Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: jawak
IP: uživatel12231
 Ahoj potřebuju poradit nejedná se o fichtla ale o sachs hercules prima takový moped a jedná se o zapalování chybí tam cosi co má držet kondenzátor aby nevyjel a nedřel o rotor tak si říkám jestli by stačilo kdybych kondenzátor dal mimo zapalování na drátek od zapalka jestli by to fungovalo stejně ? dík za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. února 2015 12:34
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 No upřímně... proč se ptáš a nevyzkoušíš to? Viděl jsem u Jawa-ČZ 150 že kondenzátor nebyl v motoru, ale v bakelitové spínačce v nádrži... dobrej metr kabelu
Datum: 02. února 2015 12:34
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 fungovalo. kondenzátor připojit na stejné místo a kostru kondenzátoru ukostřit
Datum: 01. února 2015 16:25
 chlapi porate mi to to muže dělat u mustanga když mě nejde přes přepínač vypnout motor
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. února 2015 21:53
Jméno: jawass
IP: uživatel17133
 Já měl blbě přicínovaný drát od výroba ze spodu přepínače a upad mi.Oddělej parabolu a podívej se kdyžtak to přicínuj
Datum: 03. února 2015 21:53
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Máš to pravděpodobně blbě zapojený, ale ještě je tu druhá varinata... samozápaly
Datum: 02. února 2015 12:35
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 prostě to nezkratuje zapalování... zkontroluj vodič od indukčky k přepínači a ukostření přepínače...
Datum: 31. ledna 2015 14:44
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 Čau lidi. Mám takovej problém. Poskládal sem si motor z pionýra a zaboha ho nemužu nastartovat. Nastavil sem odtrh, předstih, všechno bylo spravně a pořad to nejde, tak sem si řekl že bude možna ucpanej karbec nebo něak špatně nastavenej. Vyčistil sem ho nastavil všechno znovu složil jsem ho a furt nic. Tak sem skusil znovu zapalování a furt nic. Stravil sem nad tim už 3 dny furt to nastavuju znuvu a znovu a furt nic. Už jsem to dělal několikrát a nikdy nebyl žádný problém. Až ted. Už fakt nevím co s tim mám dělat  poraďte někdo prosím.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2015 22:51
Jméno: Jarin
IP: uživatel17827
 Neznamená, že když svíčka hází jiskru venku, že jí dává pod tlakem ve válci. Zkus vyndat a ještě jednou usadit indučku jestli tam není špatná kostra, pak nastav předstih a svíčku jak již bylo psáno, pokud to bude bez výsledku, tak nastav odtrh a zkoušej měnit předstih ( jen toč statorem po kouskách bez měření ) a pokoušej se o start. Pokud ani tak nechytí, tak bude problém v té indučce nebo kondenzátor.
Datum: 01. února 2015 22:51
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Jak píšeš že šteluješ ten předstih-jak jsem to pochopil já tak to děláš špatně. Jiskra hází jak se odlepuje kladivko. Takže nastav odtrh. pak toč s rotorem doprava a je potřeba aby se kladivko žačalo otevírat tak 1,5mm před horní uvratí. Je lepší točit porád doprava a rači to nevracet ale jestli máš udělanou kliku tak by to vadit nemělo
Datum: 01. února 2015 15:42
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 Benzín mám ok.
Datum: 01. února 2015 15:20
 pokud by bylo spatne izolavane kladivko tak by to nehazelo tak mne napadlo benzin tam lejete novy setkal sem se stakovyma lidma co tam mneli stary benzin a divili se proc jim to nejede .
Datum: 01. února 2015 15:06
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 Zapalování se třemi cívkami. Zkoušel jsem větší předstih aji menší a furt žádná změna. Svíčka dobrá, pro jistotu jsem zkoušel i jinou ale taky nic. A kdybych měl špatně zaizolované kladívka tak by to neházelo jiskru ne? už to zkouším několik dní stále do kola a furt mi to nejde.
Datum: 01. února 2015 14:54
Jméno: standa
IP: uživatel17825
 Tak ti nevim. Menší/ větší předstih beze změny? Větší/menší odtrh beze změny? Izolace kladívka je ok? Skleplá svíčka na 3 desetiny? Vyměnil bych svíčku,zkusil,kdyžtak potom kladívko a pak už bych to zkoušel kus po kusu
Datum: 01. února 2015 14:11
 jaky typ zapalovani mate nove s tremi civkamy nebo stre jako mnel parez ?
Datum: 01. února 2015 14:08
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 bohuželžádné další díli nemám, ale než sem motor rozdělával tak sem tam měl tady ty a normálně to fungovalo a startovalo to krásně na našlápnutí.
Datum: 01. února 2015 13:44
Jméno: standa
IP: uživatel17825
 Tak to děláš dobře. Máš možnost použít ověřené funkční součástky zapalování z jinýho pio? Šel bych po kladívku a nebo zapalovací pól. A máš tam správnej rotor a zapalovací cívku ve správný poloze?
Datum: 01. února 2015 13:41
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 svíčka je sklepnutá do 4-5 desetin vačka je správná a je v drážce, tak jak to nastavuju.. nejdřív si vymontuju svíčku a najdu horní úvrať, pak nastavím odtrh 0,5 mm tak že povolím ten šroubek u kladivka a vložím tam měrku 0,5 a šroubek zas přitáhnu. (měrka jde trošku na těsno vytáhnout). pak nastavím předstih tak že si zajedu pístem 1,6 mm zpátky před horní úvrať vložím mezi kladívka měrku 0,05 a otačím statorem do levo a doprava až najdu to místo kde jde trochu na těsno měrka vysunout z kladívek. Pak všechno dotáhnu a zkontroluju to a skouším startovat. tak už to dělám tak pátej den a furt to nejde
Datum: 01. února 2015 13:36
Jméno: standa
IP: uživatel17825
 Popiš jak to nastavuješ... možná to děláš špatně...
Datum: 01. února 2015 13:26
Jméno: standa
IP: uživatel17825
 A to zapalování jsi nastavil? Svíčku sklepnul? Je vačka správně v drážce a je to správná vačka? Neni z pařeza?
Datum: 01. února 2015 13:24
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 všude je napsany předstih 1,6 mm před horni uvrati 0,05 mm tak sem tam skusil nastavit 1,5 mm a to hodilo takovou malou jiskru že nešla skoro ani vidět.. tak já už fakt nevím
Datum: 01. února 2015 13:23
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 pořád mi to nejde.. už si s tím nevím rady
Datum: 01. února 2015 13:16
Jméno: standa
IP: uživatel17825
 A to je ono. Odtrh v HU má bejt okolo 4 desetin (to nehraje až takovou roli jestli 0,35 - 0,45 - 0,5) a předstih mezi 1,5mm a 2mm před HU (přesná hodnota taky neni až tak důležitá,ale aby to bylo v tom rozmezí). Pak to bude startovat a motor pojede slušně. Pootáčením statorem doleva/doprava pak doladíš aby to jelo co nejlíp - já doporučuju předstih 1,8 - 1,9mm. Svíčka by měla být skleplá na odtrh 3-4 desetiny dle síly jiskry.
Datum: 01. února 2015 9:26
 predstih 0.05 mm pred horni uvrati je moc maly predepsany predstih je 1.2 az 1.5 mm ja mam 1.6 a startuje krasne
Datum: 31. ledna 2015 22:28
 a předstih mám nastavených cca těch 0,05 mm
Datum: 31. ledna 2015 22:16
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 Zapalování je nejsíš jiné, ale než jsem ten motor rozebiral, tak mě to s tim normálně jezdilo a startovalo to krásně na našlápnutí. Asi to bude něaká blbost, ale zaboha na to nemůžu přijít a už mě to přestává bavit. Dnes jsem nad tim zase koumal a zas sem na nic nepřišel. A kolík na rotoru mám.
Datum: 31. ledna 2015 22:13
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ano ale ani majitel neví jestli je zapal.o.k. nebo co tomu je. Tady jde o radu a né o to co umím sám. Ale nejspíše to bude nějaká blbustka jak to u těchto strojů bývá
Datum: 31. ledna 2015 20:15
Jméno: standa
IP: uživatel17824
 A prd. Zdravý zapalování hází jiskru i když otáčíš rychleji rotorem třeba šroubovákem ... když se ve svěráku normálně opřeš do nakopávačky musí to pálit perfektně. Motory jsem ve svěráku normálně startoval....
Datum: 31. ledna 2015 19:33
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Skuz to dát do rámu a roztlačit. Někde ve svěráku tomu nedáš tu razanci abys ten motor dostal do větších otáček. Čím rychleji to roztočíš bude lepší jiskra i (lepší tlaky na přefuk kanály pod svíčku)
Datum: 31. ledna 2015 18:15
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Zapalování zůstalo stejné ?Nebo jsi to poskládal z toho co jsi našel. Zapalovací cívka na správné pozici? Číslo rotoru odpovídá zvolenému výkonu 20w ,30w ? Kolík na klice u rotoru ....je ?
Datum: 31. ledna 2015 16:22
 na kolik jste nastavil predzapal ?
Datum: 31. ledna 2015 15:08
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 kompresi to má velkou
Datum: 31. ledna 2015 10:31
Jméno: pepa
IP: uživatel17820
 Klikovka ne ale gufera...a jestli je vse ok tak proc to nejede...podlitim jsi vyloucil karburaci tak jen zapalko a vlastni motot ..jak velkou to ma kompresi
Datum: 31. ledna 2015 8:49
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 Klikovka je v pořádku. Svíčka je mokrá a bohatost směsi to všechno jsem nastavoval a ještě jsem to kontroloval několikrat. našlapávám to. Motor ještě nemám v motorce. už si s tím nevím rady. podle mě tam nic špatně není ale pořad to nejde
Datum: 30. ledna 2015 23:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Pak jedině simerinky na klikovce. Jestli to nepřisává nebo neuniká. Našlapáváš nebo jsi to skusil roztlačit? To taky pomůže. Fajfka a kabel k ni vpoho?
Datum: 30. ledna 2015 18:38
 ta svicka je pokazde mokra ? pokud ano tak bud bud spatna svicka nebo je tam moc bohata smnes
Datum: 30. ledna 2015 13:23
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 Silnou. Já už sem skusil uplpně všechno a nejde to. Mě už nic nenapadá
Datum: 30. ledna 2015 12:31
 jakou to ma jiskru silnou nebo slabou ?
Datum: 30. ledna 2015 11:27
Jméno: jirka
IP: uživatel16943
 to jsem taky už skoušel a nic
Datum: 30. ledna 2015 9:53
Jméno: pepa
IP: uživatel17820
 Strikni benzin do valce...pokut zavrci je problem v karburaci o pokut nevrci je to elekrika motor..
Datum: 30. ledna 2015 8:28
 jak se jmenujou na fichtu cívky na zapalování? 3cívky
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2015 8:39
Jméno: pepa
IP: uživatel17820
 2 svetelne a 1 zapalovaci PO'L
Datum: 30. ledna 2015 8:39
 Nejspíš jedna zapalovací a dvě světelné...
Datum: 29. ledna 2015 22:50
Jméno: lukin97
IP: uživatel17819
 lidi mám ještě jeden dotaz: jak sakra můžu namontovat magnet na klikovku? jak moc musí být nalisovaný na klikovce. už zo řeším asi půl roku a už mě to dost ****. vždycky mě ten magnet dře do magneta ... prostě totálně nechápu jak na ten motor namotovat zapalování.. poraďte někdo pls!
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. února 2015 12:39
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Není "dření" jako "dření". pokud dře jen na jednom místě, tak máš blbě (nesouose) upevněný stator, případně zničeno dosedací plocha do kterých dosedá stator. Pokud dře dem tam dokola, máš ohnutej výstupní hřídel. To je horší varinata, protože jednoznačně říká že klika by si zasloužila generálku, tj. půlit motor. Hol ikdyž si to myslí kdekdo, strojařina není kovařina
Datum: 02. února 2015 12:39
Jméno: standa
IP: uživatel17825
 Asi ti kope klike. Vyhodit,vyměnit a bude po problému. Někdy to způsobuje montáž kliky kladivem.
Datum: 01. února 2015 9:04
Jméno: yuri
IP: uživatel16260
 nazdar neviem o ak motor sa jedná ale asi predpokladám že pionier rotor stačí namontovař iba zľahka rukou a potom daiahnúť šrubom a a na statore popovoľovať cievky a na sadiť to na miesto potom si z PET fľaše vzstruhúť také pasiky popodsúvať pod cievky a dotiahnúť magnet by nemal drieť do cievok ak áno uvažuj ťči nemáš vyhnutý konus na klike ak áno tk to je na výmenu alebo repas kľukovky
Datum: 29. ledna 2015 15:39
Jméno: lukin97
IP: uživatel17819
 Zdra draci, jak je možný, že se mi nevlezou cívky od fungl novýho zapalování do karteru od mustanga? mám je vyměnit za starý?
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. ledna 2015 15:26
Jméno: Yuri
IP: uživatel16260
Datum: 29. ledna 2015 15:26
Jméno: Yuri
IP: uživatel16260
 zaleži aký maš motor na mustangu pokiaľ je origo s toho rámu tak to môže robiť to že cievky z druho výroby majú širšie tie pertinaxové okraje a ak motor nemá na kartru take vystupky pre 30W zapaľovanie tak bohužial ti to tam nevlezie
Datum: 29. ledna 2015 15:24
 Čus draci, mám 250/353 r.v. 1956 a potřebuju vědět jakou dát baterii vim že mám 6V ale nevim jestli 11Ah nebo 13Ah...
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. ledna 2015 10:05
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 neboj se, znám to až moc dobře...u mě teď vede práce, škola, BP, za chvíli státnice a do toho 1000 dalších věcí  ... mám cca 10 motorek, všechno pojízdný, ale na všem bych potřeboval něco udělat, ovšem čas na to prostě neni a je to možná právě tim, že je to furt provozuschopný... ale jednou to snad všechno stihnu (i když s našema důchodama to nevypadá vůbec dobře, tak možná že ne  )
Datum: 30. ledna 2015 10:05
Jméno: standa
IP: uživatel17818
 Jasný,s tim nejde nesouhlasit,já bych tu repas potřeboval jako sůl,hlavně vytrhat dráty a natahat nový ,ale ono to furt tak nějak funguje,znáš to,člověku se nechce,navíc ta 14Ah fakt drží ... chtěl jsem to zde zmínit hlavně z toho důvodu,abych nastínil i tenhle fakt ...
Datum: 29. ledna 2015 21:34
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 tak jasně že jde o seřízení dobíjení... mám několik motorek, ve kterejch střídám max 2 baterky, dřív 11Ah a 6 Ah, od doby, kdy 11Ah odešla už mám jen 6Ah a nemám problém v žádné motoce... jde o 354 s elektonickým regulátorem AEV (moje chyba, bejvalem stačilo řádně seštelovat původní regulátor), pak panela s původním regulátorem, 450 s dvoucívkou a 470 s původním regulátorem... pokud vše správně funguje, šel bych do 6 Ah, max 11 Ah... pro větší kapacitu u manuálně startovanýho motoru nevidim důvod, pak už se radši vyplatí investovat do repase zdroje
Datum: 29. ledna 2015 20:29
Jméno: standa
IP: uživatel17818
 Šel bych do předepsaný olověný 14Ah. Můj halabala dobíjející/přebíjející/nedobíjící Pérák (Jawa 250 typ 11 origo dynamo,jednocívka rele) mi už odpálil 6Ah baterku za půl sezony,baterka 11Ah vydržela necelý rok a co jsem sehnal macatou olověnou 14Ah tak ta funguje už 4 rokem bez problému,nedolejvam,nedobijim,furt funguje.
Datum: 29. ledna 2015 19:46
 Díky tak já koupím 11Ah
Datum: 29. ledna 2015 19:13
Jméno: Bakoun
IP: uživatel16758
 Právě malá kapacita může být i jeden z důvodů, proč chcípne. Pokud teda nejde o nějaké mechanické poškození, zkrat desek apod. Např. do vybité baterky tečou velké proudy, které obecně líp snášejí baterie s větší kapacitou. 12Ah baterka stojí kolem 500kč, 4Ah kolem 300kč (beru ceny z kamenného krámu tady u nás - stejná značka) a větší baterka se hodí třeba při svícení u krajnice apod.
Datum: 29. ledna 2015 18:23
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 baterie téměř vždy za 3 - 4 roky chcípne, kupuji ty nejlevnější - 5-6 Ah
Datum: 29. ledna 2015 17:39
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 jestli ti to správně dobíjí, bohatě ti stačí 11Ah, případně stačí i 6Ah
Datum: 29. ledna 2015 8:37
 čau draci potřeboval bych poradit jak mám zapojit zadní světlo u mustanga vede mě tam jen jeden kabel prosím poradte spíše pošlete fotky jak se to má zapojit aby to svítilo kdyžtak do emailu
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. ledna 2015 21:52
 díky
Datum: 28. ledna 2015 21:52
Jméno: dd
IP: uživatel17817
 dyť jo.. to je plus a druhá část žárovky bude minus tzn. kostra!
Datum: 28. ledna 2015 21:47
 mám tam jeden drátek a to z proudem
Datum: 28. ledna 2015 21:45
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel17817
 slufitku do držáčku kde jedna strana je na plech = kostra. a druhá je ten drátek v plastu = nekostra.
Datum: 28. ledna 2015 21:43
 žárovka je sufitka jestli myslíš tuto žárovku jak mám zapojit a fotka by nešla? nebo obrázek?
Datum: 28. ledna 2015 21:04
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 V tom jednom kabliku by měl vést proud. Ten zapojíš na prostředek žárovičky a na objímku dáš kostru-z rámu. Musí to fungovat. Zapalování máš přez motor ukosřeno přez šrouby
Datum: 28. ledna 2015 20:55
Jméno: MACHYNE
IP: uživatel15847
 čus když si koupím vape na jawu 50 dostanu k němu aj ten stabilizátor ? nebo kde ho koupím ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. ledna 2015 20:54
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Je pravda že jak ti praskne jadna žárovka ta druhá to navydrží. Na normální provoz nemám zkušenosti ale nebál bych se toho. O stabilizátoru na vape nevím ale norm.fichtli tam nějakou tlumivku měli- tam ale napětí kolísalo
Datum: 26. ledna 2015 20:54
Jméno: pepa
IP: uživatel17807
 K tomu zapojeni vape ma jen 20 wat na svetla a prekvapive treba mustos mel 30 w ano je prekvapive ale vape by melo nejlip svitit s 15 w zarovkou ...do 30w zapalka patri vykonejsi zarovka ...ale ...zalezi na vic faktorech dnes. Jsou nekvalitni zarovky zalezi na kostre...
Datum: 26. ledna 2015 11:32
Jméno: pepa
IP: uživatel17807
 Vsude v obchode s dily ...a jestli ro funguje na babete ci fuku je prece elektrice sumak... ta tece i do kopce cece ...a zapojil bych ho hned za kabel pro svetla a vypinac ci podle schema vyrobce
Datum: 26. ledna 2015 11:25
Jméno: Jawař
IP: uživatel16773
 Já jezdím VAPE a žárovky mi to nikdy nespálilo. Světla mám zapojený jako když máš 30W originál zápalko a funguje to v pohodě.
Datum: 25. ledna 2015 20:36
Jméno: MACHYNE
IP: uživatel15847
 u toho zapalování je napsané :toto zapalování ničí žárovky a tak pokud si budete kupovat zapalování pro běžný provoz je třeba zakoupit stabilizátor. takže ho musím asi zakoupit zvlášt ale nevím jaký, sesa tu má jen na babetu http://www.fichtlkramek.cz/nahled/usmernovac_12v2.html to tam asi nebude pasovat
Datum: 25. ledna 2015 20:02
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Myslím že ho tady Sesa má
Datum: 25. ledna 2015 19:21
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Je tam vše komplet záleží kde(nebo od koho) to koupíš. Je tam připojení na světla a drátek na chcípání. Podle návodu nic složitého.
Datum: 25. ledna 2015 19:20
Jméno: Daaa
IP: uživatel17805
 Zdravim, chcem sa spytat. Kupil som druhy stator 355 (pouzivany), povodny mam 354 (na skladanej moto takze bohvie skadial), avsak narozdiel od mojho je na nom regler, ten som odmontoval...otazka avsak nastava, vnutri je taka mala asi 2cm siroka civka, po povovleni srubku sa cela rozvinula (vypletla). K comu sluzi tato cievka a potrebujem ju ak mam regler pod sedackou? Na starom statore nic take nevidim... Je to na Panelku 350. Za rady vopred dakujem. D
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. února 2015 12:37
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 LED náhrady jsou k ničemu. je to na dlouhé povídání, ale právě proto, pokud nahrazuju žárovky LEDkama v koncové svítilně, tak dělám celé světlo nově (koukni na můj web btelectronic.sweb.cz jsou tam konkrétní řešení). Vyrábím si raději sám i bajonetové kontrolky, ale už používám teplé supersvítivé bílé LED. Už měl kamarád problémy s STK když bylo světlo moc studené.
Datum: 03. února 2015 12:37
Jméno: Daaa
IP: uživatel17829
 Niekde som videl nahrady tychto ziaroviek, robia sa uz aj LED, takze 45W by to mohlo utiahnut ;D
Datum: 02. února 2015 13:29
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 No a ještě dodatek... 45W je na bezpečný chod málo... 25W přední světlo, 5W zadní světlo a tak 15W zapalko... a jsme na 45W odběru (bez brzdového světla, obrysovky v lampě , kontrolce světel a podsvícení tachometru). Jenže... kdepak máme přebytek pro dostatečné nabíjení akumulátoru? Já bych tam viděl nejméně 10W aby to za něco stálo... 5W je absolutní minimul ale pro pojíždění ve městě prostě míň jak 10W nemá absolutně smysl...
Datum: 02. února 2015 12:45
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 no jo, pravda... spotřebiče se dejme tomu dají uhlídat, zkrat ale těžko... dík za rozšíření obzoru, teď už jen doufat, že ničeho podobného nedojde moje 354...
Datum: 30. ledna 2015 19:52
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Pokud použiješ jiný rego, v podstatě jsi vyřadil proudovou regulaci maximálního zatížení rotoru dynama. Pokud Ti spotřebiče nepřekročí 45W, tak je to Ok, jenže nemáš pak ochranu proti zkratu na kabeláži a taky ochranu proti přetíženéí během brždění (když svítí brzdové světlo) a blbýmu nápadu dát dopředu 35W žárovku nebo přidat blinkry.... V případě přetížení či poruchy dojde k tepelnému přetížení izolačního laku, uhelnatění izolačního papíru, někdy dojde k degradaci cínu (nemusí vést proud) kterým jsou přiletované dráty vinutí ke komutátoru a někdy dokonce k vytečení cínu... když k tomu připočteš stáří izolačních pryskyřic, měl bys bejt dost vystrašenej než aby jsi dával rego co tam nepatří. Není lepší libůstky než zůstat viset s motorkou daleko od domova...
Datum: 30. ledna 2015 13:23
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Chong: o co přesně jde? proč by nešel použít 75W regulátor pro 45W dynamo, pokud se ohlídá příkon spotřebičů? Ptám se jako elektoamatér se skušeností odborníka, na slovo vzatého
Datum: 29. ledna 2015 20:40
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 Pepo co píšeš za kraviny!? Rego musí být o stejném reguklovaném výkonu jako rotor (dynamo!) kdo Ti tohle nabulíkoval! Stejně tak rego... rego koupíš jaké potřebuješ, jen dneska těžko relátkové, osobně kupuju od AEV a je to lepší než relátkové rego, které stejnak drtivá většina ani neumí seřídit... Daaa.. no jestli myslíš že ježdění 45W dynama s 75W regem je zachovávání veteránů, tak je to stejný jako když ho vezmeš na kros projížďku do lesa.. už jsem takového veterána dohromady dával... moc z něj použít nešlo a to včetně rotoru dynama spáleného na uhel a s kterým bych se bál jet jen za roh aby mě dobíjení nenechalo ve štychu.. prostě kovářská mentalita k veteránům nepatří... a k chlubení to není...
Datum: 27. ledna 2015 21:31
Jméno: pepa
IP: uživatel17807
 Proste tu civku nech odpojenou k tvemu rele nepatri zapoj to a jezdi protoze statory jsou de facto stejne lisi se jen detaily ...pokut se doresi svorky a odpojeni te civecky muzes ho dat i na 75 rotor a ano relatko musi byt vzdy silnejsi nez vykon dynama ...dnes jine nez 74 w nekoupis
Datum: 26. ledna 2015 11:44
Jméno: Daaa
IP: uživatel17809
 Chongu, ja to take uz kupil...koli takym ako ja co sa radsej spytaju ked uz daco rozoberu a nevedia, tie moto este dnes jazdia aj mimo veteranskych srazu...len tak...
Datum: 25. ledna 2015 0:27
Jméno: pepa
IP: uživatel17807
 Ten odpor je tam pro jednocivkove rele pro to tvoje se odpojuje...inu vyzkousaj uvidas
Datum: 24. ledna 2015 10:57
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 není to cívka je to odpor... a víc se radit bojím, páč to vidím tak že rotor bude 45W ale rego 75W a tady je každá rada drahá.. právě kvůli takovejm jako jsi ty se mi doma válej v syslátech rzuhelnatělý rotory zralý na převinutí...
Datum: 24. ledna 2015 8:23
Jméno: Petr
IP: uživatel17795
 Čau draci, chci se zeptat jak nejsnadněji předělat zapalování na motoru z Jawy 250/590, abych se zbavil baterky. Motor mám na motokáře, takže mi jde jen o jiskru a o spolehlivé starty. Je to nejlepší předělat na zápalko z pionýra? A ještě jestli můžu použít hřídel na pravé straně za řetězovým kolečkem na tom samém motoru k řazení? Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. ledna 2015 8:31
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 No a co třeba koupit akumulátor, třeba ten nejlevnější se dá sehnat za 300kč. Za předpokladu že uhlíky jsou OK a rego funguje je to mnooooooooooooooohem levnější než zhánět zapalko z babety a upravovat ho. Baterka Ti vydrží tak dva roky a s ní budou straty rozhodně nádhera než atletika se startováním zapalka z babety.... Abys pochopil provozní podmínky babetího zapalka, podívej se jak rychle se otáčí rotor babety a jak rychle se otáčí rotor panelky při startech.... ano mnohonásobmně pomaleji, tedy pámbustebou abys při takových otáčkách vůbec jiskru s babetím zapalkem získal  , páč otáčky startu zvedneš jedině tak že shodíš ze stojánku, a pěkně se s máňou proběhneš
Datum: 24. ledna 2015 8:31
Jméno: pepa
IP: uživatel17799
 Ps na vebu motoservisu jakuba je clanek o prestavbe na bezkontakt z babety ..to zapalovani dava kvalitnejsi jiskru..jen ty mezikusy nemusi byt udelany tak pekne...a razeni jde udelat jak pises ma to tak napr trikolka velorex
Datum: 21. ledna 2015 23:58
Jméno: Petr
IP: uživatel17795
 Díky moc
Datum: 21. ledna 2015 23:44
Jméno: pepa
IP: uživatel17799
 Ta podlozka je vysoka rovnych10 mm staci urezat spodek origo dynama
Datum: 21. ledna 2015 23:39
Jméno: standa
IP: uživatel17802
 Rád bych,ale nemam je,nezlob se. Tenkrát jsme odtahli mašinu k jednomu známýmu,popsali jsme mu co od něj chcem udělat a on to přímo dopasoval. Bude to už tak 10-12 let. Neboj,když nasadíš magneto na kliku a vložíš stator do karteru,tak hned uvidíš co je potřeba,nic složitýho.
Datum: 21. ledna 2015 20:38
 Díky za rady. Stando poslal bys mi rozměry té podložky? Klidně i na mejl. Díky
Datum: 21. ledna 2015 19:44
Jméno: standa
IP: uživatel17802
 Nám tam zapalování z pio šlo bez úpravy kliky, jen sem nechal vytočit takovou vymezovací podložku.
Datum: 21. ledna 2015 17:03
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Ahoj na předělání na pio.zapalování musí odsoustružit klikovku a udělat držák na stator. Prodávaj Vape myslim že i na 250. Stojí ale kolem 3000. Možná že ho Sesa má nebo by ho splašil. S tim řazením vpravo to asi nepůjde protože uvnitř hřídele je našlapovací segment.
Datum: 20. ledna 2015 19:23
Jméno: petr
IP: uživatel17309
 zdar draci, mam takovou otazku vyplati se na takove stare motorky kupovat VAPE zapalovani??? slysel jsem ze kdyz mate spravne serizene origo zapalovani tak to skoro vyjde na stejno akorat ze vam tak nebudou dobre svitit svetla co je na to pravdy? diky za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. ledna 2015 10:50
Jméno: Yuri
IP: uživatel16260
 ja som na svojej čz 175/487 mal problém s dobíjaním kedy to fungovalo kedy nie všetko perfektne nastavené vyčistené ale aj tak to nedobijalo ako mala niekdy málo niekdy vobec a už som mal vape v košíku že si ho kúpim ale ešte som sa rozhodol poriadne skontrolovať celý obvod dobíjania a nakoniec som zistil že káblik ku kontrolke dobijana bol zlomený pod bužirkou a nebolo to vidieť a to to spôsobovalo a teraz to dobíja jak jeden kvet  ak do toho rozumieš vieš aj zapalko ktore je na kašu nastaviť a spojazdniť aby slúžilo maximalnej spokojnosti ja tak isto skotrolujem raz za sezonu odtrh a namžem vačku a jazdím v poho
Datum: 11. ledna 2015 10:50
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 ako, seriové zapalování zvládne v pohodě 9000-10000otáček pak začinají problémy. Na druhou stranu VAPE je bezudržbové, zvládne vysoké otáčky, má perfektní jiskru už od nízkých otáček, tak že to perfektně startuje za každých podmínek. Na závody je dobré ho chladit světelné cívky zbytečně zahřívají zapalování a brzdí motor. Pokud máš peníze tak na běžný provoz je Vape dobrá volba prostě nasadíš a jezdíš bez starostí. Ovšem dobře seřízený kladívka fungují také skvěle.
Datum: 10. ledna 2015 14:35
Jméno: olous
IP: uživatel1893
 zdar! zatim me jeste nic nedonutilo o vape uvazovat... umim si nastavit predstih a odtrh, namazat vacku a svetla me svti taky dobre (na pionyra dobre). zavody nejezdim. za lonskou sezonu jsem nahrkal na pinckovi cca 2000 km a na zapalko jsem nehrabl. (krome mazani vacky). s vape ti odpadnou jiste potize s opalenyma kontaktama na kladivkach a nastavovani predstihu, ale zase pribudou jine s prehrivanim vape a udajne praskanim zarovek. (nerikam, ze to nejde resit). dle me, zbytecna investice  \\r\\n
Datum: 08. ledna 2015 22:54
Jméno: ...
IP: uživatel16308
 Ahoj, http://pincko.rajce.idnes.cz/zapalovani_Jawa_20/ jsou zde správně dené cívky? Co jsem koukal na fóru tak jsem zde ohledně toho něco našel, ale mate mě to že cívky nevypadají stejně jako na e-shopu (všechny z FCH a na fotkách se liší počet pacek na uchycení drátu). Taky u zapalovacího pólu Sesa píše že je pro 8V(nevím jak semá od původní lišit). Cívky se od původních liší ve tluošťce měďěného drátu. Díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. ledna 2015 12:22
Datum: 03. ledna 2015 12:22
Jméno: Martin
IP: uživatel16308
 Zdravím, jak od sebe poznám cívky na dváce? díky a šťastný nový rok
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. ledna 2015 14:41
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 velká s tlustym drátem = světlo/klakson, velká s tenkym drátem = zapalování, malá = zadní světlo
Datum: 02. ledna 2015 14:41
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 ta největší a nejtlusčí je světelná pak o trochu menší je zapalovací a ta nejmenší a nejhubenější je na klakson....
Datum: 30. prosince 2014 21:38
Jméno: Martin
IP: uživatel16308
 v zapalování- zapalovací a svtelné.
Datum: 30. prosince 2014 21:18
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 jaké cívky? zapalovací? světelné? indukční?
Datum: 30. prosince 2014 14:39
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Zdar. Potřeboval bych poradit jaká baterka je lepší a kterou si mám koupit, popř. jaké mají přednosti. Rozhoduji se mezi VARTOU a YUASOU. Jaký na to máte názor.
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2014 12:46
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 co to píšeš za blbosti pionýráku? Po jízdě bude nabitá  . Když se s baterkou nejezdí je naprd...
Datum: 31. prosince 2014 12:46
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 v zimě je vhodné tu baterku po dvou dnech jezdení vytahnut a nabit do plna.
Datum: 30. prosince 2014 17:57
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Vzal bych tu levnější, protože obvykle akumulátor usmrtí ne její kvalita, ale její provozovatel. Zkrátka málokdo se přes zimu stará jak má a namísto aby vydržela leta (jako v autě), tak je v bídné kondici obvykle už po dvou sezonách  .
Datum: 30. prosince 2014 11:51
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Já su spokojený s YUASOU
Datum: 26. prosince 2014 23:01
 Zdar. Obě jsou kvalitní. V motorce jsem v nich nepoznal rozdíl.
Datum: 25. prosince 2014 10:34
Jméno: tomix123
IP: uživatel711
 Nazdar draci, potřebuju pomoc, koupil sem si tady tento přerušovačhttp://www.fichtlkramek.cz/nahled/prerusovac_6v_mechan_batri2.html, ale dostal sem přerušovač který má jen 2 konektory a tak potřebuju poradit, jak to mam na čz 175 487 zapojit. Díky za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. prosince 2014 5:41
Jméno: martin
IP: uživatel17726
 kontrolku připojíš mezi levou a pravou žárovku blinkru, třeba za přepínačem
Datum: 19. prosince 2014 5:41
Jméno: tomix123
IP: uživatel711
 Nojo, ale kam zapojim kontrolku, to budu muset upravit trochu elektroinstalaci.\r\n
Datum: 19. prosince 2014 0:11
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 mezi svorku 15 a přepínač blinkrů, jinam to ani nejde..
Datum: 18. prosince 2014 22:33
Jméno: pepa
IP: uživatel17714
 Logicky vstup a vystup vystup na zarovky a vstup od spinace prava leva....jak asi jinak by to slo?
Datum: 18. prosince 2014 11:33
 Zdar draci, chtěl bych se zeptat když mi na fekálu bzučák troubí jen v určitejch otáčkách. Když je na volnoběh tak troubí ale jak přidám víc plynu tak to přestane troubit a pak zas na volnoběh. Dá se to nastavit tím šroubkem nebo je chyba v elektrice ? předem díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2014 14:38
Jméno: jawa,čz
IP: uživatel13743
 dá se to poštelovat tím šroubkem na klaksonu nebo dává cívka moc proudu.. moc toho nevím na fichtlovi sem nikdy klakson neměl...
Datum: 30. prosince 2014 14:38
Jméno: jiři-cz
IP: uživatel15512
 Čau, doufám, že je to Praga V3S. Takže jestli tam máš bzučák tak ho vyměň za klakson. Originál eletrika byla 12 V a u akumulátoru byl měnič a při startováni se měnil proud na 24 V. Předělat na 24 V a je pokoj.
Jinak zkusit poštelovat, ale to dlouho nevydrží. Jinak koncovky drátů pročistit a namazat. Vem jiné klakson zapoj, vyzkoušej a uvidíš.
Datum: 28. prosince 2014 8:55
 Ahoj, jak tomu bývá v zimě provádím udržbu a upravy na cestování na mé sajdě. Jelikož pokrok gps došel až k nám do kopců tak jsem se rozhodl pro montáž usb zásuvky na mou 350/638. Chci se zeptat jakou s tím máte zkušenost? Mám zasuvku pro zapojení přímo na baterii ale chci se zeptat zda to trafičko co v té nabíječce je nebude akumulátor vybíjet, i když tam nebude nic zapojeno. Za klíčkem to dělat nechci kvůli funkčnosti i při klidu motoru. Nabízí se vypínač ale proč se s ním dělat když to vybíjet nebude. Hlavně se ptám vybíjí to nebo ne? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. prosince 2014 22:38
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 nejspíš to nebude trafo, ale tlumivka spínanýho regulátoru, ale to je jedno, v každym případě oběr takovýho zdroje je srovnatelnej se samovybíjenim baterky takže nebude mít velkej vliv.. spíš než ten vypínač bych doporučil pojistku dimenzovanou na max příkon tý usb nabiječky, což bude tak 2A.. a v případě nutnosti to vypneš vyndáním pojistky..
Datum: 18. prosince 2014 22:38
 Díky, potřeboval jsem slyšet at ho tam dám.
Datum: 14. prosince 2014 17:25
Jméno: Dejmal
IP: uživatel17695
 Nějakej minimální odběr tam bude,cívka je stále pod proudem, ale nemělo by to být nic fatálního. Každopádně ten vypínač neni od věci,může se tam nějak dostat vlhkost třeba jízdou v dešti nebo nějaká jiná závada a budeš mít možnost to rychle odpojit. Když pro nic,tak pro klid duše.
Datum: 14. prosince 2014 16:40
 Čau chci se zeptat jestli budu mít válec který my dá 8500 otáček za minutu jestli to bude stíhat klasické zapalování nebo je lepší bezkontaktní.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2014 11:52
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Za mě bezkontakt... nevím proč se trápit s kladívkama, která na takové otáčky nejsou konstruovaná...
Datum: 30. prosince 2014 11:52
Jméno: Pablos
IP: uživatel16977
 Válce které jezdí do 9000 ot/min stíhá v pohodě sériové zapalování. Teď jsem vyrobil válec co by měl točit přes 11 000 ot/min a upravil jsem trošičku sériové zápalko (dal jsem tam dvě pružiny). Tak uvidíme jestli bude stíhat.
Datum: 13. prosince 2014 10:18
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Vape je hezká věc na cestování, ale co se týče toho lehčího rotoru.... taky má dost silnější magnety, tak že kurevsky brzdí
Datum: 13. prosince 2014 8:43
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17617
 Kladívka tohle bez problémů odklapou, Vape jezdím v sériáku. V závoďáku ho už nechci vidět.
Datum: 13. prosince 2014 7:12
Jméno: pepa
IP: uživatel17714
 Dal bych tam bezkontakt ...co na to bakoun ktery sam jezdi vape?
Datum: 13. prosince 2014 2:26
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17713
 Hmotnost rotoru do toho nepleť.
Datum: 12. prosince 2014 19:23
Jméno: kaštan
IP: uživatel7807
 origo zapalovábí se dá použít i do vyžsích otaček jen ho musíš dobre seřídit. ale pro závodní motor je určitě lepší bezkontakt protože ma lechčí rotor
Datum: 12. prosince 2014 18:33
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 stíhat bude bez problémů když bude ok a dobře seřízené
Datum: 11. prosince 2014 8:40
Jméno: Rudolf
IP: uživatel17710
 Zdravím. Nevíte jestli se dá v téhle době ještě někde sehnat koncovky na kabeláž, na jawu 250/559 (panelka). Speciálně se mi jedná o koncovky na tachometr. Jsou tam dvě trubičky (asi kontrolky) a pak ružicový kontakty.
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. prosince 2014 20:33
Jméno: f
IP: uživatel15423
 Ty se sehnat nedají, napájel jsem do nich samce od fastonu.. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdGumBM5Bgu8BEmodTlfo2De9gLbIKnLRRoOY5JEnsclldKCPh
Datum: 11. prosince 2014 20:33
|



|