 Nazdárek, \\r\\nmám dotaz použití gufera na klice Jawa 50/23 ( tedy 17/30/7 ). V nabídce pro tento typ motoru je levné gufero černé ( á 20Kč). Vybral jsem si gufero hnědé VITON ( á 110 Kč) - podle mého názoru jistě kvalitnější. Ovšem v literatuře jsem nyní narazil na údaj o tom , že tak nemusí být. Zde se tvrdí, že jediné typ gufera , které \\r\\nvydrží působení oleje a benzínu ( tedy dvoudobé motory) jsou gufera černá vyrobená z pryže s označením NBR.\\r\\nSESO mám tedy na tebe dotaz - ve Fichtl krámku zakoupené gufero hnědé VITON ( á 110 Kč) - rozměr 17/30/7 nabízené v sekci Pionýr ( tedy dvoudobý motor - olej + benzín) - bude odolávat hlavně působení benzínu ? Piplal jsem s s generálkou motoru celou zimu a nerad bych, aby motor po nějaké době začal ztrácet výkon díky netěsnému guferu na klice a já znovu rozebíral motor. Díky za odpověď.\\r\\nRomel alias Tom
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. března 2021 20:21
Jméno: jirka
IP: uživatel19482
 Viton je obchodní označení, jedná se o fluorkaučuk, značí se jako FPM nebo FKM. Horší než NBR (nitril-butadien-kaučuk) určitě není. Viz tady https://www.gumex.cz/blog/odolne-fluorkaucukove-materialy-viton-fkm-a-fpm-33 Problematické by bylo silikonové gufero MVQ, to se nesnáší s benzínem.
Datum: 14. března 2021 20:21
 a prvě viton nejvice odolava novodobenmu naturalu ,, a tak proto je to takova raketa ale jedno unasadit a už neřešite,,, kord když to zazimujete a pu pul roce to ozivite,,s vitonem zadny problem
Datum: 14. března 2021 0:54
|



|