Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Posl.aktualizace: 15. června 2014 15:15
 ani prd,,, vyrobce to odmita delat, ,ma problem se spesl magnety,,
Datum: 15. června 2014 15:15
 Zdar draci,je možné zapojit Vape tak, aby se tam nemusel davat vypinač a aby bylo možno chcipnout vytazenim kliče z bošárny "
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. června 2014 20:52
Jméno: pepa
IP: uživatel17317
 pokut to je fík nastavil bych kabeli k inductce na tom kolektoru..pokut motorka v nabode k vape je napsane tzv rozpínací rele kter pokut do nej jde prout na rozdil od klasiky 2 okruh rozepne ... melo by být součastí sady vape anebo dokoupit a podle schematu zapojit na modej kabel
Datum: 14. června 2014 20:52
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Pro combust: Čau,jak jsem tu před nedávnem psal o problému v zapalování babetty 210 tak je to již vyřešeno,vyměnil jsem celou tu jednotku za GYT a taky zapalovací pol a babetta chytla na pul otáčky a beží jak má.Mám ještě ale malý problém s tím zapalovacím polem,kupoval jsem ho tady z Fichtlkramku (je to ten za 110kč) no a je nejspíš trochu vadný,při běhu motoru na něm občas přeskakuje malá jiskra viz.odkaz.Reklamovat ho nechci ikdyž je to určitě vadou výroby.To by byla zase operace na 14dní.Nešlo by to místo třeba zakápnout cínem?Nebo nějak jinak opravit?Díky
http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta-civka/#13062014135.jpg
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. června 2014 21:42
Jméno: combust
IP: uživatel17329
 Poškozená cívka nikdy přepětí dávat nebude. Napětí je daný počtem závitů a ty tam při jakýkoliv závadě prostě nepřibudou. Jde o to jestli ta cívka pro ten tvůj typ zapalování je identická s tou pro GYT nebo má jiný parametry protože má jiný katalogový číslo.
Datum: 17. června 2014 21:42
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Hele muzu to zkusit.Já si stejně myslím že ten zapalovací pol je v pořádku,podle mě odešel jen tyristor nebo cívka.Ale bylo mi doporučeno ho vyměnit protože kdyby náhodou dával přepětí tak by mohl časem zničit i ten tyristor nový.Zase tak drahej nebyl tak proč né...Ale nečekal jsem že odejde takle rychle.Každopádně jsem tam ted dal ten starej pol aby alespon fungovala než to nějak vyřeším..
Datum: 14. června 2014 23:43
Jméno: combust
IP: uživatel17315
 A co dává ta původní jsi zkoušel změřit? Případně jakej má odpor?
Datum: 14. června 2014 19:51
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Tak bohužel než jsem se stačil do nějaké opravy pustit tak cívka odešla.Měl jsem nastartovaný motor a koukal kde přesně přeskakuje jiskra a po cca. 5min.běhu se začal trochu tavit okolo přítomný plast a pak babetta chcípla-přepálil se ten malinkej drátek co byl asi špatně připojený ke zbytku.Tak jsem usoudil že tohle už nemá cenu opravovat.Napišu Sesovi a zeptám se jestli by to šlo vyměnit bez zbytečných průtahů protože potřebuju aby bába fungovala co nejdřív.
Je fakt smutný co se dnes vyrábí za sajrajt..
Datum: 14. června 2014 18:23
Jméno: combust
IP: uživatel17315
 Bohužel není to video moc ostrý tak nevidím proč to jiskří. Jestli je to přerušenej vodič tak by se to dalo opravit propájením cínem ale jestli je to mezi vrstvama vinutí nebo proti kostře tak ne cín ale nějakou izolaci, ideálně nevodivej lak.
Datum: 14. června 2014 15:59
Jméno: Karel
IP: uživatel9529
Posl.aktualizace: 13. června 2014 22:35
Jméno: pepa
IP: uživatel16901
 proč ho k ramu nečím nechytneš ...jinak ano toto je stejne jak 175 task 125 motri se liší vrchem a klikovkou detaili sou stejne
Datum: 13. června 2014 22:35
Jméno: Karel
IP: uživatel17309
Posl.aktualizace: 12. června 2014 23:08
 ano
Datum: 12. června 2014 23:08
 Čau draci! potřeboval bych se zeptat nevím si rady na jawě 20 mi neházi svíčka jiskru skontroloval jsem draty k magnetu no vymenil civku a nic prosim paradtemi díky (jednou se k magnetu nalil ne hodně benzinu jestli mam vyčistit magneto nebo jak diky)
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2014 8:40
 Já bych to na magnet neviděl.. Spíš v prdeli cívka, v háji izolace u kladívka, nebo podobná kravina..
Datum: 13. června 2014 8:40
 Fill: Klasicky se unaví magnet, už to nevytváří dostatečně silné magnetické pole.
Datum: 12. června 2014 22:15
 Jawak: Nějak mi nejde do hlavy, jak může odejít magneto.
Datum: 12. června 2014 22:01
Jméno: Hejňa
IP: uživatel11766
 Tak první zkus jinou svíčku, pak jestli někde nějakej kabel neupadnul. Třeba ve spínačce. Začni prostě tím nejlehčím.
Datum: 12. června 2014 21:49
Jméno: jawak
IP: uživatel12231
 mně toto dělalo magneto prostě žádna jiskra občas slabá tak jsem ho vyměnil a jiska krásná a jezdi dodnes  skus jiné magneto
Datum: 12. června 2014 21:08
 zdar, zkontroluj ještě všechno ostatní co by na to mohlo mít vliv(fajvka, svíčka..) nikdo z nás ti nedokáže říct který díl to je přesně
Datum: 12. června 2014 19:19
Jméno: Ondřej
IP: uživatel13313
 Čus draci, chci se zeptat, když mam statory od babett a je tam od snímací cívky ustříhnutý ten žlutý drát kterej vede na tyristor I tak dá se ta cívka nějak rozdělat a napájet novej? Odepište díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2014 8:09
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 opatrně povytáhnou drátek z cívky, oškrábnout lak a připájet nový drát, zaizolovat a přivázat k cívce.
Datum: 12. června 2014 8:09
Jméno: Karel
IP: uživatel17309
 Zdur draci potřebuji pomoc kde se daji sehnat takové ty staré porcelánové pojistky na motorky značky ČZ všude jsem to hledal a nic prý se to už nevyrábí tak čím to mam nahradit mam takové ty malé 25A diky moc za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. června 2014 12:49
Datum: 12. června 2014 12:49
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 nejjednodušší je vyměnit pojistkové pouzdro. laborováním s drátky můžeš zjistit, jakým průřezem mědi drátek v pojistce nahradíš a připájíš. nebo hledat a shánět.
Datum: 12. června 2014 8:07
Jméno: lukas-vecera
IP: uživatel11639
 Dobrý den,omlouvám se že zase otravuji ale jak jsem vám psal že mám domarnsimsona a že jiskru háže,benzín do válce teče(svíčka je mokrá) klínek na rotoru jsem dal nový a stále nic  rnprosím nenapadá vás ještě něco ?  napadlo mě jestli nemůže být v háji základnírndeska zapalování ale to je asi blbost když jiskru to háže ne?....prosím kdybyrnvás něco napadlo čím to může být napište  děkuji mockrát
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. června 2014 22:35
Jméno: lukas-vecera
IP: uživatel11639
 nezkoušel...on jel ale pak prostě z ničeho nic zdechl a už jsem ho nenastartoval
Datum: 13. června 2014 22:35
Jméno: Due
IP: uživatel11092
 Zkoušel jsi předstih? Jakou máš mezeru mezi elektrodama na svíci?
Datum: 12. června 2014 23:29
 ano,zkoušel ale nic....nechápu čím to může být
Datum: 12. června 2014 23:08
Jméno: Due
IP: uživatel11092
 Zkoušel jsi dávat druhou svíčku?
Datum: 12. června 2014 20:24
 Ahoj kucí, mám motokolo a s ním problém. Studené to chytne,nejdřív běží celkem pravidelně a za cca 15 vteřin začne motor kuckat až chcípne. Pak je to dlohé metry šlapání a přemlouvání než začne zase kuckat s tím,že třeba 2 vteřiny kucká a 20 vteřin ani ránu.Nakonec se rozkucká,začne běžet pravidelně,táhne,jede X km bez problémů,volnoběh přímo ukázkovej,pravidelnej chod.Po několika km zastavím,třeba na limču a zase se opakuje souboj nohy a motor. Benzín jako poruchu jsem zkontroloval a vyloučil.Motor má kladívkové zapalko s jednou cívkou a indukční cívku z pionýra.Svíčku jsem dal dneska novou a bezezměny. Může to dělat kondík nebo indučka ? Jedná se o ruský motor D6 původně z mopedu RIGA
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2014 21:46
 Tak problém vyřešen,po zakoupení a instalací nového kondíku problém nevyřešen.Poslední co mě napadlo bylo otočit kontakty na indukční cívce. 1 za 15ku a kolo chytlo na metru a šlape jako hodinky. Nějak si to nedokážu vysvětlit, 2 roky to šlapalo bez problému a najednou to začalo blbnout až to skoro ani neblaflo.Stačilo otočit kontakty a motor běží pěkně bez problému.Že by se měnila nějaká polarita na cívce? Shodou okolností jsem to řešil u jednoho pincka,origo elektrika z fabriky, a dělalo to skoro to samé, v otáčkách se chvilku držel (když už to chytlo) a jak sem pustil heft,tak najednou to zdechlo.A nikdo s tím nic nedělal.Když už jsem vyměnil všechno včetně cívky indukčky,kladívek,kondíku,startovací cívky,a málem bych začal kuchat elektriku s odhodláním nové instalace,otočil jsem kontakty na indukčce a pincek si přede jako kotě. pro mě něco mezi nebem a zemí.
Datum: 23. června 2014 21:46
 Jo no.. To bude ono...
Datum: 11. června 2014 10:03
Jméno: Jenda
IP: uživatel17305
 Ano,je to předělané,Ten VN kabel byl u cívky a tam to bylo dost odrbané,tak jsem cívku přemotal na klasiku a vyvedl kabel k indukčce.Chodilo to bez problémů až po zimě to začlo blbnout.Ten kondík tam mám položený jen tak na volno,
musí bejt přidělán ke statoru na pevno?
Datum: 11. června 2014 8:37
Jméno: combust
IP: uživatel17303
 To je nějak upravený? D6 měla VN kabel rovnou z tý cívky magneta, podobně jako stadion. Podle popisu to prostě vypadá na slabou jiskru což může být tou přestavbou zapalování nebo zkrátka je už slabej rotor.
Datum: 10. června 2014 22:57
 Zdarec chlapy mám takovej problem s babčou 207 chvilku jiskru dává a pak ne ale undučka by měla být skoro nová nevíte čím by to mohlo být a jak se to dá zjistit děkuji moc za pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. června 2014 22:44
Jméno: combust
IP: uživatel17303
 Jestliže je indučka nová tak ten zbytek - buď je někde špatnej kontakt, porušená izolace nebo cívky na statoru - červený drát, ta co živí zapalování mívá okolo 220Ohmů a dává přes 100V st a impulzní cívka (žlutý drát) cca 17 ohmů). No a nebo je to jednotka (tam to bejvá kondík kterej natáhne vlhkost) což je nejjednodušší ověřit prohozením za funkční.
Datum: 10. června 2014 22:44
 Zdarec potřebuju poradit... Mám jawu 50/555 a mám neustálej problém se zapalováním, koupil sem i nový kladívko s kovadlinkou a problém přetrvává, jde o to že to seřídím, potom fichtl jede v pohodě. Ale po nějaké době cca 1hodina ježdění, tak začne fichtl vynechávát nejede plynule atd.. A zase to seřizovat, nevíte co stím?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. června 2014 11:33
Jméno: Standa
IP: uživatel17296
 No já si právě myslim,že to muže dělat vylítaná klika....jak se mele v ložiskách tak se mění odtrh,proto jsem se na to ptal.... jak je tam vakl,tak to nenašteluješ....třeba je to chvíli ok,ale po chvílí už to zas střílí a vynechává...
Datum: 09. června 2014 11:33
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 můj problém byl v tom že se mi strhl šroubek co drží kladívko nebo se taky pak oběhá závit v destičce
Datum: 08. června 2014 23:44
Jméno: combust
IP: uživatel15535
 Co a jak se na tom kladívku změní? Nedochází náhodou k nadměrnýmu opalování kontaktů (to by byl špatnej kondík)? Není to jen nečistotama mezi kontakty (např. od namazaný vačky)?
Datum: 08. června 2014 22:20
Jméno: Fizzy
IP: uživatel17292
 Jasně mám to namazaný, a ten rotor zkusím vydělat, a podívat se, ale je to problém s kladívky, pokaždé je sešteluju a fichtl jede, zas na chvilku
Datum: 08. června 2014 21:54
 stando: 90% fichlatřů neví že se ten filc má vubec mazat.. pak se divějí že se jim furt ojebává pertinax na kladívku
Datum: 08. června 2014 21:35
Jméno: standa
IP: uživatel17293
 Když sundáš zapalování a chytneš rotor/magneto tak je na místě nehne se a nebo se hejbe dovnitř-ven ?? Eventuelně máš namazanou plst co maže vačku? Nejde nasucho?
Datum: 08. června 2014 21:11
 neprotáčí se ti rotor na klice? nebo vačka?
Datum: 08. června 2014 21:00
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 zdarec mám jawu 20 mám tam skřínku na bošák (3 polohoví) jak mam zapojit dráty jen abi to chcípalo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. června 2014 18:55
 http://jawasaki21.rajce.idnes.cz/nastenka/#1922940_569242136500605_992601331_n.jpg tu máš schéma
Datum: 07. června 2014 18:55
 Cus draci, jakej proud dava pionyr? Víte nějaké hodnoty při otáčkách? Nemuzu to najit. Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. června 2014 18:57
Jméno: Martin
IP: uživatel15706
 Tak třebas Vape dává i přes 20V a kope
Datum: 11. června 2014 18:57
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 tohle než na tabulkových hodnotách zálěží spíš na síle magnetů v rotoru, na vzdálenosti pólových nástavců cívek od rotoru a v neposlední řadě taky na zátěži (neni to stabilizovanej zdroj, čili do zkratu to dá větší proud než třeba do žárovky stejného jmenovitého proudu). Hodnoty se můžou dost lišit, nejlepší bude to změřit ručkovym přístrojem..
Datum: 09. června 2014 0:46
Jméno: pepa
IP: uživatel17285
 6v 20 w 6 v 30 w při maximalních otáčkách ....při přetočení je tam scod malinko víc ale bzučaku ani svetlum to ne vadí ptz napětí je jmenovitý ..tz okolo ....jinak jestli mas zapalko eště z pařeza a 05 nezapomen že k nemu patří eště tlumivka či její moderbní nahrada tzv omezovačem napětí......
Datum: 07. června 2014 17:08
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Čau,přestala mi jet babetta 210,v podstatě z ničeho nic přestala startovat,když už chytne,jde strašně špatně/vynechává.Po přidání plynu se nic nestane a jen se hltí a většinou po chvilce chcípne.Na volnoběh jakštakš jde ale po chvilce stejně chcípne.Má dost slabou jiskru.Vyčistil jsem komplet palivovou soustavu,karbec,kohout,nádrž-vše dokonale čisté a ikdyž stříknu benzín přímo pod svíčku,nepomůže-palivový systém bych vyloučil.Moped je v podstatě nový,najeto pár set kilometrů-uloženka.V zapalování jsem se zatím tedy nevrtal.Bohužel nějaký hloupý člověk předemnou se snažil nastavit délku kabelu od indučky a tak ho střihl a přimotal k němu delší kus.Bohužel se jedná o model novější babetty s cívkou zalitou a tudíž bez možnosti výměny kabelu.Podívejte se prosím na fotky a zkuste mi poradit jestli to může být na závadu.Díky. http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta-civka#050620146509.jpg
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. června 2014 8:15
Jméno: combust
IP: uživatel17295
 Tak teď koukám že se dělaly tři druhy zapalovacích pólů takže moje rady ohledně měření jsou víceméně k ničemu ale i tak to změř a změř i odpor vinutí toho pólu. Kdyby to vykazovalo stejný hodnoty tak to gytem nahradit pujde (standard má mít okolo 220Ohmů), pokud tam bude lítat něco jinýho tak jedině sehnat někoho se stejným zapalováním a porovnat hodnoty, příp. prohodit jednotky atd. a pak holt sehnat správnou jednotku nebo vyměnit za gyt i se zapalovacím pólem pro gyt.
Datum: 09. června 2014 8:15
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Dik,zítra to proměřím a dám info.Když by teda byla špatná ta indukční cívka s tyristorem,můžu ji nahradit tím GYTem?
Datum: 08. června 2014 23:18
Jméno: combust
IP: uživatel17289
 červenej, od čidla by měl jít žlutej, snáz se to asi měří přímo na statoru, je to ta cívka co má na sobě ještě izolaci, ostatní jsou silnějším drátem bez
Datum: 08. června 2014 11:56
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Ok,no já to nějak zkusím ale bohužel na té indučce nejsou popsané vývody,nevíš jakou má ten vývod G barvu?
Díky
Datum: 08. června 2014 11:04
Jméno: combust
IP: uživatel17286
 Jak jsem psal předevčírem, okolo 100V za běhu a při startu asi 80V střídavejch proti kostře. Pokud to bude dávat málo i naprázdno (při odpojeným zápalku) tak je to spíš vadnej stator.
Datum: 07. června 2014 23:06
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Ne to ne,kolik má dávat,příp.jak ho změřím?
Datum: 07. června 2014 22:46
Jméno: combust
IP: uživatel17286
 A měřil jsi kolik dává ten stator?
Datum: 07. června 2014 22:22
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Jo to bude ono,to ukostření přes kabel je tu zjednodušené ukostřením přes šroubky.Udělal jsem nejaké fotky,měl jsem pár let zpátky babettu r.v.1995 se stejným typem indukční cívky a bylo to tam uděláno taky tak že tyristor je součástí cívky.U obou je úplně stejný typ statoru.Zkusím sehnat celou tuto černou cívku jinou.Podle mě totiž odešel tyristor.Případně pak teda koupit tyristor GYT který by to měl nahradit.
http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta-civka/#050620146510.jpg
Datum: 07. června 2014 14:10
Jméno: combust
IP: uživatel17282
 Aha, vím že taková jednotka existuje ale ještě jsem jí neviděl (ten jeden vývod navíc je kostra která bude u tvýho asi přes montážní otvor). Vyfoť ji a taky stator.
Datum: 07. června 2014 11:37
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Jo aha,no tuhle věc jsem našel,ale já tam mám teda vzhledově uplně jinou.Hlavně ta moje cívka má 2 vývody kdežto tahle 3,tak nevím,nejradši bych to vyměnil z jiné babetty.
Datum: 06. června 2014 23:46
Jméno: combust
IP: uživatel17282
Datum: 06. června 2014 20:10
Jméno: mustang1971
IP: uživatel17277
 Díky,svíčky jsem jiné zkoušel,nic.Ještě dneska vyzkouším tu fajfku ale moc tomu nedávám.Kabely mají oba cca.stejné průřezy.Spíš bych to viděl na zničenou tu celou černou cívku.Nevíte kde by šla kdyžtak sehnat?Nikde na netu jsem jí nenašel.
Datum: 06. června 2014 13:38
Jméno: combust
IP: uživatel15518
 Vezmi měřák na střídavý napětí s rozsahem aspoň na 200V, připoj to na G a kostru a pokud tam při volnoběhu bude míň jak 100V tak je v háji vinutí nebo tyristorko. Další možnost je vadná koncovka na kabelu ke svíčce, někdy bejvá v háji odpor v ní (pokud tam je).
Datum: 05. června 2014 22:29
Jméno: P.S.KEVIN
IP: uživatel15710
 Čau, svíčku jsi zkoušel jinou? Ten kabel jestli nemá zrovna nějaký hodně malý průřez tak by neměl vadit. Ale jako v elektrice je plno možností proč to nejede
Datum: 05. června 2014 22:01
 Zdravím potřeboval bych poradit. Mám babetu 207 a popíšu to jak se vše dělo...rn1. poznatek byl ten, že když se jel plnej plyn z kopce se zaplímy světli tak to z ničeho nic přestalo jet, světla jsem okamžitě při jízdě vypnul a babeta hned nazkočila a jela dál...rnzkoušel jsem to po druhe a to samý přestala mě v plným jet ale světla jsem schválně nechal zaplí a babeta naskočila až sem jel skoro krokem cca 15Kmhrnnakonec to dospělo k tomu, že mě přestala házet jiskru a nejela, koupil jsem zapalovací cívku a indukční cívku a babetu rozjel, že jiskru háže ale při přidání plynu do plna na stojánku nebo i při jízdě babeta vynechává a střílí do karburátoru... samozřejmě karburátor čištěn a zapalování nalazeno...rnto vše se děje při vyplích světlách ale když je zapnu babeta nejede vubec... nevím si rady, mužete mě pomoct??? děkuj Mira
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2014 15:17
Jméno: honza
IP: uživatel14632
 kamarad mel to sami a byl to tyristor
Datum: 06. června 2014 15:17
 Udělal jsem předstih na originál což je 1,5 mm od vrchní uvratě a při jízdě to sem tam cukne jakoby vynechala svíčka ale v určitých otáčkách to začne vynechávat hodně a začne to střílet do karburátoru... příklad: jedu po rovince a držím plnej plyn a cca ve 40Kmh což jsou skoro plný otáčky to začne střílet do karbecu, střelí to třeba 3x a najednou se ty otáčky převýší uplně do stropu a jedu 46Kmh...
Takže do otáček to jde dobře ale jen do určitých... potom to začne střílet než se to převýší...
Datum: 05. června 2014 12:13
Jméno: drags
IP: uživatel14454
 a jak to jde do otáček?
Datum: 05. června 2014 11:30
 Tak sem šel po drátech s prozváněčkou a zjistil sem, že poslední světelná cívka je v háji, tak sem ji vymontoval ale do karburátoru střílí pořád... mám tak karburátor delorto, takže se směs naladit nedá a čištěny je aspoň 10x
Datum: 05. června 2014 0:14
Jméno: honza
IP: uživatel14632
 chcipnul ti tyristor
Datum: 04. června 2014 16:16
Jméno: drags
IP: uživatel14454
 máš holt bordel v elektrice buď se někde uklepal drát a spojil se s jiním nebo z kostrou nebo někdo špatně zapojil při opravách atd... vezmi si schéma zapojení a prozváněčku jdi po drátech a nejdeš chybu
Datum: 04. června 2014 10:52
Jméno: P.S.KEVIN
IP: uživatel15710
Posl.aktualizace: 05. června 2014 22:13
Jméno: combust
IP: uživatel15518
 to Chong: Ad hall - pokud máš takovej k dispozici tak to problém nebude, většina toho co jsem viděl pracuje od vyšších napětí. Ad zdvojovač - protože je Igt TIC106 tak malej tak není potřeba žádný extra velký napětí aby to fungovalo. Původní návrh počítal s Igt okolo 10mA (KT505). Ad stabilizace - Tím že je tam zenerka se nic nezkazí ale proč je potřeba to stabilizovat? Kladívko to neocení, to bude makat stejně i při 50V a tyristor to má taky na na háku protože je spouštěnej proudovým impulzem. Jen musí bejt hodnota R2 trochu vejš aby se nespínal tyristor od nabíjení toho C3 když je rozpojený kladívko. Ovšem uznávám že se zenerkou je to preciznější. Ad TIC106 a proudy - To není svářečka. V momentě kdy se tyristor sepne se v podstatě vytvoří rezonanční obvod (pokud by byla v zapojení k tyristoru zapojená antiparalelně dioda tak by to normálně kmitalo). Podle toho jaký jsou hodnoty indukčnosti začne narůstat proud. Po nahození jiskry se jen zmenší hodnota indukčnosti a tím pádem zvedne rezonanční kmitočet (většinou tak 2,5x). Žádný astronomický proudy tam netečou. V tomhle případě to odhaduju tak na 0,5A v maximu. Ten tyristor se ani neohřeje. Původní KT505 je 1A prcek v kulatým pouzdře (15A v pulsu) a autor ho tam provozoval bez chladiče. Jestli ti v zapojeních nevydržel 5A tyristor (30A v pulsu) tak tam bylo něco špatně. CDIček jsem už pár v ruce měl a nikdy jsem tam nenašel silnější tyristor než 5A. Spíš naopak, např. u japonců např. necky 2P4 nebo 5P4 apod. V babeťáckým je KT206. A to jsou CDIčka kde se používaj indukční cívky s podstatně menší indukčností takže je tam ten proud větší (obzvlášť u babety která má poněkud atypický napětí a 8uF kondík). Ad indukční cívka - Nemyslel jsem to tak že by to nějak nefungovalo ale dost to degraduje celkový parametry. Výhoda CDI je ve velké strmosti náběhu napětí. Díky tomu je to pak odolný vůči svodům přes nečistoty na svíčce apod. Jenže aby to mělo tyhle vlastnosti musí mít indukčka (nebo spíš transformátor) podstatně nižší indukčnost "primáru" (cdičkový indučky mívaj hodnoty menší než 2mH, často i pod 1mH) a dost velkej poměr mezi vinutími (nejmíň jsem viděl 1:80, běžně 1:100 až 200). Klasická indukčka má okolo 3,5-6,5mH na primáru a poměr 1:40-60. Pak jsou parametry jiskry celkem dost podobný tomu co dává standardní zapojení a přínos celý týhle věci je vlastně jen v tom že nejiskří kladívko a jiskra je celkem konstantní ve větším rozsahu otáček. Navíc u tohodle zapojení není k tyristoru přidaná antiparalelně dioda (nebo k indukční cívce) a odhadem tak 60% energie skončí někde v indukční cívce jako teplo. Jiskra je pak poměrně krátká, hoří asi cca 75us (kupodivu je to podobně blbě udělaný i v babeťáckým cdi v gumový kostce, tam má jiskra dokonce okolo 50us). Takže při použití odpovídající indukční cívky se dá dosáhnout podstatně vyšší strmosti a celkovýho napětí (což je výhodný při startu kdy je napětí na kondíku nejmenší). S antiparalelní diodou na tyristoru nebo indukční cívce se pak ještě dá natáhnout jiskra přes 100us. No a pak už to má jen samý pozitiva a sociální jistoty.
Datum: 05. června 2014 22:13
Jméno: P.S.KEVIN
IP: uživatel15710
 Beru dotaz zpět, fichtl si ze mě asi dělá srandu, najednou to jde... nevím asi jsem měl někde kábl na kostře nebo si to nedokážu vysvětlit...
Datum: 05. června 2014 19:05
Jméno: P.S.KEVIN
IP: uživatel15710
 To Chong: prosím znovu o radu, našel jsem kondík doma na 35V tak jsem ho tam dal... jenže po zapojení, nehází jiskru. Tyristor je v pohodě, ale pro jistotu jsem tam dal nový, pořád nejde... zkouším proměřovat všechny diody, všechny jsou v pohodě. Zkoušel jsem prohřát všechny body, proměřit jestli nejsou někde upálené cesty, nic, všechno v pohodě. Bez zapalka hází jiskru normálně, napájení světelnou cívkou taky funguje, prošel jsem všechny spoje, kontakty všechny dobré, už vážně netuším, vrtám se v tom druhý den, to se mi ještě nestalo abych se v elektrice tak dlouho vrtal  Zkoušel jsem i měřit napětí cívek dávaj při obyč šlapání do těch 3V(nevím jestli by nemělo být na sériově zapojených světelných cívkách napětí vyšší), měřil jsem napětí i na vývodu pro indučku našel jsem tam nějakých 30V (zase při obyč šlapání) tady si nejsem jist kolik by se tam mělo objevit... Nemáš nějaké nápady co ještě prozkoušet? Díky.
Datum: 05. června 2014 15:07
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 To Combust: no já nevím, když se natočí na vývodech dost proudu a napětí pro buzení tyristoru, tak proč by se nanatočilo dost napětí pro napájení hallu (spotřeba 20mA a min napětí od 3V)? Nevidím zde nějaký zásadní zádrhel. Tím spíše že u tohoto zapalka je na napájecí větvi buzení použit zdvojovač napětí dimenzovaný na cca 50mA. Což tobě nedosšlo když navrhuješ vyhodit část zdvojovače a ještě k tomu stabilizátor v podobě zenerky, která navozuje jakžtakž stabilní podmínky buzení tyristoru! TIC106 je vyloženě podimenzovaný, osobní zkušenost se silnějšími tyristory než 5A TIC106. Pokud by mi šlo o spolehlivost, tedy ne experimentální zapojení, určitě bych s tímto tyristorem sebou vozil rezervní osazený tišťák. Při zážehu po velmi krátký čas je v podstatě proud procházející tyristorem teoreticky blízký nekonečnu. Tento velmi krátký pulz velikého proudu prostě tyristor vyklepe. Začne se chovat dost podivně, např se začne nejprve sem, tam saturovat když nemá, což způsobí nepravidelné zážehy. To bych na cestě neznalý problému spíše nejprve považoval za závadu karburátoru. Už se vidím jak při sem tam cuknutí na to kašlu a když to bude častěji, zastavím a začnu čistit karbec, nebo i kontakty kladívka. Onoto to mezitím vychladne, nastartuju a jedu bez problémů... a zachvilku zase dokola, dokud tyristor definitivně nezhebne. Původní indučka (pokud máš namysli tím tu cívku) není u tyristorového zapalka vůbec problém. Pokud na to hledíš jinak, mohl bys tu popsat konkrétně co je u ní za problém?
Datum: 05. června 2014 3:00
Jméno: combust
IP: uživatel14864
 vývod K2/3/S přepojit na zapalovací cívku, C2,D2,R1,DZ1 vyhodit, C3 dimenzovat na min. 50V, R2 cca 680 až 1k, C4bejt menší a na nižší napětí (Nedoporučuju použít unipolární. TIC106 je víc než dostatečně dimenzovaný. Od kladívka odpojit kondík.------------ Hall je fajn řešení pokud je k dispozici stabilní napětí (např. při strartu, je to u pincka problém), proč někde montovat magnet a točit s ním dokola když jsou na trhu čidla (vape s01 atd...) kde stačí mít jen kus železa aby to fungovalo. Základní problém tohoto tyristorka je jinde - používá origo cívku.
Datum: 04. června 2014 22:27
Jméno: P.S.KEVIN
IP: uživatel15710
 Já jsem tady k tomu tyristorku chtěl dělat hall snímání, nebylo by to těžké ale zabralo by to nějaký čas který nemám, navíc bych musel sehnat vhodný magnet... jelikož ty kladívka se mi ve funkčnosti moc nelíbí, rozhodně by se tím vyladil chod motoru. A teď tam jdu zkusit prásknout nějakej ten elektrolyt a udivíme.
Datum: 04. června 2014 12:45
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 vyvíjel jsem svého času tyristorové zapalko (CDI) pod názvem LightCDI, ještě jsem ho snažil upravit pro pionýra na snímání polohy kliky snímané hallem namísto magnetem a snímací cívkou, ale nemám stroj na kterém to testovat (do svého to pro pokusy rvát nebudu, moc práce a pak není motorka v pohotovostním stavu) Tak jsem to pustil z hlavy. Takže vývoj tohohle zapalka nechám jiným  , není ani čas...
Datum: 04. června 2014 9:13
Jméno: P.S.KEVIN
IP: uživatel15710
Datum: 03. června 2014 22:33
Jméno: Juraj
IP: uživatel1026
 Taky mi ten kondík buchnul, tak sem tam dal jiný, první co sem našel... myslim byl na 100V... samozdřejmě 100uF  a od tej doby klid...
Datum: 03. června 2014 14:27
 neni nad seriozniho CHongace
Datum: 03. června 2014 9:02
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Zase ale já třeba nikdy neviděl důvod proč používat C4 s dimenzací na 100V. Tam velikost amplitudy signálu nebude vyšší než 2V (součet napětí PN přechodů diody a tyristoru amplitudu ořezává) a přitom ten kondenzátor je velikej jak kráva a stačil by malej unipolární kondenzátor na daleko menší napětí  . Také se mi nelíbí ten tyristor. Je dimenzovanej na 5A. Když mi jde o spolehlivost, u svých CDI obvykle dávám to nejsilnější co se v pouzdru TO220 dělá, tedy minimálně 25A, ale raději 40A (TYN640). Musel by se zřejmě však upravit budící proud tyristoru (změna R2 a R3), protože ten vyžaduje k vybuzení tak 20mA, kdežto původní 200uA (tj. 100x menší proud). Nešťourtal jsem se v tom, ale je možné že by to chodilo bez úprav i s původními odpory R2 a R3, protože to kopíruje původní zapojení s bolševickým tyristorem a ten určitě tak miniaturním proudem budit nešel  , ona totiž ve světe tyristorů je TIC106ka dost rarita co se týká budícího proudu.
Datum: 03. června 2014 7:12
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 No nepřekvapuje mě to, na rozpojených svorkách cívky najdeš až 80V  . Protože kus od kusu je zapalko jiné, doporučuji zapojit osciloskop a podívat se na velikost amplitudy při připojeném zapalku. Nic Ti však nebrání použít nejbližší vyšší hodnotu kondenzátoru C2 na 25V.
Datum: 03. června 2014 7:01
Jméno: Vigo
IP: uživatel14157
 Zdravim, vadí něčemu že mě svíčka nehází jiskru rovně od tý prostřední elektrody k tý druhý? Jiskra de od tý prostřeni elektody na druhou šikmo. Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. června 2014 17:10
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 nee, na fichtla se pro lepší starty sklepává na 0,5mm..
Datum: 03. června 2014 17:10
Jméno: Vigo
IP: uživatel17267
 Elektrody mam 2, normalne jako ma treba brisk N15C, a vzdalenost ma byt 0,7mm? Diky
Datum: 03. června 2014 7:20
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 je to úplně jedno, jiskra si hledá nejsnažší cestu, takže buď je to tam zaolejovaný, nebo máš v tom místě elektrody blíž, což bude nejspíš kvůli přihnutí na 0,5mm..
Datum: 02. června 2014 23:31
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel17265
 a kolik tam máš vlastně těch elektrod?
Datum: 02. června 2014 20:44
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 zdar hoši čím to može být že sa mě opalujů kladívka. Jedná sa o motor z čezety 175/502 skůtr. Vždycky sa na nich udělá takový žlutý povlak a potom to nejede. Otentuju to smirkem a zase to jede. Ale dělá to často a kladívka hodně jiskříja. Prosím poraďte. Do otáček to jde jak prase a táhne pěkně.
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. června 2014 16:39
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Tak kondík soudímpodle toho že to nedělá blbosti. Byl tam uplně nový kondík a žádnů změnu to nemělo takže kondík je dobrý a elektrika je taky dobrá chytá to pěkně.
Datum: 02. června 2014 16:39
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 základ je mít celkovou elektroinstalaci OK bez zbytečnejch odporů , potom se stává že to zlobí
Datum: 01. června 2014 22:31
 podle čeho soudíš že je kondík dobrý?
Datum: 01. června 2014 22:13
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 kondenzátor je dobrý a kladívka sů nové.
Datum: 01. června 2014 21:51
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 kdyby nepomohly nový kladívka nebo kondenzátor, tak to může dělat i částečně prošvihlej primár indukčky..
Datum: 01. června 2014 20:48
 první chyba je to čistit smirkem... strhneš z toho postříbření a pak se to bude opalovat pořád... další věc je kondík
Datum: 01. června 2014 20:17
 Čus. Co kondenzátor?
Datum: 01. června 2014 20:04
 čus draci mám jawu 50 dandy a potřeboval bych zapojit alektriku ale na internetu sem našel jen jedno schéma a to nemělo zapojení spínací skřínky nevíte kde bych našel nějaký pořádný schéma ???
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2014 19:45
|



|