slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  16  17  18  19  20  21  22  23  24  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: marquee ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Seso bude ještě vape cross? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. června 2014 15:15
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ani prd,,, vyrobce to odmita delat, ,ma problem se spesl magnety,,
 
 
Datum: 15. června 2014 15:15
 
 
 
 
Jméno: jirin10      E-mail:      IP: uživatel17316    
Zdar draci,je možné zapojit Vape tak, aby se tam nemusel davat vypinač a aby bylo možno chcipnout vytazenim kliče z bošárny " odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. června 2014 20:52
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17317    
pokut to je fík nastavil bych kabeli k inductce na tom kolektoru..pokut motorka v nabode k vape je napsane tzv rozpínací rele kter pokut do nej jde prout na rozdil od klasiky 2 okruh rozepne ... melo by být součastí sady vape anebo dokoupit a podle schematu zapojit na modej kabel
 
 
Datum: 14. června 2014 20:52
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Pro combust: Čau,jak jsem tu před nedávnem psal o problému v zapalování babetty 210 tak je to již vyřešeno,vyměnil jsem celou tu jednotku za GYT a taky zapalovací pol a babetta chytla na pul otáčky a beží jak má.Mám ještě ale malý problém s tím zapalovacím polem,kupoval jsem ho tady z Fichtlkramku (je to ten za 110kč) no a je nejspíš trochu vadný,při běhu motoru na něm občas přeskakuje malá jiskra viz.odkaz.Reklamovat ho nechci ikdyž je to určitě vadou výroby.To by byla zase operace na 14dní.Nešlo by to místo třeba zakápnout cínem?Nebo nějak jinak opravit?Díky http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta-civka/#13062014135.jpg odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. června 2014 21:42
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17329    
Poškozená cívka nikdy přepětí dávat nebude. Napětí je daný počtem závitů a ty tam při jakýkoliv závadě prostě nepřibudou. Jde o to jestli ta cívka pro ten tvůj typ zapalování je identická s tou pro GYT nebo má jiný parametry protože má jiný katalogový číslo.
 
 
Datum: 17. června 2014 21:42
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Hele muzu to zkusit.Já si stejně myslím že ten zapalovací pol je v pořádku,podle mě odešel jen tyristor nebo cívka.Ale bylo mi doporučeno ho vyměnit protože kdyby náhodou dával přepětí tak by mohl časem zničit i ten tyristor nový.Zase tak drahej nebyl tak proč né...Ale nečekal jsem že odejde takle rychle.Každopádně jsem tam ted dal ten starej pol aby alespon fungovala než to nějak vyřeším..
 
 
Datum: 14. června 2014 23:43
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17315    
A co dává ta původní jsi zkoušel změřit? Případně jakej má odpor?
 
 
Datum: 14. června 2014 19:51
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Tak bohužel než jsem se stačil do nějaké opravy pustit tak cívka odešla.Měl jsem nastartovaný motor a koukal kde přesně přeskakuje jiskra a po cca. 5min.běhu se začal trochu tavit okolo přítomný plast a pak babetta chcípla-přepálil se ten malinkej drátek co byl asi špatně připojený ke zbytku.Tak jsem usoudil že tohle už nemá cenu opravovat.Napišu Sesovi a zeptám se jestli by to šlo vyměnit bez zbytečných průtahů protože potřebuju aby bába fungovala co nejdřív. Je fakt smutný co se dnes vyrábí za sajrajt..
 
 
Datum: 14. června 2014 18:23
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17315    
Bohužel není to video moc ostrý tak nevidím proč to jiskří. Jestli je to přerušenej vodič tak by se to dalo opravit propájením cínem ale jestli je to mezi vrstvama vinutí nebo proti kostře tak ne cín ale nějakou izolaci, ideálně nevodivej lak.
 
 
Datum: 14. června 2014 15:59
 
 
 
 
Jméno: Karel      IP: uživatel9529    
Zdur draci, bude tenhle nahon tachometru http://www.fichtlkramek.cz/nahled/nahon_jawacz175_78cm.html pasovat na ČZ 125/476? ja vim ze tam je primo lanko na ten muj typ ale ja potrebuju to kratsi protoze mi to drhne o predni blatnik, dekuju za odpoved odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. června 2014 22:35
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel16901    
proč ho k ramu nečím nechytneš ...jinak ano toto je stejne jak 175 task 125 motri se liší vrchem a klikovkou detaili sou stejne
 
 
Datum: 13. června 2014 22:35
 
 
 
 
Jméno: Karel      IP: uživatel17309    
Zdur draci bude tato guma pasovat http://www.fichtlkramek.cz/nahled/guma_pod_zd_svetlo_634.html i na ČZ 125/476? Dekuji za odpoved odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. června 2014 23:08
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ano
 
 
Datum: 12. června 2014 23:08
 
 
 
 
Jméno: Radekfichtlar ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čau draci! potřeboval bych se zeptat nevím si rady na jawě 20 mi neházi svíčka jiskru skontroloval jsem draty k magnetu no vymenil civku a nic prosim paradtemi díky (jednou se k magnetu nalil ne hodně benzinu jestli mam vyčistit magneto nebo jak diky) odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. června 2014 8:40
 
 
 
 
Jméno: Scorpio ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Já bych to na magnet neviděl.. Spíš v prdeli cívka, v háji izolace u kladívka, nebo podobná kravina..
 
 
Datum: 13. června 2014 8:40
 
 
 
 
Jméno: GOGO20 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Fill: Klasicky se unaví magnet, už to nevytváří dostatečně silné magnetické pole.
 
 
Datum: 12. června 2014 22:15
 
 
 
 
Jméno: Fill ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jawak: Nějak mi nejde do hlavy, jak může odejít magneto.
 
 
Datum: 12. června 2014 22:01
 
 
 
 
Jméno: Hejňa      IP: uživatel11766    
Tak první zkus jinou svíčku, pak jestli někde nějakej kabel neupadnul. Třeba ve spínačce. Začni prostě tím nejlehčím.
 
 
Datum: 12. června 2014 21:49
 
 
 
 
Jméno: jawak      IP: uživatel12231    
mně toto dělalo magneto prostě žádna jiskra občas slabá tak jsem ho vyměnil a jiska krásná a jezdi dodnes :-) skus jiné magneto
 
 
Datum: 12. června 2014 21:08
 
 
 
 
Jméno: trochy ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
zdar, zkontroluj ještě všechno ostatní co by na to mohlo mít vliv(fajvka, svíčka..) nikdo z nás ti nedokáže říct který díl to je přesně
 
 
Datum: 12. června 2014 19:19
 
 
 
 
Jméno: Ondřej      IP: uživatel13313    
Čus draci, chci se zeptat, když mam statory od babett a je tam od snímací cívky ustříhnutý ten žlutý drát kterej vede na tyristor I tak dá se ta cívka nějak rozdělat a napájet novej? Odepište díky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. června 2014 8:09
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
opatrně povytáhnou drátek z cívky, oškrábnout lak a připájet nový drát, zaizolovat a přivázat k cívce.
 
 
Datum: 12. června 2014 8:09
 
 
 
 
Jméno: Karel      IP: uživatel17309    
Zdur draci potřebuji pomoc kde se daji sehnat takové ty staré porcelánové pojistky na motorky značky ČZ všude jsem to hledal a nic prý se to už nevyrábí tak čím to mam nahradit mam takové ty malé 25A diky moc za odpoved odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 12. června 2014 12:49
 
 
 
 
Jméno: Kulich175 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tohle http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pojistka_25a_delsi.html ? Kratší těžko, raděj vyměň pouzdro, do kterýho je cpeš pro tyto delší.
 
 
Datum: 12. června 2014 12:49
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
nejjednodušší je vyměnit pojistkové pouzdro. laborováním s drátky můžeš zjistit, jakým průřezem mědi drátek v pojistce nahradíš a připájíš. nebo hledat a shánět.
 
 
Datum: 12. června 2014 8:07
 
 
 
 
Jméno: lukas-vecera      IP: uživatel11639    
Dobrý den,omlouvám se že zase otravuji ale jak jsem vám psal že mám domarnsimsona a že jiskru háže,benzín do válce teče(svíčka je mokrá) klínek na rotoru jsem dal nový a stále nic :-(rnprosím nenapadá vás ještě něco ? :-( napadlo mě jestli nemůže být v háji základnírndeska zapalování ale to je asi blbost když jiskru to háže ne?....prosím kdybyrnvás něco napadlo čím to může být napište :-( děkuji mockrát odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 13. června 2014 22:35
 
 
 
 
Jméno: lukas-vecera      IP: uživatel11639    
nezkoušel...on jel ale pak prostě z ničeho nic zdechl a už jsem ho nenastartoval
 
 
Datum: 13. června 2014 22:35
 
 
 
 
Jméno: Due      IP: uživatel11092    
Zkoušel jsi předstih? Jakou máš mezeru mezi elektrodama na svíci?
 
 
Datum: 12. června 2014 23:29
 
 
 
 
Jméno: lukas-vecera ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ano,zkoušel ale nic....nechápu čím to může být
 
 
Datum: 12. června 2014 23:08
 
 
 
 
Jméno: Due      IP: uživatel11092    
Zkoušel jsi dávat druhou svíčku?
 
 
Datum: 12. června 2014 20:24
 
 
 
 
Jméno: Jenda      E-mail:      IP: uživatel1337    
Ahoj kucí, mám motokolo a s ním problém. Studené to chytne,nejdřív běží celkem pravidelně a za cca 15 vteřin začne motor kuckat až chcípne. Pak je to dlohé metry šlapání a přemlouvání než začne zase kuckat s tím,že třeba 2 vteřiny kucká a 20 vteřin ani ránu.Nakonec se rozkucká,začne běžet pravidelně,táhne,jede X km bez problémů,volnoběh přímo ukázkovej,pravidelnej chod.Po několika km zastavím,třeba na limču a zase se opakuje souboj nohy a motor. Benzín jako poruchu jsem zkontroloval a vyloučil.Motor má kladívkové zapalko s jednou cívkou a indukční cívku z pionýra.Svíčku jsem dal dneska novou a bezezměny. Může to dělat kondík nebo indučka ? Jedná se o ruský motor D6 původně z mopedu RIGA odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. června 2014 21:46
 
 
 
 
Jméno: Jenda      E-mail:      IP: uživatel1337    
Tak problém vyřešen,po zakoupení a instalací nového kondíku problém nevyřešen.Poslední co mě napadlo bylo otočit kontakty na indukční cívce. 1 za 15ku a kolo chytlo na metru a šlape jako hodinky. Nějak si to nedokážu vysvětlit, 2 roky to šlapalo bez problému a najednou to začalo blbnout až to skoro ani neblaflo.Stačilo otočit kontakty a motor běží pěkně bez problému.Že by se měnila nějaká polarita na cívce? Shodou okolností jsem to řešil u jednoho pincka,origo elektrika z fabriky, a dělalo to skoro to samé, v otáčkách se chvilku držel (když už to chytlo) a jak sem pustil heft,tak najednou to zdechlo.A nikdo s tím nic nedělal.Když už jsem vyměnil všechno včetně cívky indukčky,kladívek,kondíku,startovací cívky,a málem bych začal kuchat elektriku s odhodláním nové instalace,otočil jsem kontakty na indukčce a pincek si přede jako kotě. pro mě něco mezi nebem a zemí.
 
 
Datum: 23. června 2014 21:46
 
 
 
 
Jméno: Scorpio ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jo no.. To bude ono...
 
 
Datum: 11. června 2014 10:03
 
 
 
 
Jméno: Jenda      IP: uživatel17305    
Ano,je to předělané,Ten VN kabel byl u cívky a tam to bylo dost odrbané,tak jsem cívku přemotal na klasiku a vyvedl kabel k indukčce.Chodilo to bez problémů až po zimě to začlo blbnout.Ten kondík tam mám položený jen tak na volno, musí bejt přidělán ke statoru na pevno?
 
 
Datum: 11. června 2014 8:37
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17303    
To je nějak upravený? D6 měla VN kabel rovnou z tý cívky magneta, podobně jako stadion. Podle popisu to prostě vypadá na slabou jiskru což může být tou přestavbou zapalování nebo zkrátka je už slabej rotor.
 
 
Datum: 10. června 2014 22:57
 
 
 
 
Jméno: otas      E-mail:      IP: uživatel17298    
Zdarec chlapy mám takovej problem s babčou 207 chvilku jiskru dává a pak ne ale undučka by měla být skoro nová nevíte čím by to mohlo být a jak se to dá zjistit děkuji moc za pomoc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 10. června 2014 22:44
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17303    
Jestliže je indučka nová tak ten zbytek - buď je někde špatnej kontakt, porušená izolace nebo cívky na statoru - červený drát, ta co živí zapalování mívá okolo 220Ohmů a dává přes 100V st a impulzní cívka (žlutý drát) cca 17 ohmů). No a nebo je to jednotka (tam to bejvá kondík kterej natáhne vlhkost) což je nejjednodušší ověřit prohozením za funkční.
 
 
Datum: 10. června 2014 22:44
 
 
 
 
Jméno: Fizzy ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni      E-mail:     
Zdarec potřebuju poradit... Mám jawu 50/555 a mám neustálej problém se zapalováním, koupil sem i nový kladívko s kovadlinkou a problém přetrvává, jde o to že to seřídím, potom fichtl jede v pohodě. Ale po nějaké době cca 1hodina ježdění, tak začne fichtl vynechávát nejede plynule atd.. A zase to seřizovat, nevíte co stím? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. června 2014 11:33
 
 
 
 
Jméno: Standa      IP: uživatel17296    
No já si právě myslim,že to muže dělat vylítaná klika....jak se mele v ložiskách tak se mění odtrh,proto jsem se na to ptal.... jak je tam vakl,tak to nenašteluješ....třeba je to chvíli ok,ale po chvílí už to zas střílí a vynechává...
 
 
Datum: 09. června 2014 11:33
 
 
 
 
Jméno: jirka      IP: uživatel12346    
můj problém byl v tom že se mi strhl šroubek co drží kladívko nebo se taky pak oběhá závit v destičce
 
 
Datum: 08. června 2014 23:44
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel15535    
Co a jak se na tom kladívku změní? Nedochází náhodou k nadměrnýmu opalování kontaktů (to by byl špatnej kondík)? Není to jen nečistotama mezi kontakty (např. od namazaný vačky)?
 
 
Datum: 08. června 2014 22:20
 
 
 
 
Jméno: Fizzy      IP: uživatel17292    
Jasně mám to namazaný, a ten rotor zkusím vydělat, a podívat se, ale je to problém s kladívky, pokaždé je sešteluju a fichtl jede, zas na chvilku
 
 
Datum: 08. června 2014 21:54
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
stando: 90% fichlatřů neví že se ten filc má vubec mazat.. pak se divějí že se jim furt ojebává pertinax na kladívku
 
 
Datum: 08. června 2014 21:35
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17293    
Když sundáš zapalování a chytneš rotor/magneto tak je na místě nehne se a nebo se hejbe dovnitř-ven ?? Eventuelně máš namazanou plst co maže vačku? Nejde nasucho?
 
 
Datum: 08. června 2014 21:11
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
neprotáčí se ti rotor na klice? nebo vačka?
 
 
Datum: 08. června 2014 21:00
 
 
 
 
Jméno: kespr      IP: uživatel15847    
zdarec mám jawu 20 mám tam skřínku na bošák (3 polohoví) jak mam zapojit dráty jen abi to chcípalo? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. června 2014 18:55
 
 
 
 
Jméno: jawasaki-21 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
http://jawasaki21.rajce.idnes.cz/nastenka/#1922940_569242136500605_992601331_n.jpg tu máš schéma
 
 
Datum: 07. června 2014 18:55
 
 
 
 
Jméno: konipas      E-mail:      IP: uživatel10415    
Cus draci, jakej proud dava pionyr? Víte nějaké hodnoty při otáčkách? Nemuzu to najit. Dik odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 11. června 2014 18:57
 
 
 
 
Jméno: Martin      IP: uživatel15706    
Tak třebas Vape dává i přes 20V a kope :-)
 
 
Datum: 11. června 2014 18:57
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel16029    
tohle než na tabulkových hodnotách zálěží spíš na síle magnetů v rotoru, na vzdálenosti pólových nástavců cívek od rotoru a v neposlední řadě taky na zátěži (neni to stabilizovanej zdroj, čili do zkratu to dá větší proud než třeba do žárovky stejného jmenovitého proudu). Hodnoty se můžou dost lišit, nejlepší bude to změřit ručkovym přístrojem..
 
 
Datum: 09. června 2014 0:46
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17285    
6v 20 w 6 v 30 w při maximalních otáčkách ....při přetočení je tam scod malinko víc ale bzučaku ani svetlum to ne vadí ptz napětí je jmenovitý ..tz okolo ....jinak jestli mas zapalko eště z pařeza a 05 nezapomen že k nemu patří eště tlumivka či její moderbní nahrada tzv omezovačem napětí......
 
 
Datum: 07. června 2014 17:08
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Čau,přestala mi jet babetta 210,v podstatě z ničeho nic přestala startovat,když už chytne,jde strašně špatně/vynechává.Po přidání plynu se nic nestane a jen se hltí a většinou po chvilce chcípne.Na volnoběh jakštakš jde ale po chvilce stejně chcípne.Má dost slabou jiskru.Vyčistil jsem komplet palivovou soustavu,karbec,kohout,nádrž-vše dokonale čisté a ikdyž stříknu benzín přímo pod svíčku,nepomůže-palivový systém bych vyloučil.Moped je v podstatě nový,najeto pár set kilometrů-uloženka.V zapalování jsem se zatím tedy nevrtal.Bohužel nějaký hloupý člověk předemnou se snažil nastavit délku kabelu od indučky a tak ho střihl a přimotal k němu delší kus.Bohužel se jedná o model novější babetty s cívkou zalitou a tudíž bez možnosti výměny kabelu.Podívejte se prosím na fotky a zkuste mi poradit jestli to může být na závadu.Díky. http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta-civka#050620146509.jpg odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 09. června 2014 8:15
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17295    
Tak teď koukám že se dělaly tři druhy zapalovacích pólů takže moje rady ohledně měření jsou víceméně k ničemu ale i tak to změř a změř i odpor vinutí toho pólu. Kdyby to vykazovalo stejný hodnoty tak to gytem nahradit pujde (standard má mít okolo 220Ohmů), pokud tam bude lítat něco jinýho tak jedině sehnat někoho se stejným zapalováním a porovnat hodnoty, příp. prohodit jednotky atd. a pak holt sehnat správnou jednotku nebo vyměnit za gyt i se zapalovacím pólem pro gyt.
 
 
Datum: 09. června 2014 8:15
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Dik,zítra to proměřím a dám info.Když by teda byla špatná ta indukční cívka s tyristorem,můžu ji nahradit tím GYTem?
 
 
Datum: 08. června 2014 23:18
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17289    
červenej, od čidla by měl jít žlutej, snáz se to asi měří přímo na statoru, je to ta cívka co má na sobě ještě izolaci, ostatní jsou silnějším drátem bez
 
 
Datum: 08. června 2014 11:56
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Ok,no já to nějak zkusím ale bohužel na té indučce nejsou popsané vývody,nevíš jakou má ten vývod G barvu? Díky
 
 
Datum: 08. června 2014 11:04
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17286    
Jak jsem psal předevčírem, okolo 100V za běhu a při startu asi 80V střídavejch proti kostře. Pokud to bude dávat málo i naprázdno (při odpojeným zápalku) tak je to spíš vadnej stator.
 
 
Datum: 07. června 2014 23:06
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Ne to ne,kolik má dávat,příp.jak ho změřím?:-D
 
 
Datum: 07. června 2014 22:46
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17286    
A měřil jsi kolik dává ten stator?
 
 
Datum: 07. června 2014 22:22
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Jo to bude ono,to ukostření přes kabel je tu zjednodušené ukostřením přes šroubky.Udělal jsem nejaké fotky,měl jsem pár let zpátky babettu r.v.1995 se stejným typem indukční cívky a bylo to tam uděláno taky tak že tyristor je součástí cívky.U obou je úplně stejný typ statoru.Zkusím sehnat celou tuto černou cívku jinou.Podle mě totiž odešel tyristor.Případně pak teda koupit tyristor GYT který by to měl nahradit. http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta-civka/#050620146510.jpg
 
 
Datum: 07. června 2014 14:10
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17282    
Aha, vím že taková jednotka existuje ale ještě jsem jí neviděl (ten jeden vývod navíc je kostra která bude u tvýho asi přes montážní otvor). Vyfoť ji a taky stator.
 
