Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: honza
IP: uživatel18158
 Zdravím mám zas ten samý problém hřeje se mi dynamo dal jsem nové uhlíky ujedu kousek a přestane mi to dobíjet ... nemohu nikde sehnat barevné schéma zapojení. Rozdělal jsem regulátor a na levé cívce je velká tečka na kontaktech . že bych měl špatně zapojený regulátor ? repasoval jsem starou instalaci nové očka atd ... v pravo jsem zapojil červené přívod z baterky a vlevo modré. Do prostřed bílé a po stranách bílé na kostru ... Byla to dobrá motorka ale začala se nějak kazit asi budu na vině já. Prosím poraďte nebo by jste dali vape ? je to hodně práce to překopat ? A ted mi ještě přestaly jít blinkry že by špatný přerušovač ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. března 2016 8:00
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Podle barev to souhlasí,ale raději překontroluj, kam to opravdu vede. Červená z B reg. 1. na pojistku k baterce 2. spínací skříňka svorka 30. Bílá z M reg. na svorku M dynama. Modrá z D reg. 1. na svorku D dynama a 2. kontrolka dobíjení. Bílá na boku uzemění.
Datum: 25. března 2016 8:00
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 neřeš barvy kabelů, ale to, aby to bylo správně zapojený podle schématu! Wape je dobrá věc. ale tak trochu zbytečnost (resp. záleží na intenzitě a druhu použití motorky, mě wape nikdy v žádné z mých 9-ti moto nechybělo)... a jinak bohužel nejsem jasnovědec, abych ti řekl, proč ti přestali jít blinkry... možná bude lepší, když to svěříš někomu, kdo se v tom trochu vyzná, aby ti na to mrknul...
Datum: 24. března 2016 18:42
Jméno: honza
IP: uživatel18158
 Tak už vím kde je problém dostal se mi na komutátor olej z řetázka a trochu ho to opálilo časem se zanese a nehce dobíjet .... taky možná krátké uhlíky mají 14 mm kolik mají nové ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. března 2016 19:35
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 všechno rozeber a pořádně vyčisti lihem... uhlíky dokud nemají 7-8 mm, tak jsou v pohodě, nesmí však zůstávat vyset v šachtách...
Datum: 20. března 2016 19:35
Jméno: honza
IP: uživatel18158
 Zdravím mám čz 175 a jel jsem se projet dělal jsem celou go akorát jsem udělal chybu že jsem namazal plsť jakýmsi mazivem na řetázky ... akorát jsem si neuvědomil že to asi nesnese vysoké teploty.jak jsem dojel bylo celé dynamo vřelé. Asi to bylo tím že byla ta plsť suchá Dnes jsem dal nové kladívka a namazal to mazivem na ložiska co snese i vyší teploty. . no dnes jsem jel a přestalo to dobíjet tak jsem vyčistil uhlíky a bylo to celý komutátor byl zasranej a máto nádech spálení měl jsem strach aby neodešlo vinutí .... už to i dobíjí a startuje to dobře.... snad mě někde nenechá  a ještě něco jak začíná brát zadní brzda ozývají se ztama divné zvuky nevíte co by to mohlo bít ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. března 2016 9:10
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 to je blbost, aby se ti hřálo dynamo kvůli nenamazané vačce... problém bude někde jinde... jakej regulátor tam máš?
Datum: 20. března 2016 9:10
Jméno: standa
IP: uživatel18603
 No to je divný. Já u péráka namazal vačku špinavejma rukama a 8 let to bez problému funguje. Nic se mi nehřeje ani nepálí a kladívko nemizí ,resp nevim o tom,už cca 3-4 roky jsem na něj nekoukal. Smrad z dynama bych nebral na lehkou váhu. Mohl to bejt jen mastnej komutátor a napálilo se to,ale byl bych teď opatrnej ... já tam dřív zapalování z čz 175 (477) měl a bez ohlášení napřed shořelo rele ,pak se napálilo vinutí a pak to zdechlo...z neznámýho důvodu to pak z velkýho kopce zas blaflo a dojelo to bez problémů 30km domu,ale vše bylo v hajzlu,přežil jen rotor ... napečený (statorový 2 cv) rele i vinutí smrdělo ...
Datum: 20. března 2016 7:08
Jméno: Pavel S.
IP: uživatel17888
 Zdravím, pincek 21, už dřív jsem s ním měl podobné problémy jako ted, myslel jsem si že saje někde faleš, když mi začal téct olej tak sem to celé důkladně přetěsnil, nové gufera, a mezi kartery papír se silikonem, jen mezi karburátorem a kolínkem je obyč silikon. no problém je ten že když startuju za studena tak přechlastám a startuju a ono to třeba jen párkrát zapálí a hned to zdechne a když to tak udělá asi 4x tak už jdu roztláčet a vždy to jen cukne a až za dlouho to nakonec jaksi taksi chytne a jede. ještě chci poznamenat že nějak extra nechce držet volnoběh, šroubek mám skoro přitahlý na maximum, a svíčka bývá mokrá když ji po neuspěšných pokusech vytáhnu a zapalování mám seřízené špičkově tak ted čím to je. jehla na 2. zářezu a hladina lícuje předem díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. března 2016 18:41
Jméno: Pavel S.
IP: uživatel17888
 zkusím tam dat novou svíčku a zmenšit hladinu
Datum: 15. března 2016 18:41
Jméno: standa
IP: uživatel18587
 Mokrá svíčka = extra uchlastanej karbec a nebo nepálí svíce jak by měla.
Datum: 15. března 2016 6:50
Jméno: spacek
IP: uživatel15770
 PROBLEM BUDE ASI VTOM SILIKONU PATRI TAM TESNENI,SILIKON SE TI VYTLACIL DO SANI.MALO VZDUCHU.CAU
Datum: 13. března 2016 13:04
Jméno: Lukáš
IP: uživatel17062
 Čau chlapi potrebuju radu mám mustanga je po go ložiska gufera a novější píst a kroužky všechno je utěsněny benzín OK předstih ten je naprosto v pohodě je tam 72 triska a jehla az dole je to porad takový linejsi a svíčka je taková zacernelejsi je tam n15c filtr taky OK 3 netahne a kolečka nejsou prohozeny... Potrebuju poradit jak mám nastavit směs .... Nebo myslíte ze si to teprve sedne ? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. března 2016 9:40
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 co si mám představit pod pojmem NOVĚJŠÍ píst???
Datum: 09. března 2016 9:40
Jméno: Lukáš
IP: uživatel18255
 Rikas ty ... Já jsem se jenom ptal...
Datum: 08. března 2016 15:05
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Takže máš "7 let praxe" a umíš hovno......... Měl by sis dostudovat aspoň ten základ......
Datum: 07. března 2016 23:46
Jméno: Lukáš
IP: uživatel18255
 Tak ty jses jasnej jen jsem se ptal a ze to jede hůř no asi kdyz je tam jiném válec a předstih je 1.6 tak jsem se spletl no... Od spoda táhnul a pak se mu moc nechtělo... Proto jsem se ptal jak mám udělat tu hladinu s tou 72 takže se sklidni mel jsem tam 68 ale s tou to jelo hůř na všechny kombinace jehly a nejsem kkt abych to toho mlatil.... A silikon moc nepouzivam jen jsou trošku potreny plochy a pak papír .... Klika se točí v pohodě a převodovka taky... Poprvi to nedělám zadal jsem vas o radu ne o to aby na me byl někdo hnusnej a dělal ze me největšího curaka ... Hned ten člověk je nespatnejsi a debil co nic neumí hranu se v tom už od 9 a to mi je 16 takže jestli chceš někoho urážet urazej si někoho jinyho ... Díky
Datum: 07. března 2016 23:29
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Takže mi v podstatě tvrdiš že s válcem 05 to nemůže dobře jed ? No to si to teda vylepšil .............................. a jak si poznal že máš válec 05 ? Nevěřím že sis to rozebral a změřil..... "předtih v pohodě a tryska 72" je opravdu vražedná kombinace. Ty vaše generální opravy znám až moc dobře ..... Klika se netočí..... převodovka se netočí .... novej píst znamená přihnutá ojnice ... a všechno utěsněný znamená motor plný silikonu.... takže generální oprava ve stylu pojď mě jebat...... jezdi na kole - budeš rychlejší
Datum: 07. března 2016 14:52
Jméno: Lukáš
IP: uživatel18255
 Dobrý nervy na me nebo to nekomentuj idiote... Zjistil jsem ze mám 05 válec tak proto...
Datum: 07. března 2016 11:10
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Nic si kurva nesedne.... jak u idiotů ..... beztak se ti klika netočí.......... "předstih je v pohodě" ??? to znamená co ? Opravdu takové číslo neznám...... zbytek nemá cenu ani komentovat ...... hoď to do kopřiv a jezdi na kole ......
Datum: 07. března 2016 2:26
Jméno: Lukáš
IP: uživatel18241
 Takže mám dat 68 a jehlu na druhém zářez ? Je to porad bohatý
Datum: 06. března 2016 20:11
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Proč máš trysku 72 a ne 68 ? Proč máš jehlu dole (chudá směs) a ne ve druhém zářezu ?
Datum: 05. března 2016 10:00
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
Posl.aktualizace: 12. března 2016 23:48
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Když je to speciálně pro mě, tak tě nechám ..... Tacháků jsem se na rozebíral .... dělal jsem jak 555,21, 23 a vím..... jsou jak 4 místný, tak 5 místný................... "Kolíky" v náhonu musíš udělat z vrtáku - ten se ti nikdy nestřihne a lanko ti nikdy nepraskne pokud ho máš vedené normálně a bovden předem vykoupaný v teplym oleji ............. Teďka jsem si repásnul zadní kluzáky na Janečka a kolík pro šroub napínáku řetězu jsem urobil o5 z vrtáku. (Akorát jsem ho udělal volnější o 0.4 a zalepil barvou.... kdybych to náhodou v budoucnu musel rozebírat..... ) P.S. klasickej HSS vrták za 7 kč je naprosto ideální na takové to píčoviny.....
Datum: 12. března 2016 23:48
Jméno: standa
IP: uživatel18582
 Speciálně pro tebe se Franky půjdu podivat. Mam všechny stejný a všechny ze starý 05,20,21 ale snad najdu i jeden z mustanga. Když mi to vyjde tak zítra či v pondělí napíšu. Dnes jsem až do noci v robotě .
Datum: 12. března 2016 17:44
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 novější tachometry mají standardně pětimístný číslo... čtyř mají tacho typu 555 apod. ...
