Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 zdarec, skládám motor z 21čky a když sem zrepasovanou klikovku dával do pravého karteru tak sem ji schladil a karter nahřál, samozřejmě že tam vklouzla jak po másle. ale když sem složil převodovku a na dosedací plochy nandal silikon tak sem chtěl přiklopit levou polovinu motoru ale šlo mi to vélice ztěžka. vubec nechtěla klikovka vlést do ložiska, musel sem tomu pomáhat kladivem a rovnoměrně dotahovat šroubky, nakonec sem to tam dostal a šroubky dorval. ale jen tak ze srandy sem zkoušel pootočit klikou a nechtěla se točit o 360° ale otočila se jen o cca 270° a vždy se to tak jakoby přidřelo (kov o kov). tak sem počkal až zaschne silikon a začal sem s rozebíráním ale zase se tomu vubec nechtělo se rozpůlit, nechtěla klika vylézt z ložiska, (nemám stahovák ani nic takového) potom sem změřil tu hřídel kliovky a vnitřní pruměr ložiska a zjistil sem že ložisko je o 0,05mm menší než hřídel. tak se chci zeptat jestli je to tak všechno v pořádku a jestli není něco špatně že ta klika po složení dřela a že to ložisko tak malé
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2015 14:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 (y)
Datum: 25. února 2015 14:19
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Mě to pak taky docvaklo,že prapůvodní mustr byl uzkej motor z j05 ....
Datum: 25. února 2015 14:08
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 JJ já vím o čem mluvíš. Kliky z 05 se používají i u strých karterů Kreibych pro 4q převodovku
Datum: 25. února 2015 12:56
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Marku já myslel něco jinýho. Před lety se ozval chlápek,že chce udělat válec a nechat přelisnout kliku,klasika,no problem,že jo... Jenže přišla klika z j05 a k ní CKR ojnice. Spodní čepy byly stejný,tak sem si řikal ok,ale ono ejhle...ojnice tam nešla,setrváky j05 jsou vybrané jinak jak j21,asi i ta ojnice je krapet jiná,takže se musel prostor okolo čepu v setrvákách vyfrézovat a stejně to nebylo ono,klika nabyla na šíři cca 1mm - což nebyl až takovej průser,kdyby pak šel spasovat motor...chybělo asi půl mm ... tak to po 4 desetinách odsrali kroužky ložisek a vše přesně sedlo i s vůlí... docela oser ... ale funguje ... chudák chlápek v brusírně se z toho střílel do hlavy ... dvakrát složil kliku a dvakrát drhla ojnice ... až napotřetí ...
Datum: 25. února 2015 12:52
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Stando nejezdí to jen FC ale i v Jawa50GP. Jinak co se týká nových klik. Jejich problém je, že co se mi zatím dostaly do ruky tak všechny byly mimo toleranci, než kterou bych byl schopný akceptovat. To znamená nechat kliku přecentrovat. Osobně si raději vždy seženu dobrou originální kliku a nechám do ní dát CKR ojnici. Pro svoje motory si něchávám kliky dělat ještě trochu jinak, ale to know-how o které se uplně nechci veřejně dělit.
Datum: 25. února 2015 12:34
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Speciálně do j05 bych dal nějakou levnou ojnici,která nebude mít tak macatý tělo,usnadníte si tim spoustu problémů...
Datum: 25. února 2015 12:21
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Jj, dražší a to o dost  Já to momentálně nepotřebuju, ale mám doma tři motory 05, ale všechny KO klikovku, tak jsem se na to právě chtěl zeptat jak to je až to budu chtít řešit. Jinak díky za radu, právě tu CKR ojnici tam chci.
Datum: 25. února 2015 12:15
Jméno: standa
IP: uživatel17898
 Hele schopnej klikař si s tim poradí. Užjsme to jednou na 05 řešili,museli se trochu upravit setrváky a trochu přibrousit vnitřní kroužky ložisek,aby se mezi ně vešla macatá ckr ojnice - dost prasárna,ale jezdí to už 2 sezony FC. Nevim který provedení kliky to bylo,ale spíš to mladší. Vyhledal bych na tvym místě schopnýho klikaře a nechal ho to udělat sic to asi bude dražší - j05 je v tomhle směru atyp no
Datum: 25. února 2015 11:44
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Díky za doplnění, zase jsem o něco chytřejší. A ty tedy používáš nové kliky s novými čepy které jsou součástí nových setrvačníků nebo necháváš staré čepy na starých setrvačnících?  Nevíš náhodou, jak je to u těch 05 s tima ojnicema, jsou dva tipy jedna hubená a druhá mě přijde jako z 21 obě pístní čep 14.1, jen bych chtěl vědět jestli nevíš zda u té kliky co mi přijde, že má ojnici jako 21 se dá použít ojnice z 21, mě bylo právě řečeno, že to nelze prý spodní čep není stejný.
Datum: 25. února 2015 10:29
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Nikdo se ti nesměje, čepy jdou měnit jen na klikách 550, 555 a 05 kde jsou výměnné, na novějších klikách je čep součástí setrvačníku. Čepy jde podbrousit a převložkovat. Udělat to jde ale není to ideální řešení.
