Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdravim, nevie mi niekto poradit ci by mi pasovalo 6v zapalovanie z JAWA 634 na mojej JAWA 360 ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. října 2013 20:08
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 nebude to vadit. jen upřesním: rotor 75W není plně kompatibilní se statorem 45W a naopak. fungovat to bude, ale kombinace nedosahují potřebných výkonů (45W stator + 75W rotor = asi 30W při vysokých otáčkách)
Datum: 19. října 2013 20:08
 Dobre vediet s tymi zapalkami, rotor by som mal mat v poriadku, ehm dal by sa pouzit aj stator z Kyvacky 354 ci z Peraka? Ja len keby som nahodou v inzerate narazil, hento je uz predane... Ked budem mat regler 75W a zapalko len 45-55W. bude to vadit?
Datum: 16. října 2013 20:10
Jméno: pepa
IP: uživatel15920
 jj zapalování jsou záměná ...dokonce se liší jen rotorem ..stator mužeš vždy nechat ....a jak říká kolega musíš si hlídat abys neměl zapalování silněší než relátko jinak ho odpálíš.... pokud použije elektronický rele pozor at správne zapojíš plus a mínus ..je to na to citlive
Datum: 16. října 2013 14:01
 Pokud bys vyměnil i regulátor za 75W tak by to mělo šlapat...
Datum: 16. října 2013 8:21
 Zdar draci nevíte čím to je mam mustanga jedu asy 5 km a vyřadím a začne to hrozně točit , nevíte čím to je? a když to na kladivkách jiskří není po kondenzátoru? dik za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. října 2013 19:14
 než se začneš hrabat v fichtlech tak věnuj čas češtině
Datum: 14. října 2013 19:14
 asY... co to ku*va?
Datum: 14. října 2013 19:06
Jméno: marek
IP: uživatel13681
 zdar draci našel by se někdo z okolí hradce králové kdo by mě namontoval vape na třindu ?? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2013 20:41
Jméno: marek
IP: uživatel13681
 zadarmo by to nebylo
Datum: 13. října 2013 20:41
 Zdravím, hledám řešení. Na mé Jawě 50 typ 21 mám rotor 20w (05) označení a stator 30w. Samozřejmě jiskru a slabou háže jen při nesmyslném odtrhu a předstihu. Můj dotaz tedy zní. Stačí vyměnit cívky a správně je umístit nebo vyměnit celej stator? Btw. Pokud by jste někdo měl 20w stator komplet a byl by potřeba, můžete napsat na mail a domluvíme se. Díky za odpověď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. října 2013 0:28
 Díky za odpověď. Ne, stator mám PRÁVĚ 30W..bohužel. Rád bych sehnal ten 20W i s cívkama, protože nikde nemůžu sehnat ty cívky co patřej do toho 20W startovací by fungovat měla, ale co udělám s těma světlama a bzučidlem fakt nevím :/
Datum: 15. října 2013 0:28
 stačí správně umístit cívky, jinak ten stator 20w mas s civkama? pokud jo dje mi mail pls
Datum: 14. října 2013 16:14
Jméno: luk
IP: uživatel14930
 cau lidi chci se zeptat jaky ma byt odtrh na svicce mizi tema kontakty a jestli je to u vsech svicek stejne ,a ktera svicka je nejlepsi pac mi furt odchazi dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2013 12:17
Jméno: combust
IP: uživatel16269
 mezera mezi elektrodama je daná parametrama zapalování - u pionýra se nastavuje okolo 0.4-0.5 mm ale ten samej typ svíčky v jinym motoru s jiným zápalkem bude mít doporučenou jinou mezeru; a co se týče typu a značek tak je to různý, někdo nedá dopustit na starý palky, někdo na nový brisky, někdo má pozitivní zkušenosti zase s cizíma značkama
Datum: 13. října 2013 12:17
 Svíčky jsou z torávny nastaveny na 0,7mm ale na pionýra je potřeba elektrodu sklepnout na 0,4-0,5mm, jinak ti může blbou zapalování
Datum: 13. října 2013 12:10
 cus draci chci se zeptat na takovou zahadu. nejde mi jiskra na stadaku ale kdyz odmontuju fajfku a podrzim samotnej kabel k hlave tak to jiskru dava.uz fakt nevim dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. října 2013 22:05
 a kdyby tě zajímalo proč cívky odcházejí tak je to kvůli odrušeným fajkám nebo svíčkám... na stadíka nebo jawettu nesmí přijít odrušené svíčka ani fajka... na jawette ani fajku nemám... mám na VN kabelu očko a našroubované na závit na svíčce
Datum: 12. října 2013 22:05
 máš nejspíš prošlehnutou zapalovací cívku.. je to běžná vada... taky jsem to mel na stadáku i na jawettě ... takže bud sežen jinou zapalovací cívku a nebo to jde i ošulit přes klasickou indučku... stačí když VN kabel z puvodni cívky vyndáš a zaizoluješ.. pak nekam namontuj klasickou indučku a na výstup 1 natahni kabel od kladívka a výstup 15 ukostři...
Datum: 12. října 2013 22:04
 dej jinou fajfku
Datum: 12. října 2013 21:05
Jméno: Franta
IP: uživatel14157
 Zdrar draci, u mustanga mě svička nechce hazet pravidelně jiskru. Když prošlapnu tak jednou jiskra skočí a dál už ne, nevíte co stim? Mam 30W zapalování a 8V indukčku kdyby to bylo indukčkou moch bych tam dát 6V (8V nemam) Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2013 11:59
Jméno: combust
IP: uživatel16269
 patří tam 8V ale na zkoušku se to zaměnit dá (ona je taky otázka co je to za 6V cívku protože to rozlišování 4V-6V-8V je krapet zavádějící)
Datum: 13. října 2013 11:59
Jméno: luk
IP: uživatel14930
 tam ma byt 6v civka
Datum: 13. října 2013 11:28
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 zdar draci. prosím poradte.co je to pertinax ? když vymnením kladívko musím štelovat předstih a odtrh ? naco je ten molitan ktery utírá tu váčku?děkuji za kazdou radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. října 2013 21:35
Jméno: trubka
IP: uživatel16278
 Udo pertinax je papír +fenolformaldehydová pryskyřice jako pojivo
Datum: 14. října 2013 21:35
Jméno: maabo
IP: uživatel15774
 vysvětlení zde:
http://www.youtube.com/watch?v=2MP-ecjaxlo
Datum: 14. října 2013 10:25
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 díky
Datum: 13. října 2013 9:25
Jméno: Udo
IP: uživatel12351
 Pertinax ja materiál složený z textilních vrstev a pryskyřice a následně je to vytvrzeno.Když vzměníš kladívko rozhodíš zapalování.Není to molitan ale filc a slouží k čištění a mazání povrchu vačky a maže to tak že se na filc kápne pár kapek oleje ,on se napije no a potom to maže.
Datum: 12. října 2013 19:42
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel15976
 pertinax je izolace. měníš li kladívko, předstih musíš nastavit znovu... molitan má funkci mazaní vačky - pár kapek oleje v něm míti je nutné.
Datum: 12. října 2013 19:35
 cau draci , jak je mozny ze mi na fichtle odchazi casto kondík ? diky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. října 2013 18:17
Jméno: combust
IP: uživatel16267
 mohlo by to bejt způsobený příliš vysokým napětím - přerušenej vysokonapěťovej kabel na svíčku, špatná fajfka, svíčka nebo indukční cívka
Datum: 12. října 2013 18:17
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 zdarec hosi.nevíte proc mne svícka hodí jen 1-3 jiskry na nakopnutí ? mezi kladívkem to jiskří hodne .
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. října 2013 9:15
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 jo kondíky jsem skousel 3 a tedka to nehaze jiskru vubec.jiskří to jen kdiž oddělam dratek k indučce.vubec nevím co s tím je
Datum: 13. října 2013 9:15
Jméno: pepa
IP: uživatel16268
 nemáš jinej kondík na zkoušku?
Datum: 12. října 2013 21:19
Jméno: Fík
IP: uživatel10693
 Čau nemate nekdo rozmery vymezovacího kroužku co se dava pod zapalovaní z fichtla na jawu 250??
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. října 2013 22:42
 zdarvím mám takovej problém na mím simsonu robila se mi spínací skřínka tak bych to potřeboval napojit nějak napřímo nepotřebuji světla a td jenom aby to jelo nevíte někdo jak to napojit ??? přemíšlel sem že by to možná šlo napojit jak u pionýra ale nevím jestli by to fungovalo díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. října 2013 17:46
 A další dotaz jak udělat elektriku na simsonu aby mi to jen házelo jiskru ? potřebuji jen jiskru abych mohl jet je to cross
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. října 2013 21:03
 Díky moc  )
Datum: 09. října 2013 21:03
 Pokud máš tyristor, tak to veď z 14 na červený kabel z motoru (napájecí cívka), 13 na modrý kabel z motoru (snímač otáček), 31 ukostřit, 15 na kontakt č. 15 na indučce, 1 na indučce ukostřit. S tou indučkou se to dá myslím dát aji obráceně. Z z kontaktu č. 31 na tyistoru si můžeš udělat vypínač (sepnuto --motor vypnutý). Zdarec
Datum: 09. října 2013 17:03
Jméno: kemos
IP: uživatel12656
 Pro CHONGA: Postavil jsem ten omezovac ( http://btelectronic.sweb.cz/rego3.gif ) a pouzil taky BD244. Zarovka mi opet vyhorela,nevis cim to muze byt ?  V nekterym prispevku jsem cetl ze na 6V se meni hodnota R2,ale ted uz nevim..budu rad za kazdou radu  Dik moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 16:46
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Jako R2 dej 1k5 nebo 1k8.
Datum: 06. října 2013 16:46
Jméno: Víťa
IP: uživatel14157
 Zdravim, přivez sem fichtla ale chybí mu indukčka, jak poznám jestli tam má bejt 6V nebo 8V diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2013 23:52
Jméno: combust
IP: uživatel16231
 6V patří do typů 550,555 a do prvních 05 kde byl stejnej altík (magneto)
Datum: 05. října 2013 23:52
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 a nění to jedno?
Datum: 05. října 2013 23:44
Posl.aktualizace: 05. října 2013 23:14
 ahoj, novou replikovou spínačku jsem nikde neviděl, že by se prodávala. Takže spíš z nějakého vraku a nebo jde ta z pionýra propojit napajním drátku a je z toho po funkcni stránce spinačka na 555. Takže asi tak moje rada
Datum: 05. října 2013 23:14
 Ahoj, chtěl bych si na fichtla namontovat do zadu LEDky. Aby mi šlo do předu více proudu. Co nepotřebuji na to jinou přední žárovku? díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2013 14:57
Jméno: combust
IP: uživatel16236
 to Chong - ztráty na můstku jsem započítal - provozní režimy soustav se 6V baterií maj okolo 6,9 až cca 7,1 V a žárovky jsou na to stavěný aby to vydržely dlouhodobě (udávaný výkony 6V žárovek platěj pro ss napětí 6,75V) - tudíž jestliže chci vyždímat max. výkon tak má smysl střídavej sinus regulovat někde od těch cca 9.5V, druhej háček je v tom že altík nedává zrovna čistej sinus ale spíš pilu. Ve finále je tím pádem ideální maximální hodnota někde nad 9,5V a pod 11,5V. Kdyby ten altík dával lineárně s otáčkama tak by ve finále byl průběh lichoběžníkovej až obdélníkovej a pak by efektivní hodnota byla nižší. Jenže to se díky jeho dalším vlastnostem a relativně velkýmu zatížení tou žárovkou taky úplně nekoná. To schéma je např. tady - http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=5&t=710&start=15 (ne to první ale to co je dál v příspěvcích - se dvěma tranzistory), akorát hodnoty zenerek sundat na 8V. Samozřejmě není to kdovíjak precizní ale je to prostě jednodušší, levnější a pro daný účely dostačující.
Datum: 06. října 2013 14:57
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 To Combust: no s ohledem na to že se zátěžovým reglerem tam nebude až tak moc sinusovka (zatěžuje zdroj teprve když se napětí blíží limitnímu, čímž dojde k sploštění vrcholu sinusovky), myslím že efektivní napětí vychází vyšší než kolik myslíš. Rego je naladěné na 6.25V,ale zapoměl jsi připočíst cca 1V ztráty na graetzi. Potom vychází strop regulace 7.25V. Pravda, lehonce je to poddimenzované, ale co by člověk neudělal pro žárovku že?  . Mohl bys tu hodit schéma Tvojí verze rega?
Datum: 06. října 2013 11:59
Jméno: to Mek
IP: uživatel16231
 stejnosměrný bys dostal jedině z dynama, standartní jawa 50 má alternátor s permanentníma magnetama, takže pokud to nemáš dovybavený usměrňovačem tak ti tam taky lítá střídavý, klakson může kňourat i na střídavej ale bude to modulovaný frekvencí zdroje (a je možný že tam není dioda ale selenovej usměrňovač)
Datum: 05. října 2013 23:18
Jméno: Mek
IP: uživatel14157
 ke kombostu, nevim kdes vzal že tam lítá střídaví napětí, jak je možný že mě teda troubí klakson dělanej pro stejnosměrný napětí? žadnou diodu tam nemam,
Datum: 05. října 2013 22:36
Jméno: combust
IP: uživatel16229
 Ten stabilizátor pro babetu je to co jsem psal - dva BD682 a dvě zenerky - dohromady to cenově vyjde na 20 kč (bez chladiče) a je tak jednoduchej že nemá smysl dělat nějakej plošňák. a co se týče ztrát tak je to úplně stejný, je to prostě omezovač kterej "požere" přebytečnou energii a přemění jí na teplo.
Datum: 05. října 2013 19:38
Jméno: standa
IP: uživatel16225
 Řeším něco podobného. Co takové použití 6V stabilizátoru na babetu? Jsou tam velký ztráty? A nebo je to jako Chongovo rego? Tzn.bere do sebe jen přebytek? Pro mě je ten stabík nejvíc schůdná varianta,protože když lehne,hodim ho do koše a za kilo koupim jiný... To s montovanou destičkou nezvládám...což sem si sám sobě dokázal s CDI...neni problém aby to někdo pospájel a nakoupil v Gesu,ale jak přijde chyba,tak jako elektroamater končim...mimojiné mi furt leží CDI mrtvý v regálu a nějak sme na něj zapoměli...asi bude k mání jestli ho Zdenda naposledy oživí...
Datum: 05. října 2013 13:27
Jméno: combust
IP: uživatel16226
 Vesměs souhlasím s Chongem až na pár detailů. Napětí tam lítá střídavý a tudíž těch cca 6 V je efektivní hodnota a je třeba s tím tak počítat. Ten regler na odkazu je sice pěknej ale zbytečně složitej a maká na napětích odpovídajících provozu s akumulátorem. Pokud se to bude provozovat na střídavinu bez baterie tak stačí omezovat napětí od cca 9-9,5V. Někde tu po netu lítá schémátko regulátoru z babety - dva PNP darlingtony se dvěma zenerkama (tuším že to byly tranzistory BD682). Zenerky použít něco okolo 8V a tranzistory dát na chladič. Jinak tahle úprava má smysl u 550 a 555 kde jsou obě žárovky na jednom okruhu. Musí se vyhodit tlumivka a dodat omezovač. S LED vzadu je krapet problém s regulací proudu aby to svítilo. Já tam mám přes jednocestný usměrnění (pouze kladná půlvlna) step-up na cca 13V a ve světle 2 x 6-7 LED v sérii (kombinace červenejch a bílejch). Bere to cca 1,2W a svítí to naplno od nějakejch 3,5V. Omezovač je nabastlenej s kusem chladiče namísto tlumivky a no problem.
Datum: 05. října 2013 10:12
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Světelná elektrická soustava pionýra (týká se jen 30W verze, u 20W verze má zadní světlo vlastní napájecí pól - cívku) je vyvážená co do výkonu i odběru. Díky tomu nevystoupá napájecí napětí víc než na 6V. Jakmile "odlehčíš" spotřebu odebráním jednoho spotřebiče (v tomto případě vyjmutím zadní žárovky), napětí se při provozních otáčkách v soustavě zvýší, což povede k destrukci vlákna přední žárovky. Zásadou tedy je buď zachovat celkovou spotřebu světelného okruhu, tj když dáš dozadu LED, tak dopředu těch ušetřených 5W poslat. Potíž ale je že pak vepředu bys měl mít 30W žárovku, ale ta se nevyrábí. Takže abys vlákno věčně neupaloval, pak je nutné mít v okruhu napěťový omezovač, který by přebytečné napětí "odebíral" (např. http://btelectronic.sweb.cz/rego3.gif to je na 12V, na 6V tam R2 musí mít 1k5). To způsobí že vlivem nižšího odběru nabíhá napětí schopné rozsvítit žárovku při nižších otáčkách, ale omezovač zabrání přepětí. Rozhodně s touto úpravou bych si nechal i nově nabudit magnety rotoru, aby výsledný efekt byl co nejlepší. Tato úprava je vhodná zejména pro rotory co mají tak silné magnety že běžně pálí žárovky, ty tedy rozhodně není nutné nechat nabudit
Datum: 05. října 2013 8:02
Jméno: Franta
IP: uživatel14157
 Zdravim všchny draky hlavně fichtlaře. Čim prosimvas je že mě až dost jiskří kladivko s kovadlinkou. Vim že to trochu jiskřit má ale tohle je až dost. Kondik tam mam novej. Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2013 17:18
 Předpokládám že pionýr jede. Mám zkušenost, že některý ty nový kondíky prostě jiskřej hodně a tím se může rychleji vytvářet pecka. Podle me je to normálka v tom že nedělaj tak kvalitní kusy. proto jsem rád za každej funkcní starej kus.
Datum: 04. října 2013 17:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 hele to, že je kondík novej neznamená, že je dobrej, ale kladivko vždycky lehce jiskří, zkus prostě ještě jinej kondík, a ještě si překontroluj ukostření toho kondíku, občas jak je uloženej pod tím "pérkem" tak se tam dělá slušnej přechoďák
Datum: 04. října 2013 6:17
Jméno: Max
IP: uživatel14539
 Zdar Draci chtěl jsem se zeptat jestly nebude blbý když si dám na pincka blinkry a když tak jak se zapojují díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. října 2013 10:00
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 tak když už, tak levá ruka ohnutá v lokti a předloktí vztyčené vzhůru, a znamená to odbočení vpravo
Datum: 02. října 2013 10:00
Jméno: 4mag
IP: uživatel14122
 a co má vztyčená ruka vzhůru společného s blinkrama???
Datum: 02. října 2013 8:49
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Ne, blbý to určitě nebude, záleží na provedení  . Osobně ale blinkry na mustangovi nemám, jednak tam nikdy nebyli (alespoň u mého modelu) a druhak, když to nemá blinkry, tak je nemusím používat  . A rukama ukazuju jen když chci.. navíc ruku na srdce, kolik řidičů zná co znamená vztyčená levačka vzhůru k nebi... tedy teď myslím bez vztyčeného prostředníčku
Datum: 01. října 2013 22:09
Jméno: Franta
IP: uživatel14645
 Zdar draci, jaký hodnoty má mit kondik u mustanga s 30W zapalovaním? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. října 2013 8:54
Jméno: combust
IP: uživatel14185
 jestli se jedná o kondík u kladívka tak ten má standartně 0.25 nebo 0.23uF a napěťově minimálně těch 250V
Datum: 02. října 2013 8:54
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Matně si vzpomínám že unipolární 1uF/250V... k čemu to potřebuješ vědět?
Datum: 01. října 2013 22:22
|



|