Na propálení pístu má vliv teplota hoření směsi, když máte nastavenou optimální bohatost (cihlová svíčka) tak propálení nehrozí, ale jakmile se vám přicpe přívod paliva (např se přicpe kohoutek v nádrži nejakym bordelem) tak to ochudí směs a bude mít při hoření větší teplotu, když je venku ještě k tomu teplo a motor nestačí odvádět přebytečné teplo tak většinou zadřete, ale kyž už máte vyběhanější motor, nebo kvalitní olej tak se může stát že se u svíčky propálí píst protože tam je největší teplota. A jakej vliv tam má Y svíčka? Elektroda svíčky má pořád velkou teplotu (funguje jako kondenzátor) a ani čerstvá směs ji moc neochladí, a vysunutý jiskřiště je mnohem blíž pístu než normální, tudíš se i píst v tom místě více ohřívá než jinde, pak už jen stačí jet v kuse tak 50 km a dirka je tam... samozřejmě se musí zvolit vhodná tepelná hodnota svíčky, jinak to vše může jít mnohem rychlejc a nemusí bejt ani vyhověno všem podmínkám, ale pravda je že u pionýra sem se s propáleným pístem nesetkal...
Datum: 09. července 2008 12:04
Jméno: barwis
IP: uživatel1227
tak jasny ze mu to neudelalo na novim pistu ale to byl posledni hrebicek do rakve!
Datum: 09. července 2008 10:49
Jméno: dj.nasty
IP: uživatel3419
jo jasne, za pet minut studeny jizdy se mu tam urcite udela takovahle dira.... kdyz uz tak to trva tisice km
Datum: 09. července 2008 10:45
Jméno: barwis
IP: uživatel1227
Datum: 09. července 2008 10:41
Jméno: barwis
IP: uživatel1227
ja teda propalenej pist videl ale na 350ce kamos ji neohral a jel pod plnym plynem se studenym motorem a mel diru v pistu tak na malicek! fakt nekecam zkusim sehnat link!
Datum: 09. července 2008 10:33
Jméno: Martin
IP: uživatel1411
hej hosi mel sem jeste NGK b8hs ale byla na hovno vubec to nechytalo presne jak tam jeden psal ze to musi roztlacek 50 m tak ja taky dam tam tu n15yc a napoprve nakopnu a jedu
Datum: 09. července 2008 9:11
Prostě je to hloupost...nikdo to neviděl a každej o tom mele...to je jako mýtus že když kejchneš s otevřenejma očima tak ti vypadnou...

fakt...to sem četl...
Datum: 09. července 2008 8:44
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Viděl jsem všelicos, ale propálenej píst? No nevím přijde mi to jako bajka kterou všichni znají, ale nikdo to neviděl

. Můžeš někam linknout fotku toho pístu? Hypoteticky by propalování pístu měla způsobovat chudá směs, která hoří při vyšší teplotě, nebo vyšší oktanové číslo benzinu, ale ikdyž neustále jezdím a spousta kámošů na 95oktanů nikdo takovou potíž nemá... svíčka s tím nemá podle mě nic společného, určitý význam by mohlo mít předsunuté jiskřiště, ale nemyslím že by mělo na svědomí úplné propálení dna

... Tipuju to na to že se nejedná o standardní zapojení motoru jak má být, nebo používání nestandardního paliva (ředidla, příměsy pro sportovní motory, metanol aj.), protože jinak to není možné... Napiš něco bližšího o podmínkách provozu motoru.. úpravy, používané palivo...
Datum: 09. července 2008 8:28
z mich zkusenosti je nejlepsi NGK Champion a pak ještě super svíce značky JISKRA ...... tak se mějte čau...
Datum: 09. července 2008 7:51
Jméno: barwis
IP: uživatel1227
ahoj muzu sehnat uplne novy stary PALky cena 50kc kdo by mel zajem piste na icq 240-101-938
Datum: 09. července 2008 0:31
Jméno: standa
IP: uživatel3432
svicky pist nepropalujou!!!! pisty propalujou spatne serizeny zapalovani a provrtany trysky!!!!! Pokud budes mit dobre serizenej stroj tak to pojede na kazdou svicku studeny i teply. Jinak s tema starejma svickama PAL je pravda ze sou nej!!! skoda ze uz se takle kvalitni nedelaji....NGK,BRISK a dalsi levny varianty stojej vsechny za houby,trochu ji ulejes,trochu vic to ohrejes a je po ni....to sou svicky pro pro motory s pravidelnym chodem a ne stary vykloktany pekace ktery palej 8x z 10 zazehu....
Datum: 08. července 2008 23:03
Jméno: salis
IP: uživatel2576
přesně tak zlatý svíčky značky PAL, ale jinak v číze sem měl NGK a ta chytala líp neř brisk, ale zase ve fichtlovi mi brisk nejela...,
Datum: 08. července 2008 22:56
Jméno: jay
IP: uživatel3434
hale ja mam ve svim fikovy jeste starou pal n7y a ta ma taky vysunuty jiskriste jezdim na ni uz 3 roky a jeste sem s ni nemel problem a to redim benzin s olejem 1:25 a svicka je furt krasne cihlova vubec to tomu nevadi
Datum: 08. července 2008 20:48
Jméno: dj.nasty
IP: uživatel3419
jo mel jsem ve fichtlu ngk b8hs kdyz jsem ho koupil a musel jsem to vzdykcky rozotlacovat tak padeasat metru nez chytil.. jak za tepla tak za studena... a pak sme u kamose nasly starou palku a s ni na prvni slapnuti...
Datum: 08. července 2008 20:37
hele měl si někdy ve fichtlovy NGK B8HS? nebo jakoukoliv NGK??? jestly se NGK uchlastavaj tak sem zelenej buh co nesnasi lidi kteri nadavaji na to s cim nikdy nemey zkusenost ale jen to nekde slysely .. jestly si tu NGk ve fikovy fakt mel a uchlastavala se ti tak to beru .... me se zase uchlastavaji brisky
Datum: 08. července 2008 20:19
Jméno: dj.nasty
IP: uživatel3419
ngk se do fichtla nehodi.. staci to trochu uchlastat a je po ni.. jinak ja mel cervene vypalenou n15c i pri 1:20..
Datum: 08. července 2008 20:11
kup si NGK B8HS a máš klid .. vydrží ti 3000-5000 Km bez čistění .. svíčka je furt krásně vypálená z míc hzkušeností krásně spaluje olej i v poměru 1:25..
Datum: 08. července 2008 19:19
Jméno: blazenn
IP: uživatel3431
kazdi to len vipravja lebo to nekdo cul,jasemto tez us cul ale mozno sa to stane 1 krat ze 100 000 ale jatemu tez nevjerim toje pisovina.
Datum: 08. července 2008 18:55
Možný to je ale spíš to bude podle stavu motorky a stavu svíčky. Při hodně velkém detonačním spalovaní ti může teoreticky propálit píst i normální svíčka je to prostě individuální.
Datum: 08. července 2008 18:53
Je to samozřejmě blbost...
Datum: 08. července 2008 18:39
Je to samozřejmě blbost...
Datum: 08. července 2008 18:35