 Zdar draci, mám dotaz na Stadiona. Sehnal jsem od spolužáka motor, skoro nejetej (co nevidět ho rozlousknu, jinak jednolamelová spojka jako nová), sundal jsem hlavu, válec a...(pro informaci: jak jsem se dotknul 2 pístních kroužků, tak se mi rozsypaly v ruce!) někde pod klikovkou je třetí pístní kroužek co se za jízdy (jakej ***** to řídil?!) rozlomil, svez se po pístu nahoru a udělal pořádnou drážku do hlavy válce! Za chvíli snad přiložim fotky. A ve válci jak jsou ty kanálky či co...nevim jestli to udělal taky ten kroužek, nebo jestli to tak má bejt, ale příjdou mi takový ,,uražený''. Z fotek bude poznat víc. No, co potřebuju - (až kouknete na fotky) myslíte že se vyplatí to zkusit složit a že by to mohlo jet? A nevíte někdo jak by se dalo zhruba zjistit jestli mám alespoň trošku rovnou klikovku? - nebo jak by se daly dvě porovnat (druhá je zachovalá, ale byla v popelnici - ještě že jsem ji našel). Předem díky, fotky dodám hned jak to půjde
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. února 2009 19:55
 Tyjo, to já myslel že to má aspoň kotoučovou brzdu (nebo buben z jawy 250). Někde na youtube je Stadion jak žene 130km/h, ale to je extrém a hlavně....ten zvuk se nedá poslouchat  No, asi přehodnotim svoje rozhodnutí - 1) motor složim a asi daruju spolužákovi (chce jezdit ty silniční 50ccm závody, myslim že Stadion by nebyl špatnej). 2) nechám ho v krabici na náhradní díly (ale pochybuju o využití...doufám že třeba spojková lamela časem neshnije či tak něco...)
Datum: 19. února 2009 19:55
Datum: 19. února 2009 19:15
 Ta klika na fotce byla ta z popelnice, jak je na tom ta v motoru ještě nevim (možná by mohla běhat...a kdyby to kopalo, tak to vůbec vadit nebude). Tyjo, žeby se dělaly kanály s takovou pečlivostí? Ale tak je to možný, co já slyšel, tak výkon motoru Stadiona brzdí jen karburátor - stadion s jinym karburátorem běhá bez úprav údajně i 75km/h (nárůst rychlosti o 200%  ). Vim že se s normálním z fichtla údajně jezdilo něco přes 60km/h (s originálním to ženu a jsem rád za 45km/h)....ale ono na ohnutý trubce (rám vlastně ani nic jinýho není) je i těch 45 maximum....z vlastní zkušenosti vim že jednou v létě to bylo živější, povolily se mi šrouby na kole a motor lítal několik cm do stran (bez úprav)..opravdu ďábelskej stroj, doteď z něj mám strach!
Datum: 19. února 2009 18:05
Jméno: Standa
IP: uživatel5343
Datum: 19. února 2009 17:55
 No hele......ten válec je ještě celkem v pohodě.....jen by to chtělo vnitřek přelíznout šmirglem (600 nebo jemnější) aby zmizela ta rez. A ty trošku vyštípaný kanály a hlava .....jen bych vylámaný místa trochu zaoblil a víc na to kašli. Klikovka je po smrti..... vypadá, že na ní jsou hliníkový piliny, asi jak jsi likvidoval kartery..... určitě jsou už i v ložisku. Stando....výfukovej kanál je uštíplej jen na spodní hraně.....to rozšíření po stranách je fabrickej "tuning"  .
Datum: 19. února 2009 17:37
 no u toho kanálu jsem koukal a má to i můj druhej válec (a funkční stroj abych měl úplnout jistotu rozebírat nechci). No, výbrus....já myslim že je na tom ještě dobře (v porovnání s tim z fichtla, kterej je údajně jako novej vypadá stejně), to jsem taky moh vyfotit ten záložní - tam to všechno zrezlo (ten válec už byl v garáži dýl). Ložiska nějaký mám (myslim že stejný), rozeberu to snad v nejbližší době (až bude čas a teplo) a uvidim co se z toho vyklube.
Datum: 19. února 2009 14:28
Jméno: Standa
IP: uživatel5342
 Hele uprime tomu motoru nedavam moc nadeje....aspon to rozeber,prkontroluj loziska vsemozny vule a aspon tam dej gufera pretesni to....ten valec taky nevypada moc dobre....nevim jestli ten vejfukovej kanal je vylomenej a nebo jestli ho nekdo "otevrel" a ten vylomenej kus prepousteciho kanalu mozna bude vadit....ten valec bych dal aspon na vybrus a bude to Hop a nebo Trop......popelnicovy veci myvaj jednu velkou vadu,a to takovou,ze sou vetsinou k nicemu....
Datum: 19. února 2009 11:18
 Docela mě zaráží ten píst, je to černější než to předtím vypadalo :-o Napište mi váš názor - je nějaká šance že by to fungovalo kdybych sehnal karburátor, elektriku a pístní kroužky? - stačí jen aby se to prostě točilo a spalovalo směs (a mělo i trošku tah)...chci si složit motor z ,,popelnicových'' dílů s minimální investicí, tak jestli by to z tohohle šlo. předem díky za každou radu
Datum: 18. února 2009 21:06
 ...tam jsem nedoplnil ten odkaz na mýho POJÍZDNÝHO stadiona: http://www.sesa-moto.cz/galerie/stadion/id_13640.html
Mě ta spojka taky nejde do hlavy - v tom motoru co jsem řezal (ono to ale opravdu jinak nešlo, přísahám!) byla dvoulamelová (a celkově byl ten motor jinačí, jak je třeba pod karburátorem ta ,,vanička'' aby se tam vešel, tak moji Stadioni maj jen dirku z řetěz. kolečku, tamten tam žádnou dirku neměl a skrz kartery šla trubička na silnici), zato u mých (nevim ale přesně jak ten pojízdnej, tam jsem jen utěsnil kryt, přidržel co vypadlo a šel radši pryč) byla jednolamelová. Určitě by to bylo poznat na stylu zaběru spojky, ale nemám co srovnávat...ale proti fichtlu mi přijde že zabírá líp, u fichtla si to zabírá vždycky jinak (ale fichtl má na mě moc velkou Vmax [nekecám!], tak budu radši ,,mopedit'' na Stadionu). Tady jsou ty fotky (snad): http://uloz.to/1330647/Stadion.zip
Datum: 18. února 2009 19:48
 už běžim, během chvilky se to snad uploadne. Koukám že já dal nějakou extra kvalitu a jedna fotka má 3,5MB, tak to bude chvíli trvat (aspoň budou vidět detaily). Mimochodem já se podíval do popelnice před domem a tam krásnej motor Jawa 552, pár dílů chybělo (a jako vždycky i elektrika), ale jinak O.K., dokonce nějakej novější typ! Ale to jsem na Stadiona tolik nehleděl a chtěl zprovoznit fichtla co jsem dostal k vánocům...a nakonec to dopadlo tak že motor 552 nešel rozdělat, tak se rozbil kladivem + nějakou rozbruškou či tak něčím - a to jen kůli kolečku z převodovky, za který jsem měl slíbenou zánovní nádrž. Ale tak ono v karteru už stejně předtim byla díra a druhej praskal, tak to tolik nevadilo - jen jsem vyndal všechny díly co v tom byly, hodil si je do hrnce, schoval pod stůl a kartery před cca 2 dny vyhodil. To co chci teď složit je nějakej (asi) starší typ od spolužáka, jeho příbuzenstvo na tom údajně jezdilo jen v krajních dvou polohách - z kopce bez plynu (takže nemazal) a kdekoli jinde naplno. I když jednou osedlal mýho stadiona () a na neutrál to udusil (to mě se ještě nikdy nestalo!), takže že by on byl o moc lepší než jeho příbuzenstvo, to asi ne. Tak koukám, dohromady to má 35MB (já to s tou kvalitou asi opravdu trochu přehnal)! Snad moc nevadí, kdyžtak to zmenšim, ale nebudou tolik vidět detaily - je to na vás, ale už jsem uploadoval 40%. Trochu mimo - motor co chci složit má číslo 52611 a můj pojízdnej (odkaz výše) má 79475 - to bude asi hooodně starý. Za chvíli to bude uploadovaný, hned pak pošlu ten odkaz.
Datum: 18. února 2009 19:36
 me porad neni jasna ta jednolamelova spojka,nikdy sem ji u stadaka nevidel,resp sem vzdycky videl jenom dvojlamelovou,nevite nekdo jak to je?
Datum: 18. února 2009 19:18
 Ja bych taky potřeboval motor
Datum: 18. února 2009 19:17
 nahoď fotky, ať je jasno. Mimochodem, by se mi taky hodil motor do mopeda......na náhradní díly.
Datum: 18. února 2009 19:13
 hoď sem foto a my ti poradíme  .)
Datum: 18. února 2009 18:54
|



|