 Zdravím draci, mám pár dotazů, nedávno jsem od kámoše koupil Jawu 20 v téměř originálním stavu a potřebuju se zeptat znalců na pár nejasností : Kama přesně vede náhon tachometru, popř. jeho uchycení v zadní části ? Jaké je origo uložení stojánku + stojánek samotný (popř. foto kdo má) ? Je normální, že rok 1970 (placatá kyvka, zaoblený kryt, lišty) má ještě šroubovací víčko nádrže ? Jaká je origo odrazka vzadu ? Ještě technická: Pionýr za studena startuje na poprvé nebo na podruhé a deží pěkně volnoběh, ale jak se zahřeje tak má tendenci chcípat i když volnoběh o něco zvýším (pustím plyn a buď chcípne nebo sotva jede) a když přidám, chvilku se to hltí a pak to vyletí.. na co se mám zaměřit? Předem díky za odpovědi, ať to jezdí.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. dubna 2013 10:27
 OK, děkuji vám za rady, dělám takovou menší repasi (všechno vyčistit vyleštit, částečná GO (spojka, gufera, těsnění), drobné díly do laku apod .. ten tachometr je ok, plíšek jsem tam našel takže je to dobrý. Co mě ale udivuje je ta nádrž .. kámoš má 05 (novější zapalko, karburátor, bohužel beze štítku) a má tam už špunt i s ovzdušněním nádrže .. ale na té 20 to vypadá jako origo, jenom je tam jinej kohoutek (dlouho stála), ale je tam to šroubovací víčko i s dírkou veprostřed, nádrž šedá .. ten pio je hodně zachovalej, plyn, spojka, brzda a rozpadlej náhon tachometru ještě bílý bowdeny, zapalování má zakáplé šrouby červenou, původní motor ..
Datum: 21. dubna 2013 10:27
Jméno: standa
IP: uživatel4535
 Roky 67,68,69 a dál nikdy neměli uzávěr se závitem. Už i poslední řada J05 rok 66(a ještě některý 65) měla špunt + odvzdušňovací ventil vzadu na bandě. Tyto nádrže se zcela vyjimečně ještě domontovali na první desítky kusů dvacítek z roku 67,ale rok 70 NEMUŽE mít uzávěr se závitem. Stojánek jak popsali níže,úchyt pružiny za středovej držak uchycenej v motoru. Zbytek souhlasí na rok 70 - placatá kyvka,zakulacenej kryt,řidítka svařená v držáku+ velkej krycí plech,doutníkovej vejfuk,odrazka kulatá. K chcípání - dokonale vyčisti karbec,bude ucpanej vzdušník volnoběhu + lehce vyšší hladina + možná ucpanej odkapovej otvor vzadu před kolenem.
Datum: 19. dubna 2013 10:30
 jo k tomu hlcení - jde o to rozeznat hlcení a dušení  , pokud se dusí je chudá směs, pokud hltí tak bohatá směs, v každym případě koukni na svíčku ta prozradí vícc pokud je světlá a suchá máš chudou směs (fichtl se dusí)(buďto zvednout hladinu nebo přidat na jehle + zkontrolovat trysky a čistotu karburátoru) pokud je svíčka černá a mokrá je směs příliš bohatá(hltí se)(při bohaté směsi je naopak hladina zřejmě moc vysoká - ubrat na hladině + třeba na jehle - tzn. - dát na vyšší zářez)
Datum: 18. dubna 2013 14:07
 tady je ta fotka toho plíšku(omluvte horší kvalitu), takhle podobně je to i na straně brzdy, tam to drží bowden od brzdy, ale co sem koukal po ostatních fichtlech, tak tam ty plíšky skoro nikdo nemá  , jinak pod kapotáží je to vedení snad jasný  , vést ho co nejkratší cestou, s co nejmíň prudkýma obloukama
Datum: 18. dubna 2013 13:49
Jméno: Já
IP: uživatel7978
 Já mám taky Jawu 20 z roku 1970 a taky mám šroubovací víčko. Buď nádrž někdo měnil a nebo se spotřebovávaly staré zásoby nádrží v továrně.
Datum: 18. dubna 2013 13:25
 tal lanko vedo do prsíček dírkou, pak vede kolem karburátoru a rámu, podél rámu mezi řetězem a vrchem nad čepem kyvky, pak u šroubu stupačky z vnitřní strany kyvkyje plíšek a ten přidržuje lanko - těsně před napojením na šnek, já mám pionýra z 68ho a a stojánek mám dělanej tak že u nejspodnějšího úchytu motoru a stupaček-kříže- mám mezi kartery mezírku, v které je plíšekkterýmá v sobě dvě díry v jedný drží v karterušroubem kříže, do malinkatý se dává péro od stojánku které vede prostředkem k prostřední příčce na stojánku, Bohužel foto bych mohl dodat zítra, víčko nádrže mám normální špunt s labyrintem, nádrž bez závitu a odvzdušňovacího ventilku, štítšk v azbuce - vyčerpávající - snad
Datum: 17. dubna 2013 22:15
|



|