Datum: 25. února 2015 9:46
Jméno: jarmil
IP: uživatel17897
 Nevím nejsem klikař, ale původně jsem si chtěl nechat udělat starou kliku a bylo mi řečeno, že čepy jsou už jetý a že GO kliky jedine komplet ojnice i s čepy za 2500Kč, tak ať si koupím raději novou, že mě to vyjde levněji. Ale děkuji za odpovědi, je vidět, že tady se člověk nedočká ničeho jen posměchu! A na jednoduchou otázku asi neexistuje jednoduchá odpověď.
Datum: 25. února 2015 8:34
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Jak chceš na klice u 21ky měnit čepy
Datum: 25. února 2015 5:21
Jméno: jarmil
IP: uživatel17896
 Já jsem vocas, díky už asi vím chybu. Jen ještě pro ujištění ty necháváš origo čepi, nebo nový. Takhle, používáš origo kliku nebo novou, jen pro ujištění, abych mohl vyloučit čepy nové kliky a uřízmout si hlavu
Datum: 24. února 2015 22:35
Jméno: Marquee
IP: uživatel13276
 Základ je mít dobré párové kartery na které nikdo nebral kladivo. Pak mít dobře udělanou kliku. Kliky které používám mají házivost pod 0.01mm. No a dobrý ložiska. Pek už jen trochu tepla a oleje. A hlavně rozum do hrsti.
Datum: 24. února 2015 21:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Chtěl jsem napsat rosí, ale mobil byl proti
Datum: 24. února 2015 21:23
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Mám v dílně troubu, nic nelisuju vše vkládám bez násilí. Ani mrazit není třeba, pak se to akorát říši a následně rezne.
Datum: 24. února 2015 21:22
Jméno: jarmil
IP: uživatel17896
 Marquee a hejňa, skvělá práce. Už dlouho se tady na foru chci na podobnou otázku zeptat, jak dostat kliku správně do karterů, aby nedošlo k případnému rozcentrování. Když jsem používal staré kliky tak problém nenastal, ale u těch nových klik (CKR ojnice) už je to horší. Klika mrazák, ložisko nahřáté, jednu stranu klikovky dostanu do ložiska v pohodě, ale jak přikládám druhý karter samozdřejmě s nahřátým ložiskem, jsem v koncích čep mi do toho ložiska nechce vlíst nakonec ho tam dostanu, ale o takovémhle točení nemůže být mluva. Dříve jsem v tom neviděl problém, vše šlo jako po másle, ale teď si nevím už rady a to chci dělat stadiona a tam ta ojnice je prý ještě horší. Tak kdyby byla třebas rada nebo fígl jak správně na to bylo by to super.
Datum: 24. února 2015 21:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 https://www.youtube.com/watch?v=KVE1bouh2z0
takhle se má točit v sériáku
Datum: 24. února 2015 20:29
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Takhle se to má točit normálně. Na zavoďáku se musí točit na fouknutí. Musí se to umět a ne to tam cpát kladivem
Datum: 23. února 2015 19:38
Jméno: honza
IP: uživatel17888
 hajňa prosimtě jak to děláš že se ti točí tak zlehka? dáváš mezi kartery silikon nebo papír? já dávám právě silikon a trochu silikonu se dostane aj na klikovku a ta se potom otáčí trošku ztuha
Datum: 23. února 2015 19:11
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 jestli jsi na to vral kladivo, tak ložiska i kartery můžeš vyhodit a kliku když budeš mít štěstí šikovný mechanik zachrání. Jsi prostě prase co k tomu říct
Datum: 23. února 2015 6:02
Jméno: hejňa
IP: uživatel11766
 https://www.youtube.com/watch?v=gasomoXdTIo
takhle nějak se mi točí klikovka když dělám GO na závodních motorech
Datum: 22. února 2015 21:36
Jméno: pevel
IP: uživatel17888
 díky vyzkouším
Datum: 21. února 2015 20:00
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Vždyť tam píšeš žes tomu pomahal kladivem. Klikovka se dává vyvážit aby neházela a byla vystředěná. Ty ložiska to asi přežijou ale chce to nahřát i to ložisko v karteru co tam dáváš(levé). Tak to skuz zopakovat a místo silikonu skuz použít papírový těsnění. Vyťukni taky nejdříve ty dva válečky(vodící) na krajích až to budeš mít skoro dotažený tak je tam doťukni
Datum: 21. února 2015 19:40
 Píšeš pomáhal kladivem, ale taky, žes nebouhal.
Bez stahováku jsi logicky musel kartery odpáčit od sebe, mohl jsi zničit kluku nebo i bloky, možná už při původním rozdělávání vzaly za své.
Chce to nechat zkontrolovat klikovku, možná jsi ji dospal po repasy už špatnou, i mistr tesař se utne, nebo možná cestou někomu spadla.Nemusíš ji ji hned posílat ke klikaři, pro začátek stačí hroty(soustruh) a hodinky a proměřit čepy i setrváky.
Datum: 21. února 2015 19:36
Jméno: pavel
IP: uživatel17888
 čím bych jako mohl zničit tu klikovku nebo ložiska? zacházel sem s tím jak se má nebouchal sem s tím ani nic
Datum: 21. února 2015 19:10
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 No tak po návodu montáže si raději dej motor někomu kdo by ho složil. Nic ve zlém ale už máš třeba rozhozenou klikovku což je dost špatně o zničených ložiskách ani nemluvě
Datum: 21. února 2015 18:47
|



|