Jméno: a.pelcik
IP: uživatel8358
 Čau, kolik mám mazat na jawa 550? Standartně mažu 1:50 ale neni to málo na takového veterána? V manuálu před pár dny sem přečet poměr 1:25, právě mi ze dne na den pionýr přestal tahat má větší vibrace a asi se víc ohřejvá tak mám strach aby to nebylo nějaký ložisko. Nevadí když olej budu míchat s naturalem 95 a když sem měl v nádrži předtím smíchaný special 91 a nalil sem tam k němu (smíchal) s naturalem 95? Celkem mi na něm záleží tak se nesmějte, díkys Adam.
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. června 2011 19:09
Jméno: OndraJW
IP: uživatel10860
 myslel sem to od parama
Datum: 09. června 2011 19:09
 Jinak používam ten olej M2T v průhledný plastový pixle z benzínky.
Datum: 09. června 2011 12:05
 Čau, díky všem za odpovědi. Vypadá to že asi nějaký to ložisko bude KO, ještě se na to podívám. Nemůže to dělat předstih nebo špatně přimontovanej vejfuk? Hned až se k němu dostanu dám do nádrže víc oleje, snad nebude pozdě ale stejně to podle mě má motor už za sebou. Nikdy do něj nebylo šáhnuto a celkem by to potřeboval. Ještě den před tim než se to rozbilo sem zkoušel maximálku a byl v provozu asi hodinu. Takže to může bejt tim když motor byl špatně mazanej. No až budu mít čas tak se na to pořádně podívam. Jinak jestli se chcete na něho podívat je tady: http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=59850 . Doufam že timhle neporušuju pravidla, Adam
Datum: 09. června 2011 12:04
 Obyčejný paramo m2t má api tb. Paramo vyrábí taky m2t super a to má api tc. Já kupuju to obyčejný a nemám s ním problém.
Datum: 09. června 2011 7:57
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 Js: tak nějak předpokládám, že je většinou řeč o tom horším v průhledných pikslách, co je k dostání na každé benzínce. O tom paramáckým vím, ale ještě jsem se s ním na pumpě nesetkal, nicméně tuším že má specifikaci API TC, takže ho označuji za kvalitní olej, jako ostatně každý s API TC.
Datum: 08. června 2011 23:25
 Jawasimson: Čemu říkáš "vařit svíčka"? Čemu říkáš, že se to uvařilo? Uvařit motor se říká, když se začne vařit chladicí kapalina. To u těhle motorů opravdu nehrozí. hh: Mě přijde uhozený nadávat obecně na m2t, protože olej pod tímto názvem vyrábí několik výrobců. Jezdím na m2t od parama a výfuk stačí čistit circa jednou za 6000 km. Na to vyšší opotřebení jsi přišel jak, mluvíme-li o kloudném m2t vyráběném z ropy a ne o vyráběném přefiltrováním vyjeťáku?
Datum: 08. června 2011 23:15
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 že M2T "stačí" a je to "sračka" se nemusí nutně vylučovat, ano stačí a při mazání 1:30 se na něj dá normálně jezdit, jen oproti moderním olejům víc kouří a tvoří mnohokrát více úsad ve válci a celé výfukové soustavě, které je samozřejmě nutno často čistit, jinak dochází ke snížení výkonu, zvýšení spotřeby a dalším problémům, které jsou tu na denním pořádku.. nejspíš se i nepatrně zvýší opotřebovaní součástí motoru (např. že výbrus bude třeba po 25tkm místo 30tkm s kvalitním olejem), ale tohle spíš záleží na stylu jízdy a celkovém stavu motocyklu.. tolik můj postoj k M2T, teď o něm už zas nechci měsíc slyšet..
Datum: 08. června 2011 22:51
 jinak olej sem daval 1:20-1-35, skousel sem pridavat i ubirat olej ale chyba proste furt byla olej davam SHELL nebo CASTROL a benzin SHELL nebo z pumpy VS-PETROL takze nejsu to tak hrozny benziny a ani oleje takze fakt nevim cim to mohlo bejt ale 555 uz nemam mam jenom 23 Mustanga a Simsna s51 Enduro a vtom zadny problemi nejsou ale urcite se chci jeste k 555 vratit nebo k 550 pařez.
Datum: 08. června 2011 22:50
 sice je to pro 4takt olovo ale ja to dal do pionyra trosku podle navodu namichal a jezdilo ta 555 lepsi se da rict nevim no a ty svicky sem tolik nevaril u jawa 23 Mustang olovo vubec nedavam svicky se nevari jezdi v pohode nechapal sem nikdy proc u 555 se my ta svicka varila kdyz sem jel kopec atd a dost se to zahrivalo kdyz sem nedaval olovo a nemel vykon pokud se hodne uvaril bylo to po vybrusu zajeto 500km v pohode zadny honeni ! new hlava svicka Pal 14-7 skousel sem i DENSO apod svicky do byli doporuceny proste to moc nechtelo jezdit pokud se prehral motor bylo to komplet po geo new loziska gufera pretesneno sestelovany zapalovani atd new elektrika atd atd a nechapal sem proc nechce nikdy vytahnout bez kecu kopec napr pred kopcem sem si preradil na 2jku sem to rozjel a potom v pulce kdyz nechtel ject preradil na 1 nicku a jel jel moc sem to netocil a pri trictvrte kopcem sem to uvaril jako prase kourilo se stoho smrdelo a 1x sem to i pridrel pak se delal znovu vymena krouzku a pistu a valec mirne prebrousen od doby co jsem koupil Mustanga tak ten kopec vyleti jak nevim co mam tam zapalovani z 555 je to spolehlivi kvalitne tepli/studeny start maximalne na 3 lehky protoceni motoru a ten jezdi kopce nekopce dobre musim rict ze vtom je jako rodzil ve vykonu je videt ze 555 je o hodne slabsi ale casto sem to uvaril mno a mam kamose co ma 550 a rekl ten stejny nazor co se prestal vyrabet origo benzin SPECIAL tak se mu ta 550 casto vari taky mno na 20,21,23 to asi nema takovi postih protoze tam uz je hlinikovej valec i hlavu u 555 mas litinovi valec a toje horsi bych rekl pac kdyz sem skousel na 555 davat valec z 21 tak to jezdilo a tahalo a nevarilo se to tolik jak z origo valcem asi vtom nakej rozdil urcite bude ! mno....
Datum: 08. června 2011 22:45
 Olovo má význam jen u starých čtyřtaktů na ochranu ventylových sedel. Různý benzíny můžeš míchat jak chceš. 1:25 se předepisovalo kvůli m6a. Pro m2t stačí 1:30. K nadávvání obecně na m2t se snad nebudu ani vyjadřovat. Doporučovat převodový olej jen podle značky je úplná blbost. Každá značka vyrábí několik převodových olejů a ne každý je vhodný. U převodovýho oleje koukej aby měl sae 80w, api gl-4. K tvým popisovaným problémům, zkus vyčistit karburátor a zkontroluj, jestli ti někde na spoji karburátor-kolínko nebo kolínko-válec nesaje falešný vzduch.
Datum: 08. června 2011 20:47
 Nedávej tam ani olovo,ani M2T,obojí stojí za hovno...
Datum: 08. června 2011 19:20
 skus jehlu jestli nevypadla a nebo jestli nemas špatný tesneni pod kolinkem nebo skus to rozlozit a slozit je to divny mno to Olovo tam jako nemusis davat mno toje jako dodatek ale ja bych tam m2 T daval do benzinu a do spojky davej prevodovy olej MOGUL nebo CASTROL pokud mas nakej jinej kontakt internetovi jako napr skype nebo email muzeme psat tam
Datum: 08. června 2011 19:02
Jméno: OndraJW
IP: uživatel10860
 řekl bych že M2T do pionýrů stačí!! každý tady říká jak jeto sračka, ale když ho tam dáš normální množství tak jeto úplně v pohodě... nevím co pořád řešíte M2T.. Určitě tam nebudu dávat nějaký ty castroly atd., protože je to určené do vysokootáčkových motorů a to fechtl není.
Datum: 08. června 2011 18:51
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 M2T je špatnej olej...lej tam něco lepšího ( stihl,castrol,shell) a takový oleje dávej 1:35 , jinak to olovo je tam zbytečný ,protože je určený na ventily
Datum: 08. června 2011 18:35
 Jinak používám olej M2T a oleje je v převodovce dost. Adam
Datum: 08. června 2011 18:20
 Ahoj, díky za odpověď. ICQ nepoužívám, tak se chci ještě zeptat. Čemu pomůže že tam dám olovo?  Motor sem zkoušel bez svíčky a šel lehce, dekarbonizoval sem vejfuk a zkoušel sem se prohrabat v karburátoru. Ten vejfuk nepomoh, pak jak sem tam dal ten karbec (skládal ho děda) ho asi špatně složil a pionýr začal po startu točit sílený otáčky, to se opakovalo pokaždý i když sme zkoušeli štilovat lankem. Pak sem neměl už čas, na další věci. Zkoušel sem taky pootevírat a zavírat vzduch. filtr a to taky nepomohlo. Nevíš čím by to mohlo být? Jinak díky moc za radu  . Adam
Datum: 08. června 2011 18:18
 mix 1:35 na natural mužes jezdit normálně akorád je to starší stroj tak přidávám do benzinu tu flaštičku z OLOVEM jak se dává do ŠKODOVKY 120 atd koupíš u každý pumpy kde sou trošku vybavení stačí říct chci tekuté OLOVO pro starou motorku do benzin Natural 95 oni už by měli vědět je to lepší pro takoví stary motor já to dávál do 555 norálně jinak se my furt vařily svíčky do Mustanga už to dávat nemusíš protože je to trošku novější motor a jinej válec atd tam ja to taky už nedávám jezdí v pohodě tak a jinak žádné ložisko by to nemohlo dělat pokud se motor po vyšroubování svíčky točí lehoučče při otočení motoru ! jinak mě můžes psát na ICQ 559021858 tak kdyby něco vyznám se vtom stačí napsat poradím rád nejsem jako ostatni lidi co jsi tu stebe delaji srandu a neporadi ! tak at se dari...
Datum: 08. června 2011 18:01
|



|