Datum: 12. března 2016 13:31
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Při vší úctě ..... Stando ..... meleš hovna.
Datum: 12. března 2016 13:28
Jméno: standa
IP: uživatel18581
 A že se tak blbě ptám,oni měli nějaký fichtly 5-ti místný počitadlo ujetých km? Nebo tim pátym číslem myslíš metry? Já mam všechny doma 4 místný. Tzn max 9999,9 a jede znova... jinak si taky dovolím podotknout,že tvé počínání mi přijde podivné. Nic bych nestáčel,kolik je na pio najeto nikdy nikdo nezjistí,protože všechny tacho se po 9999 přetočí na nulu a za druhé je u pio klasika,že se každou chvíli strhne náhon a nebo lanko. Kolíčky v náhonu se mi přestaly střihat až když jsem tam narval pořádný "kolíky" .Lanko jsem vyměnil/opravil 3x a pak mi došla trpělivost. Lanko jsem vyhodil. Až budu sundavat rozetu tak vyhodim i náhon. Když budu chtít vědět kolik jedu/točím tak tam dam otáčkoměr na VN kabel. Při převodu 13/55 se 6000ot/min = 60km/h. Víc mi nezajímá. Tak asi tak.
Datum: 12. března 2016 13:23
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 vrtačka je v pohodě ... akorát ty jsi línej držet ji 46 dnů a 9 hodin ..... v kuse .....
Datum: 07. března 2016 2:34
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Vyraž na 8840km dlouhý výlet  Nejrychlejší to bude rozborkou, ale nějak mi uniká smysl celého konání? Pokud chceš počítat km od nuly, pořiď si digitální tacho z bicyklu a mechanický tacho nech na pokoji...
Datum: 02. března 2016 13:52
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nejjednodušší řešení je, brát stav kterej tam je, jako výchozí, případně stočit tou vrtačkou na nějaký rozumný číslo (třeba 10 000,11 000 apod.)... dalším řešením je rozpertlování rámečku tachometru, rozebrání, přeskládání číselníku a opětovné složení,,, ovšem hrozí poničení rámečku tachometru a nesprávné nastavení předpětí pružiny rafičky a tím i "rozhození" přesnosti měření aktuální rychlosti...
Datum: 02. března 2016 10:28
Jméno: Dew
IP: uživatel18572
Posl.aktualizace: 29. února 2016 23:10
 no minimálně by mohl být trošku lepší start....
Datum: 29. února 2016 23:10
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Minimální. Poznáš rozdíl 1,5 a 2,0 ....
Datum: 29. února 2016 22:00
 Ne v pohodě já se jen ptám  já mám na svým 1,7 ale pro srandu zkusím 1.9... jaká bude změna..
Datum: 29. února 2016 20:22
Jméno: standa
IP: uživatel18574
 Dlouhodobě se mi osvědčují hodnoty okolo 1,8-1,9mm před HU jako ideální pro seriové a lehce upravené motory. Na 60ccm válce,kde držím kompresní poměry pod 9:1 dokonce nastavuju hodnoty lehce přes 2mm. Motory mají kultivovaný chod,dobrý spodek,startují a točí jak by měli. Někdo muže mít i jinej názor. Nikdy jsem se striktně nedržel nějaký vyčtený hodnoty. A co si pamatuju,tak manuál stanovuje hodnotu předstihu do rozmezí 1,6-1,9mm. Tak nevidim důvod se nad tím pozastavovat.
Datum: 29. února 2016 20:00
 Není 1.9 mm moc? To pak nebude mit vykonod spoda ne?
Datum: 29. února 2016 18:52
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Zaprvý přidej na předstihu na 1,9 a za druhý uber hladinu. Máš správně zapojenou indučku? Nemáš prohozený 1 a 15 ?
Datum: 28. února 2016 16:52
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Přeměř vzdálenost cívek od rotoru. Měla by být 0.3 mm. Stačí ústřižek z petlahve ,který vložíš mezi cívku a rotor. Při nastartování, nakloň moto na stranu, kde je karburátor.
Datum: 28. února 2016 7:10
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 zdravím, dnes sem pulil motor z pincka a všechno v něm bylo rezavé nevím co v tom bylo za olej ale byl tam tak rok, to vím, to mi původní majitel říkal. převodové kolečka, automat řazení, na spojkovém talíři bylo vidět kde byla hladina oleje, že to tam je rezavé a zbytek talíře normální. zkrátka chci se zeptat jestli můžu tyto věci dát do odrezovače, jestli se nemůže řadícímu automatu něco stát nebo tak. předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2016 16:40
Jméno: Lori.
IP: uživatel18576
 No hlavne ty novy odrezovace stojej zaprd. Aspon mi to tak prijde, je mozny ze sem koupil nejakej prolitlej, ale skoro nefungoval...Ma nekdo stejnou zkusenost?
Datum: 01. března 2016 16:40
Jméno: Pedrokoule
IP: uživatel12281
 Dam boty že tam někdo nalil rezný olej na výrobu emulze
Datum: 29. února 2016 18:13
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Tak si se přesvědčil, že si prdel nerobim. V mládí jsem si pořídil "sadu malého chemika" a pak jsem začal vařit drogy. No a co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Teď si teda robim prdel......\r\nNo a jde o to, že díky kyselině, kterou obsahuje odrezovač se začnou tvořit up trhliny, které se díky mechanickému namáhání budou zvětšovat a slučovat, až dojde k lomu. Samozřejmě záleží na materiálu, stupni korozi, době smáčení, agresivitě, namáhání atd. Odrezovač můžeš použít třeba na blatník, ale osobně bych zvolil spíše coca colu protože je 12x levnější. Jinak vím, že ti táhne na 30...... jsem na tom podobně... prostě stárneme no ...už to není jako za mlada ...
Datum: 26. února 2016 22:30
Jméno: standa
IP: uživatel18573
Datum: 26. února 2016 19:26
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 A ty jsi "forever young"  ? moh bys mi prozradit co je tvoje nízkořvoucí či nízkovroucí směs? Slyšel jsem už všechno možný a tohle mi zní jako trochu kravina ... hydrogenovanej benzín? To jako že benzín v kterym je navíc něco s vodíkem,kterej má jeden volnej elektron? A nebo si děláš úplnou prdel? Co je špatnýho na tom odrezovat rezavý železo odrezovačem? Přijde mi že odrezovači se zrovna z tohoto důvodu říká odrezovač...ale sem už fak starej,už mi tahne na 30,tak se asi pletu a vše je jinak ....
Datum: 26. února 2016 19:16
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Odrezovač funguje na bázi kyseliny fosforečné, kterou obsahuje. Z tohoto důvodu bych ho rozhodně nepoužil. Navrhuji vydrbat nízkorvoucím hydrogenovaným benzínem a kartáčem na lidi. Pak hodit do ohřátého oleje. Standu neposlouchej - stárne a leze mu to na mozek.
Datum: 26. února 2016 17:54
Jméno: standa
IP: uživatel18573
 Dát to tam mužeš. Nevim jestli by odrezovač nereagoval s o-kroužkem co je nahoře na automatu jako těsnění,eventuelně podmázneš silikonem. Automat bych pak určitě důkladně promazal.
Datum: 26. února 2016 14:20
Jméno: Karel Novak
IP: uživatel16565
 Dobrý den, byl by někdo ochotný zkritizovat mi pio ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. března 2016 19:18
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Jak kde, někde je leštěný zinek, někde chrom a někde nerez. Třeba šrouby kol jsou chrom. Vzhledem k tomu, že vlastním několik 3D tiskáren, tak si udělám plastové přípravky na utažení a následně chrom matici nepoškodím. Nedokážu si představit, že bych celou moto šrouboval za pomoci přípravku a tak používám ze zásady nerez. Blatníky, maska, prsa, jsou z nerezu. Dá se říct, že 90% šestihranů je nerez. Půlkulaté, válcové, čočkové hlavy většinou leštěný zinek a někde nerez. V případě že musím nějaký šroub výrábět, tak použiju nerez. Perfektní na tom je, že si uděláš přesné šrouby doma a to hned a jako bonus prostě nezreznou. Na burze chtěj za "originální šroub" v průměru 30 kč a na to jim seru. V případě, že by někdo tvrdil, že nerez není originál, tak mu na to z vysoka seru. Jestli nechceš mít za 10 let rezavé šrouby, tak použij nerez. V opačném případě ty šrouby jdou prostě do píče.
Datum: 02. března 2016 19:18
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 ano, oproti tvým fotkám se zdá stojánek víc podraženej, ale pio stojí v pohodě, tak to zatím řešit nebudu... jinak se mi líbí ten spojovák, to je leštěný nerez? Řeším teď spoj. mat. na malou kejvu, tak že bych se nechal inspirovat...
Datum: 02. března 2016 10:40
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Gumy neřeším. Dle fotek ti moto stojí na 3 bodech - tjs. jedno kolo by mělo být ve vzduchu. Přijde mi, že máš stojánek moc podraženej.
Datum: 26. února 2016 4:30
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 je to 61... je to stará fotka, SPZ už mám přemalovanou na původním plechu, ale bojím se s tím jezdit, protože mě papíry živěj a nepotřebuju o ně kvůli takový kravině přijít (jsem řidič kamionu)... jinak co máš na mysli s tím stojanem? jestli myslíš ty návleky z kousků pneu hadice, tak ty tam jsou jen z důvodu, abych to nemusel stavět na koberci jako ty. stojí to i bez nich samozřejmě
Datum: 25. února 2016 21:43
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Hele je to dobré.... Kolikátej máš rok ? soudím, že to bude mladé, tak 61-62 ???? Linky máš v pořádku, akorát jinou verzi, a vše se odvijí dle roku. Osobně bych vyhodil SPZ a namaloval jinou a se stojánkem by si měl také něco provést.
Datum: 25. února 2016 18:23
Jméno: lk
IP: uživatel1217
Datum: 25. února 2016 18:07
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Chytrej a všímavej chlapec je ten lk. Člověk musí udělat humbuk s labyrintem aby si toho někdo všiml. Ráfky byly ve více verzích - stříbrné, chromované s linkou a i bez linky. Motexky se jednoznačně používaly ALE v dobových materiálech jsou ty kroužky taky. S parabolou si mě teda urazil - podivej se na druhou fotku ta parabola je svatá. Soudečky byly ale byla i klasika - je to běžně k vidění u většiny deluxů. Sedlový plech - souhlasím originál má být tmavší. Linkování odpovídá a bylo celkem asi 8 linkovacích verzí. Pneu 2,5 nebo 2,75 a vzorek by měl být jemnější. Pneu co mám já, je ze starších let a je to socialistická barumka nikoliv mitas.......................... Za sebe mohu napsat, že červená barva neodpovídá skutečnosti, šroub stahujicí podsedlák a prsa by měl být půlkulatý nikoliv hranatý (půlkulatej šroub sice mám, ale je to stím moc "vysoké" - nelíbí se mi), Uchycení zpětného zrcátka není "pionýrácké" , očka držící bowdeny neodpovídají rozměrem, hliník nikdy nebyl jako zrcadlo, svíčka také není dobová a výfuk jako slovenská skurvená replika je delší o 2 mm. Vnitřek klaksonu by měl být červený, nikoliv sříbrný (při lakování jsem na něj zapoměl a pak jsem byl línej špinit pistoly). Samozřejmě je možné že se v některých bodech pletu, každopádně jsem čuměl na staré filmy/ seriály a hodně pracoval s "rudým právem" a dalšími starými tiskopisy.
Datum: 25. února 2016 0:40
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Franky, když kritika tak ok... ráfky by měly bejt v tý stříbrný, co je rozeta a výplet v Zn (chápu, že je to dneska móda); přední manžety by si zasloužily stáhnout motexkou; parabola se nezdá zrovna v nejlepším stavu; rozhodně to chce soudečkový hefty; špatná barva sedlovýho plechu; nějak se mi nezdá to linkování, respektive linka kolem podsedlovýho plechu, která je protažená až k motoru a olinkování krytu řetězu (ale nevím s jistotou); pneu by měly bejt 2.50x16" a rozhodně bych dal jinej vzorek alespoň na předek, tohle je hrozný kladivo... jinak práce super, moc se mi to líbí...
Datum: 24. února 2016 21:24
Jméno: karlos
IP: uživatel14122
 jo...pěkná práce.mě se to líbí.....zlatý český ruce
Datum: 24. února 2016 19:06
Jméno: Karel Novak
IP: uživatel16565
 Tak konkrétně hlavičky šroubů jsem domrdal - všude imbusy a křížáky. Po technické stránce 100% a po celkové 99,99%. Některé drobnosti ještě musím dodělat. Konkrétně namalovat SPZ, start páka (nemam segrovku), zátka oleje, průchodka na fajfku a k sedlu musím sehnat pružinu. Dělal jsem to pro souseda a protože moje garáž je veřejnosti uzavřená, tak jsem musel fotit..... a když už jsem fotil, tak se světu pochlubim... Odkaz: http://ulozto.cz/xpV7iCBQ/555-kominik-rar
Datum: 23. února 2016 21:59
 oskubeme ta az az toho se neboj a doufam ze mas spravne hlavicky sroubku
Datum: 23. února 2016 16:37
Jméno: švanda
IP: uživatel18566
 Hoď to sem není nic jednoduššího než kritika po internetu .
Datum: 23. února 2016 14:42
Jméno: Karel Novak
IP: uživatel16565
 Já jsem ale náročnej a proto potřebuju náročnou kritiku. Opravdu dostanu, co si zasloužím ?
Datum: 23. února 2016 14:34
 strcsem odkaz na tveho fika a dostanes co si pravem zaslouzis
Datum: 23. února 2016 10:30
Jméno: Peky
IP: uživatel18561
 Zdar lidi,
právě dodělávám renovaci Stadiona a včera proběhl první start...
Super, vrčí perfektně, jen nemůžu doštelovat ten spropadenej volnoběh a také při chodu motoru na neutral má tentenci v nižších otáčkách chcípat. Ve vyších otáčkách chodí perfektně, chytá na drcnutí.
Karburátor (novější typ pro S22, nikoliv starší vajíčko) vyčištěn, vyfoukán stlačeným vzduchem a pak ještě čišten ultrazvukem. Nové: trysky, šoupě, jehla. Prsíčka s tlumičem sání mám namontované. Už jsem byl tak zoufalej, že jsem zaletoval výřez v šoupěti, kam má dosedat štelovací šroub volnoběhu, aby se šoupátko více zvedlo. Bez úspěchu... Už fakt nevím. Nezapomněl jsem na něco? Budu rád za jakékoliv rady, nápady...
Dík moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2016 20:01
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 záleží jak se ten motor na volnoběh projevuje... klidně (a dost pravděpodobně) to může způsobovat moc bohatá volnoběžná směs..
Datum: 21. února 2016 20:01
Jméno: Škarda
IP: uživatel17641
 přisávání falešného vzduchu?
Datum: 21. února 2016 19:48
 Zdar draci, mám Jawu 23 a zajímalo by mě jaký otáčky má sériový motor při 60Km/h na 3Rs.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2016 20:52
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 Vzoreček si snadno zjistíš, pokud nebudeš líný a zapojíš hlavu.
Datum: 21. února 2016 20:52
 Dík, ostatní vím jen jsem nevěděl ten vzoreček.
Datum: 21. února 2016 19:47
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 i=n1/n2=D2/D1=z2/z1 ... i je převodovej poměr, n jsou otáčky, D je průměr kol, z je počet zubů... víc k tomu nepotřebuješ...
Datum: 21. února 2016 19:19
 Ano dá ale jaký je vzoreček??
Datum: 19. února 2016 22:48
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 Ale pro 3. kvalt a 13z kolečko je celekm jednoduchý pravidlo: 6000ot/min a jedeš 60km/h +-
Datum: 19. února 2016 21:12
Jméno: Bakoun
IP: uživatel15504
 Si to snadno spočítej... Víš otáčky, zjistíš si kolik zubá má primární kolečko, spojka, převod na trojku je 1:1, počet zubů na sekund. kolečku, počet zubá na rozetě. Obvod kole je kolem 1,7m. Nebuď líný a přemýšlej.
Datum: 19. února 2016 21:12
Jméno: Fikus
IP: uživatel18559
 Důležité, kolik má průměr závit kohoutku nádrže toho co se šroubuje dovnitř? Dìky
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2016 18:10
 Zdar draci, mám Jawu 23 a už dlouho se potýkám s těmito problémy. 1. v nádrži se mě stále sráží voda a jak vím tak líh na sebe navazuje vodu jenže jste psali že líh v palivu propaluje písty což se mě nezdá ale raději se zeptám. Když už teda bych ho tam dával tak kolik na 1L paliva a olej nechat nebo nějaký speciální pro lihová paliva??. 2. při prudším přidání plynu se mě začne dusit motor, musím trochu ubrat pak se chytne a valí jako ďas ale když se opět prudce přidá tak se začne dusit a opět musím ubrat ale pak jede krásně. Dělá to na všech třech kvaltech stejně a zhruba i při stejných otáčkách. A na to navazuje i to že musím mít airbox úplně schovaný pod nádrží a při prudším přidání se to trochu zlepší ale jakmile do něho začne foukat tak se při přidání začne dusit ale stačí ubrat a přidat a jede dál. Vše jsem měl rozdělané, vše jsem vyčistil a utěsnil, zkontroloval jestli je vše OK a složil jsem vše dohromady, předstih, odtrh je nastavený na setiny, obě trysky jsou orig. hlavní-68 volnoběžná-38 jsou zánovní a dírky v nich jsou čisté a celkově nejsou vůbec poškrabané, karburátor včetně plovákové komory je čistý.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2016 6:16
 Ano i to je možné. O víkendu sjedu na jinačí a pak se uvidí jestli to bylo benzínem.
Datum: 17. února 2016 6:16
Jméno: standa
IP: uživatel18555
 Takže špatná "benzina"
Datum: 17. února 2016 5:54
 Parkuji v garáži a ještě k tomu pod plachtou. A s tou vodou není to tak že by z toho kapali litry vody ale prostě tam ta voda je, trocha na plechu zevnitř nádrže ale hlavně na víčku. Teď už víčko pokaždé oddělávám a utírám ale po jízdě to stopro nakape do benzínu... No prostě tam dám líh v poměru níže psaném aby se na něj navázala voda a společně se to spálilo s benzínem. Větší trysku zkusím mám doma 70 ku tak uvidíme. A s tím olejem... nemám v plánu tam toho lihu dát moc jen trochu. A přiliji trochu vice i oleje co míchám do benzínu (pro jistotu).
Datum: 16. února 2016 23:28
Jméno: standa
IP: uživatel18554
 Tankuju na benzíně a parkuju pod střechou. V benzinu nemam vodu ani po zimě (nádrž nedotankovávam doplna ani nevypouštim do sucha). Takže buď začni parkovat pod střechou,aby ti do fichtla nepršelo a nebo změň čerpací stanici  líh jsem nikdy řešit nemusel. Jinak zkus klidně ethanol 85,s větší tryskou (myslim 72) většim předstihem a olejem m2t (!) to prý funguje...
Datum: 16. února 2016 22:03
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jen pro upřesnění, protože mě mírně zradila paměť. Tak oprava toho poměru. Je to max 15% lihu nikoliv 1:18 jak jsem původně psal. To víš, v mém věku ta paměť občas trochu zazlobí  omlouvám se za chybnou informaci
Datum: 16. února 2016 10:06
 OK. díky za radu. Lihu tam dám max. 1:20 a mrknu ještě dodatečně na hladinu paliva.
Datum: 16. února 2016 8:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Všeobecně platí, že při poměru max. 1:18 lze do paliva přidat líh, bez změny nastavení karburátoru. Co se týká oleje, ano je pravda, že pro lihová paliva jsou speciální oleje většinou na bázi ricinu, která se v lihu na rozdíl od běžných olejů rozpustí. Problém je, že ricin rychle stárne a oxiduje a lihová paliva mají tendenci tahat vodu, tak že pro běžné použití nelze moc použít. Ideální je takovou směs ihned vyjezdit a rozhodně nedoporučuji nechávat to tam měsíce namíchané. Dobré je mít na paměti, že dnes už většina benzínu v sobě lihové složky obsahuje tak doporučuji poměru 1:18 nevyužívat do plna. K tomu hlcení, možná bych zkusil trošku snížit hladinu paliva. Bohužel náš karburátor trpí dost na vibrace a díky nim přestává ventil v plovákovce fungovat, hlavně při dlouhodobé jízdě na plné otáčky. Při plném kotli se většinou stíhá benzín v pohodě spálit, ale při prudkém ubrání se to přechlastá. dobré to po ubrání párkrát protůrovat přez spojku aby měla hladina čas se dorovnat. Tohle bych zkusil jako první. Pokud to nepomůže tak hledat závadu.
Datum: 15. února 2016 16:36
 Zdar draci.Po 15ti letech jsem si opět sehnal pionýra.Mám ale hned několik problémů a doufám,že se najde někdokdo mi poradí i s dalšími věcmi.Kupujícíse dušoval,že motor je po výbrusu,nová spojka,atd.Druhý den jsem se chtěl poprvé projet,ale pio jakoby neměl vůbec žádný tah.Vím není to žádný divoch ale nedokázalo to se mnou jet ani na dvojku a musel jsem podřadit na 1 i na rovince.Do uplně minimálního kopečku to nedala ani ta jednička a udusil se.Nevíte v čem bude zakopaný pes?Druhá věc je že při startování sodkrytým zapalováním se rotor otočí většinou jen o pár milimetrů a třeba na každé 10 našlápnutí se teprve otočí dokola a motor naskočí což si myslímže je taky špatně.Díky za vaše postřehy.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2016 8:57
Jméno: standa
IP: uživatel18550
 Zaměř se na to zda klouže spojka a nebo nezabírá startovací segment. Už jsem se setkal i s tim,že zůstával viset cvrček na předloze v převodovce ... to se mi nedávno stalo u jednoho takovýho dobitýho motoru na opravu. Když jsem vychytal všechny mouchy (spíš masařky) tak jsem to složil a stávalo se,že občas neodskočil nazpátek cvrček ... musel se tam dát kvalt,škubnout s tim a zase to startovalo ... jestli on to ten chlap neprodal a tys to od něj nekoupil  ale jel pěkně ... k tý lenosti a chcípání - kompresi to má? Hlava nepodfukuje? Karbec nějak seřízenej? Zapalování funguje a kladívka otvírají před HU? V HU je tam malý odtrh? Benzin tam teče?
Datum: 14. února 2016 8:57
 Ahoj,hele já myslím že nemáte seřízenou spojku.To je ta druhá věc.Ta první se zaměřte na palivovou soustavu.Nebo špatné gufírko na klice u zápalka.Nebo musíte seřídit jehlu.
Datum: 13. února 2016 14:26
 Zdarec draci mám problem mám ... Mám pionýra 20 nedávno jsem dodělal motor klikovka byla na repas a výbrus no složil jsem to predstich jsem nastavil na 1,6 a odtrh mám 0.45... No a když to nastartuju tak motor jde jako ztuha na volnobeh ale v otáčkách ten motor jde nádherně a za studena nechce držet volnobeh od GO jsem nnajel 350 km .. Je to normální že ten moto může jít ztuha?? A až bude zaběhnutých půjde ten motor líp na volnoběh až bude zajety?? Prosím poradite?? Dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2016 9:07
Jméno: standa
IP: uživatel18550
 Drobet ztuha je špatně. Ty bys to stejně přípravkama na střed nevycentroval,tak ti řeknu jak to "opravit na prasáka" ... sundej válec,vem šroubovák a strč ho mezi setrvák a karter na tý straně kde je setrvák blíž karteru a opatrně kliku "odstrč" na střed motoru ... jestli bude ještě váznout tak to zkoušej ještě zlehka na obou stranách dokud nepřestane pnout v ložiskách a zároveñ bude cca klika na středu. To by se ale mělo správně dělat taháním za čepy kliky ven z ložisek než se složí motor ... jenže málokdo natahuje kliku do ložiska pod primárem utahovánim matice nahoře přes přípravek ... někomu motor seskočí k sobě rukou a jiný mlátěj do karterů přes prkýnko a myslí si jak jsou šetrný k motoru ...
Datum: 14. února 2016 9:07
 Mezi krátery mám těsnění a klikovka šla drobek ztuha... Ale jen drobek né nějak moc...
Datum: 12. února 2016 18:09
Jméno: čz
IP: uživatel18525
 Zkoušel jsi klikový hřdel před nasazením válce ? Máš mezi bloky papírové těsnění ?
Datum: 12. února 2016 8:04
Jméno: xxx
IP: uživatel17345
 zdar draci,mám problém pionýr po přidání plynu se dusí,myslel jsem že to bude hladinou,ale ne ta je seřízená i jehla 2 zářez,zapalování také dobře nastaveno,jediné co mě napadá je indukční cívka,protože tam má být 8V a já tam mám 6V,jinak předem dík za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. února 2016 13:51
 Hlavní tryska
Datum: 11. února 2016 13:51
Jméno: Franky
IP: uživatel16565
 Alah Akhbar. Poptávám kryty zadních kluzáků na péráka.... Nenajde se nějaká dobrá víla, co by za kus zlatý cihly odprodala ???
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. února 2016 17:33
Jméno: Petr
IP: uživatel17345
 Zdar draci,chci se vás zeptat,jestli nevíte kde v Moravskoslezském nebo Jihomoravském kraji jdou pochromovat nějaký věci na motorku,Dík za tip
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. února 2016 15:42
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
Posl.aktualizace: 05. února 2016 19:42
Jméno: standa
IP: uživatel18531
 Nadměrné jiskření kladívek většinou znamená proraženou izolaci v indučce a nebo při nejmenšim vadnej kondenzátor.
Datum: 05. února 2016 19:42
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Zdar díky za radu ale myslim že se kladívka se odtrhují tak jak to popisuješ akorát nikdy je jiskra mezi nimi nikdy to až jiskří a nikdy vůbec a taky jsem přišel na to že byla zacpaná volnoběžná tryska protože tu tak často nekontroluju takže mohlo to být taky tím no něco s tím skusím udělat díky za odpovědi
Datum: 05. února 2016 17:21
Jméno: standa
IP: uživatel18531
 Aha. Takže nevíš. Tudíž dej hladinu dle nastavení v manuálu,klidně trochu níž. Svíčku sklepat na 0,4mm,předstih okolo 1,8-1,9mm před HU a na kladívko v HU něco okolo 0,4mm (nejsou důležité setiny,ale aby to bylo rámcově ve funkčním rozmezí). Důležité je,aby se kladívka ZAČALA ROZEVÍRAT chvíli před HU a v HU aby na kladívku ODTRH oko vidí něco pod půl milimetru,po projetí horní úvratě se kladívka zase MUSÍ SEVŘÍT. Klika se nesmí mlátit v ložiskách,to potom vše zkomplikuje !!
Datum: 05. února 2016 11:54
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
Datum: 04. února 2016 8:17
Jméno: standa
IP: uživatel18526
 Jaké máš nastavení karburátoru a zapalování ? Předstih? Jak ho měříš?
Datum: 02. února 2016 17:12
Jméno: beda
IP: uživatel18524
 Zdar kámo zkus vyměnit fajfku kup novou. Ty oplechovaný dlouho nevydrží. Taky svíčku novou. A musíš projít kablíky - cívky v zapalku a kladívko tu isolaci jestli to někde neprobíjí. Vždycky je to nějaká hovadinka.
Datum: 01. února 2016 23:18
Jméno: Jawa
IP: uživatel18307
 Sorry za pravopis má tam bejt: Zdarec proč asi zase píšu no protože mi to zase a zase nejede kdyžtak kdyby někdo nevěděl tak mám Jawa 20( snad si to domyslíte) jo a taky se chtěl dodat že jsem vyměnil vysokonapětový kabel a stále nic prostě jednou hází krásně a po druhý vůbec a nechytne ani z kopce
Datum: 01. února 2016 22:29
Jméno: xx
IP: uživatel17345
 Zdar draci,chci se vás zeptat,jestli jde koupit nějaká barva v odstínu chromu,potřebuji na nalakování plechů,díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. února 2016 11:58
Jméno: standa
IP: uživatel18531
 S tímto přístupem víc než souhlasím. Já musel lakovat,abych sjednotil barvu plechařiny  Po několika "nehodách" už to začínalo bejt moc "strakatý"
Datum: 05. února 2016 11:58
Jméno: jirka
IP: uživatel16863
 Postupně jsem došel do stádia umýt-opravit-zamastit  Ne každý zásah je vždy k dobru, pěkná plechařina se dá na fichtla pořád ještě vcelku rozumně sehnat. Na lak to nejezdí a nový rejpanec se snáz ztratí
Datum: 03. února 2016 14:23
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 přesně... ono pak záleží, jestli to bude moto k provozu, nebo na vyjetí 5x do roka kolem komína... mám obě varianty, tzn. 555 v akrylu a v dobrý víře vše co možná nejlíp udělaný (i když bych dneska taky udělal pár věcí jinak) no a pak fichtla, opět udělanej po mechanický stránce z gruntu, ale v syntetice, protože to prostě nemá smysl dávat do akrylátu, když je to na ježdění... jinak znám taky takový borce, co dělaj pio, lak akrylát, kola v chromu, ale zadní tlumiče lakovaný v celku, některý díly co maj bejt v zinku jsou v laku, zprasený linky i tam kde nemaj co dělat atp. ... to potom nějakej akrylát ztrácí cenu, když to stážej takový prasárny...
Datum: 02. února 2016 20:31
Jméno: standa
IP: uživatel18526
 Mužu jen doporučit. Klasickou syntetickou barvu,někoho kdo umí stříkat (hlavně vždy perfektní podklad) a za ty prachy je výsledek úžasnej. Neni to úplně topka jako akryl atd,ale za tu cenu luxus. Mam pio lakovaný syntetikou,podklad finiška dvě vrstvy vybroušený do hladka (šmirgl 1000 a 2000 pod vodou),dvě vrstvy laku a fakt dobrý. Bez nějaký zlatky za práci kámošovi mi to vyšlo na 1200,- i se šmirglama,ředidlama,barvy,plniče... Někdo píše,že syntetika nějak degraduje či co ... kulový ... bude to 8 let a dobrý ... dnes každej druhej "renovuje" ,ale akorát udělá lak a kola,zbytek na prasáka a už nemá prachy,protože se už za kvalitně proveden lak akrylátem vydá jako sviň,do toho ranec za kola a došli prachy ... myslim že by byl obecně lepší přístup vše opravit a zrepasovat z gruntu,aby moto fungovalo na 120% a až na závěr za pár oláknout syntetikou a máš top fichtla s hodně pěknym lakem,vše v top stavu za půl ceny ...
Datum: 02. února 2016 17:28
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 nic v odpovídající kvalitě neseženeš a celkově je to blbost... bude to jen další zprasenej střep... radši se zaměř třeba na lepší syntetiku s odstínem některého původního laku, výsledek bude jednoznačně přívětivější...
Datum: 02. února 2016 11:37
|



|