 
Datum: 07. června 2014 11:37
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Jo aha,no tuhle věc jsem našel,ale já tam mám teda vzhledově uplně jinou.Hlavně ta moje cívka má 2 vývody kdežto tahle 3,tak nevím,nejradši bych to vyměnil z jiné babetty.
 
 
Datum: 06. června 2014 23:46
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17282    
zápalko s integrovanou cívkou maj i tady :-) viz. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/tyristor_gyt22.html
 
 
Datum: 06. června 2014 20:10
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel17277    
Díky,svíčky jsem jiné zkoušel,nic.Ještě dneska vyzkouším tu fajfku ale moc tomu nedávám.Kabely mají oba cca.stejné průřezy.Spíš bych to viděl na zničenou tu celou černou cívku.Nevíte kde by šla kdyžtak sehnat?Nikde na netu jsem jí nenašel.
 
 
Datum: 06. června 2014 13:38
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel15518    
Vezmi měřák na střídavý napětí s rozsahem aspoň na 200V, připoj to na G a kostru a pokud tam při volnoběhu bude míň jak 100V tak je v háji vinutí nebo tyristorko. Další možnost je vadná koncovka na kabelu ke svíčce, někdy bejvá v háji odpor v ní (pokud tam je).
 
 
Datum: 05. června 2014 22:29
 
 
 
 
Jméno: P.S.KEVIN      IP: uživatel15710    
Čau, svíčku jsi zkoušel jinou? Ten kabel jestli nemá zrovna nějaký hodně malý průřez tak by neměl vadit. Ale jako v elektrice je plno možností proč to nejede :-)
 
 
Datum: 05. června 2014 22:01
 
 
 
 
Jméno: Ukroš      E-mail:      IP: uživatel16987    
Zdravím potřeboval bych poradit. Mám babetu 207 a popíšu to jak se vše dělo...rn1. poznatek byl ten, že když se jel plnej plyn z kopce se zaplímy světli tak to z ničeho nic přestalo jet, světla jsem okamžitě při jízdě vypnul a babeta hned nazkočila a jela dál...rnzkoušel jsem to po druhe a to samý přestala mě v plným jet ale světla jsem schválně nechal zaplí a babeta naskočila až sem jel skoro krokem cca 15Kmhrnnakonec to dospělo k tomu, že mě přestala házet jiskru a nejela, koupil jsem zapalovací cívku a indukční cívku a babetu rozjel, že jiskru háže ale při přidání plynu do plna na stojánku nebo i při jízdě babeta vynechává a střílí do karburátoru... samozřejmě karburátor čištěn a zapalování nalazeno...rnto vše se děje při vyplích světlách ale když je zapnu babeta nejede vubec... nevím si rady, mužete mě pomoct??? děkuj Mira odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. června 2014 15:17
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel14632    
kamarad mel to sami a byl to tyristor
 
 
Datum: 06. června 2014 15:17
 
 
 
 
Jméno: Ukroš      E-mail:      IP: uživatel16987    
Udělal jsem předstih na originál což je 1,5 mm od vrchní uvratě a při jízdě to sem tam cukne jakoby vynechala svíčka ale v určitých otáčkách to začne vynechávat hodně a začne to střílet do karburátoru... příklad: jedu po rovince a držím plnej plyn a cca ve 40Kmh což jsou skoro plný otáčky to začne střílet do karbecu, střelí to třeba 3x a najednou se ty otáčky převýší uplně do stropu a jedu 46Kmh... Takže do otáček to jde dobře ale jen do určitých... potom to začne střílet než se to převýší...
 
 
Datum: 05. června 2014 12:13
 
 
 
 
Jméno: drags      IP: uživatel14454    
a jak to jde do otáček?
 
 
Datum: 05. června 2014 11:30
 
 
 
 
Jméno: Ukroš      E-mail:      IP: uživatel16987    
Tak sem šel po drátech s prozváněčkou a zjistil sem, že poslední světelná cívka je v háji, tak sem ji vymontoval ale do karburátoru střílí pořád... mám tak karburátor delorto, takže se směs naladit nedá a čištěny je aspoň 10x
 
 
Datum: 05. června 2014 0:14
 
 
 
 
Jméno: honza      IP: uživatel14632    
chcipnul ti tyristor
 
 
Datum: 04. června 2014 16:16
 
 
 
 
Jméno: drags      IP: uživatel14454    
máš holt bordel v elektrice buď se někde uklepal drát a spojil se s jiním nebo z kostrou nebo někdo špatně zapojil při opravách atd... vezmi si schéma zapojení a prozváněčku jdi po drátech a nejdeš chybu
 
 
Datum: 04. června 2014 10:52
 
 
 
 
Jméno: P.S.KEVIN      IP: uživatel15710    
Zdravím lidi, prosím o seriózní odpověď, né hloupé narážky jako obvykle, zdali má někdo zkušenost s tyristorovým zapalováním. Dnes jsem udělal projížďku s tímto zapalováním: http://www.jawa-50.cz/filesystem/clanky/technika/tuning/tyristorove-zapalovani/aktualizace/sch.gif a na cestě mi bouchl kondík C2, nemyslím si že by se na cívce našlo víc jak 16V... ale myslíte že by pomohlo dimenzovat kondík na větší napětí? Díky za SERIÓZNÍ odpovědi. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. června 2014 22:13
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel15518    
to Chong: Ad hall - pokud máš takovej k dispozici tak to problém nebude, většina toho co jsem viděl pracuje od vyšších napětí. Ad zdvojovač - protože je Igt TIC106 tak malej tak není potřeba žádný extra velký napětí aby to fungovalo. Původní návrh počítal s Igt okolo 10mA (KT505). Ad stabilizace - Tím že je tam zenerka se nic nezkazí ale proč je potřeba to stabilizovat? Kladívko to neocení, to bude makat stejně i při 50V a tyristor to má taky na na háku protože je spouštěnej proudovým impulzem. Jen musí bejt hodnota R2 trochu vejš aby se nespínal tyristor od nabíjení toho C3 když je rozpojený kladívko. Ovšem uznávám že se zenerkou je to preciznější. Ad TIC106 a proudy - To není svářečka. V momentě kdy se tyristor sepne se v podstatě vytvoří rezonanční obvod (pokud by byla v zapojení k tyristoru zapojená antiparalelně dioda tak by to normálně kmitalo). Podle toho jaký jsou hodnoty indukčnosti začne narůstat proud. Po nahození jiskry se jen zmenší hodnota indukčnosti a tím pádem zvedne rezonanční kmitočet (většinou tak 2,5x). Žádný astronomický proudy tam netečou. V tomhle případě to odhaduju tak na 0,5A v maximu. Ten tyristor se ani neohřeje. Původní KT505 je 1A prcek v kulatým pouzdře (15A v pulsu) a autor ho tam provozoval bez chladiče. Jestli ti v zapojeních nevydržel 5A tyristor (30A v pulsu) tak tam bylo něco špatně. CDIček jsem už pár v ruce měl a nikdy jsem tam nenašel silnější tyristor než 5A. Spíš naopak, např. u japonců např. necky 2P4 nebo 5P4 apod. V babeťáckým je KT206. A to jsou CDIčka kde se používaj indukční cívky s podstatně menší indukčností takže je tam ten proud větší (obzvlášť u babety která má poněkud atypický napětí a 8uF kondík). Ad indukční cívka - Nemyslel jsem to tak že by to nějak nefungovalo ale dost to degraduje celkový parametry. Výhoda CDI je ve velké strmosti náběhu napětí. Díky tomu je to pak odolný vůči svodům přes nečistoty na svíčce apod. Jenže aby to mělo tyhle vlastnosti musí mít indukčka (nebo spíš transformátor) podstatně nižší indukčnost "primáru" (cdičkový indučky mívaj hodnoty menší než 2mH, často i pod 1mH) a dost velkej poměr mezi vinutími (nejmíň jsem viděl 1:80, běžně 1:100 až 200). Klasická indukčka má okolo 3,5-6,5mH na primáru a poměr 1:40-60. Pak jsou parametry jiskry celkem dost podobný tomu co dává standardní zapojení a přínos celý týhle věci je vlastně jen v tom že nejiskří kladívko a jiskra je celkem konstantní ve větším rozsahu otáček. Navíc u tohodle zapojení není k tyristoru přidaná antiparalelně dioda (nebo k indukční cívce) a odhadem tak 60% energie skončí někde v indukční cívce jako teplo. Jiskra je pak poměrně krátká, hoří asi cca 75us (kupodivu je to podobně blbě udělaný i v babeťáckým cdi v gumový kostce, tam má jiskra dokonce okolo 50us). Takže při použití odpovídající indukční cívky se dá dosáhnout podstatně vyšší strmosti a celkovýho napětí (což je výhodný při startu kdy je napětí na kondíku nejmenší). S antiparalelní diodou na tyristoru nebo indukční cívce se pak ještě dá natáhnout jiskra přes 100us. No a pak už to má jen samý pozitiva a sociální jistoty.
 
 
Datum: 05. června 2014 22:13
 
 
 
 
Jméno: P.S.KEVIN      IP: uživatel15710    
Beru dotaz zpět, fichtl si ze mě asi dělá srandu, najednou to jde... nevím asi jsem měl někde kábl na kostře nebo si to nedokážu vysvětlit...
 
 
Datum: 05. června 2014 19:05
 
 
 
 
Jméno: P.S.KEVIN      IP: uživatel15710    
To Chong: prosím znovu o radu, našel jsem kondík doma na 35V tak jsem ho tam dal... jenže po zapojení, nehází jiskru. Tyristor je v pohodě, ale pro jistotu jsem tam dal nový, pořád nejde... zkouším proměřovat všechny diody, všechny jsou v pohodě. Zkoušel jsem prohřát všechny body, proměřit jestli nejsou někde upálené cesty, nic, všechno v pohodě. Bez zapalka hází jiskru normálně, napájení světelnou cívkou taky funguje, prošel jsem všechny spoje, kontakty všechny dobré, už vážně netuším, vrtám se v tom druhý den, to se mi ještě nestalo abych se v elektrice tak dlouho vrtal :-D Zkoušel jsem i měřit napětí cívek dávaj při obyč šlapání do těch 3V(nevím jestli by nemělo být na sériově zapojených světelných cívkách napětí vyšší), měřil jsem napětí i na vývodu pro indučku našel jsem tam nějakých 30V (zase při obyč šlapání) tady si nejsem jist kolik by se tam mělo objevit... Nemáš nějaké nápady co ještě prozkoušet? Díky.
 
 
Datum: 05. června 2014 15:07
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
To Combust: no já nevím, když se natočí na vývodech dost proudu a napětí pro buzení tyristoru, tak proč by se nanatočilo dost napětí pro napájení hallu (spotřeba 20mA a min napětí od 3V)? Nevidím zde nějaký zásadní zádrhel. Tím spíše že u tohoto zapalka je na napájecí větvi buzení použit zdvojovač napětí dimenzovaný na cca 50mA. Což tobě nedosšlo když navrhuješ vyhodit část zdvojovače a ještě k tomu stabilizátor v podobě zenerky, která navozuje jakžtakž stabilní podmínky buzení tyristoru! TIC106 je vyloženě podimenzovaný, osobní zkušenost se silnějšími tyristory než 5A TIC106. Pokud by mi šlo o spolehlivost, tedy ne experimentální zapojení, určitě bych s tímto tyristorem sebou vozil rezervní osazený tišťák. Při zážehu po velmi krátký čas je v podstatě proud procházející tyristorem teoreticky blízký nekonečnu. Tento velmi krátký pulz velikého proudu prostě tyristor vyklepe. Začne se chovat dost podivně, např se začne nejprve sem, tam saturovat když nemá, což způsobí nepravidelné zážehy. To bych na cestě neznalý problému spíše nejprve považoval za závadu karburátoru. Už se vidím jak při sem tam cuknutí na to kašlu a když to bude častěji, zastavím a začnu čistit karbec, nebo i kontakty kladívka. Onoto to mezitím vychladne, nastartuju a jedu bez problémů... a zachvilku zase dokola, dokud tyristor definitivně nezhebne. Původní indučka (pokud máš namysli tím tu cívku) není u tyristorového zapalka vůbec problém. Pokud na to hledíš jinak, mohl bys tu popsat konkrétně co je u ní za problém?
 
 
Datum: 05. června 2014 3:00
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel14864    
vývod K2/3/S přepojit na zapalovací cívku, C2,D2,R1,DZ1 vyhodit, C3 dimenzovat na min. 50V, R2 cca 680 až 1k, C4bejt menší a na nižší napětí (Nedoporučuju použít unipolární. TIC106 je víc než dostatečně dimenzovaný. Od kladívka odpojit kondík.------------ Hall je fajn řešení pokud je k dispozici stabilní napětí (např. při strartu, je to u pincka problém), proč někde montovat magnet a točit s ním dokola když jsou na trhu čidla (vape s01 atd...) kde stačí mít jen kus železa aby to fungovalo. Základní problém tohoto tyristorka je jinde - používá origo cívku.
 
 
Datum: 04. června 2014 22:27
 
 
 
 
Jméno: P.S.KEVIN      IP: uživatel15710    
Já jsem tady k tomu tyristorku chtěl dělat hall snímání, nebylo by to těžké ale zabralo by to nějaký čas který nemám, navíc bych musel sehnat vhodný magnet... jelikož ty kladívka se mi ve funkčnosti moc nelíbí, rozhodně by se tím vyladil chod motoru. A teď tam jdu zkusit prásknout nějakej ten elektrolyt a udivíme.
 
 
Datum: 04. června 2014 12:45
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
vyvíjel jsem svého času tyristorové zapalko (CDI) pod názvem LightCDI, ještě jsem ho snažil upravit pro pionýra na snímání polohy kliky snímané hallem namísto magnetem a snímací cívkou, ale nemám stroj na kterém to testovat (do svého to pro pokusy rvát nebudu, moc práce a pak není motorka v pohotovostním stavu) Tak jsem to pustil z hlavy. Takže vývoj tohohle zapalka nechám jiným :-) , není ani čas...
 
 
Datum: 04. června 2014 9:13
 
 
 
 
Jméno: P.S.KEVIN      IP: uživatel15710    
Díky Chongu, na rozpojené cívce by se vyšší napětí určitě našlo, ale při nějaké zátěži jsem si myslel že těch 16V by překročit nemuselo, každopádně dám tam asi něco na 63V nebo podle toho co se doma ve stovce mikro najde a uvidí se. Tic106 je velká rarita to ano, díval jsem se akorát po projevení závady na ten kondík C2 jinak jsem zapalko nějak neštudoval, každopádně kdyby se ti chtělo mohl by jsi ho vylepšit :-) :-D
 
 
Datum: 03. června 2014 22:33
 
 
 
 
Jméno: Juraj      IP: uživatel1026    
Taky mi ten kondík buchnul, tak sem tam dal jiný, první co sem našel... myslim byl na 100V... samozdřejmě 100uF :-D a od tej doby klid...
 
 
Datum: 03. června 2014 14:27
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
neni nad seriozniho CHongace :-)
 
 
Datum: 03. června 2014 9:02
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Zase ale já třeba nikdy neviděl důvod proč používat C4 s dimenzací na 100V. Tam velikost amplitudy signálu nebude vyšší než 2V (součet napětí PN přechodů diody a tyristoru amplitudu ořezává) a přitom ten kondenzátor je velikej jak kráva a stačil by malej unipolární kondenzátor na daleko menší napětí:-). Také se mi nelíbí ten tyristor. Je dimenzovanej na 5A. Když mi jde o spolehlivost, u svých CDI obvykle dávám to nejsilnější co se v pouzdru TO220 dělá, tedy minimálně 25A, ale raději 40A (TYN640). Musel by se zřejmě však upravit budící proud tyristoru (změna R2 a R3), protože ten vyžaduje k vybuzení tak 20mA, kdežto původní 200uA (tj. 100x menší proud). Nešťourtal jsem se v tom, ale je možné že by to chodilo bez úprav i s původními odpory R2 a R3, protože to kopíruje původní zapojení s bolševickým tyristorem a ten určitě tak miniaturním proudem budit nešel :-) , ona totiž ve světe tyristorů je TIC106ka dost rarita co se týká budícího proudu.
 
 
Datum: 03. června 2014 7:12
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
No nepřekvapuje mě to, na rozpojených svorkách cívky najdeš až 80V :-). Protože kus od kusu je zapalko jiné, doporučuji zapojit osciloskop a podívat se na velikost amplitudy při připojeném zapalku. Nic Ti však nebrání použít nejbližší vyšší hodnotu kondenzátoru C2 na 25V.
 
 
Datum: 03. června 2014 7:01
 
 
 
 
Jméno: Vigo      IP: uživatel14157    
Zdravim, vadí něčemu že mě svíčka nehází jiskru rovně od tý prostřední elektrody k tý druhý? Jiskra de od tý prostřeni elektody na druhou šikmo. Diky odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. června 2014 17:10
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel16029    
nee, na fichtla se pro lepší starty sklepává na 0,5mm..
 
 
Datum: 03. června 2014 17:10
 
 
 
 
Jméno: Vigo      IP: uživatel17267    
Elektrody mam 2, normalne jako ma treba brisk N15C, a vzdalenost ma byt 0,7mm? Diky
 
 
Datum: 03. června 2014 7:20
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel16029    
je to úplně jedno, jiskra si hledá nejsnažší cestu, takže buď je to tam zaolejovaný, nebo máš v tom místě elektrody blíž, což bude nejspíš kvůli přihnutí na 0,5mm..
 
 
Datum: 02. června 2014 23:31
 
 
 
 
Jméno: dwein dibly      IP: uživatel17265    
a kolik tam máš vlastně těch elektrod?
 
 
Datum: 02. června 2014 20:44
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
zdar hoši čím to može být že sa mě opalujů kladívka. Jedná sa o motor z čezety 175/502 skůtr. Vždycky sa na nich udělá takový žlutý povlak a potom to nejede. Otentuju to smirkem a zase to jede. Ale dělá to často a kladívka hodně jiskříja. Prosím poraďte. Do otáček to jde jak prase a táhne pěkně. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 02. června 2014 16:39
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
Tak kondík soudímpodle toho že to nedělá blbosti. Byl tam uplně nový kondík a žádnů změnu to nemělo takže kondík je dobrý a elektrika je taky dobrá chytá to pěkně.
 
 
Datum: 02. června 2014 16:39
 
 
 
 
Jméno: péro      IP: uživatel16168    
základ je mít celkovou elektroinstalaci OK bez zbytečnejch odporů , potom se stává že to zlobí
 
 
Datum: 01. června 2014 22:31
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
podle čeho soudíš že je kondík dobrý?
 
 
Datum: 01. června 2014 22:13
 
 
 
 
Jméno: pionýrák      IP: uživatel13868    
kondenzátor je dobrý a kladívka sů nové.
 
 
Datum: 01. června 2014 21:51
 
 
 
 
Jméno: hh      IP: uživatel16029    
kdyby nepomohly nový kladívka nebo kondenzátor, tak to může dělat i částečně prošvihlej primár indukčky..
 
 
Datum: 01. června 2014 20:48
 
 
 
 
Jméno: JAWA_ceZetak ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
první chyba je to čistit smirkem... strhneš z toho postříbření a pak se to bude opalovat pořád... další věc je kondík
 
 
Datum: 01. června 2014 20:17
 
 
 
 
Jméno: kolecko ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čus. Co kondenzátor?
 
 
Datum: 01. června 2014 20:04
 
 
 
 
Jméno: kýba      E-mail:      IP: uživatel17036    
čus draci mám jawu 50 dandy a potřeboval bych zapojit alektriku ale na internetu sem našel jen jedno schéma a to nemělo zapojení spínací skřínky nevíte kde bych našel nějaký pořádný schéma ??? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 01. června 2014 19:45
 
<  16  17  18  19  20  21  22  23  24  >

 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 28.04.2025 5:14:12 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu