Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 můžu dotaz na vás Seso? máte dva druhy bezkontaktního zapalka na pionýra a u toho crossovýho píšete že už nebudou protože nejsou magnety, znamená to že nebudou ani ty obyčejný vape nebo jen ty krosový? moc dík za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. září 2013 15:25
 parada, děkuji
Datum: 02. září 2013 15:25
 jen cros nebude, ta klasika bez bude vzdy
Datum: 02. září 2013 9:49
Jméno: jendry
IP: uživatel15999
 čus prosím lidi nevíte někdo jak mám zapojit stator na jawu 350 638 12v nemám tam svorkovnici jen vinutí a dráty s uhlíkama 3 žluté jeden modrý a nevím co je co nemáte někdo schéma je to to poslední co mi chybí aby jela a schéma na stator 12v nikde není jenom na 6v z kývaček. Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. září 2013 19:41
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 Schémata elektrické výbavy
350/638
http://www.eurooldtimers.com/cze/manual/22-jawa-350-typ-638-639-640-a-640-1.html jestli to nestačí, tak mi napiš: martin.miarka@c-box.cz
Datum: 02. září 2013 19:41
Jméno: Jan
IP: uživatel14157
 Zdravim, jak mam zapojit zadní světlo u mustanga? Na schemata sem pochopitelně koukal ale nějak se mě to nezdá. Protože jestli to je tak jak to je ve schématech tak když praskne jedno vlákno na přední žárovce tak by zadní světlo mělo zhasnout.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. září 2013 21:52
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No nebude, šak to nemá gde vzít kostru! Toš tak.
Datum: 05. září 2013 21:52
Jméno: Jan
IP: uživatel14157
 No to nevim jestli pak to světlo bude svítit
Datum: 04. září 2013 20:00
 Tak to má být zapojené a když ti v přední žárovce praskne vlákno, tak zhasne i zadní aby se žárovka nespálila, pak stačí přepnout na druhé vlákno (dejme tomu dálkové) a zadní světlo se opět rozsvítí
Datum: 01. září 2013 16:44
 je hezké že se ti to nezdá ale je to tak... zadní žárovka je připojená na přední žárovku...
Datum: 01. září 2013 13:42
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Jane! Šak ano tak to má byt! A na ty cívky odpovidat nebudu! Dyť to se tu řeší každú chvílu. Stačí se sem tam podívat! Toš tak.
Datum: 01. září 2013 12:57
Jméno: Jan
IP: uživatel14157
 Zdar draci, je jedno jakou cívku použiji do mustanga? Myslim tim 8V nebo 6V? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. září 2013 19:58
Jméno: Jan
IP: uživatel14157
 Diky
Datum: 04. září 2013 19:58
Jméno: pavel
IP: uživatel14254
 já myslím že je to jedno, já mám na 21čce 8V a jede mi to uplně stejně jako s 6V popřípadě to vyzkoušej, určitě to nepokazíš
Datum: 01. září 2013 13:21
 Ahoj, když potřebuju rozmontovat klakson tak musim rozvrtat nejty nebo je jiná cesta? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. srpna 2013 13:27
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 někdy to nechápu... držíš ten bzučák v ruce, koukáš na něj a opravdu si myslíš, že by šel rozebrat i jinak, než roznejtovánim? Možná rozřezat flexou že jo...
Datum: 31. srpna 2013 13:27
 Jojo, odvrtat nejty, pak sundáš ten rámeček a máš přístup na cívku a membránu...a pak zase snýtovat, případně sešroubovat
Datum: 31. srpna 2013 11:00
 Čau draci jak poznam jak mám sjetej fibr na kladivku kolik to tak ma mm di za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2013 21:52
 Dokud jde normálně nastavit odtrh tak je to OK...
Datum: 27. srpna 2013 21:52
 Ahoj draci.Muze miprosim nekdo poradit?Mam Jawu 350 639 vse v poradku ale jakmile zapnu svetla zacnou se mi tavit draty.Nevite cim to je?Diky za pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. srpna 2013 9:05
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 To je otázka... pokud se taví a světla nesvítí, tak je to zkrat, pokud sevětla svítí a kabely se taví, je to známka toho žes natáhnul tenké přívodní dráty
Datum: 28. srpna 2013 9:05
 Zřejmě zkrat...
Datum: 27. srpna 2013 19:35
Jméno: Jan
IP: uživatel14157
 Zdravim, potřeboval bych vědět jak to je s cívkami u jawa mustang. Jsou všechny ukostřeny nebo jenom dvě? Na schemata sem koukal ale moc to neni vidět. Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2013 12:33
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 záleží jaké je to magneto, u 20W jsou ukostřeny všechny cívky, u 30W jsou dvě spojeny do serie, takže jsou ukostřeny jen dvě..
Datum: 27. srpna 2013 12:33
 Dotaz na Sesu: Seso, máš skladem nebo šlo by sehnat zadní hydraulické brzdové čidlo a náhon tachometru na tacháč s otáčkoměrem na Dandynu 125?  Díky moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. srpna 2013 23:11
 ahoj nemáte někdo skušenost s motorem 175 z prasete a na tom elektriku z vojenské centráli viz obrázek? http://auto.bazos.cz/inzerat/25833358/magneto.php nemohu to zaboha rozjet na te 250 to chodilo bez problému ale na 175 to mužu seštelovat jiskru to hází dobře ale motor nechytne svíčka je mokrá ale nic ani si neblafne
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. srpna 2013 20:43
Jméno: Martin
IP: uživatel4620
 Musíš si to seštělovat píst dat do HÚ a na tom magnetu to dát přesně zápalem ucítíš takový odpor a když to budeš mít před tím odporem tak to smontuj a mělo by to šlapat
Datum: 26. srpna 2013 20:43
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Nevím jestli je to podobné, ale měl jsem na stadionu připojené dynamo z malé vodní elektrárny, bylo to takové nenápadné a přirozené, ale Tvoje řešení mi přijde fakt bizardní
Datum: 26. srpna 2013 17:35
Jméno: NefunkčníKlakson
IP: uživatel16019
 Čau. Nefunguje mi kakson. Mam vše zapojené, ale např. přední světlo jde bez problému. Myslím, že je to tou krabičkou na řidítkách, protože nevim, jak moc tam má být ten plíšek ohnutý.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. srpna 2013 22:59
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No já mět bráchu eletrikářem, toš se na to tady neptám a gdyž uš bych se optal, toš bych zas nepřiznal, že mám bráchu eletrikářem!!! Toš tak.
Datum: 26. srpna 2013 22:59
Jméno: DíkyZkusím
IP: uživatel16019
 Brácha je elektrikář a má i osciloskop, takže mulťák máme. Jinak díky.
Datum: 26. srpna 2013 13:23
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 Myslet znamená Hov.o vědět.. takže nemysli a zaměň klakson žárovkou a zkus zatroubit, když se rozsvítí, je spínač klaksonu OK a chbya je v klalsonu... asi to jinak nezjistíš, když předpokládám nemáš ani multimetr.
Datum: 26. srpna 2013 11:20
Jméno: marcel
IP: uživatel16024
 Ten plíšek se má při zmáčknutí dotýkat toho druhého aby spojil kostru s tim drátem ale může to být tím že je pokaženej ten vlastní klakson já bych vzal voltmetr a dal ho na ty drátky co vedou do klaksonu a pokud tam půjde proud a stejně to netroubí tak je vadný ten klakson.
Datum: 26. srpna 2013 10:57
Jméno: marek
IP: uživatel13681
 čus draci prosim o radu moje jawa 350/640 začíná dobíjet až od dvou tisíc otáček čím to může bejt ??
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. srpna 2013 20:28
Jméno: péro
IP: uživatel15690
 hlavně koukni na uhlíky
Datum: 25. srpna 2013 20:28
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 mrkni na lisované konektory, bývají vyhřáté - na alternátoru, svorkovnice usměrňovače a regulátoru, kostření, ... taky může být špatný regler
Datum: 25. srpna 2013 19:55
Jméno: Jawa 634
IP: uživatel15397
 Ahoj. Prosím o radu. Mám Jawu 350/634 a mám takový problém: motocykl normálně jede bez zapnutých světel, ale jakmile zapnu světla, okamžitě zdechne. Pokud zapnu parkovačky, tak sice jede, ale musím ho pořád držet pod plynem, jakmile ale zapnu blinkry, okamžitě zdechá. Kde je problém? Děkuji za Vaše rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. srpna 2013 16:30
 máš někde zkrat na kostru. Já to měl s pravým blinkrem - neblikal, ale motor vynechával jak posílal přerušovač štávu do pravého blinkru. nakonec to byl konektor bez izolace pod sicnou, kde se dotákal odřeného laku na blatníku. Předpokládám, že to budeš mít podobný...
Datum: 25. srpna 2013 16:30
 Dělá to i když plně nabiješ baterii?
Datum: 25. srpna 2013 0:11
 Čau draci, obracím se na vás s žádostí o radu ohledně tyristorovýho zapalování, nebo CDIčka... je tu někdo kdo s tím má zkušenost? Nebo někdo, kdo to prodává? Díky za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. srpna 2013 10:55
 no ještě pár dalších výhod by se našlo, konkrétně u dvoutaktů je výhodou ten strmej nárůst napětí díky kterýmu je cdi relativně necitlivý na stav svíčky
naopak bych nesouhlasil s tím že cdi umí zapálit chudší směs - chudší směs vyžaduje pro zapálení celkově větší energii jiskry (většinou je navíc nehomogenní a zpravidla vzrůstá požadavek na napětí) jenže v tom je právě výhoda indukčního zápalka - má (v rozsahu běžných otáček) podstatně delší jiskru a tím i celkovou energii (pochopitelně s vyššíma otáčkama se to u klasický soustavy zhoršuje)
Datum: 26. srpna 2013 10:55
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 V principu je to vlastně jedno. Pokud se podaří zapálit spolehlivě směs v celém rozsahu otáček a hlavně při startu je jedno jaké zapalko máš. CDI má schopnost zapálit i chudší směs oproti indukčnímu zapalování. Takže jedinou výhodu kterou vidím je v tom, že CDI se dá zkonstruovat na poměrně vysoké otáčky (jednou se mi povedlo udělat CDI se stropem otáčk 60.000rpm), u indukčního to z principu sycení induční cívky není možné leda by se jednalo o nějakou speciálně navrženou. Rozhodně zase co do spolehlivosti indukční zapalování bude spolehlivější (jednodušší=spolehlivější). Proto pokud potřebuješ provozovat zapalování v standardním rozsahu otáček jako originální zapalko, nepotřebuješ ušetřit proud který zapalování odebírá, tak nemá smysl na CDI přecházet (myslím DC-CDI). Pak je jedinou smysluplnou úpravou přejít na bezkontaktní zapalko, ale to v pravém slova smyslu nemá nic společného s přestavbou, protože se pouze změní systém snímání polohy kliky.
Datum: 26. srpna 2013 10:36
Jméno: combust
IP: uživatel16021
 Tak to záleží do čeho to chceš a jak moc sofistikovaný zápalko atd.rnObecně - cdi má výhodu v tom že má strmější nárůst napětí na svíčce (zapálení jiskry je tak míň náchylný na svody) a pokud je dobře navržený tak má konstantní jiskru bez ohledu na otáčky. Nevýhodou může být krátká doba trvání jiskry a složitost.rnPopravdě se dneska cdi už moc nevyskytuje (vesměs už jen u malejch dvoutaktů), sice každej tomu zapalování tak říká ale v drtivý většině je to elektronikou vylepšená klasika a díky složitější regulaci a řízení se začínaj hlavní výhody cdi poněkud ztrácet. rnProvozuju starýho japonce co se dělal jak s cdi, tak později s poměrně jednoduchym elektronickým "bateriovým" zapalováním a žádnej pozorovatelnej rozdíl co se chodu nebo výkonu tam není. rnPodle mě spíš než přechod na cdi má větší vliv nahrazení mechanickýho kontaktu elektronikou. Nedávno jsem známýmu vyráběl takovou náhradu za kladívka, od tý doby je děsně spokojenej jak si motor přede (samozřejmě vyměnil i cívky za verzi určenou pro elektronický zápalko).rn
Datum: 25. srpna 2013 23:45
 Tak zajímalo by mě, jestli se vyplatí investovat do toho... sliboval bych si od toho kultivovanější chod motoru a taky by mě zajímalo, kdo to dělá popřípadě
Datum: 25. srpna 2013 12:00
 a jakou radu chceš?
Datum: 25. srpna 2013 0:57
Jméno: Janouš
IP: uživatel12485
 Ahoj draci. Mám doma dvě zápalka. Jedno z jawy 05 a jedno z 21, obě v perfektním stavu. Obě 20W. Které z nich je lepší namontovat na pincka? Slyšel jsem že stará zápalka z 05 jsou lepší.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. srpna 2013 9:11
 Ahoj, mám divný problém s přepínačem na J 20. Když otočím doleva na vypnutí tak se to nevypne, stačí ale na přepínač trošku zatlačit a motor zhasne. To samé i do prava pro světla. Ja jsem z toho jelen.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. srpna 2013 12:46
 Dobře, provedu.
Datum: 24. srpna 2013 12:46
Jméno: honza
IP: uživatel16009
 Ocisti kontakty
Datum: 23. srpna 2013 21:27
 tomu se lidově řiká "špatný dotyk". mělo by stačit poladit kontakty. slouží to už kolik? cca 40 let, tak už chce jít spát ne
Datum: 23. srpna 2013 20:34
 zdar draci,zdar seso...rnkupuji si nového fichtla páč ten můj i potom co sem do něj vrazil 7000 pořád nejede ale je tam problém..je prý slabé magneto můžu ho z toho svého u kterého je jako zázrakem v pořádku normálně vyšroubovat a vyměnit? nebo je to složitější (kabely, ''napojení na motor'') nevím co s tím... prosím o radu díky..
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. srpna 2013 16:18
Jméno: víťa
IP: uživatel11601
 aby jsme si rozuměli,budu mít oba,pokud se porouchá nový vyměním za správný díl ze starého ( kdyby to nešlo asi bych ho koupil) Vím,posrat se může kdykoli,fichtl byl,je a bude fichtl,který nezaručí bezporuchový provoz
Datum: 23. srpna 2013 16:18
Jméno: lukas
IP: uživatel12770
 tak magneto vyměniš lehce ale nejdriv se podivej tady nez zacnes http://www.jawa-50.cz/ ja chci ale jenom řict, že ikdyž koupis noveho chrchla tak pocitej s tim ze se ti drive nebo pozdeji neco posere. A nevim jestli je zrovna rozumne i po financni strance to řešit tak, že si koupiš zase noveho  ...
Datum: 23. srpna 2013 15:58
Jméno: víťa
IP: uživatel11601
 no,ten můj dneska nešel nastartovat a včerra uplně v poho,to neřešim to se dá udělat, ale v nízkých otázkách se dusí,měnil sem kvuli tomu vzduch.filtr,karbec,trysky,svíčku,palivo,dal jsem jiný olej M2T..a pořád nic,tak si kupuji takového co je po GO a celkové vzhledové renovaci,,ten by měl být bez starostí,jen má prý slabší magneto..tak ho chci dát z toho mého ,teď už bude jen náhradní..
Datum: 23. srpna 2013 15:49
Jméno: lukas
IP: uživatel12770
 co to je nejede ? to mi chces rict že si vyhodil 7 litru a kupuješ noveho ??? popiš co tomu je ....
Datum: 23. srpna 2013 15:38
 Zdravím, mám problém se spínací skříňkou. Ta původní (z 05) byla pokažená, ten plech, co spojuje kontakty se otočil tak jednou ze čtyř pokusů. Sehnal jsem od známého druhou spínací skříňku, která dobře spínala, ale byl tam problém. Ta moje 05 je výroba '93, je s tím celkem problém, protože některé díly jsou tam z 555 a některé novější, jak u 20. Skříňka tam byla z 555. Nedá se tam nějak zapojit ta novější? Mě se tam nikdy nespínali kontakty, co měli. Zkoušel jsem tam dát spínací skříňku PAL (na klíček), ale jede všechno dohromady (vrčí, svítí, troubí). Tady je schéma na 555 (to co tam bylo původně) http://www.jawa-50.cz/filesystem/downloads/elektricka-schemata/el_555.jpg a tady na 05 (to novější) http://www.jawa-50.cz/filesystem/downloads/elektricka-schemata/el_05,20.gif . Díky moc za odpovědi, snad se to už nějak vyřeší.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. srpna 2013 23:37
Jméno: péro
IP: uživatel15690
 kašli na víc konektorů,pořádně se na to mrkni a pak zjistíš že to jde v pohodě zapojit
Datum: 23. srpna 2013 23:37
 Dá se vůbec někde sehnat skříňka na 555? Všude jsou ty skříňky, co mám (ty s více konektory).
Datum: 23. srpna 2013 14:32
Jméno: lukyy
IP: uživatel15988
 zdar mám dotaz sice se sem moc nehodí ale potřebují to vědět jak na simsona poznám startovací a světelné cívky děkuji vám moc lukáš
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. srpna 2013 23:45
 se podívej na google na obrázky
Datum: 22. srpna 2013 23:45
Jméno: Jenda
IP: uživatel14509
 Ahoj draci, měl bych na vás prosbu, byť to se m moc nepatří, ale.. Lze použít altík magneton 70A na felicii 1,3 LXi r.v.1999 aniž by se tam něco po..? Doteď jsem tam měl magneton 55A, ale ten mi odešel. Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. srpna 2013 21:04
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Jasně že můžeš,jenom počítej s tím ,že 70A alternátor je o 50% víc poruchovější než 55A.Často tam odchází diodový blok.
Datum: 22. srpna 2013 21:04
|



|