 ahoj, chci se zeptat jestli by mělo na výkon vliv výrazné schlazení nasávaného vzduchu, nikde jsem to ještě timhle způsobem řešený neviděl, mám možnost sehnat suchý led a napadlo mě s ním obložit airbox, samozřejmě tak aby výpary z něj nešly do sání
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2014 18:36
 uvidíme, těžko můžeš soudit jak moc ledovej vzduch bude, nebo jak moc zmrzne karbec když nevíš kam a kolik toho dám, proto bych na tohle téma diskusi nezaváděl  stejně mám spíš strach aby se moc nesmrskla vložka ve válci a nechytla se pístu
Datum: 07. února 2014 18:36
Jméno: Standa
IP: uživatel16786
 Nechci ti brát iluze... Teorie je úžasná ... ale ... ten motor znám zkrz na zkrz a v jeho seriový podobě je tam tolik nedostatků,že nějaký přivedení "ledovýho" vzduchu nemá význam ... moc by mi zajímala fyzikální/mechanická reakce: ledovej vzduch x rozpálenej karbec ... ti z toho vypadaj mosazný vložky  ... ale stačí málo a budeš mít omrzlej karburátor i bez suchýho ledu ... a to funguje ...
Datum: 07. února 2014 16:58
 tak jsem prolít nějaký zahraniční stránky a zdá se že můj nápad neni uplně od věci, dokonce má i nějakou tu historii a pár firem se tim i živí  tak teď už jen zmapovat konkrétní dopad na konkrétní motůrek a něco z toho vytřískat  ten krám na chalupě je seriovka se všim všudy tak by bylo hezký zjistit že když sání obložim přesně šesti kostkama pojedu o 10km/h rychlejc
Datum: 07. února 2014 15:12
 Mno ochlazení u IC je poměrně značné, vzduch to sice neschladí na nižší teplotu, než je teplota okolí, ale zase ho ochlazuje z relativně vysoké teploty, takže rozdíl teplot tam je docela velkej. Nedá se říct, že by nitro zrychlovalo kvůli jeho hořlavosti, neboť za standartních podmínek je oxid dusný dost nehořlavý plyn. Obsahuje ale více kyslíku, než vzduch, a proto lépe podporuje hoření paliva(benzínu). Navíc, plyn který nějakým způsobem expanduje, tak ztrácí tlak a získává objem, na což spotřebuje teplo, které odebere svému okolí, takže ve výsledku schladí vstupní vzduch do motoru o desítky stupňů celsia.
Datum: 07. února 2014 14:57
 intercoolery znám, ale tam to ochlazení nebude tak razantní, nitro jsem vždycky myslel že zrychluje hlavně kvůli jeho hořlavosti  dík za doplnění infa  v létě zkusim zalaraborovat  kdyby tu někdo byl s konkrétní zkušeností tak hned piště, pokud to teda neni výrobní tajemství
Datum: 07. února 2014 14:48
 Čus. Teplota vzduchu na vstupu samozřejmě má vliv na výkon, a to nepřímo úměrný, do jisté míry pochopitelně. V praxi se to používá běžně, jako příklad uvedu intercooler u přeplňovaných motorů. V podstatě i "nitro" (vstřikování oxidu dusného), je z části založeno na tomto principu.
Datum: 07. února 2014 14:30
|



|