slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Když vezmu zapalování z 05-tky tak pootáčením celého zapalování se šteluje předstih. Posunováním druhého kontaktu kde doléhá kladívko se nastavuje odtrh. Tak na co je posunování vlevo a vpravo té destičky kde je kladívko, kondík a prachovka? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. října 2014 17:20
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
3 + 9 = .         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17622    
Kolečko děkuju že si měl ty nervy a přesvědčil mě. Nakreslil jsem si to a vskutku máš pravdu. Sorry za tak dlouhý vlákno.
 
 
Datum: 11. října 2014 17:20
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj kluci! Taky sem v mládí nastavoval enom pomocí destičky. Ono to nejak jelo. Potom sem se dozvěděl jak se to opravdu má seřizovat. A tú iskrú se dalo zapálit zrovna uhlí! HI!HI! Aj sem to sem chtěl napsat hneď, ale tak jak kolecko bych to nedokázal vysvětlit, toš sem rači byl ticho! Toš tak.
 
 
Datum: 10. října 2014 17:13
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Stando...ty to sice píšeš logicky, ale podle mě si to už špatně interpretuješ. Poloha vinutí vs. poloha magnetů má vliv na jiskru, na tom se shodneme. Proto se při přehazování 05 a 20 rotorů mění i poloha zapalovací cívky. To je celkem jasné. Teď ale s čim nesouhlasim - na té destičce je právě něco, co tu vzájemnou polohu magnetů a cívek ovlivňuje...a je to ta samotná destička. Pokud otáčíš pouze statorem, tak měníš pouze předstih. Když se nad tim zamyslíš, tak natáčením statoru vůči rotoru vůbec vzájemnou polohu cívek a magnetů v době přeskoku jiskry neměníš, ta je pořád stejná ať dáš předstih jaký chceš...protože o kolik změníš předstih, a tolik se ti změní i ta poloha cívek a tim pádem je to vždycky stejné. Pokud bys ale statorem nehýbal, a hnul jsi pouze tou destičkou, tak změníš okamžik přeskoku jiskry...ale už nezměníš polohu cívek. Tudíž cívky na statoru budou oproti magnetům v době přeskoku jiskry posunuty právě o hodnotu předstihu, jako jsi nastavil pomocí destičky...takže to, co píšou v manuálu mi dává celkem smysl. Pokud jsem to napsal nesrozumitelně, tak se to pokusím vyjádřit nějak logicky a možná i s obrázkem :-D
 
 
Datum: 10. října 2014 15:23
 
 
 
 
Jméno: dwein      IP: uživatel17620    
Standa pouzil selsky rozum v kombinaci se vzdalovanim od soustavy stromu a tim padem to tak bude nejpravdepodobnejsi
 
 
Datum: 09. října 2014 17:05
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17619    
No a právě z logiky zrovna tohoto vyplívá,že to co tam píšou je kravina. To je přesně to co píšu já. Polohou statoru si najdu ideální mg. pole (nejlepší jiskra) a předstih doladim na destičce ... Na destičce není nic,co by jakkoliv mg pole ovlivňovalo,ale poloha vinutí statoru vs poloha magnetů na rotoru... To už logické přece je ... Proto se u zápalek z mustanga a dvacítky přece prohazujou cívky podle označení rotoru protože poloha magnetů (05 , 20) ... Spíš si myslim,že se v tom manuálu hodně špatně vyjádřili ...
 
 
Datum: 08. října 2014 17:35
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
V návodu také udávají jako důvod optimální polohu magnetického pole v době přeskoku jiskry...
 
 
Datum: 08. října 2014 16:38
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17619    
Hele děláme tu z komára velblouda. Kulatý zapalování z j550/555/05 má tu štelovací destičku jen proto,že u velkých jaw najeli na nový typ zapalování s těmito destičkami a když už se jich rozjela tisícová výroba,tak to flákli i do pařeza. Jenže u pařeza se dá hejbat i celym zapalovánim,tak do manuálu napsali to co tam napsali... Řikam jediný co mi napadlo,tak polohou statoru najít nejsilnější jiskru (vcelku pěkně je to popsané v návodu na úpravu válce na http://www.jawa-50.cz)...jinak je asi jedno čim kam pohybuješ...
 
 
Datum: 08. října 2014 14:21
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel16863    
Předstih by se měl nastavit otáčením celého statoru, protože destička byla (měla by být) z výroby nastavená do optimální polohy a oba šroubky byly zakápnuté barvou. Obdobně to řešil Simson na S51, kde byl nastaven předstih stroboskopem a na snímač udělali rysku. Při rozborce se pak v manuálu píše, že předstih se nastaví tak, že jsou rysky proti sobě, žádný úhel nebo vzdálenost. V obou případech se zřejmě příliš nepočítá s výměnou kladívek, snímače a všeho okolo. Jinak bych se přiklonil ke Standovi a jeho variantě s nejdelší jiskrou.
 
 
Datum: 08. října 2014 12:26
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
V originál návodu k 555 se píše, že se otáčí celým statorem, a destičkou se nesmí v žádném případě hýbat...ten návod je zde na sesa-moto.cz...tak si vyber, že...:-D
 
 
Datum: 07. října 2014 20:05
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zjistil jsem, že se to nastavuje pootáčením celého statoru a pak se to dolaďuje tou destičkou, takže oboje je možné.
 
 
Datum: 07. října 2014 19:07
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
upřímně jsem ani nevěděl, že by se u 555 měl předstih nastavovat pootáčením celýho statoru... vždy jsem to nastavoval tou destičkou (obdobně jako u velký motorky) a nikdy sem to neřešil...
 
 
Datum: 06. října 2014 19:18
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
no tak zkusim stator upevnit tak at nevadi a jak se mi libi. Pak zkusím tou destičkou hýbat a uvidíme jestli to pojede :-)
 
 
Datum: 05. října 2014 19:17
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17611    
No oni v tý příručce píšou takový nějaký bláboly,ale já si myslim,že se má stator uchytit tak,aby to dávalo co největší jiskru a samozřejmně aby svorkovnice nepřekážela. Destičkou se pak doladí výsledný předstih. Je to i logický,vždyť má rotor jen pár magnetů...
 
 
Datum: 05. října 2014 11:13
 
 
 
 
Jméno: jirka_z ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
když se s ní nemá hýbat tak proč tam jsou ty šrouby a drážky k nastavení. Já myslím, že se tím něco nastavuje ale netuším co. Když to dám do střední polohy tak nejsem schopen nastavit předstih správě. Protože mi vývody statoru zapalování kde vedou dráty ven jsou příliš vlevo natočeny a nejde zavřít kryt motoru. Zkusím s tím potočit a uvidím. Třeba je to na to aby se dalo lépe štelovat předstih s celým statorem.
 
 
Datum: 05. října 2014 8:30
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar. V nějaké příručce, snad k 555 jsem četl, že správně se otáčí celým statorem alternátoru. Ta destička slouží pro nastavení referenční polohy již při výrobě a nemělo by se s tím hýbat. Jestli se nepletu tak to mělo souvislost s polohou kladívka, magnetů v rotoru a cívek v době přeskoku jiskry.
 
 
Datum: 05. října 2014 8:16
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 23.04.2025 15:04:51 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu