáček maximálního kroutícího momentu pak se změnšuje až do max otáček...  Neni to je o čase a bouchání směsy...  Hraje tam velkou roli termodynamika proudění... Prostě když u 2T zmenšuješ předstih ve vysokých otáčkách dokážet do že se ti motor roztočí víc je sice víc tepeplně zatíženej ale roztočí se. Např MOTOPLAT zapalování začíná na cca 7mm a končí na 1,5 (jedna z křivek...) Takže i když o tom víme oba málo máme pravdu oba na půl....! Rozhodně je jedna věc jasná...se zvětšujícím se předstihem 2T neroztočíš....
Datum: 11. listopadu 2008 12:05
 u 4t platí to že se předstih zvětšuje, protože s rostoucíma otáčkama má směs míň času na hoření, ale 2t se chová někdy trochu nelogicky (aspoň pro toho kdo do toho nevidí)
Datum: 11. listopadu 2008 0:28
Jméno: standa
IP: uživatel4538
 nekdo se ptal na parametry vykonu. To jeste nevim.jsou 2 varianty. Pokud se mi povede dostavet EVO ktere se posledne chovalo dost divne,tak to bude lechce vylepsenej seriovej valec(lehce rosireny kanaly +2 prepousteci okynka navic),jednokrouzkovej pist,vrtani standartni,nechame asi snizit hlavu tak o +-1mm(to se bude muset odskouset),pokud sezenu nejakej material na domecek tak bude klapka,kdyz sezenu karbec z jawa 90 tak to bude super,jinak tam prijde karbec z 125 tatrana(difuzor 18mm,sytic),pak koupim 201 hikone(trosku se prispusobi) a jediny z ceho mam divnej pocit je klika....vsechny predesly veci vyridim za krabicku cigaret nebo flasku chlastu/sluzba ale abych si nechal o par mm stocit kliku a zaplatil za to 3 tácy...tak to se mi fakt nechce...kliku asi necham seriovou ....no ale premejslim o hlave od frikulina....+ladene zapalovani......aaaa pak je verze No.2 uplne seriovej motor,klapka,karbec z fika,seriovej vejfuk+ladene zapalovani...Z motoru EVO mozna udelam mozna jen motor seriovej(je po castecne GO) a strelim ho protoze stejnak zatim nemam rám do kteryho to EVO posadim....rysuje se mi jeden fajnovej mustang....majitel ma zakaz jizdy asi jeste na rok....uvidim,ale kazdopadne to zapalovani muze lezet doma a nebo jezdit v seriaku aby se odhalili skryte vady
Datum: 10. listopadu 2008 22:35
Jméno: standa
IP: uživatel4538
 kdo mluvil o staveni na kolene....nejenom ve skole mam vybaveni,prostredky,vsechno...i mozkove kapacity,ale jsou spise pres EKG nez pres 2T motor,ale s elektronikou pomuzou....
Datum: 10. listopadu 2008 22:13
Jméno: Sharky
IP: uživatel3443
 >standa: jo pardon sem se špatně vyjádřil, myslel sem to že se zapaluje před HÚ aby v HÚ hořela....
Datum: 10. listopadu 2008 22:04
Jméno: Pan Pulic
IP: uživatel2141
 http://www.jawa50speed.wz.cz/technika.html
Jak pise stejsky: predstih se se zvetsujicima otackama zvetsuje az po dosazeni resonancnich otacek, pote klesa...
Datum: 10. listopadu 2008 21:37
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 jo Stando mas pravdu musi se zakonite zvetsovat...
Datum: 10. listopadu 2008 21:33
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 jo este neco: pri malym predstihu nestaci smes prohoret, ma vetsi silu ale mensi schopnost tocit...
Datum: 10. listopadu 2008 20:41
Jméno: Steve
IP: uživatel4096
 dovolte abych se tu taky pripojil...tak sem se na va vyzbrojil a muzeme jit do finale...asi takhlec: to frikulin: je to jedno jak u dvoutaktu tak u ctyrtaktu, ale hlavni je ze se s otackama zvysuje  ...neni to ani tim ze by ta smes tam prudila pomalu a muselo by se cekat nez se tam pumpne ale jde o to, ze "se zvyšujícími se otáčkami se předstih většinou zvětšuje, protože zapálit to trochu dřív, než píst letí dolů, znamená využít energie v motoru efektivně"...proto se pri nizkych otackach napr. pri startu uplatnuje maly predstih aby se motor pri startovani mohl nakopnout tj gdyby byl velkej tak se neroztoci nebo az po dlouhy dobe a to tim ze nez by stacil poradne stlacit a nadelat si kompresi tak uz by jiskra davno prolitla a tudiz by to nemelo ucinek na sile,a cim vetsi sou otacky, tim vetsi ma byt predstih aby se sila spise prenesla do tocivosti...se zvysujicim predstihem se dokaze i to, ze pri malym to ma silu a pri vetsim zas vetsi schopnost to vytocit...v tom je to...taky napr pokud trpite obcasnym klepanim ve valci tak se udava jako docasny zmirneni zvetsit otacky pac pak je vetsi predstih a tim mensi komprese tim zas mensi narok na oktanove cislo a tim mensi schopnost predcasne detonovat...skoncil sem  pokud se vam na tom neco nelibi tak opravte, sou to teoreticke uvahy, vetsina neoverenych a cast prevzatych
Datum: 10. listopadu 2008 20:37
Jméno: lampan
IP: uživatel982
 frikulíne frikulíne co to tu píšeš za kraviny jak se ti muze u 4t předstih s zvetsujicima otackama zvetsovat a u 2t zmensovat neni to kravina?PROSTĚ PŘEDSTIH TECH 1,7 MM NEBO KOLIK TO JE JEN KVŮLI DÉLCE PÁLENÍ SMĚSI A TA JE U 2T I 4T STEJNÁ A TEN PŘEDSTIH SE MÁ ZVĚTŠOVAT!!!!!!!!!!!!!! PROTOŽE ZA 1VTEŘINU TI TO V MIN OTÁČKÁCH OBUCHNE JÁ NEVIM 10X A Z TOHO 1DESETINU ZTRATÍŠ KVULI TOMU ZE TA SMS MUSÍ MÍT ČAS NA EXPLODOVÁNÍ A TÍM ŽE MU ZVYSIS OTAČKY TJ DAS PLNEJ KOTEL TAK TI TO ZA 1VTERINU BOUCHNE 200X A ZTRATÍŠ 1 CTVRTINU A TENHLE TEN ROZDÍL MUSÍŠ VYROVNAT ČÍM???? !!!!!!!!!NO PŘECE ZVĚTŠENÍM PŘEDSTIHU NIKOLI ZMENŠENÍM!!!!!!!!
Datum: 10. listopadu 2008 19:45
 Protože si nenapsal parametry svého motoru, dovoluji si tvrdit, že jakákoliv konkrétní odpověď je nepřesná !
A co se týká křivek, tak nevím proč bych měl vymejšlet vymyšlený, viz PVL.
Datum: 10. listopadu 2008 19:29
Jméno: míra
IP: uživatel4532
 je to asi tak, že zápalná směs hoří +- pořád stejnou rychlostí, aby stihla shořet, musí se se zvyšujícími otáčkami zapalovat dřív. To znamená, že se předstih zvětšuje. Na jakou hodnotu, to se liší motor od motoru podle konstrukce a použití.
Pokud chceš stavět elektronicky řízené zapalování, kde dostane jednotka impulz signalizující polohu kliky a zbytek si "spočítá", tak samozřejmě základní předstih nastavený na tom čidle musí být ten největší, jaký by to zapalování mělo zpracovat. Zbytek si vyhodnotí počítač a nastaví optimální předstih pro dané otáčky tak jak mu naprogramuješ. Tady ho bude reálně zmenšovat proti nastavené základní hodnotě, ale vždycky platí, že čím větší otáčky, tím dřív musí zapálit. Myslím si ale, že vykoumat něco takového na koleně nakonec vyjde dráž, než to co nabízí imf soft za 2250,-. Mimochodem, i s těmi proklatými křivkami.
Datum: 10. listopadu 2008 19:27
 Snad dýl pálilo ne....?  Víc stlačenou směs....máš to trochu přehozený....
Datum: 10. listopadu 2008 19:11
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 s roustouciam točka s epředstih zmenšuje( to jest ž emilimetry ubývají aby to dříve pálilo)
Datum: 10. listopadu 2008 19:07
 U čtyřtaktu se předstih zvětšuje u 2T zmenšuje. Předstih by se měl zvětšovat až do otáček maximálního kroutícího momentu a poté padat dolů. V tu chvíly je to jako by ste si zkracovali výfuk.....čim kratší tim víc otáček. Úplně přesně to taky nepovim, jen vim jak má být. Dva grafy má stejsky na webu. Ale udělat jen jednu křivku....netrefíš se....  Já mám plně progromovatelný zapalování. Ale ještě nevrčelo....
Datum: 10. listopadu 2008 19:04
Jméno: standa
IP: uživatel4538
 sharky promin ale ona smes se vzdy zapaluje pred HU.To ja vim  Rozdelovac ze skodovky rika ze se predstih ma zvetsovat,zase v nejakejch prispevkach par tejdnu nazpet psal frikulin ze se predstih snizuje....takze sem z toho zmatenej...
Datum: 10. listopadu 2008 17:01
 Je blbost že by se zmenšoval, to by to s rostoucíma otáčkama zapalovalo čím dál tím později...
Datum: 10. listopadu 2008 16:48
 No, s roustoucíma otáčkama by se měl zvětšovat, ne? Aby to zapalovalo směs v HÚ a ne když už jde píst ve vysokejch otáčkách zpátky dolů....
Datum: 10. listopadu 2008 16:47
|



|