Jméno: Makelele
IP: uživatel1435
 zdravim, možete mi řict, k čemu je lepší vyměnit karburator? treba za Bing 17? v cem poznam tu zmenu oproti Jikovu? díky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. prosince 2007 16:13
Jméno: stejsky
IP: uživatel330
Jednoduše řečeno tak výměna karburátoru se provádí s cílem osadit motor karburátorem s větším difuzorem pro nasátí většího množství směsi (samozřejmě že se musí zvěšit průřez celého sání, koleno, sací kanál, difuzor musí být místem s nejmenším průřezem celého sání) Ovšem nelze na padesátkový motor z pionýra namontovat karburátor s příliš velkým difuzorem, hranice se pohybuje kolem pr. 24mm u ostrých motokárových motorů s rozvodem sání pístem (holandské závodní padesátky měli 2 karburátory s pr. 19mm, rozvod sání rotačním šoupátkem, otáčky motoru 16000ot/min, ty motory jsou čtyřicet let staré) Při jakékoliv změně průměru difuzoru se mění chování charakteristika motoru, malý difuzor výkon v malých otáčkách na úkor maximálního výkonu a opačně, jde jen o to na co chce člověk daný karburátor použít. Druhý důvod je modernější karburátor se schopností dokonalejší přípravy směsi, případně centrální plovákové komory, která zabraňuje odlévání paliva v zatáčkách, dále mnohem lepších přechodů zajištěných například třemi tryskami karburátoru, ale zdůrazňuji, že dost často nejde o typ karburátoru, ale o jeho celkové seřízení a odladění (použití vhodných trysek, správně nastavené hladiny paliva tím pádem bohatosti směsi. (Čím novější a složitější karburátor, tak složitější odladění, úpravu původního karburátoru Jikov 2927PSb jsem popisoval, původní karburátor není tak špatný jak vypadá a většina lidí si myslí, http://www.jawa50speed.wz.cz
Datum: 21. prosince 2007 16:13
|



|