slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
Hledej: P      
<  10  11  12  13  14  15  16  17  18  >
     Přidej dotaz      

řazení podle:
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 
 
 
  
 
 
 
Jméno: HonzaVolf      IP: uživatel17547    
Nejde mi jiskra,níže v příspěvku mi drak poradil, ať vynechám vypínač. Do něj ale vede tolik drátů, že vůbec nevím jak to mám udělat. Jak propojit indučku se zapalováním bez vypínače na světle ? Díky. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2015 19:47
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel17673    
přepínač vyřadíš jednoduše tak, že odpojíš jedinej kabel co vede od indukční cívky dál do masky... pak ti na indukčce na jednom kontaktu zůstane jeden kabel z kladívka a na druhý kontakt je ukostřenej... každopádně pokud z ničeho nic přestala házet jiskra, hledal bych ten problém asi jinde
 
 
Datum: 03. března 2015 19:47
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17895    
Proste vemes ki kable s ockem a pripojis kladivka natvrdo s induckou
 
 
Datum: 03. března 2015 18:30
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj prosím nemáte plánek zapojení zapalování Babetta kde je použita tyristorová jednotka co má v sobě indukční cívku. Dík za info. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2015 17:31
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17709    
http://www.babetta-210.wbs.cz/Schema.html google.cz - zadat zapalování babetta schéma - zvolit položku obrázky - vybrat danou stránku k zobrazení Pokaždý když se někdo zeptá zbytečně a nepoužije gúúgl bůh zabije koťátko - Mňááu -křup
 
 
Datum: 03. března 2015 17:31
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj rád bych použil zapalování babetta na jiné moto ale potřebuji vědět jakou polaritu má snímač protože ho budu muset nahradit.Firma Vape nabízí 4druhy ale s rozdílnou polaritou 2 a 2.Díkyza info. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 21. března 2015 15:11
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Rotor mám ale už potřebuj už jen kroužek se snímačem.
 
 
Datum: 21. března 2015 15:11
 
 
 
 
Jméno: kovariceek      IP: uživatel17955    
takže to budeš asi muset použit kompletně jak rotor tak stator z babetty na statoru maš i snímač , nebo si chtěl tím snímačem vape snímat venek magneta??
 
 
Datum: 21. března 2015 10:12
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Chci to dát do stadiona.
 
 
Datum: 21. března 2015 9:33
 
 
 
 
Jméno: kovariceek      IP: uživatel17954    
Ahoj ja mám na mustangu udělané zapalko z babetty snímač tam mám z JAWY 640 myslím že je to S01 (http://www.dum-motocyklu.cz/snimac-otacek-jawa/p-7117/) snímá kovovou kulatinu o pruměru 6 tyristor GYT . Do jakého stroje to chceš strkat???
 
 
Datum: 21. března 2015 8:48
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17709    
1) Jestli budeš bastlit zápalko z babety (rotor i stator) tak i s origo snímačem nebo jak píše Chong. 2) Pokud hodláš použít jinej rotor tak si nejdřív musíš udělat něco co ti bude to čidlo snímat, běžně se používá výstupek nebo propad (nebo díra apod.) v materiálu (ocelovým) a podle toho určit polaritu snímače (babeťácký zápalko spouští na kladnej pulz). 3) Vapácký S01 generuje kladný napětí při přibližování kovovýho výstupku a negativní při oddalování. (pro pevnej předstih je třeba rotor s propadem nebo dírou o rozměrech výstupku). Osobně bych si sehnal spíš dvouvývodový čídlo (polaritu si nastavíš podle potřeby a je to odolnější vůči rušení.
 
 
Datum: 03. března 2015 17:23
 
 
 
 
Jméno: Pavel123123      IP: uživatel17910    
To máš pravdu ale musíš tu cívku dát do krabičky a to já nechci. Chci použít snímač z fabriky k tomu účelu vyrobenej. A to že maj snímače různou polaaritu mi zdělil pán přímo z vape.
 
 
Datum: 03. března 2015 13:34
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17581    
Snímač je obyčejná cívka, rozeber nějaké relátko, ponecehj jen jádro s vinutím a polaritu si najdi... ukostříš tedy vývod, který potřebuješ...
 
 
Datum: 03. března 2015 12:45
 
 
 
 
Jméno: VTP-UH-PRO      IP: uživatel15847    
zdarec. jak nejlíp opravyt kus ulomeného bloku motoru u zapalování aby tam nepadal bordel na jawe 21 ? dík za odpovědi odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:44
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17581    
ohnul jsem stejně silný plátek hliníku, spasoval otvor s kouskem záplaty a zalepil dvousložkovým epoxydem s příměsí kovu. Daljsem si záležet aby z lepidla venku koukaly přesahy. Samozřejmě před lepením vše očištěno, odmaštěno... Funguje dodnes a ohledem na zarovnání a slícování záplaty s víkem spojky i dobře těsní...
 
 
Datum: 03. března 2015 12:44
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17907    
No já to tam vrazil právě kvůli tomu vape. Vyvařovat jsem to nechtěl,ad 1 se mi ten motor nechce rozebírat (je to už mrzák) ad2 by se ten karter určo trochu zkroutil a musel by se zas rovnat na skle,pak by zas šla natěsno převodovka atd atd ... a jak řikam,ten motor už je mrzák...kdyby tam chyběla jen přepážka tak by to bylo to nejmenší :-D při životě ho držim protože naprosto suprově jede a zkoušim na něm válce... ale řešit jsem to musel - vzal sem kus plechu,možná to byl kus roury od kamen,vystříh jsem potřebnej kus tak aby velikostí zakryl vape odshora až dolu a aby se napružil přesně dle tvaru přepážky a udělal jsem ho o šíři přepážky aby přesahoval až na doraz do deklu,jinak by to nemělo význam...húř se nasazuje dekl zapalování,ale vždy se to podá...bordel do vape nejde vůbec... udělal jsem to ale hlavně proto,aby tam nemoh vletět řetěz kdyby spadnul... neni to top řešení,možná trochu prasárna,ale funguje to,nestálo to nic a nemusim nic řešit,spokojenost :-) navíc od doby co jsem dal vape tak jsem měl dekl dole jen jednou abych zvětšil předstih,jinak nevim co je to zapalování,studený,teplý,bohatý,chudý to chytá na první až druhý šlápnutí ... vyštelovanej motor chytá na stlačení rukou na pár zubů jen se to převalí a běží ... mužu jen doporučit ;-)
 
 
Datum: 01. března 2015 13:57
 
 
 
 
Jméno: mustang1971      IP: uživatel16204    
Nejlepší zavařit hliníkem a zabrousit zpátky do hladka aby dekl dosedl kráskně rovně :-) Já ho vždycky ještě utěsním silikonem a je pokoj :-) Za 2 roky co to bylo takhle udělané a jezdilo se k zapalování nepadlo jedinná smítko bordelu a kapka vody :-) Takže zavařit zarovnat a dekl posadit na silikon třeba Paulin tmel uplně na to stačí :-)
 
 
Datum: 01. března 2015 13:40
 
 
 
 
Jméno: VTP-UH-PRO      IP: uživatel15847    
přesně tak mám tam plech takže to neprská přímo na zapalování ale za něaký čas tam mám naspodu hrst bahna a vodu, a ted práve uvažuji o koupi vape tak to chci mýt v pořádku. kdyžtak teda skusím udělat lepší plech.
 
 
Datum: 01. března 2015 13:23
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17907    
Vložil jsem mezi přepážku a stator kus slabého ohlého plechu dle potřebného tvaru (mam vape). Možná se tam drobnej bordel dostane,ale zůstane za plechem,do zapalování se nedostane.
 
 
Datum: 01. března 2015 12:26
 
 
 
 
Jméno: uglyman ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahojte!Potreboval by som vedieť že či sa dá použiť bezkontaktnú sadu pre atík (číslo výrobku:K1161) na moju čz 350/472 čo je 6 wolt,alebo keď si kúpim Vape tak treba celú motorku prekáblovať?Vopred Vám ďakujem za odpoveď. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. března 2015 19:39
 
 
 
 
Jméno: uglyman      IP: uživatel17903    
Ahojte!Ďakujem Vám všetkým za užitočné rady.Pomohly mi rozhodnúť sa.Prajem Vám širokú cestu!Čaute!
 
 
Datum: 07. března 2015 19:39
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Ve sve 471 mam VAPE SZ13/2. Na 12V se lip shani zarovka, na cestovani po Evrope mam 12V zasuvku, vepredu mam parabolu H4 a 55W zarovku, takze i nocni presuny jsou fajn. Oddeleni zapalovani od dobijeni je taky fajn. To se mi hodilo pri ceste z Albanie, kdy se mi zkratoval clanek baterky a plne nabita mela neco kolem 10,5V. A vyhnes se serizovani predstihu, u 2-valce je to celkem oser.
 
 
Datum: 03. března 2015 18:29
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17581    
A Tobě nestačí 75W z 472kového dynama? Mělo by to stačit i při denním svícení...
 
 
Datum: 03. března 2015 12:50
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Nema nahodou starsi typ CZ 350/472 jeste 6V dynamo? To se nahrazuje Sadou od VAPE SZ 13. A urcite doporucuji 12V
 
 
Datum: 02. března 2015 13:02
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17895    
Jinak ti muzes pouzit bud sadu o vikonu 6 volt anebo 12 ...coz je predelavka firma to nabizi ...jen pozor potrebujes porad velikost cepu na 6 v...nepouzij vape na 632 638. 9A 40 ty maj jiny cep kliky na zapalko....
 
 
Datum: 28. února 2015 18:22
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17895    
Vape ma kable svoje...cose motoru tyce a na spinacku vede jen kabel na napajeni svetel..svetlum zustanou kable puvodni
 
 
Datum: 28. února 2015 18:16
 
 
 
 
Jméno: Jawa 350      IP: uživatel14748    
Dobry den nevíte nějaké informace o tomto bezkontaktním zapalování TRIDELTA AG Marco Ese-twin.Montuje se to prý do jawa 350 639 ale nemohu ho najít. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 01. března 2015 11:37
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
zdar, Jawa toto zapalování montovala za příplatek v polovině 90 let. Hallův snímač a řídící jednotka, standardní zapalovací cívky. Měl jsem to na své 640 a bylo to super, ale byla jediná, kde jsem toto zapalování viděl.
 
 
Datum: 01. března 2015 11:37
 
 
 
 
Jméno: Erik      E-mail:      IP: uživatel17084    
Ahoj. Mám jawu 50/21 a potřebuji poradit s mým problémem. Fichtl mi nestartuje a jiskra je malinká, skoro nevýrazná.. měnil jsem celý stator, fajku, svíček jsem vyzkoušel asi 5 a stále nic. Předstih mám dobrý. Při seřizování odtrhu je ale něco zle, jakmile dám odtrh podle oka, cca 1mm tak je najednou jiskra veliká, ale jakmile nastavím odtrh do správné polohy a správně to všechno naměřím, zkusím jiskru a skoro jí nevidím.. nevíte co s tím? Jak říkám skoro vše mám vyměněno.. stator mám celý nový, kabel k indučce, fajku, všechno nové, indučka je taky dobrá, jelikož jsem jí skoušel i na jiném stroji. Jediné co mě napadá ještě udělat je vyměnit vačku a nebo rovnou celou kabeláž. Děkuji předem za odpovědi a rady. S pozdravem Erik. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 08. března 2015 21:16
 
 
 
 
Jméno: Erik      E-mail:      IP: uživatel17927    
Děkuji moc, Byl to nakonec ten rotor. :-)
 
 
Datum: 08. března 2015 21:16
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17907    
Že ty tam máš blbej rotor? V novém zapalování musí být rotor s ozn. 20 - tzn. rotor pro 30W zapalování. Máš tam určitě rotor 05 a kamarád ti k tomu půjčil asi zapalko 20w - no a to na tomhle rotoru funguje,to nový ne. (na několika motorech mi sice jezdily 30w statory na 05 magnetech,ale jsou to spíš vyjímky)...
 
 
Datum: 01. března 2015 12:05
 
 
 
 
Jméno: Erik      E-mail:      IP: uživatel17084    
No kabeláž je dost blbá, ale myslím, že když to mohlo jet předtím s touhle elektrikou, tak proč by nemohlo i teď když mám skoro vše nové? .. mám ale koupenou kabeláž novou, tak jí zkusím vyměnit. :-) a kladívko se nikde nedotýká. Fichtla jsem si koupil před rokem a od té doby jsem na něm najezdil asi jen 2 týdny :-D. Je ale strašně zajímavé, že předtím, než jsem si koupil nový stator jsem měl půjčený od kamaráda a na tom mi to jelo do pohody :-).. jenže když jsem ho vyměnil za ten můj nový, tak zase nic ..
 
 
Datum: 28. února 2015 14:09
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Nevím ale vačka se mě nezdá. Kdyby to nešlo vyladit tak třeba ale na velikost jiskry myslím že nemá tip vačky vliv. Ikdyž to máš vše nové nemůže se ti to někde dotýkat když hneš s odtrhem? Myslím okolo kladívka. A co kablik co vede od kladivek taky o.k.?
 
 
Datum: 24. února 2015 20:28
 
 
 
 
Jméno: Erik      E-mail:      IP: uživatel17084    
Dík, vyzkouším. :-)
 
 
Datum: 24. února 2015 16:43
 
 
 
 
Jméno: mustang1971 ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Tenhle problém jsmě s kamarádem řešily na jeho Mustangu . Pokud se dal odtrh os0-5 mm až po nějakým 1,2 mm tak jiskra jak víno . Alle pokud se dal na předepsaných 0,4 mm tak jiskra jak bludička :-D Nakonec to bylo vačkou která nebyla na pio ale asi na Jawu nebo možná Pařízka. Po výměně rotoru(20) pro 30W zapalování a vačky jsme nastavily odrth na 0,4 jiskra jak víno a šel na šlápnutí :-) Asi bych šel směrem po vačce :-) Mimochodem na rotoru jsou čísla a ty udávají pro které zapalování je rotor . rotor 05-xxxx je pro 20W zápalko a rotor 20-xxxx je pro 30w zápalko jen pro upřesnění :-)
 
 
Datum: 24. února 2015 0:17
 
 
 
 
Jméno: Erik      E-mail:      IP: uživatel17084    
Mám úplně celý nový stator, včetně všech komponentů, od cívek.... až po zmiňovaný kondík vše nové. Předstíh je nastaven a sním už jsem nehýbal.. hýbal jsem jen z odtrhem. Strašně zajímavé ale je, že když dám větší odtrh než má být, tak je jiskra výborná.
 
 
Datum: 23. února 2015 22:56
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Akdyž se podíváš na to kladívko je o.k.? A kondenzátor jsi taky zkoušel? Někdy stačí vyměnit ty pertinaxové podložky,
 
 
Datum: 23. února 2015 20:29
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Hloupá otázka-šteluješ nejdříve předstih nabo odtrh
 
 
Datum: 23. února 2015 19:56
 
 
 
 
Jméno: ARCHAIX      IP: uživatel16213    
Zdravím u mého Mustanga se vyskytl problém se startováním, ať už na nakopnutí nebo na roztlačení. Svíčka hází jasnou jiskru a přívod paliva funguje také bez problémů ani přesto bohužel nechytne. Asi před 14 dny jsem měnil planové lanko, má s tím někdo zkušenosti a jak mogu tento problém odstranit ? Předem děkuji za odpovědi. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 23. února 2015 19:53
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Při výměně lanka máš tam správně danou jehlu v šoupátku? Ono tu jehlu tam drží ta pružinka. Stačí rozdělat filtr a podívat se zrcátkem do difuzoru jestli to funguje
 
 
Datum: 23. února 2015 19:53
 
 
 
 
Jméno: michal      IP: uživatel17796    
zdar nasl sem doma krabici civek na fichtla jak poznam ktera je ktera odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 25. února 2015 10:04
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17563    
Cívky jsou jen dva druhy... 6V a 8V. Pokud ale máš na mysli póly (cívky statiru) a píšu póly, protože by se každý měl pro jednotnost používat katalogové označení, tak těch je druhů velmi...
 
 
Datum: 25. února 2015 10:04
 
 
 
 
Jméno: Petr      IP: uživatel16204    
Zdravím ,měl bych dotaz. Mám pojistku v Jawě/ČZ 175-356 předělanou na normální nožovku z auta .Původní hodnota je 15A . Mohu použít pojistku 10A ? Zničí se něco ? Děkuji odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 22. února 2015 16:58
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17889    
A nech tam tu slabší 10A. Aspoň bude plnit funkci. Když se něco vysere tak prdne. Na péráku mam tu origo tavnou keramickou pojistku (řek bych 10-15A) v bakelitovym pouzdře s plechovou sponou a nepraskla ani když mi hořelo rele ... takže mam tušení,že nepraskne nikdy,jestli 60 let tam byla tak dalších 40 ještě vydrží :-D to je blbej fór :-D jak jistič,kterej nikdy nevypadne ...
 
 
Datum: 22. února 2015 16:58
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17889    
Žádnej problém v tom neni,jen ti ta desítka muže často praskat. Jak je zřejmé z hodnot pojistek,tak desítka se utaví už při proudu 10A namísto 15A. Sežeň nožovku 15A a bude to úplně nejlepší.
 
 
Datum: 22. února 2015 16:49
 
 
 
 
Jméno: Krugr      E-mail:      IP: uživatel12545    
Zdravím všechny draky. Mám dotaz ohledně mé kejvačky je to 353/04 tedy se spínačkou na krytu světla. Jak jsou u 04 v originále řešený kontrolky dobíjení a neutrálu? Díky všem za odpověď! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:01
 
 
 
 
Jméno: Krugr      IP: uživatel12545    
Jj díky všem za odpovšdi.Zapojení vím ale okínko je docela zašlí tak to někdo předělal na masku. Ne, že by mi to nejak vadilo ale nevědel jsem jestli to je origoš nebo ne. Každopádně všem děkuju za reakce!
 
 
Datum: 17. února 2015 17:01
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel17673    
odpověď ve zkratce: kontrolky neutrálu jsou umístěné na držáku tacha a prosvětlují v okénku tachometru (u zachovalých tacho bývá ještě zřetelné rozlišení červené a oranžové barvy v okénku)... osvětlení tacha by mělo být zajištěno hlavním světlometem (resp. otvorem v něm) a odrazovou bílou plochou natřenou z vnitřní strany masky... tvoje kontrolky budou neorigo vrtaný do masky, každopádně je použít lze, ale zapojit je musíš dle schématu /odizolovat od kostry!/
 
 
Datum: 17. února 2015 16:34
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel17673    
projdi si jawarmaniakovi stránky a dozvíš se víc... http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html
 
 
Datum: 17. února 2015 16:26
 
 
 
 
Jméno: Oskar 2.      IP: uživatel14145    
Ahoj Krugr! Osvětlení tachometru: Na horním krytu světlometu byl před tachometrem odrazný plíšek natřený bílú barvú, kerej odrážel světlo procházející malú oválnú dírkú v parabole. V tachometru bylo zepředu malý okýnko, gde byly upevněný aj ty kontrolky. Nebo k temu okýnku přidělat držák pro osvětlovací žárovičku pro tacho! No snáď sem to dobře popsal. Toš tak.
 
 
Datum: 17. února 2015 9:33
 
 
 
 
Jméno: Krugr      IP: uživatel12545    
Jo tam má bejt držák na žárovky jo? A jak tam bylo udělaný osvětlení toho budíku, přeci když jedu tak by tam neměla svítit žádná kontrolka a když jedu ve tmě tak nevidím na rychlost? Já mám totiž ty kontrolky vyvedený nahoru, napravo a nalevo od budíku a nevím jestli to je originál a nebo ne.
 
 
Datum: 16. února 2015 22:55
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel17673    
a co přesně chceš vědět?? zapojení podle schématu a umístění na odizolovaném držáku u tachometru..
 
 
Datum: 16. února 2015 21:36
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Zdravím! chcem sa opýtat, ze ci nevie náhodou niekto vnútorne zpojenie Tranzimo jednotky? poprípade hodnotu kondenzatora odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:54
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17581    
to combust: no vida, člověk se furt učí :-). taky mě napadlo že by ten tzranzistor spínal nízkonapěťovou zapalovací cívku, ale přišlo mi to dost vachrlaté než aby to byla pravda... soudruzi se nebáli a takhle to dopadlo :-)
 
 
Datum: 03. března 2015 12:54
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17709    
Je to variace na CDI podobná jako pozdější tyristorka na babetě. Tzn. zapalovací pól dobíjí 8uF kondenzátor na (v tomhle případě) max. 100V (u pozdějších tyristorek typicky okolo 120-140V, krom snímače mají jinej i zapalovací pól). Dioda mezi kondenzátorem a emitorem je určitě obráceně (evidentně zapojení CDI s kontinuální jiskrou). Mimochodem z polarizace diody na vstupu "I" je jasný že zápalko potřebuje ke spuštění kladný puls (což nevylučuje opačnej smysl vinutí snímače - ono to bude generovat obě poloviny, otázka je jestli první kladnou nebo zápornou). Emitor tranzistoru je spojen s kostrou a primár indučky je mezi kondenzátorem a kostrou.\r\n\r\nSežeň tyristor (stačí něco jako KT206 nebo TIC106), vyhoď tranzistor, napoj vývod G na B , A na C, K na E a pokud je v pohodě vnitřek tak to bude fungovat ale popravdě s tím papírovým kondíkem kterej přes (zpravidla) prasklej plastovej obal sákne vlhko to nejspíš bude stejnak mrtvý (funkční tranzimo je rarita). Popravdě nejrozumější je vyhodit to a nahradit některým z pozdějších CDI (dostupnost dílů a spolehlivost mluví za vše).
 
 
Datum: 20. února 2015 22:36
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
po rozmlátení jedneho tranzima na toto som prisiel, dáva to zmysel? http://fichtljenco.rajce.idnes.cz/tranzimo poprípade vedel by si dokreslit indukcnú cievku?
 
 
Datum: 20. února 2015 10:40
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17563    
Kouknul jsem na ten KD602 a to je spínací tranzistor, do zapalování docela nevhodný (ani pro indukční zapalko, pro CDI už vůbec ne), takže mi není jasné jak celé zařízení funguje a k čemu tam ten tranzistor vůbec slouží, jeda by se jednalo o indukční zapalování s nízkým primárním napětím speciální indukční cívky. Schéma také nikde není. Nezbyde Ti než to celé předělat na typické zapojení 207ky. Co se týká opačného signálu snímací cívky, otočíš to prohozením vývodů cívky. O výměně NPN za PNP tranzistor zapomeň je to technicky naprosto vyloučené.. Bohužel Ti asi nepomůžu...
 
 
Datum: 20. února 2015 8:54
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahoj! ďakujem za odpoveď, jedná sa o zapaľovaciu jednotku ktorá sa dávala na prvé babetty teda 228 a 206 prestali montovat u prvých 207, http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-1.jpg , je to zapaľovacia jednotka s NPN tranzizorom KD 602, Mój problém spočíva v tom, že tato zapaľovacia funguje iba so zapaľovanim z prvých babiet. Vraj oni mali cievku indukčného snímača navinutú v opačnom smere, a indukovalo sa negatívny impulz. Opačne ako to mali novsie zapaľovanie so snimačom ktoré vytvárali pozitívny impulz potrebný pre tyristor. ,,,, takto som to počul ,,,, je fakt, že tranzimo jednotka nefunguje na novších babiet a naopak tyristorove jednotky nefungujú na starších. Ale na tranzimo jednotke sa dá vymenit tranzistor http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-2.jpg tak chcem sa opýtať, že či by sa to nedalo vymenit na PNP tranzistor aby zapaľovacia jednotka fungovala na pozitivny impulz? Ďakujem za odpoveď
 
 
Datum: 19. února 2015 15:37
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17563    
neznám Tranzimo, ale předpokládám že se jedná o nějaký druh CDI jednotky. Do všech druhů CDI se obvykle dává kapacit 1uF. Bývá v rozsahu 470nF až 2.2uF. Pokud neznáš maximum, dává se dimenzované napětí kondenzátoru 630V. Tedy za mě 1uF/630V
 
 
Datum: 19. února 2015 6:54
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ahojte! tak dávno som sem nepísal :-) Idem dávať znamenie, že žijem :-) a idem sa pochváliť troška. Podarilo sa mi zohnať originálne funkčné tyristorové zapaľovanie na Pionýra, tak som spravil pár fotiek a natočil som vám pár videí pre zaujímavosť. http://fichtljenco.rajce.idnes.cz/Tyristorove_zapalovanie_1982/ a video https://www.youtube.com/watch?v=kp6EEGmaDA8 odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:30
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
ano, informacie si mozes najst na http://www.fitomoto.sk
 
 
Datum: 17. února 2015 18:30
 
 
 
 
Jméno: Hiperik      IP: uživatel16886    
Čau, dá se nějak upravit zapalko z babetty aby pasovalo na pio?
 
 
Datum: 17. února 2015 13:20
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
rovnaké ako u babetty
 
 
Datum: 15. února 2015 23:08
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel17867    
Parametry?
 
 
Datum: 15. února 2015 22:50
 
 
 
 
Jméno: jenco ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
je to samozrejme na princíp babetty, je k tomu tyristorová jednotka a indukčná cievka
 
 
Datum: 15. února 2015 20:11
 
 
 
 
Jméno: combust      IP: uživatel16813    
Silně to připomíná babetu. Jak vypadá elektronika a indukční cívka?
 
 
Datum: 15. února 2015 18:50
 
 
 
 
Jméno: lolo      IP: uživatel14557    
Čau,mám takový problém: motor z fechla mi nejde nastartovat,vyčistil jsem trysky,karbec jde přeplavit,svíčka hazí jisku(vyzkoušeno asi 20 svíček),předstih seřízen,ale motor prostě nenaskočí,dávál sem novou spojku a gufera,pak jsem to chtěl nastartovat a nic, i indučku jsem vyměnil,ale motor prostě nenaskočí,už nevím co s tím.Děkuju za každou radu. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 16. února 2015 16:00
 
 
 
 
Jméno: lolo      IP: uživatel14557    
normální čistá bez známek zapálení směsy ve válci..
 
 
Datum: 16. února 2015 16:00
 
 
 
 
Jméno: marquee      IP: uživatel13627    
a co nám aspoň prozradit jaká je po pokusech o nastartování svíčka??
 
 
Datum: 16. února 2015 10:35
 
 
 
 
Jméno: Jirka      IP: uživatel17798    
Tak jedině předstih nic jiného to dělat nebude
 
 
Datum: 15. února 2015 18:35
 
 
 
 
Jméno: lolo      IP: uživatel14557    
ne,právě vůbec... a to je divné..
 
 
Datum: 15. února 2015 17:12
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17177    
Na striknuti benzinu do valce nechytne?
 
 
Datum: 15. února 2015 16:05
 
 
 
 
Jméno: petr      IP: uživatel17309    
zdar pro ADMINA chci se zeptat ohledne klaksonu http://www.fichtlkramek.cz/nahled/klakson_6v_7cm22.html troubi dost nahlas tenhle klakson chci ho namontovat na CZ 125 476 diky za odpovedt odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:34
 
 
 
 
Jméno: admin ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
draku je to mali pinda ale je stasne upisteny,, jegut, neboj se,,bud dodavam v tomto provedeni a nebo v cernem dle toho co je na skaldu,, napsi pak dovzkazu jaky chces
 
 
Datum: 15. února 2015 11:34
 
 
 
 
Jméno: Paladrn      E-mail:      IP: uživatel17176    
Ahoj chci se zeptat jestli mě stačí na to abych nastartoval motor u jawy 21 6v 30w to když zapojím 15 a 1 ukostřím nebo naopak a když tak prosím o rady jak to nejjednodušeji zapojit abych to nastartoval. odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:10
 
 
 
 
Jméno: VTP-UH-PRO      IP: uživatel15847    
na kladívko napojíš kondík, cívku a z tama povedeš drát na indučku zpojíš to na + a pak dáš z indučky kostru - a je hotovo
 
 
Datum: 15. února 2015 11:10
 
 
 
 
Jméno: lubina.marecek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
draci dal jsem motor (mustang) do rámu vše zapojil jak má zapalovaní jsem dal do stejné pozice co bylo než jsem ho rozpulil a nechce mě házet jiskra nevíte čím to muže být? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 14. února 2015 19:33
 
 
 
 
Jméno: shrek ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
poloha statoru nemá vliv na jiskru, musel jsi pohnout z kladívkem nebo to máš blbě zapojený- ukostřený někde
 
 
Datum: 14. února 2015 19:33
 
 
 
 
Jméno: lk      IP: uživatel1217    
máš to všechno správně zapojený? otvírá ti vůbec kladívko? Je klladívko odizolovaný?? ... jinak nepočítej s tim, že tam jenom vrazíš stator +-jak byl před tim...
 
 
Datum: 14. února 2015 18:21
 
 
 
 
Jméno: Machyn      E-mail:      IP: uživatel17780    
Zdar borci mám čz 175/356 s ampérmetrem na nádrži. Nefunguje dobíjecí relé tak jsem se rozhodl tam dát magneton dobíjecí relé v hliníkovém obalu z čz 175/477, akorát nevím jak to mám zapojit. Poradí mi tu někdo? Dik za rady! odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:16
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
Jojo, jdu na to.
 
 
Datum: 17. února 2015 17:16
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17563    
No popravdě jednocívkové rego neznám pořádně (a dohledávat v Dočkalovi se mi to nechce) ale můžu rozhodně potvrdit že rozpojování (3.funkce viz. níže) má. Protože v případě přebuzování dynam kamarádů mačkám spínací kontakty (budou zřejmě dvojité) relátka rukou, aby se seply kontakty. Kdyby tomu tak nebylo, nabudí se dynamo prostým připojením baterky, ale tím by se také baterka v době nečinnosti motoru přes dynamo vybíjela s ohledem na to že baterka (akumulátor) je trvale připojena na vývod z relátka dynama. Nechce se mi rovněž věřit že naši předkové vyvinuli rego, které neochrání dynamo před destrukcí (uvědom si jak drahá věc pro ně motorka byla, než aby se na ní cokoli flákalo), tedy i jednocívkové rego má určitě v nějaké formě proudovou ochranu, byť Ti to přijde nemožný.. ale v tomto případě bych si dovolil důkazní břemeno přenést na Tebe, protože já jsem o tom přesvědčený ale nehodlám to dokazovat analýzou. U dvoucívkového (dvourelátkového) rega je proudová i odpojovací ochrana každopádně, svého času jsem to študoval. Ale jako u jednocívkáče.. jestli myslíš že to tam není, holt si to naštuduj a rozporuj mě...
 
 
Datum: 17. února 2015 10:59
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel17865    
to Chong: ahoj, odhoďme nevraživosti, baví mě to, můžeme si poklábosit tady, nebo martin.miarka@c-box.cz . Jinak, existují reglery, které skutečně umožňují proudové omezení (zatlumení), ale jednocívkové a dvoucívkové (ten, o kterém je řeč) tuto funkci nemají. Jinak s tebou souhlasím.
 
 
Datum: 15. února 2015 12:57
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
jo zapomněl jsem odpověď pro martina.. z mého elaborátu také plyne že JEN REGO URČUJE KOLIK VÝKONU (PROUDU) DYNAMO DODÁ !!!!!! Protože to prostě ve zpětnovazební smyčce dynamu neumožní jeho násilným zatlumením (od toho tam prostě také je viz. bod 2). A dodám že POKUD DYNAMO POTŘEBNÝ VÝKON NEDODÁ, VEZMOU SI HO SPOTŘEBIČE Z AKUMULÁTORU. Což při dlouhodobé záporné bilanci (bilance = výkon dynama minus spotřeba spotřebičů) vede k hlubokému podbití akumulátoru a následné zaškytání motoru a jeho zastavení...
 
 
Datum: 14. února 2015 21:29
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel13117    
martin: no zapomněl jsi varinatu co se stane 45W dynamu se 45W reglerem zatíženým 75W spotřebičů... takže a snad už má odpověď konečně utne nekonečnou a hloupou debatu na toto téma a osvítí ty co žijí v době elektronického temna. Takže k věci... regler nereguluje pouze napětí, ale jeho nedílnou součástí jsou ještě další dvě funkce které mnohým unikají. Takže ano 1. rego stabilizuje výstupní napětí dynama na konstantní napětí (v hysterezní symčce) 2. rego kontroluje maximální proud jímž je zatěžováno (např. spotřebiči) dynamo, aby nedošlo k destrukci jeho vinutí přetížením (roztavení cínu, uhoření izolace a následnému mezizávitovému zkratu případně zahoření) - to je ta hodnota uvedená na regu, ta říká sice watáž ale ve skutečnosti hlavně říká jak veliký proud je ochotno zregulovat aby dynamo dalo. Pokud se překročí, dynamo regulátor zatlumí, čímž dojde k poklesu výstupního napětí, třeba i na nulu, tedy potom žádný proud nedodá a vinutí se nespálí (zjednodušeně řečeno) a s tím souvisí jeho 3. funkce.. ta souvisí s otázko co se stane když dynamo dává menší napětí než je na baterce... ano stalo by se to že by se baterka vybíjela přes vinutí dynama! a proto rego obsahuje buď odpojovací obvod, který dynamo odpojí (např. když motor stojí a žádnou elektřinu nevyrábí), nebo tuto funkci supluje výstupní oddělovací dioda, která vede pouze proud jedním směrem a to vlastně vždy když napětí na anodě je větší než na katodové straně... a pro ty co můj elaborát nic neřek "nepřemejšlej o tom, ale vezmi jako dogma že rego má mít stejný uváděný výkon, jako dynam, respektive jeho rotor" Kapišto?
 
 
Datum: 14. února 2015 21:21
 
 
 
 
Jméno: martin      IP: uživatel13882    
Zdar, zatížení dynama neurčuje regler, ale spotřebiče. Když zatížíš 45W dynamo 75W žárovek a zapalování a dobíjení, tak něco shoří (jako první kotva) a nezáleží na výkonu regleru. Výkon napsaný na regleru je kolik wattů regler dokáže přenést přes své kontakty a ne na kolik wattů nabudí dynamo. Jinými slovy: na 45W dynamo můžeš úplně klidně namontovat 75W regler, ale součet příkonů všech spotřebičů nesmí přesáhnout výkon dynama. (hlavní světlo 25W + parkovačka 2W + zadní světlo 5W + dobíjení asi 3W + zapalování asi 5W = přibližně 40W a jsi skoro na maximálním výkonu dynama) Když s 45W dynamem a 45W reglerm budeš odebírat spotřebiči 75W (což úplně v pohodě jde) tak se vytaví cín z kotvy a ohoří kontakty na regleru. Repasuji dynama a reglery už dost dlouho, abych o tom trochu věděl.
 
 
Datum: 13. února 2015 19:36
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
pepa: to je ale kardinalni picovina. KOntrolni otazka: Copak se stane s 45W rotorem v kombinaci se 75W regulatorem, pokud se bude odebirat treba tech 75w?
 
 
Datum: 13. února 2015 16:21
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Tak si začínám myslit že pepa je tu pro to aby svými radami hlavně škodil :-D, druhá varinata zní hůř... je hloupej. Ale to bych nechtěl šířit...
 
 
Datum: 13. února 2015 13:47
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17858    
Nesmis mit slabsi rela nez dynamo logicky by schorelo silnejsi mit muzes jen bys ho mel mit pod nadrzi a vic mas v clanku
 
 
Datum: 12. února 2015 16:10
 
 
 
 
Jméno: Mchyn      IP: uživatel17780    
No ale pode tohodle článku by to mělo jít http://wojta13.blog.cz/0708/navod-na-zamenu-jednocivkoveho-rele-dvoucivkovym jenom nevím do kolikátky mám zapojit ty dva kabely co jdou z toho dobíjení D a B
 
 
Datum: 12. února 2015 14:30
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
s tímto reglerem konečně ručička ampermetru bude ukazovat že to konečně dobíjí.. ale protože předpokládám že máš dynamo o výkonu 45W a tenhle regler je 75W, nemyslím že to je dobrá zpráva :-D
 
 
Datum: 12. února 2015 12:02
 
 
 
 
Jméno: pepa      IP: uživatel17852    
Na jawamaia .cz nas v technice navod
 
 
Datum: 12. února 2015 2:43
 
 
 
 
Jméno: Robert      E-mail:      IP: uživatel11569    
Zdar draci,\\\\r\\\\njak moc velkej bude problém, když do karteru z 05 pro 20W zápalko dám 30W zápalko z 21?? Našteluju předstih? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. února 2015 15:36
 
 
 
 
Jméno: Robert Leeder      IP: uživatel11569    
Díky za rady asi tam dám to 20W co tam má být.
 
 
Datum: 06. února 2015 15:36
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Jak píše Standa... mám to tak na jednom motoru. Drilkou jsem ubral zevnitř překážející kus karteru a na pólech jsem ubral trochu pertinax. Na vinutí jsem ze strany rizika dotyku se skříní přilepil izolační pásku. Jedná se tedy o karter Jawa50/20 bez nálitků, ale předpokládám že u 50/05 je to totéž. Úprava je sice prasečina, ale funguje dlouhý leta...
 
 
Datum: 06. února 2015 10:48
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel17840    
Předstih tak nějak dohoníš,v tom nevidim problém,ale nevejdou se ti tam světelné cívky. Lepší varianta by byla to zápalko 20W. To tam jde. A nebo použít rotor s ozn 05(20W) a stator 20 (30w) a u toho 30w statoru přehodit zapalovací cívku doprava dolu a pak bys měl jednu světelnou cívku nahoře vlevo a druhou bys měl nahoře napravo a dobrousil bys karter a pokrátil ochrané pertinaxy na cívce napravo... jinak to nejde,nevleze se to tam....
 
 
Datum: 05. února 2015 21:18
 
 
 
 
Jméno: marthy      IP: uživatel9706    
Světelné póly - ahoj, mám dotaz, jestli když nemám na mustangovi světla je vhodnější ponechat oba světelné póly, anebo je jedno zda je tam nechám či vymontuji. Respektive, jeden světelnej mi chybí, tak jestli bude lepší ho sehnat aby tam byli všechny a nebo tam ponechat jen zapalovací pól? Díky. Nějakou chvíli sem hledat tu v diskuzích, ale nenašel jsem odpověď, tak se snad neptám na něco co už tu x krát je odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 06. února 2015 16:56
 
 
 
 
Jméno: Bakoun      IP: uživatel17639    
Tenhle problém mi taky není zcela jasný. Už jsem se setkal se zapalováním, které fungovalo, jen když byly světelné cívky osazeny, jinak byla jiskra bídná. Dlaší zase fungovalo bez svět. cívek zcela bez problémů.
 
 
Datum: 06. února 2015 16:56
 
 
 
 
Jméno: marthy      IP: uživatel9706    
Díky, něco takového jsem potřeboval ;-)
 
 
Datum: 03. února 2015 15:03
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel17266    
Osobně bych je tam nechal, výstup zakostřil. jde o to že ikdyž alternátor nepracuje, tak plechy pólů uzavírají magnetické siločáry rotoru. Absence může mít negativní vliv na uchování magnetismu rotoru. Osobně mám zkušenost že rotory co se mi dostaly do ruky a nebyly skladovány v motoru osazeném póly byly "slabé". Odborné vysvětlení pro to nemám, ale právě proto bych raději osadil všechny póly ikdybych je nepoužil.
 
 
Datum: 03. února 2015 12:32
 
<  10  11  12  13  14  15  16  17  18  >

 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 27.04.2025 17:50:25 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu