slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  45  46  47  48  49  50  51  52  53  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
Dal by se vzít proud ze zapalovací cívky alternátoru a napojit ho k cívkám světelným? aby víc svítilo přední světlo?? Díky,,ale asi blbý dotaz :-D odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 31. prosince 2012 20:19
 
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
Díky moc Stando. :-)
 
 
Datum: 31. prosince 2012 20:19
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel14916    
Zdravím tě. Chong tě vede správnou cestou. Chongu tobě poklona za to cos fichtlařskýmu světu věnoval !! Je to způsob jak z "alternátoru" fichtla vymačkat úplně nejvíc,ale pro nás laiky je to opravdu složité. Sám jednu tuto regulovanou soupravu mám,včetně CDI a Hall bezkontaktu. Vše funguje perfektně,jenže... já elektronik nejsem,maximálně tak poznam upadlou součástku....skládal mi to kamarád elektronik,jehož živobitím je elektronika a já tak maximálně vím co a jak má být pospojováno aby to fungovalo.... a tak to bylo i v praxi....týden-dva jsem jezdil,vše super,člověk večer konečně viděl na cestu,,,,pak se někde v elektronice něco posralo,byl jsem v prdeli a dokud kamarád nepřijel na víkend k nám na dědinu,tak jsem nejezdil... někdy jsem dojezdil i na dva týdny,protože si celou soustavu musel odvezt domů do práglu aby zjistil co tomu je... no a tak jsem se zase musel napasovat starý kladívkový zapalování a překopat dráty a později jsem i zdvojil "zapojovací konektory" tak že jsem jen přehodil pár drátů a moh sem hned startovat na origo zápalko...protože moje CDI soustava byla víc na stole než ve fichtlu...holt to nemělo rádo vibrace a nárazy...měl jsem to totiž v masce J21 a rázy přední vidlice neustále něco likvidovaly...časem jsem si i sám přiletoval odpadlej kondenzátor,ale propálenej tyristor jsem nepoznal....a tak jsem to vzdal...a tak dnes tato soustava leží v dílně ve skříni a čeká na repasi mojí J555 do které půjde,bude to můj pivní přeslesní a přespolní stroj... v motoru J21 mi jezdí VAPE.... Kdybys chtěl něco opravdu triviálního,tak si na netu dohledej zapojení mustanga Goldensport.....tam se zapalovací cívka vůbec neřeší,dvě světelné jsou usměrněné v gretzu,pak je tam nějaká primitivní regulace(alá http://www.fichtlkramek.cz/nahled/usmernovac_12v2.html ) a baterka 12V a to je vše....pokud by se tam implantovalo zadní světlo LED,tak by se daly nějaký watty ušetřit a předek osadit třeba něčim svítivějším (12V/35W halogen?)....a pak je ještě jedna verze - úplně humpolácká....alá čz 125C.....jedna selenová dioda,nějakej odpor či cívka(dohledáš) a baterka,nic víc,nic míň...asi to nebylo úplně nejlepší,ale taky to nějak chodilo.... Tak asi tak..... fichtlu zdar a šťastnej novej rok !! Standa
 
 
Datum: 31. prosince 2012 12:16
 
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
Aha,, no, je vidět, že se v tom to dost vyznáš,, tak bych měl ještě jednu otázku,, co všechno bych potřeboval k tomu abych si udělal vlastní dobíjení 12V akumulátoru? Jako součástky a vše co bych k tomu potřeboval. Ale pokud by to šlo udělat, co nejjednodušeji. :-) Díky
 
 
Datum: 31. prosince 2012 1:06
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
Ale k Tvému dotazu Jindro... nápad je to Jindro dobrý, koneckonců 2/3 otáčky zapalovací pól jen výsledek své práce promrhá ve zkratu (nebudu tu rozebírat proč, ale souvisí to s třípolovým magnetem rototru a výsledým střídavým napětím). Teoreticky se přímo nabízí ty 2/3 výkonu zapalovacího pólu si půjčit pro světelný okruh, ale popravdě jednoduché řešení to není. Tak zaprvé, magneto, tak jak je konstruované pro pionýra není regulované a tedy je jakžtakž vyvážený výkon a přetěžování spotřebičů s ohledem na jejich životnost. Krásným příkladem že je celá soustava vyvážená, je to, že když praskne zadní vlákno (30W verze) tak s sebou vezme do věčných lovišť i přední a naopak. Zkrátka odebráním spotřebiče vystoupá napětí tak vysoko, že to nevydrží spotřebič druhý, nebo jiný příklad... stačí zatroubit, aby se to poznalo na světle motorky, jestli vůbec při rozsvícených světlech se zatroubit dá.... No a teď si představ že odněkud přidáš dalších cca 10W.. co se nestane, napětí ti vystoupá. Ono hypoteticky když přidáš 10W, tak když dopředu dáš místo 25W žárovku o příkonu 35W, takse taky dostaneš do vyvážené soustavy, ale problém s přičtením výkonu zapalovacího pólu je v tom, že jeho proud není ve fázi s fází dvojpólu světelného okruhu. Předpokládám že geometrie není většiny Vás silný obor... takže si nakreslete sinusovku o amplitudě 6cm (1cm =1V) nad ní druhou, ale tak aby byla o kousek posunutá. V libovolném místě je obě komo přetněte čarou, odečtěte pravítkem v tomto bodě centimetry a sečtěte je... nikdy nedostanete 12cm.. a proč? Protože nejsou ve fázi, tedy jejich vrcholy nenastávají ve stejnou dobu. Tak snad z obrázku je jasné co je to "být ve fázi". úplně nejhorší je stav, kdy jsou obě sinusoidy v protifázi.. to je na výstupu vždy 0cm, tj 0V. A z tohot důvode nlze nijak zapalovací pól spojit s pólem světelným. Tedy musí se na to jinak... když se napětí usměrní, tak pak už jejich výstup lze sečíst. takže cesta vede přes usměrnění. Takže dobrá dva graetze jejich výstupy spojit a máme to. Ne tak úplně... potíže začne dělat zapalovací cívka.... dokud byla živená ze samostatného pólu, tak dostala jen co jí ten pól dovolil, jakmile jí ale pustíte k proudu i z dalšího pólu, stane se v praxi dosti nenažranou a obvykle to co získáš, jejím přičiněním ztratíš... Tedy řešení existuje, ale není úplně triviální. Veš finále to zanmená dát tam akumulátor, jenže v tu chvíli tam musíš dát i rego, abys zabránil případnému přebíjení a zničení akumulátoru a pak jedině cestou snížení spotřeby... snížit lze jen na zadní lampě, takže jí dát do LED verze a pak i na zapalku a to tím že se nahradí DC-CDI, které má nižší spotřebu než původní indukční zapalování. Ale to vyrobit už je trochu vyšší dívčí a ne každej to vyrobí. Příjemným druhotním produktem takových úprav je možnost zapojit bezkontaktní zapojení snímání polohy kliky, takže se člověk zbaví otravných kladívek. Nevýhodou takového řešení je to že složitost konstrukce zvyšuje pravděpodobnost závady... tím spíš když je úprava udělaná ledabyle a nekvalitně...
 
 
Datum: 30. prosince 2012 15:05
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
Nevím kde tu jakej chytrák přišel na to že když použije 12V žárovky že se nebudou pálit.... se normálně zamysli a i ti co to hle budou číst... Jistě se mnou každej bude souhlasit že napětí altíku pionýra je zavislé na odběru... jinými slovy, když do přední lampy dáte 15W žárovku, ačkoli tam patří 25W, tak sice svítí jako ďas, ale spálíse než by řekl švec. Otázkou je proč... Odpověď? Protože 15W žárovka žere míň proudu než 25W a proto vystoupá napětí na altíku víc než 6V atak se vlákno přehřeje a přepálí.. prostě se tak rozžhaví vlákno že se jeho skupenství změní z pevného na kapalné a vlákno odkápně. Ale vraťme se k vlastnosti altíku. S menším proudem se zvýší napětí. Snad se mnou bude každý souhlasit a to je ta základní vlastnost altíku pionýra. Takže nyní si pohovořme o tom, čím se liší žárovky o stejném příkonu a rozdílného napětí. Pro ty, co nehnípou o hodinách fyziky jako můj syn, tak Ti znají vzorec P=U x I, zčehož těm hloubavějším dojde že 15W=6V x 2.5A a nebo 15W=12V x 1.25A ... ano, je to zajímavé ale je to tak, 12V žárovka žere poloviční proud oproti 6V... takže si položme otázku co se stane s palubním napětím pionýra, když fláknu místo 6V žárovky žárovku 12V... nejprve se tedy zmenší proud odebíraný spotřebičem a v se zmenšením proudu vystoupá napětí... Takže, světe div se... je najednou na žárovce 12V. Kdo nevěří ať si to vyzkouší v praxi... Tedy prostá záměna žárovky o stejném příkonu za stejnou ale na vyšší napětí nic neřeší!
 
 
Datum: 30. prosince 2012 14:46
 
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
ale když sem tam měl 12V 25W tak se mi při větších točkách spálila
 
 
Datum: 29. prosince 2012 20:00
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
se nediv že to nesvítí když máš zárovku 35W a výkon zapalování je jen 30W .... do předu patří i silnější verze zapalování zárovka 25W
 
 
Datum: 29. prosince 2012 19:35
 
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
aha,,,, no a šlo by udělat něco, aby mi to přední světlo svítilo víc? svítí to málo, večer skoro nic nevidim :-D ,, Světelné cívky mám propojené a žárovku tam mám 12V 35W..
 
 
Datum: 29. prosince 2012 17:22
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
Ano... ale... nejprve bys musel každej pól samostatně usměrnit, potom je lze spojit. Ale.... v tu chvíli ti začne kolísat napětí, respektive tu a tam budeš mít přepětí, takže abys furt neměnil žárovky musíš k tomu zapojit i regulaci.... Ale... při nízkých otáčkách by ti klesalo napětí i pro zapalování, takže aby ti to na volnoběh nechcípalo při rozsvícených světlech, tak bys tam musel dát akumulátor.... a takže abych to shrnul, jde to ale pak už to nejni nijak triviální řešení jako spojit pár drátů, maximálně nějakej ten odpor či dioda... ne to rozhodně ne. V tom případě je odpověď je vlastně NE...
 
 
Datum: 29. prosince 2012 16:34
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ne...
 
 
Datum: 29. prosince 2012 9:35
 
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
Ahoj,, tak jsem tu zas,, a chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá nějaký návod, jak usměrnit proud z fichtla na proud stejnosměrný. Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. prosince 2012 18:34
 
 
 
 
Jméno: JAWA751      IP: uživatel14145    
Šla.
 
 
Datum: 29. prosince 2012 18:34
 
 
 
 
Jméno: jindra      IP: uživatel14039    
a šla by udělat z těch světelných cívek něco jakoby nabíječka?? kdybych ten proud usměrnil??
 
 
Datum: 28. prosince 2012 21:22
 
 
 
 
Jméno: havis ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-usmernovac-graetzuv-mustek.html snad ti to pomuze :-)
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:13
 
 
 
 
Jméno: .      IP: uživatel14872    
proletáři všech zemí - VYLIŽTE SI PRDEL odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. prosince 2012 17:06
 
 
 
 
Jméno: pohoda      IP: uživatel14903    
Omlouvám se za gramatické chyby , byl jsem lehce mimo. Přeji všem to nejlepší do Nového roku.
 
 
Datum: 29. prosince 2012 17:06
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
No tipnul bych si na nějakého demokrata z řad českobudějovických študáků... něco jako ve smyslu "demokracie ano, ale jen když vyhrává ve volbách náš tým" :-D V tom případě jsem v klidu, to tu asi něco plácá z hladu :-D
 
 
Datum: 29. prosince 2012 16:37
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
uzavru tuto debatu o necem,, dany ucastnik co to sem dal at si da radsi facku,, usetril by si cas sam sobe :-)
 
 
Datum: 29. prosince 2012 11:23
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel14897    
Jdi doprdele s politikou,stejně tady je 80% dětí,který tomu nerozuměj a je jim to jedno,takže zbytečně mrháš slovy...
 
 
Datum: 29. prosince 2012 7:39
 
 
 
 
Jméno: klidek      IP: uživatel14905    
http://www.youtube.com/watch?v=iExcBNCaXac
 
 
Datum: 29. prosince 2012 6:03
 
 
 
 
Jméno: .      IP: uživatel14872    
no jasny .... zasrany komanc.... za komara jsi mel vse ale ted ??? sere te ze ted hrnes hubou snich a sracky ...... po revoluci ti meli venovat gulku - bylo by o komara mene .... muj vek ??? typni komare !!!
 
 
Datum: 29. prosince 2012 2:33
 
 
 
 
Jméno: pohoda      IP: uživatel14903    
omlouvá tě s největší pravděpodobností tvůj věk. tak jako do hospody a ani sem nepatří polytika. tvůj příspěvek to jen dokládá. věř, že je to hodně povrchní. svůj telefon jsem zveřejnil
 
 
Datum: 29. prosince 2012 2:22
 
 
 
 
Jméno: .      IP: uživatel14872    
Jo tak to jo !! pán je starý dobrý KOMÁR !!!! a sere tě že buržoální západ ti nasral do bot.
 
 
Datum: 28. prosince 2012 22:43
 
 
 
 
Jméno: pohoda      IP: uživatel14903    
nejsem zaregistrovanej, stačí jen prozvonit , tel. 777275568 nebo sype ?
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:51
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Poď na chat, hodíme řeč :-)
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:45
 
 
 
 
Jméno: pohoda      IP: uživatel14903    
kousek od Čistý
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:42
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo? Kdepak?
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:39
 
 
 
 
Jméno: pohoda      IP: uživatel14903    
už tu pár let nedaleko rakovníka bydlím.
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:34
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
pohoda: Copak si dělal u nás v Rakovníku? :-D
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:26
 
 
 
 
Jméno: pohoda      IP: uživatel14903    
Asi před hodinou jsem se vrátil z nemocnice v Rakovníku. ženská na první pohled dost mimo a bojí se marodit, aby jí nevyhodili z práce. chodila asi na poloviční úvazek za 5000 kdyby jste byli na jejím místě , ještě byste křičeli ---proletáři všech zemí - VYLIŽTE SI PRDEL ---- ? jako ten ubohej anonym se svým výkřikem ?
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:15
 
 
 
 
Jméno: LIKE A BOSS      IP: uživatel12772    
:-D : :-D
 
 
Datum: 28. prosince 2012 19:09
 
 
 
 
Jméno: .      IP: uživatel14872    
Rozkaz zněl jasně. Nikdo nesmí projít !!! Soudruhu ty jsi ho? No dvě dávky.
 
 
Datum: 28. prosince 2012 18:44
 
 
 
 
Jméno: LIKE A BOSS      IP: uživatel12772    
Tady se nekdo dival na Pelišky :-D
 
 
Datum: 28. prosince 2012 18:38
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel14891    
zdar hoši pasuje zapalování z pařeza na pionýra typ 21, díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 29. prosince 2012 21:49
 
 
 
 
Jméno: Jarda      IP: uživatel12380    
Mám doma asi deset zbylých zapalování na Pionýra i s rotorem a vačkou, jen bych se musel podívat na výkon. Zbytky z přestaveb a výměn za Vape.
 
 
Datum: 29. prosince 2012 21:49
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ne...
 
 
Datum: 28. prosince 2012 17:56
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel14891    
Aj vačku tam možu dat z 21?
 
 
Datum: 28. prosince 2012 17:53
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo...
 
 
Datum: 28. prosince 2012 17:26
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel14891    
Možu tam dát aj úchytky statoru z typu 21?
 
 
Datum: 28. prosince 2012 17:26
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
jo musíš tam dát magnet,vačku,stator a úchyty statoru z pařeza pak to tam jde
 
 
Datum: 28. prosince 2012 15:49
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel12346    
jo mělo by ale musí se tam dát i s magnetem a večkou
 
 
Datum: 28. prosince 2012 13:30
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel14891    
Nazdar hoši Z čeho by šly vyrobit izolatorky na kladivka u pionýra? Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 27. prosince 2012 14:07
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
hrubý tesniací papier a je to..
 
 
Datum: 27. prosince 2012 14:07
 
 
 
 
Jméno: libor1      IP: uživatel1237    
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/izolator_kladivka_sada.html
 
 
Datum: 27. prosince 2012 12:06
 
 
 
 
Jméno: libor1 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
z čehokoliv co nevede el. proud jednoduše řečeno :-D :-D, já to párkrát vyráběl z gumy, silného papíru- ale tam bacha na vlhkost, nebo z nějakýho plastu, nebo kůže nebo co to bylo :-D
 
 
Datum: 27. prosince 2012 11:14
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Dřív jsem to dělal z fíbrobého těsnění a špica :-) mám to tam od roku 2007 a furt drží! :-)
 
 
Datum: 27. prosince 2012 10:15
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
PET flaška :-D
 
 
Datum: 26. prosince 2012 22:25
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel14891    
No já sem to udělal i z klingeritu červeného a jelo to.
 
 
Datum: 26. prosince 2012 20:09
 
 
 
 
Jméno: hlasam ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
I z duše jsme to jako kluci dělali, ale za moc to nestálo... Spíše bych to viděl jako krajní řešení...
 
 
Datum: 26. prosince 2012 20:06
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel14891    
ten právě nemám. šlo by to udělat třeba ze silnější stré duše?
 
 
Datum: 26. prosince 2012 19:55
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
pertinax
 
 
Datum: 26. prosince 2012 19:44
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Hoj draci, zase vymýšlím kraviny :-D 2x zadní blikačka na kolo (stejný typ, v jedné 2x AAA), když je zapojím sériově pokud se nepletu, tak bych měl docílit 6V spotřebiče.Otázka zní, má takový LED světlo odpory? Vydrželo by to elektrický výkon fichtla? Asi víte čeho chci docílit :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 28. prosince 2012 20:05
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj shreku!Zadej si:"zapojení led diod"a tam se dovíš aj jak to spočítat!Toš to skus!
 
 
Datum: 28. prosince 2012 20:05
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Jo a Bakoun Ti to taky dobře radí!Toš tak!
 
 
Datum: 27. prosince 2012 23:42
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj shreku!No samotný LED diody možú svítit aj na střídavú aletriku, protože je to dioda a ta púšťá jedním směrěm a svítí, ale je namáhaná napětím kdy nevede a LEDky moc vysoký závěrný napětí nemajú!U blikaček je eletronika kerá chce stejnosměrnú eletriku!Pokud máš nejaký skušenosti s LEDkama, tak se s tym pohrej a určitě to bude zábavnější a aj levnější než ty blikačky!
 
 
Datum: 27. prosince 2012 23:38
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Oskar 2. : já tyto názory respektuji a jsem za ně rád :-) nějaký srandy z LEDkama jsem zkoušel na pio, bez usměrnění a svítily :-D dělal jsem si brzdový světlo, napájím ho 3000mAh akumulátorem z autíčka na ovládání a od prázdnin jsem to nenabíjel a svítí parádně, žárovka je normální sulfitka :-) tak jsem si prostě myslel, že ušetřím ještě nějakou šťávu na zadním světle, a bude mi víc svítit předek :-) jezdím často po tmě, hlavně od mladé, ale to asi taky většina zná :-) Děkuji všem za rady, zatím to zkoušet nebudu, ale kdyby vietnamci měli nějaký levný blikačky, tak to stojí vyzkoušet :-)
 
 
Datum: 26. prosince 2012 21:56
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj shreku!Tak jak si to představuješ to asi nepújde!Šak to zkus!Vem blikačku,vynbej baterku, zmáčkni kontakt a drž ho a potom zapoj baterku!Asi se Ti to nerozsvítí! Aspoň mě se žádná nerozsvítila!Už nekolik klukú za mnú došli s takovým nápadem, ale nikdy sme takto neuspěli!A to ešče bys musel napětí z fichtla usměrnit!Většinú ale začne blikat a aš po dalším stisku začne svítit!A nejde o výkon fichla ale o napětí a to bývá při přepínání dost vysoký!Nechcu tě odrazovat, ale esli nerozumíš eletrice tak to sám asi nedáš dohromady!Teda esli nemáš nejakýho bratránka jak mě kdosi sprdl dyž sem mu tak odpověděl!Abys věděl, že mám zájem Ti poradit toš tady máš :"2beo@seznam.cz"!Tam Ti ešče zkusím napsat aj víc!Toš tak!
 
 
Datum: 26. prosince 2012 10:48
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
elektrice nerozumím, takže spojit dva tištěný spoje s LEDkama, vyřadit spínač aby to svítilo jenom bych asi zvládl, složit celí světlo bych nedal- nevím jaký odpory,LEDky a ani kde je koupit.. koupit dvě blikačky na kolo u vietnaců není problém :-D
 
 
Datum: 25. prosince 2012 22:33
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
u stadiona mám diodi ze zapalovače + odpor a funguje to a to chceš po každým nastartování fichtla zapínat x funkcí než cocílíš toho že to bude svítít?není jednodušší nakoupit diody a odpory a světlo si vyrobit?
 
 
Datum: 25. prosince 2012 21:47
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel11109    
Diody jsou obecně dost háklivý na přepětí a z pio cívek občas lezou dost strašný hodnoty... Podle mě ti to moc dlouho nevydrží.
 
 
Datum: 25. prosince 2012 21:19
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar draci.Nenašel jsem zatím rubriku kde by se to už řešilo-Zkoušel si někdo dát na pionýra funkční kontrolku neutrálu?Tak jako to má simson nebo naše Jawy. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 30. prosince 2012 18:42
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
dííky kolečko.Já to neberu jako velkej přínos ale jen mě napadlo jestli by to nějak šlo popř.jestli už to třeba někdo nemá ;-)
 
 
Datum: 30. prosince 2012 18:42
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Nezkoušel, ale nemělo by to být až tak složité. Když už bych se do něčeho takového pouštěl, tak bych to udělal stejným způsobem jako je to na větších mašinách. Na řadící automat bych navařil a upravil nějaký výstupek, do karteru vyvrtal díru, do toho dal čidlo. Ve chvíli, kdy by byl zařazenej neutrál by výstupek zatlačil na čidlo, tim by ho ukostřil, a rozsvítila by se nějaká žárovka/dioda...princip je to jednoduchej a docela osvědčenej, dál už záleží jenom na provedení. Nevidim v tom ale nijak velkej přínos, v podstatě zbytečnost...
 
 
Datum: 23. prosince 2012 14:12
 
 
 
 
Jméno: žofré      IP: uživatel13551    
čus, mam problem s babetou 207. pořád mi tam praskají žárovky, myslíte kdybych odpojil jednu z těch tří cívek že by to problém vyřešilo? předem dík odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 24. prosince 2012 17:49
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
 
 
Datum: 24. prosince 2012 17:49
 
 
 
 
Jméno: ondra      IP: uživatel13128    
Zdar taky sme měl tento problém pálilo mi to 12v/21w a aj 24v/21w tak sem tam připojil ještě jednu žárovku aj to mi to spálilo tak sem odpojil jednu cívku a pohoda
 
 
Datum: 23. prosince 2012 10:09
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj kluci!Esli negdo víte na jaký napětí omezuje ten babeťáckej omezovač?Tak prosím napište!
 
 
Datum: 22. prosince 2012 22:00
 
 
 
 
Jméno: Tuki1998      IP: uživatel14879    
Mne robilo to isté. Dal som tam 12V/21W žiarovku. nepáli ale svieti dobre
 
 
Datum: 22. prosince 2012 21:41
 
 
 
 
Jméno: šustiprd      IP: uživatel11667    
Dé tam o trošku silnější žárovku.
 
 
Datum: 22. prosince 2012 21:20
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel14877    
je na to omezovaš napětí co připojíš na kabel před žarovku mají ho všude s dílama na jawy a stojí tak 100....
 
 
Datum: 22. prosince 2012 16:51
 
 
 
 
Jméno: drak23      E-mail:      IP: uživatel13544    
zdar draci ne vi někdo proč mi nechce chytnout moje čz 250 jedno válec mám zapalko vape v zářito na nej jezdila jiskru to hází benzím teče vzduch je zavřeny nechce to ani blafnout předem dík za odpovedi a hezké svátky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. prosince 2012 23:55
 
 
 
 
Jméno: haggar ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zkontroluj předstih, popřípadě znovu nastav..... Já když jsem montoval Vape na 634, tak jsem dával rotor bez aretačního kolíčku na klice....(velký předstih asi 4mm)..... Jinak zkus vyměnit svíčku, je kosa tak tam dé N17C....
 
 
Datum: 21. prosince 2012 23:55
 
 
 
 
Jméno: mara      IP: uživatel14188    
ahoj. delam svetla na jawa 21.na svuj vypinac co jsem si koupil. na svetle jak je parabola a tak mam 3 cisla 56a 56b 57 a obrazek kostry. jak zjistin ktere cislo patri pro dalkova svetla? a pokud se nepletu tak dalkova aj tlumena svetla musi byt ukostrene nebo se pletu? diky za rady odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. prosince 2012 13:49
 
 
 
 
Jméno: jakub236      IP: uživatel13167    
svetla musi byt ukostrena
 
 
Datum: 22. prosince 2012 13:49
 
 
 
 
Jméno: Marcel ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdarec, mám ČZ 175/450, dobíjení má podle mě u dynama 45W + na kostru, neboť žádné relé nikde u rámu/v klastlíku není. Baterka úplně nová. Motorku normálně nastartuju ale po nějakých kilometrech se vybije baterka a moto nejede, ani na roztláčení nechytá! Elektro vypadá že bylo uděláno nedávno, nové kable, svítí, spínačka zapojena. Chci se zeptat čím to že nejede ani na roztláčení ? Dále se chci zeptat jak jednoduše na zkoušku kable zapojit aby chytla na roztláčení? A máte zkušenost se zapalováním z pincka, šla by s tímto zápalkem nakopnout startovačkou ?? Velmi o něm uvažuju.. Díky moc za odp. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 19. prosince 2012 10:08
 
 
 
 
Jméno: premysl      E-mail:      IP: uživatel14862    
taky jsem z tím měl problém no všechno vyčistit proměřit k tomu zápalku z fichtla jde to ale není to ono za1 musíš v rotoru vytočit na soustruhu širší průměr díry abys to dostal na kliku (nijak jinak mě to přindání nenapadlo) za2 musíš napasovat celé to zapalovbání a za 3 jde to přez něj nakopnout i nakopávačkou ale musí být hodně dobře nalazený předstih odtrh
 
 
Datum: 19. prosince 2012 10:08
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Marcel: Zapalování z fichtla je blbost...oprav to původní...
 
 
Datum: 18. prosince 2012 21:24
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
jo mám původní regulátor,taky jsem měl dřív nápady dát tam zapalování z pionýra ale proč to dělat to z čz je lepší
 
 
Datum: 18. prosince 2012 20:42
 
 
 
 
Jméno: marcel      IP: uživatel12649    
a co zapalko z fechtla ? naskoci na nakopavacku ?
 
 
Datum: 18. prosince 2012 20:39
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel14582    
péro: máš na tom původní jednocívkový regulátor? Nastavoval si ho? Jeden ted skoušim nastavit podle dočkala, snad se to povede, každopádně je s tim sraní... na sportce mám taky původní reg. a taky moto dobijí i svítí i na volnoběh...
 
 
Datum: 18. prosince 2012 9:52
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
kontrolka nesmí svítít pořád něco je špatně taky jsem dělal novou elektriku na 450 a ted mi to dobíjí tak že jí roztlačím bez baterky a i na volnoběh (zvýšený) mi svítí světla
 
 
Datum: 17. prosince 2012 22:20
 
 
 
 
Jméno: haggar ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zapoj všechny káble podle schématu a pak mrkni na uhlíky jestli jsou v cajku..... Nabij baterku , nakopni to, změř na uhlíkach a potom na baterce kolik dává dynamo voltů
 
 
Datum: 17. prosince 2012 22:02
 
 
 
 
Jméno: Marcel ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kontrolka dobíjení svítí furt
 
 
Datum: 17. prosince 2012 21:31
 
 
 
 
Jméno: Marcel ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zkusím to proměřit a uvidí se. Kam mají nakonec vést proud z dinama z kontaktů 61 a 51 ? Regulátor dobíjení mají 175/450 přímo u toho zapalování, v el. schématech je to taky tak.
 
 
Datum: 17. prosince 2012 21:30
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
píšeš že tam nikde nemáš regulátor... no ale bez něj to dobíjet nebude
 
 
Datum: 17. prosince 2012 20:49
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Copak dělá kontrolka dobíjení? Podle mě dynamo vůbec nemá snahu dávat proud do baterky, proto se to vybije a ani to nejde roztlačit...takže kouknout proč to nedává proud...
 
 
Datum: 17. prosince 2012 20:28
 
 
 
 
Jméno: Marcel ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jojo, přesně tak. Jak poznat jestli moto dobíjí ? a jak jednoduše napojit kable aby chytla na roztláčení bez baterky, popř. s vybitou ?
 
 
Datum: 17. prosince 2012 20:21
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Takže ti to někde chcípne, ty nabiješ baterii a pak to zase chvíli jezdí?
 
 
Datum: 17. prosince 2012 19:45
 
 
 
 
Jméno: Buvolos      IP: uživatel14613    
Mám dotaz k těmto kontrolkám na ČZ 477 http://www.fichtlkramek.cz/nahled/kontrolka_477_476622.html Někde jsem se dříve dočetl, že tyhle čízy měly v těhle plastových kontrolkách i barevný sklíčko (aby třeba dobíjení svítilo červeně). Jinde jsem však viděl čízu, který svítilo dobíjení normálně "žárovkově" žlutě. Neví někdo, jak to originálně bylo? :-) Jinak ty kontrolky tady na krámku budou asi bezbarvý, že? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 18. prosince 2012 9:53
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel11021    
Jukni sem: http://www.motorkari.cz/moto-denik/?muid=7760&pgr=1 docela hezky to vyřešil barevnýma žárovkama.
 
 
Datum: 18. prosince 2012 9:53
 
 
 
 
Jméno: cezeta22 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
http://jawamania.info/poradna/default.aspx
 
 
Datum: 17. prosince 2012 20:42
 
 
 
 
Jméno: cezeta22 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
hele, pokavaď se to tady nedozvíš, tak skopíruj dotaz na jawamnii - poradna - tam ti určo odpoví přesně ...
 
 
Datum: 17. prosince 2012 20:41
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel14811    
jednu masku tu mám a sou vní sklíčka a dokonce červený a zeleny no to mě.....
 
 
Datum: 17. prosince 2012 19:47
 
 
 
 
Jméno: cezeta22 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
podle všeho by měly mít červená dobíjení a modrá dálkové u 477... ještě počkej .. jestli to zdejší potvrdí ....
 
 
Datum: 17. prosince 2012 18:01
 
 
 
 
Jméno: Buvolos      IP: uživatel14613    
Právě, jde mi o tu hranatou, hliníkovou masku. Jestli ty originál kontrolky byly podbarvené, nebo ne. Na pohled totiž byly z bílého plastu.
 
 
Datum: 17. prosince 2012 17:50
 
 
 
 
Jméno: cezeta22 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
"oranžová neutrál už jsem barvoslepý .. :-D
 
 
Datum: 17. prosince 2012 17:42
 
 
 
 
Jméno: cezeta22 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdar, u 487 jsou: modrá dálkové, žlutá neutrál, zelená blinkry, červená dobíjení...ale u 477 tam je jen dálkové a dobíjení ...pokud vím ..
 
 
Datum: 17. prosince 2012 17:42
 
 
 
 
Jméno: jubka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdar chlapci :-D Jelikož ve sněhu se nedá s normálním vzorkem jezdit a fichtla si nechci níčit, tak chci konečně si splnit svůj sen a dodělat si dobíjení :-D Tedy... Rozhoduju se, zda udělat 6V nebo 12V okruh. 6V že bych z obou cívek vyvedl vodiče k regulátoru (regulátorům) a pak hodil na baterku. Zjednodušeně :-D Ale spíš mi přijde lepší zapojit 3cívky za sebe a navést to na regulátor 6V. Pak bych to hodil na baterku. Zapalování bych napájel z baterky normálně přes kladívka. Co si o tom myslíte ? Popřípadě jaké je nejjednoduší zapojení. Ještě zda bych mohl použít regulátor například tento: http://aukro.cz/regulator-rele-napeti-6v-jawa-cz-novy-i2825796066.html nebo zda tento elektronický http://aukro.cz/elektronicky-regulator-rele-napeti-6v-jawa-cz-i2864416725.html . Ale radši bych ten první. A jestli si to představuji dobře ( :-D ) Tak by to bylo tak, že regulátor umístím "někam" na motorku, připojím napětí z cívek, asi ukostřím a jedním vývodem zřejmě mohu připojit rovnou na baterku. Poté z baterky mohu napájet rovnou světla, zapalování atd... Jinak baterku mám vyhlídnutou KOYO 6Ah . Pletu se nějak ? Pokud ano, byl bych Vám moc vděčný, kdyby jste napsali co a jak. :-) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. prosince 2012 12:50
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Pro Chonga!Ahoj!MOC MOC děkuju!Nejenom, že temu perfektně rozumíš, ale ešče se tak do podrobna podělíš o svoje vědomosti!Toš ešče jednú díky!A pškný svátky, hodně ščestí a taky pevný nervy tady na pokecu!Měj se pěkně!
 
 
Datum: 23. prosince 2012 12:50
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
stabilizátor najdeš zde... http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif (existuje jich víc druhů ale tohle je ideální pro někoho kdo elektrice nehoví). Je to jednoduchý a neměl by být problém aby to makalo na první zapojení. Osobně doporučuji okruh nastavit na 12V. Všechno obslouží rego, nemusí se převíjet póly jak občas někdo tady trousí, pochopitelně pak musíš žárovku a indučku dát typ na 12V. Na každej pól dáš graetz, jak jsem psal. Jednodušší to je se zapalkem pařízka. Tam odpojíš u obou vinutí vodiče od kostry a spojíš obě vinutí do serie. Pak logicky 6V a 6V dohromady dá 12V a je příjemný že pak máš jeden pár vývodů z magnetta, takže stačí jeden graetz. Tady ale už teče větší proud, takže to chce schottky tak na 5A tedy doporučuji SB560. Za to uvedené rego (tam vyměnit tu diodu 1N5820 taky za SB560) a máš to předělaný na 12V s akumulátorem. Já tedy osobně jako nevyhnutelné doporučuji dozadu LED a s ohledem na uspoření energie i DC-CDI (ale to je už vyšší dívčí), protože klasické indukční zapojení zapalování je dost nenažrané. Když už je to s akumulátorem, není od věci zapojit bezkontaktní snímání polohy kliky, tj. optozávora, nebo hall snímač. Pochopitelně to vyžaduje ještě minimálně pár součástek navíc, ale v případě zachování indukčního zapalka to je složité asi jako to rego.
 
 
Datum: 23. prosince 2012 11:44
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Pro Chonga!Ahoj!Negdy dřív sem neco popisoval kolem eletriky a taky to negdo chválil.A to ani zdaleka nebylo tak podrobně popsaný!Toš Ti gratuluju k Tvým vědomostem! Vidím, že si do eletroniky hodně zapálenej.Umíš to aj krásně popsat!Babetu sem žádnú v rukách neměl.Ale ten stabilizátor by mě zajímal.Jaký má napětí na výstupu?Pokud by ses chtěl podělit aj o ostatní vědomosti tak mě kontaktuj na:"2beo@seznam. cz".Děkuju dopředu!Nutný to nejni.Toš tak.
 
 
Datum: 21. prosince 2012 20:59
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel12861    
úplně jednoduché to není. Podle mě na jezdění ve tmě je 15W fakt málo. Nejde o to že bys neviděl na cetu, to uvidíš, ale potíž je v tom že na silnici obvykle nejsi sám. Takže když potkáš auto v protisměru, tak se zcela normálně stáhne roznička v oku a když tě to vozidlo mine, u slabší žárovky v přední lampě dlouhou dobu trvá naž si oko zvykne... no a když by byl provoz v protisměru trvalej, nevidíš ani na cestu. Základ je 25W, ale osobně bych spíš reflektovat minimálně 35W. Rego z babety je tzv. ztrátová regulace, tedy to co neodebereš žárovkama a zapalováním, tak se promění na regulaci v teplo. To by neměl být problém pokud svítíš, ale rozhodně je to problém pokud zapomeneš rozžnout. Alternátor (magneto=alternátor s permanentními magnety) pionýra ti dá řekněme 30 až 40W (podle typu a zapojení) z toho si cucne tak 10 až 15W zapalko v klasickém zapojení (tzv. indukční zapalování) a zbyde ti tedy nejméně 15W a to musíš rozptýlit na chladiči rega.. docela dost tepla, to mi věř. Jinak to samé rego elegantně vyrobíš pomocí libovolného výkonového PNP tranzistoru, tří odporů (100 ohmů, 1k a 3k9 = 12V, na 6V se musí zmenšit 3k9 na polovinu) a integrované zenerky TL431. Fachá to na první zapojení ale jak píšu počítej s teplem, takže raději masivní chladič. Takže doporučuji dát tři stejný výkonový póly do všech pozic zapalka, u každého dopojit ukostřený drát, jejich výstupy připojit na smostatný graetz usměrňovač s použitím 1N5820 (pro 12V , pro 6V se musí použít 5A shottky), výstupy graetzů spojit , za ně rego za rego 10A shottky a na výstup akumulátor. Zbytek je na Tobě jak zapojíš. Dozadu určitě pak LED koncový světlo. Takhle zapojené to má bilanci řekněme 40W (na tři póly), 0.3W zadek v LED, 10W zapalko, 5W na dobíjení a máš to akorát na 25W dopředu... Ale majzla na provoz bez světel... to leda bych si chtěl dobít vybitou baterku.
 
 
Datum: 19. prosince 2012 11:54
 
 
 
 
Jméno: jubka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Ted mě nekdo řikal tam dát selenu diodu co se dává na 150... Jenže kde to shanět... Já asi udělám novou elektriku (stejne sem stim taknak pocital) a baterku si dam na brzdové svetlo a treba na parkovačky,,,
 
 
Datum: 17. prosince 2012 7:00
 
 
 
 
Jméno: trubka      IP: uživatel14854    
jubka-,,udělat,,regulátor na fíka to je dost velký problém.Zkus snížit spotřebu proudu v zadním světle LED diodami a ušetříš tak 3waty a ty půjdou do předního světla,ale jak máš slabší magnet tak je to nanic.Škoda že se nedostanu na chalupu nafotil bych jak jsem před mnoha lety ,,elektrifikoval,,mustanga.Mám tam 6cívek a rego ze součástek SSSR,2x 6V baterie.To schéma snad doma najdu 4au
 
 
Datum: 16. prosince 2012 21:31
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Tos mohl napsat hneď, že máš bratránka!!!A taky ses ho mohl optat na ty nesmysle kerý si tady napřed uváděl!!!A fčil vážně!!!Já bych fšecky cívky zapojil přes mústkový usměrňovače a potom to pustil přes stabilizátor kerej udrží napětí 7,2 - 7,3 Voltú na baterku!A nebo bych ověřil esli ty cívky nedajú aj vyšší napětí.Pro 12 V baterku je potřeba nabíjecí napětí kolem 14,5 V!Ale to bratránek určitě bude vědět!A ty světlušky za sklem?Na Pionýrovi sem v mládí jezdil do učení 60 km!Potom JAWA 250/559, JAWA 350/360 se saidú a fčíl 250/592 a dycky sem si vystačil s 6V/15W žárovkama.Ráno do práce za tmy z odpolední z práce zaséj a snihu mohlo byt kolik chcelo.To nikeho nezajímalo jak se tam dostanu!To bylo enom 20 km!Taky uvažuju o 12V eletrice na tu 592 ale enom proto, že budu potřebovat za jízdy aj kompresor!
 
 
Datum: 16. prosince 2012 20:20
 
 
 
 
Jméno: jubka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Tak dík za pomoc... Já na tom totiž potřebuju jezdit do školy. Asi 50km. A fak nechci na hlavní jezdit se světluškama za sklem... jenom mi poraďtě jak by to šlo nejjdenodušeji a já se pak dohodnu třeba s bratrancem. Je to slaboproudař. Jenom potřebuju vědět co a jak. zase ale nemám peněz na rozdávání. Počítám baterku za 300 a pak kolem 500 ostatní (kromě kabelů a pod) . Takovýhle keci můžu poslouchat i doma. Elektriku si na fichtlu, doma natahám všecko sám ale co se týče takovejhlech věcí to už nezvládám. od toho snad tahle "poradna" je ne ?
 
 
Datum: 16. prosince 2012 19:45
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ach jo!Já myslel esli nestabilizuje napětí nejakých pružin!HI!HI!Teď vážně!!!Nech to tak jak to bylo vyrobený!Ty s tym nic klúdnýho nevymyslíš!A pokud o eletrice skoro nic nevíš, tak se to po pokecu bude asi těško realizovat!A pokud toto negdo čtete a víte kolik Voltú stabilizuje stabilizátor z babety toš mě řekniteNebo si to negde najdu?Toš tak.
 
 
Datum: 16. prosince 2012 19:37
 
 
 
 
Jméno: jubka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Já nevim :-D Asi elektrický :'D Proto se ptám... V tomhle se fakt nevyznám.... Jde mi jen o to, jak nejjednodušeji to mohu zapojit. A jestli budu každý 2 roky kupovat novou baterku tak to mě fakt nezabije...
 
 
Datum: 16. prosince 2012 19:14
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj jubko!Stabilizátor z babety stabilizuje jaký napětí?
 
 
Datum: 16. prosince 2012 19:09
 
 
 
 
Jméno: jubka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
No... Tak stabilizátor napětí... Jsem myslel z babetty. Abych pak bylo možno nabíjet tu baterii...
 
 
Datum: 16. prosince 2012 18:32
 
 
 
 
Jméno: trubka      IP: uživatel14854    
jubka-co chceš s těmito regulátory regulovat ?.Fichtl nemá dynamo ani alternátor s buzením takže vyhozené peníze.Dobrý regulátor má na wstránkách Chong.
 
 
Datum: 16. prosince 2012 17:06
 
 
 
 
Jméno: jubka ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Ooops :-D Tak usměrňovač jsem zapoměl :-P Tak tedy místo toho "dobíjení" kdyby byl usměrňovač... a pak rovnou na baterku a z baterie bych napájel všechno ostatní.
 
 
Datum: 16. prosince 2012 14:13
 
 
 
 
Jméno: Patrik      IP: uživatel12851    
Serus draci zhanam nejake informacie o elektrike na pekača konkretne mam na mysli cievky na výrobu prúdu. Dočital som sa na nete len tolko že jedna je zapalovacia a 2 sú svetelné.Ako ich spoznám? je jedno či ich usporiadam na statore úplne nahodne alebo ma každá cievka svoje miesto ? A ako je to s prepájaním tích dvoch svetelných cievok ? .............za každú odpoved velká vdaka :-D odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. prosince 2012 12:26
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel14846    
tak se budem bavit o 20 w zapalování kde jsou zvlášt cívky na zadní a přední světlo poznáš je tak že maj vinutí drátem cca 2 krat silnějším neš cívka zapalovací....zapalování poznáš tak že na rotoru je napsano 6v 20 w a číslo na rubu rotoru končí 05 ted si eště sjedem 30w zapalování kde sou světelné cívky spojeny a je použita 25W žárovka v přednim světle místo 15 a má jiný rotor s konvovím číslem 20 a stator poznáš podle napisu 6V 30W ... a pokut jde o motnáž ja davam zapalovací vždy dolu protože jinak ti nedosáhnou kabeli .....je to tak už z výroby pokut u 20w zapalka dáš zapalovací nahoru musí se pak zapalování předělat ...prodlužovat kbeli nejni dobrý leze to pod dekle a všude to zavadzí....
 
 
Datum: 14. prosince 2012 12:26
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel14039    
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak rozpoznám gelový akumulátor od olověného? Díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. prosince 2012 18:47
 
 
 
 
Jméno: Yuri      IP: uživatel9188    
"nesmíš nabíjet obyč. nabíječkou" ????? WTF? :-D to ako mám nabájiť s čím potom? :-D od NiCd bateriek nabíjačkou? :-D
 
 
Datum: 13. prosince 2012 18:47
 
 
 
 
Jméno: čusák      IP: uživatel11667    
Jako ona je zátka i na bezůdržbovym, akorát je tam napsáno "DO NOT OPEN":-D
 
 
Datum: 11. prosince 2012 22:13
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel14039    
a co se stane, když nabiju bezúdržbový akumulátor obyč. nabíječkou?
 
 
Datum: 11. prosince 2012 22:06
 
 
 
 
Jméno: Hejňa      IP: uživatel11766    
no tak jestli myslíš rozdíl mezi údržbovým a bezúdržbovým akumulátorem, tak údržbový má zátky na dolívání destylky a bezúdržbový je nemá (nic se nedolívá a nesmíš nabíjet obyč. nabíječkou)
 
 
Datum: 11. prosince 2012 21:34
 
 
 
 
Jméno: Lukáš      IP: uživatel14039    
Aha :-D,,, no tak jsem myslel jako gelový a ty s elektrolitem.
 
 
Datum: 11. prosince 2012 20:42
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Gelový akumulátor je olověný...
 
 
Datum: 11. prosince 2012 20:21
 
 
 
 
Jméno: Jakub      IP: uživatel14799    
Cau draci.. potreboval bych radu ohledne elektriky,uz si nevim rady..kamos ke mne dotahl jawku 175 ze mu nejde elektrika .. kable byly stare,tak jsem natahl celou elektriku znova,nastavil zapalko a nic,jiskra zadna..i kdyz dam prst do fajky tak nic..dal jsem nove uhliky,inducku,kondik,relatko,spinacku a porad nic,nevite co by to mohlo delat,kostrit to nekostri ..uz stim asi nic nevymyslim,dik za kazdou radu! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. prosince 2012 16:06
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Co takhle vzít multimetr, změřit zda jde proud na cívku a jestli dobře rozpojuje kladívko? Za 2 minuty by bylo po problému ne?
 
 
Datum: 11. prosince 2012 16:06
 
 
 
 
Jméno: Jakub      IP: uživatel14799    
to sem zkousel a porad nic
 
 
Datum: 11. prosince 2012 15:54
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel14830    
vysoušet zda drží batrka a zda máš odizolovaný kladívka .....
 
 
Datum: 11. prosince 2012 14:19
 
 
 
 
Jméno: Jakub      IP: uživatel14799    
No,to ze to nedelam poprve neznamena ze jsem expert :-D kdyzcky bylo vsechno v poradku,vsechno fungovalo jak melo,ale stimto jsem se jeste nesetkal
 
 
Datum: 10. prosince 2012 20:35
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Može!Ale na to dojdeš aj sám, dyž to neděláš poprvé!!!Toš tak!
 
 
Datum: 10. prosince 2012 20:33
 
 
 
 
Jméno: Jakub      IP: uživatel14799    
Elektriku mam zapojenou podle schemata,nedelam to poprve,ale radej to zitra jeste projdu.nic jineho tam nemuze byt ?Díky
 
 
Datum: 10. prosince 2012 20:30
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj Jakube!No co by to tak asi mohlo byt?Špatně zapojená eletrika!!!Dúfám, že batérku máš nabitú???Uhlíky a relátko s tym nemá nic společnýho aby to dávalo iskru!
 
 
Datum: 10. prosince 2012 20:27
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zdarec mám tu ještě jeden dotaz.. začal jsem půlit motor z 20tky narazil jsem na obrovskej problém.. ani za nic mi nejde stáhnout rotor zapalování.. prvně jsem to zkoušel klasicky přes M8 šroub, po chvíli poklepávání a ojebávání jsem ztratil nervy a strhal závit, pak teda přišla na řadu těžká technika a ani ta s tím nehnula to snad není možný motorů jsem rozpůlil nespočet ale takhle zatuhlej rotor jsem vživotě neviděl.. ten dobytek co to měl předemnou to měl dotáhlý tak moc že závit v klice je úplně na salát.. šrub jsem skoro nepovolil až nakonec sikovkama..nemáte nějakou radu.. začíná mi docházet trpělivost. Myslím že dojde na to že vemu flexu a rotor rozřežu, klika je stejně zničená. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. prosince 2012 21:57
 
 
 
 
Jméno: dwein kyblík      IP: uživatel12627    
nejčkon v zimoj já budu půlit motor flexou, nechci se totiž ušpinit ! natočím video, ámen...
 
 
Datum: 11. prosince 2012 21:57
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Nechtěl jsem to radši ani psat jak jsem to sundal.. :-D nechtěl jsem dokurvit kartery takže jsem ho flexou nařízl a pak už povolil. Jiné řešení už jsem neviděl, zkoušel jsem toho hodně ale nic nepomohlo takže tak.
 
 
Datum: 11. prosince 2012 21:06
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Jo draci!Problém vyřešen.Ale jak to se uš nedovíme.Že néé?
 
 
Datum: 11. prosince 2012 19:07
 
 
 
 
Jméno: pepa      E-mail:      IP: uživatel14830    
asi mě zavraždíte ale atipický problem atipicke řešení 2 metrový motajzny a špalelícky..a bylo to dole a kupodivu karter přežil
 
 
Datum: 11. prosince 2012 14:12
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo díky draci problém vyřešen :-)
 
 
Datum: 10. prosince 2012 20:10
 
 
 
 
Jméno: Milan      IP: uživatel14525    
Měl jsem ten samej problém - pomohlo udělat malej dvouramenej stahovák .....
 
 
Datum: 10. prosince 2012 19:36
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
když je klika stejně v háji tak bych to zozpůlil jakoby z druhé strany(co je primárko) a celou tu druhou půlku motoru bych ohřál aby šlo volně vyndat ložisko a pak bych klepal přes tu dirku v rotoru do čepu kliky a celý by se to mělo rozletět
 
 
Datum: 10. prosince 2012 19:35
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Já to opíral přes šroub vyztuženej takovou trubičkou...možná to bybl teda dvouramenný stahovák, už si nepamatuju...
 
 
Datum: 10. prosince 2012 18:58
 
 
 
 
Jméno: jawa46 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ten mám no, ale nenaspu ho pod to a pak co chceš opřít šroubovici když je klika pod rotorem ale tam se to nevejde.. zkoušel jsem to přes kulatinu ale ta se ohla..
 
 
Datum: 10. prosince 2012 18:25
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Co takhle trojramenný stahovák?
 
 
Datum: 10. prosince 2012 18:22
 
 
 
 
Jméno: Adam250/353      IP: uživatel14641    
Zdravim ... Jak zistim ci J250/353 dava elektriku ??? Motor je dany dole z ramu . odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. prosince 2012 19:12
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Toš dobre!Těším sa!Šak teraz uš neponáhlaj!
 
 
Datum: 11. prosince 2012 19:12
 
 
 
 
Jméno: Adam250/353      IP: uživatel14673    
no oskar .... dik ale uz som to vyriesil ... dik za rady :-)
 
 
Datum: 11. prosince 2012 7:33
 
 
 
 
Jméno: Adam250/353      IP: uživatel14673    
oskar .. neboj napisem ti len nemam cas
 
 
Datum: 11. prosince 2012 7:31
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj kolecko!Vidiš to?Člověk mu chce poradit a dyž se optáš toš se uš neozve.Ani na meil!No nevim?Toš tak!
 
 
Datum: 10. prosince 2012 20:19
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Adame omlúvám se!Musel sem do práce!Napiš na:"2beo@seznam.cz".Ať na to nezapomenu!Kolecko to píše dobře, ale dá se s tým neco udělat!A neodpověděls mu!!!
 
 
Datum: 09. prosince 2012 22:00
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Dynamo na tomhle motoru musí být pro svojí správnou funkci buzeno ("Dodávat proud do statoru";-). Tím se z cívek stane elektromagnet, který vytvoří magnetické pole. Otáčením rotoru v tomto magnetickém poli vzniká proud, který je odebírán z uhlíků a dál jde přes relátko ke spotřebičum. Mimochodem za co jste točili tim motorem a kolik to mohlo mít otáček?
 
 
Datum: 09. prosince 2012 13:45
 
 
 
 
Jméno: RoboSK      IP: uživatel14641    
ahoj oskar ... toz ano ampermeter mam ale elektrika je odpojena a motor je len na stole v garazi a s dedom sme skusali pretocit motor vrtackou a skusacka neukazovala ziadne napatie ... dedko hovoril nieco o nejakom budeni ... co to je ? prosim ze by si mi to trochu objasnil
 
 
Datum: 09. prosince 2012 13:39
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj Adam!Toš to Ti moc neporadili.Máš ampérmetr?
 
 
Datum: 09. prosince 2012 13:36
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
nebo mu napiš na email třeba ti odpoví a nebo na facebook
 
 
Datum: 08. prosince 2012 22:19
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zeptej se ho
 
 
Datum: 08. prosince 2012 21:54
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdárek.Máte něco o 05 s blinkrama do Kanady nebo Mustangovi Golden sport?Stránky http://www.jawa-50.cz už mám proštudované odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. ledna 2013 13:57
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
honza-m.Udělám to tak že na 21 dám jenom blinkry které se dávaly na ty 05 pro Kanadu.Měly jen 20 Watové zapalování což já mám novější 30 Watové.V Kanadě to asi stačilo protože se přes den jezdilo bez světel a v noci při zapnutých světlách šly vidět i blinkry.Horší by to bylo přes den i se světly :-(
 
 
Datum: 09. ledna 2013 13:57
 
 
 
 
Jméno: honza-m      IP: uživatel9645    
motor z 21 ? proč ? sežeň si stromeček s krátkým vývodem na řetěz. kolečko, kulatej spojk. dekl a je to skoro origo .... zadní kastle na 05 ti nesedne na "hranatý" dekl z 20-21
 
 
Datum: 10. prosince 2012 13:40
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
když seš tak chytrej péro tak sežeň originál 05 s blinkrama pro Kanadu ať teda nemusím stavět bastl ;-).Vsadím se že ji neseženeš ale tady seš chytrej jak sviň...
 
 
Datum: 09. prosince 2012 14:50
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
kdo si ještě myslí tak jako péro že stavím bastl?
 
 
Datum: 09. prosince 2012 14:48
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel14007    
jednoduše řečeno stavíš bezcenej bastl
 
 
Datum: 07. prosince 2012 17:22
 
 
 
 
Jméno: chalupsky.v ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
jj přesně tak ;-) Stavím totiž tu 05 s blinkrama ale z motorem 21
 
 
Datum: 06. prosince 2012 21:47
 
 
 
 
Jméno: dwein dibly      IP: uživatel12627    
čeče sháníš koukám info kde se dá co? ale fakt se toho už o moc víc nedozvíš, jedině znát někoho z povážek, ale to už je taky skoro pasé..
 
 
Datum: 06. prosince 2012 21:39
 
 
 
 
Jméno: jakub236      IP: uživatel13167    
Zdravím, dá se nějak rozpoznat rotor od 25W a 30W ? je nejak oznacen? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. prosince 2012 21:19
 
 
 
 
Jméno: jakub236      IP: uživatel13167    
aha jo jinak dík a sorry za dotaz co tu už je
 
 
Datum: 06. prosince 2012 21:19
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ano.. a je to tu už nekolikrát popsané... zezadu je katalogové číslo.. a poslední dvojčíslo značí kam patří.. 05 je prro 20W ..... a 20 je pro 30W
 
 
Datum: 06. prosince 2012 21:11
 
<  45  46  47  48  49  50  51  52  53  >

 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 30.04.2025 1:31:30 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu