
CÚ špatný neni, zvládá extra dlouhý cesty a je svižný. Jinak není pravda že pio a dupání koní z válce k sobě nepatří, musí se vědět jak

Stojí to čas, nervy a balík peněz. Proto buď honzo začni pozvolna (http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-navod-na-upravy-motoru-jawa-05-pionyr.html, na začátek dobrý a dá se na tom stavět) nebo si kup úpravu od Stejskala (viz třeba ta CÚ). Za základ k tomu považuju dboře namazanýho pionýra s dobře napnutým řetězem, volně se točícími koly a nafouklými gumami, neignoruj, dělá to dost, i sériová jednadváca se přiblíží k osmdesátce na dlouhý rovince když budeš dost pečlivý

Mohu ti doporučit tzv. "lrátkou převodovku" od p. Mlčocha, velmi slabá stránka je i zapalování, můžeš zdokonalovat (ať už z babetty, dneska jsem tu jedno popisoval jak na to, nebo postav tyristorový, kup Vape nebo levnější alternativu od Mahdyho -
http://jawamaniacs.e-blog.cz/ - reklama - a nebo jen vypodlož kladívka a podbruš vačku). K válci postav a nalaď lauf, optimalizuj sání, další level je výměna karbu za jiný (jako začátešník dobře odladíš Binga 21, jen je to cihla) atd. Pro začátek to stačí. Čti v knihách, inspiruj se (ale nekopíruj), vylepšuj dle svého svědomí. Zase jsem se rozkecal

Ke klukům se připojím s NSR (23 kW) a čtyřkovou třindou, v mládí to byla palba na ních lítat, nakonec se ale stejně všichni na starý kolena vrátíme k piu, proto bych ho tu nehanil, že jízda na něm za nic nestojí. Jednou pochopíte, že to není jen o rychlosti a výkonu. Chce to čas, jednou mi dáte za pravdu. A adrenalin? Jeď si na piu přes devět pětek