Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: HonzaVolf
IP: uživatel17547
 Nejde mi jiskra,níže v příspěvku mi drak poradil, ať vynechám vypínač. Do něj ale vede tolik drátů, že vůbec nevím jak to mám udělat. Jak propojit indučku se zapalováním bez vypínače na světle ? Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 19:47
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 přepínač vyřadíš jednoduše tak, že odpojíš jedinej kabel co vede od indukční cívky dál do masky... pak ti na indukčce na jednom kontaktu zůstane jeden kabel z kladívka a na druhý kontakt je ukostřenej... každopádně pokud z ničeho nic přestala házet jiskra, hledal bych ten problém asi jinde
Datum: 03. března 2015 19:47
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Proste vemes ki kable s ockem a pripojis kladivka natvrdo s induckou
Datum: 03. března 2015 18:30
 Ahoj prosím nemáte plánek zapojení zapalování Babetta kde je použita tyristorová jednotka co má v sobě indukční cívku.
Dík za info.
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 17:31
Jméno: combust
IP: uživatel17709
 http://www.babetta-210.wbs.cz/Schema.html
google.cz - zadat zapalování babetta schéma - zvolit položku obrázky - vybrat danou stránku k zobrazení
Pokaždý když se někdo zeptá zbytečně a nepoužije gúúgl bůh zabije koťátko - Mňááu -křup
Datum: 03. března 2015 17:31
 Ahoj rád bych použil zapalování babetta na jiné moto ale potřebuji vědět jakou polaritu má snímač protože ho budu muset nahradit.Firma Vape nabízí 4druhy ale s rozdílnou polaritou 2 a 2.Díkyza info.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. března 2015 15:11
 Rotor mám ale už potřebuj už jen kroužek se snímačem.
Datum: 21. března 2015 15:11
Jméno: kovariceek
IP: uživatel17955
 takže to budeš asi muset použit kompletně jak rotor tak stator z babetty na statoru maš i snímač , nebo si chtěl tím snímačem vape snímat venek magneta??
Datum: 21. března 2015 10:12
 Chci to dát do stadiona.
Datum: 21. března 2015 9:33
Jméno: kovariceek
IP: uživatel17954
 Ahoj ja mám na mustangu udělané zapalko z babetty snímač tam mám z JAWY 640 myslím že je to S01 (http://www.dum-motocyklu.cz/snimac-otacek-jawa/p-7117/) snímá kovovou kulatinu o pruměru 6 tyristor GYT . Do jakého stroje to chceš strkat???
Datum: 21. března 2015 8:48
Jméno: combust
IP: uživatel17709
 1) Jestli budeš bastlit zápalko z babety (rotor i stator) tak i s origo snímačem nebo jak píše Chong.
2) Pokud hodláš použít jinej rotor tak si nejdřív musíš udělat něco co ti bude to čidlo snímat, běžně se používá výstupek nebo propad (nebo díra apod.) v materiálu (ocelovým) a podle toho určit polaritu snímače (babeťácký zápalko spouští na kladnej pulz).
3) Vapácký S01 generuje kladný napětí při přibližování kovovýho výstupku a negativní při oddalování. (pro pevnej předstih je třeba rotor s propadem nebo dírou o rozměrech výstupku). Osobně bych si sehnal spíš dvouvývodový čídlo (polaritu si nastavíš podle potřeby a je to odolnější vůči rušení.
Datum: 03. března 2015 17:23
Jméno: Pavel123123
IP: uživatel17910
 To máš pravdu ale musíš tu cívku dát do krabičky a to já nechci.
Chci použít snímač z fabriky k tomu účelu vyrobenej.
A to že maj snímače různou polaaritu mi zdělil pán přímo z vape.
Datum: 03. března 2015 13:34
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 Snímač je obyčejná cívka, rozeber nějaké relátko, ponecehj jen jádro s vinutím a polaritu si najdi... ukostříš tedy vývod, který potřebuješ...
Datum: 03. března 2015 12:45
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 zdarec. jak nejlíp opravyt kus ulomeného bloku motoru u zapalování aby tam nepadal bordel na jawe 21 ? dík za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:44
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 ohnul jsem stejně silný plátek hliníku, spasoval otvor s kouskem záplaty a zalepil dvousložkovým epoxydem s příměsí kovu. Daljsem si záležet aby z lepidla venku koukaly přesahy. Samozřejmě před lepením vše očištěno, odmaštěno... Funguje dodnes a ohledem na zarovnání a slícování záplaty s víkem spojky i dobře těsní...
Datum: 03. března 2015 12:44
Jméno: standa
IP: uživatel17907
 No já to tam vrazil právě kvůli tomu vape. Vyvařovat jsem to nechtěl,ad 1 se mi ten motor nechce rozebírat (je to už mrzák) ad2 by se ten karter určo trochu zkroutil a musel by se zas rovnat na skle,pak by zas šla natěsno převodovka atd atd ... a jak řikam,ten motor už je mrzák...kdyby tam chyběla jen přepážka tak by to bylo to nejmenší  při životě ho držim protože naprosto suprově jede a zkoušim na něm válce... ale řešit jsem to musel - vzal sem kus plechu,možná to byl kus roury od kamen,vystříh jsem potřebnej kus tak aby velikostí zakryl vape odshora až dolu a aby se napružil přesně dle tvaru přepážky a udělal jsem ho o šíři přepážky aby přesahoval až na doraz do deklu,jinak by to nemělo význam...húř se nasazuje dekl zapalování,ale vždy se to podá...bordel do vape nejde vůbec... udělal jsem to ale hlavně proto,aby tam nemoh vletět řetěz kdyby spadnul... neni to top řešení,možná trochu prasárna,ale funguje to,nestálo to nic a nemusim nic řešit,spokojenost  navíc od doby co jsem dal vape tak jsem měl dekl dole jen jednou abych zvětšil předstih,jinak nevim co je to zapalování,studený,teplý,bohatý,chudý to chytá na první až druhý šlápnutí ... vyštelovanej motor chytá na stlačení rukou na pár zubů jen se to převalí a běží ... mužu jen doporučit
Datum: 01. března 2015 13:57
Jméno: mustang1971
IP: uživatel16204
 Nejlepší zavařit hliníkem a zabrousit zpátky do hladka aby dekl dosedl kráskně rovně  Já ho vždycky ještě utěsním silikonem a je pokoj  Za 2 roky co to bylo takhle udělané a jezdilo se k zapalování nepadlo jedinná smítko bordelu a kapka vody  Takže zavařit zarovnat a dekl posadit na silikon třeba Paulin tmel uplně na to stačí
Datum: 01. března 2015 13:40
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 přesně tak mám tam plech takže to neprská přímo na zapalování ale za něaký čas tam mám naspodu hrst bahna a vodu, a ted práve uvažuji o koupi vape tak to chci mýt v pořádku. kdyžtak teda skusím udělat lepší plech.
Datum: 01. března 2015 13:23
Jméno: standa
IP: uživatel17907
 Vložil jsem mezi přepážku a stator kus slabého ohlého plechu dle potřebného tvaru (mam vape). Možná se tam drobnej bordel dostane,ale zůstane za plechem,do zapalování se nedostane.
Datum: 01. března 2015 12:26
 Ahojte!Potreboval by som vedieť že či sa dá použiť bezkontaktnú sadu pre atík (číslo výrobku:K1161) na moju čz 350/472 čo je 6 wolt,alebo keď si kúpim Vape tak treba celú motorku prekáblovať?Vopred Vám ďakujem za odpoveď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. března 2015 19:39
Jméno: uglyman
IP: uživatel17903
 Ahojte!Ďakujem Vám všetkým za užitočné rady.Pomohly mi rozhodnúť sa.Prajem Vám širokú cestu!Čaute!
Datum: 07. března 2015 19:39
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Ve sve 471 mam VAPE SZ13/2. Na 12V se lip shani zarovka, na cestovani po Evrope mam 12V zasuvku, vepredu mam parabolu H4 a 55W zarovku, takze i nocni presuny jsou fajn. Oddeleni zapalovani od dobijeni je taky fajn. To se mi hodilo pri ceste z Albanie, kdy se mi zkratoval clanek baterky a plne nabita mela neco kolem 10,5V. A vyhnes se serizovani predstihu, u 2-valce je to celkem oser.
Datum: 03. března 2015 18:29
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 A Tobě nestačí 75W z 472kového dynama? Mělo by to stačit i při denním svícení...
Datum: 03. března 2015 12:50
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Nema nahodou starsi typ CZ 350/472 jeste 6V dynamo? To se nahrazuje Sadou od VAPE SZ 13. A urcite doporucuji 12V
Datum: 02. března 2015 13:02
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Jinak ti muzes pouzit bud sadu o vikonu 6 volt anebo 12 ...coz je predelavka firma to nabizi ...jen pozor potrebujes porad velikost cepu na 6 v...nepouzij vape na 632 638. 9A 40 ty maj jiny cep kliky na zapalko....
Datum: 28. února 2015 18:22
Jméno: pepa
IP: uživatel17895
 Vape ma kable svoje...cose motoru tyce a na spinacku vede jen kabel na napajeni svetel..svetlum zustanou kable puvodni
Datum: 28. února 2015 18:16
Jméno: Jawa 350
IP: uživatel14748
 Dobry den nevíte nějaké informace o tomto bezkontaktním zapalování TRIDELTA AG Marco Ese-twin.Montuje se to prý do jawa 350 639 ale nemohu ho najít.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2015 11:37
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 zdar, Jawa toto zapalování montovala za příplatek v polovině 90 let. Hallův snímač a řídící jednotka, standardní zapalovací cívky. Měl jsem to na své 640 a bylo to super, ale byla jediná, kde jsem toto zapalování viděl.
Datum: 01. března 2015 11:37
 Ahoj. Mám jawu 50/21 a potřebuji poradit s mým problémem. Fichtl mi nestartuje a jiskra je malinká, skoro nevýrazná.. měnil jsem celý stator, fajku, svíček jsem vyzkoušel asi 5 a stále nic. Předstih mám dobrý. Při seřizování odtrhu je ale něco zle, jakmile dám odtrh podle oka, cca 1mm tak je najednou jiskra veliká, ale jakmile nastavím odtrh do správné polohy a správně to všechno naměřím, zkusím jiskru a skoro jí nevidím.. nevíte co s tím? Jak říkám skoro vše mám vyměněno.. stator mám celý nový, kabel k indučce, fajku, všechno nové, indučka je taky dobrá, jelikož jsem jí skoušel i na jiném stroji. Jediné co mě napadá ještě udělat je vyměnit vačku a nebo rovnou celou kabeláž. Děkuji předem za odpovědi a rady. S pozdravem Erik.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. března 2015 21:16
 Děkuji moc, Byl to nakonec ten rotor.
Datum: 08. března 2015 21:16
Jméno: standa
IP: uživatel17907
 Že ty tam máš blbej rotor? V novém zapalování musí být rotor s ozn. 20 - tzn. rotor pro 30W zapalování. Máš tam určitě rotor 05 a kamarád ti k tomu půjčil asi zapalko 20w - no a to na tomhle rotoru funguje,to nový ne. (na několika motorech mi sice jezdily 30w statory na 05 magnetech,ale jsou to spíš vyjímky)...
Datum: 01. března 2015 12:05
 No kabeláž je dost blbá, ale myslím, že když to mohlo jet předtím s touhle elektrikou, tak proč by nemohlo i teď když mám skoro vše nové? .. mám ale koupenou kabeláž novou, tak jí zkusím vyměnit.  a kladívko se nikde nedotýká. Fichtla jsem si koupil před rokem a od té doby jsem na něm najezdil asi jen 2 týdny  . Je ale strašně zajímavé, že předtím, než jsem si koupil nový stator jsem měl půjčený od kamaráda a na tom mi to jelo do pohody  .. jenže když jsem ho vyměnil za ten můj nový, tak zase nic ..
Datum: 28. února 2015 14:09
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Nevím ale vačka se mě nezdá. Kdyby to nešlo vyladit tak třeba ale na velikost jiskry myslím že nemá tip vačky vliv. Ikdyž to máš vše nové nemůže se ti to někde dotýkat když hneš s odtrhem? Myslím okolo kladívka. A co kablik co vede od kladivek taky o.k.?
Datum: 24. února 2015 20:28
 Dík, vyzkouším.
Datum: 24. února 2015 16:43
 Tenhle problém jsmě s kamarádem řešily na jeho Mustangu . Pokud se dal odtrh os0-5 mm až po nějakým 1,2 mm tak jiskra jak víno . Alle pokud se dal na předepsaných 0,4 mm tak jiskra jak bludička  Nakonec to bylo vačkou která nebyla na pio ale asi na Jawu nebo možná Pařízka. Po výměně rotoru(20) pro 30W zapalování a vačky jsme nastavily odrth na 0,4 jiskra jak víno a šel na šlápnutí  Asi bych šel směrem po vačce  Mimochodem na rotoru jsou čísla a ty udávají pro které zapalování je rotor . rotor 05-xxxx je pro 20W zápalko a rotor 20-xxxx je pro 30w zápalko jen pro upřesnění
Datum: 24. února 2015 0:17
 Mám úplně celý nový stator, včetně všech komponentů, od cívek.... až po zmiňovaný kondík vše nové. Předstíh je nastaven a sním už jsem nehýbal.. hýbal jsem jen z odtrhem. Strašně zajímavé ale je, že když dám větší odtrh než má být, tak je jiskra výborná.
Datum: 23. února 2015 22:56
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Akdyž se podíváš na to kladívko je o.k.? A kondenzátor jsi taky zkoušel? Někdy stačí vyměnit ty pertinaxové podložky,
Datum: 23. února 2015 20:29
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Hloupá otázka-šteluješ nejdříve předstih nabo odtrh
Datum: 23. února 2015 19:56
Jméno: ARCHAIX
IP: uživatel16213
 Zdravím u mého Mustanga se vyskytl problém se startováním, ať už na nakopnutí nebo na roztlačení. Svíčka hází jasnou jiskru a přívod paliva funguje také bez problémů ani přesto bohužel nechytne. Asi před 14 dny jsem měnil planové lanko, má s tím někdo zkušenosti a jak mogu tento problém odstranit ? Předem děkuji za odpovědi.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2015 19:53
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Při výměně lanka máš tam správně danou jehlu v šoupátku? Ono tu jehlu tam drží ta pružinka. Stačí rozdělat filtr a podívat se zrcátkem do difuzoru jestli to funguje
Datum: 23. února 2015 19:53
Jméno: michal
IP: uživatel17796
 zdar nasl sem doma krabici civek na fichtla jak poznam ktera je ktera
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2015 10:04
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 Cívky jsou jen dva druhy... 6V a 8V. Pokud ale máš na mysli póly (cívky statiru) a píšu póly, protože by se každý měl pro jednotnost používat katalogové označení, tak těch je druhů velmi...
Datum: 25. února 2015 10:04
Jméno: Petr
IP: uživatel16204
 Zdravím ,měl bych dotaz. Mám pojistku v Jawě/ČZ 175-356 předělanou na normální nožovku z auta .Původní hodnota je 15A . Mohu použít pojistku 10A ? Zničí se něco ? Děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. února 2015 16:58
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 A nech tam tu slabší 10A. Aspoň bude plnit funkci. Když se něco vysere tak prdne. Na péráku mam tu origo tavnou keramickou pojistku (řek bych 10-15A) v bakelitovym pouzdře s plechovou sponou a nepraskla ani když mi hořelo rele ... takže mam tušení,že nepraskne nikdy,jestli 60 let tam byla tak dalších 40 ještě vydrží  to je blbej fór  jak jistič,kterej nikdy nevypadne ...
Datum: 22. února 2015 16:58
Jméno: standa
IP: uživatel17889
 Žádnej problém v tom neni,jen ti ta desítka muže často praskat. Jak je zřejmé z hodnot pojistek,tak desítka se utaví už při proudu 10A namísto 15A. Sežeň nožovku 15A a bude to úplně nejlepší.
Datum: 22. února 2015 16:49
 Zdravím všechny draky. Mám dotaz ohledně mé kejvačky je to 353/04 tedy se spínačkou na krytu světla. Jak jsou u 04 v originále řešený kontrolky dobíjení a neutrálu? Díky všem za odpověď!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:01
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jj díky všem za odpovšdi.Zapojení vím ale okínko je docela zašlí tak to někdo předělal na masku. Ne, že by mi to nejak vadilo ale nevědel jsem jestli to je origoš nebo ne. Každopádně všem děkuju za reakce!
Datum: 17. února 2015 17:01
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 odpověď ve zkratce: kontrolky neutrálu jsou umístěné na držáku tacha a prosvětlují v okénku tachometru (u zachovalých tacho bývá ještě zřetelné rozlišení červené a oranžové barvy v okénku)... osvětlení tacha by mělo být zajištěno hlavním světlometem (resp. otvorem v něm) a odrazovou bílou plochou natřenou z vnitřní strany masky... tvoje kontrolky budou neorigo vrtaný do masky, každopádně je použít lze, ale zapojit je musíš dle schématu /odizolovat od kostry!/
Datum: 17. února 2015 16:34
Jméno: lk
IP: uživatel17673
Datum: 17. února 2015 16:26
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Krugr! Osvětlení tachometru: Na horním krytu světlometu byl před tachometrem odrazný plíšek natřený bílú barvú, kerej odrážel světlo procházející malú oválnú dírkú v parabole. V tachometru bylo zepředu malý okýnko, gde byly upevněný aj ty kontrolky. Nebo k temu okýnku přidělat držák pro osvětlovací žárovičku pro tacho!
No snáď sem to dobře popsal. Toš tak.
Datum: 17. února 2015 9:33
Jméno: Krugr
IP: uživatel12545
 Jo tam má bejt držák na žárovky jo? A jak tam bylo udělaný osvětlení toho budíku, přeci když jedu tak by tam neměla svítit žádná kontrolka a když jedu ve tmě tak nevidím na rychlost? Já mám totiž ty kontrolky vyvedený nahoru, napravo a nalevo od budíku a nevím jestli to je originál a nebo ne.
Datum: 16. února 2015 22:55
Jméno: lk
IP: uživatel17673
 a co přesně chceš vědět?? zapojení podle schématu a umístění na odizolovaném držáku u tachometru..
Datum: 16. února 2015 21:36
 Zdravím! chcem sa opýtat, ze ci nevie náhodou niekto vnútorne zpojenie Tranzimo jednotky? poprípade hodnotu kondenzatora
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. března 2015 12:54
Jméno: Chong
IP: uživatel17581
 to combust: no vida, člověk se furt učí  . taky mě napadlo že by ten tzranzistor spínal nízkonapěťovou zapalovací cívku, ale přišlo mi to dost vachrlaté než aby to byla pravda... soudruzi se nebáli a takhle to dopadlo
Datum: 03. března 2015 12:54
Jméno: combust
IP: uživatel17709
 Je to variace na CDI podobná jako pozdější tyristorka na babetě. Tzn. zapalovací pól dobíjí 8uF kondenzátor na (v tomhle případě) max. 100V (u pozdějších tyristorek typicky okolo 120-140V, krom snímače mají jinej i zapalovací pól). Dioda mezi kondenzátorem a emitorem je určitě obráceně (evidentně zapojení CDI s kontinuální jiskrou). Mimochodem z polarizace diody na vstupu "I" je jasný že zápalko potřebuje ke spuštění kladný puls (což nevylučuje opačnej smysl vinutí snímače - ono to bude generovat obě poloviny, otázka je jestli první kladnou nebo zápornou). Emitor tranzistoru je spojen s kostrou a primár indučky je mezi kondenzátorem a kostrou.\r\n\r\nSežeň tyristor (stačí něco jako KT206 nebo TIC106), vyhoď tranzistor, napoj vývod G na B , A na C, K na E a pokud je v pohodě vnitřek tak to bude fungovat ale popravdě s tím papírovým kondíkem kterej přes (zpravidla) prasklej plastovej obal sákne vlhko to nejspíš bude stejnak mrtvý (funkční tranzimo je rarita). Popravdě nejrozumější je vyhodit to a nahradit některým z pozdějších CDI (dostupnost dílů a spolehlivost mluví za vše).
Datum: 20. února 2015 22:36
Datum: 20. února 2015 10:40
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 Kouknul jsem na ten KD602 a to je spínací tranzistor, do zapalování docela nevhodný (ani pro indukční zapalko, pro CDI už vůbec ne), takže mi není jasné jak celé zařízení funguje a k čemu tam ten tranzistor vůbec slouží, jeda by se jednalo o indukční zapalování s nízkým primárním napětím speciální indukční cívky. Schéma také nikde není. Nezbyde Ti než to celé předělat na typické zapojení 207ky. Co se týká opačného signálu snímací cívky, otočíš to prohozením vývodů cívky. O výměně NPN za PNP tranzistor zapomeň je to technicky naprosto vyloučené.. Bohužel Ti asi nepomůžu...
Datum: 20. února 2015 8:54
 Ahoj! ďakujem za odpoveď, jedná sa o zapaľovaciu jednotku ktorá sa dávala na prvé babetty teda 228 a 206 prestali montovat u prvých 207, http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-1.jpg , je to zapaľovacia jednotka s NPN tranzizorom KD 602,
Mój problém spočíva v tom, že tato zapaľovacia funguje iba so zapaľovanim z prvých babiet. Vraj oni mali cievku indukčného snímača navinutú v opačnom smere, a indukovalo sa negatívny impulz. Opačne ako to mali novsie zapaľovanie so snimačom ktoré vytvárali pozitívny impulz potrebný pre tyristor. ,,,, takto som to počul ,,,, je fakt, že tranzimo jednotka nefunguje na novších babiet a naopak tyristorove jednotky nefungujú na starších. Ale na tranzimo jednotke sa dá vymenit tranzistor http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/9603/9603092-tranzimo-2.jpg tak chcem sa opýtať, že či by sa to nedalo vymenit na PNP tranzistor aby zapaľovacia jednotka fungovala na pozitivny impulz? Ďakujem za odpoveď
Datum: 19. února 2015 15:37
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 neznám Tranzimo, ale předpokládám že se jedná o nějaký druh CDI jednotky. Do všech druhů CDI se obvykle dává kapacit 1uF. Bývá v rozsahu 470nF až 2.2uF. Pokud neznáš maximum, dává se dimenzované napětí kondenzátoru 630V. Tedy za mě 1uF/630V
Datum: 19. února 2015 6:54
 Ahojte! tak dávno som sem nepísal  Idem dávať znamenie, že žijem  a idem sa pochváliť troška. Podarilo sa mi zohnať originálne funkčné tyristorové zapaľovanie na Pionýra, tak som spravil pár fotiek a natočil som vám pár videí pre zaujímavosť. http://fichtljenco.rajce.idnes.cz/Tyristorove_zapalovanie_1982/ a video https://www.youtube.com/watch?v=kp6EEGmaDA8
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 18:30
Datum: 17. února 2015 18:30
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 Čau, dá se nějak upravit zapalko z babetty aby pasovalo na pio?
Datum: 17. února 2015 13:20
 rovnaké ako u babetty
Datum: 15. února 2015 23:08
Jméno: combust
IP: uživatel17867
 Parametry?
Datum: 15. února 2015 22:50
 je to samozrejme na princíp babetty, je k tomu tyristorová jednotka a indukčná cievka
Datum: 15. února 2015 20:11
Jméno: combust
IP: uživatel16813
 Silně to připomíná babetu. Jak vypadá elektronika a indukční cívka?
Datum: 15. února 2015 18:50
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 Čau,mám takový problém: motor z fechla mi nejde nastartovat,vyčistil jsem trysky,karbec jde přeplavit,svíčka hazí jisku(vyzkoušeno asi 20 svíček),předstih seřízen,ale motor prostě nenaskočí,dávál sem novou spojku a gufera,pak jsem to chtěl nastartovat a nic, i indučku jsem vyměnil,ale motor prostě nenaskočí,už nevím co s tím.Děkuju za každou radu.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. února 2015 16:00
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 normální čistá bez známek zapálení směsy ve válci..
Datum: 16. února 2015 16:00
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 a co nám aspoň prozradit jaká je po pokusech o nastartování svíčka??
Datum: 16. února 2015 10:35
Jméno: Jirka
IP: uživatel17798
 Tak jedině předstih nic jiného to dělat nebude
Datum: 15. února 2015 18:35
Jméno: lolo
IP: uživatel14557
 ne,právě vůbec... a to je divné..
Datum: 15. února 2015 17:12
Jméno: pepa
IP: uživatel17177
 Na striknuti benzinu do valce nechytne?
Datum: 15. února 2015 16:05
Jméno: petr
IP: uživatel17309
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:34
 draku je to mali pinda ale je stasne upisteny,, jegut, neboj se,,bud dodavam v tomto provedeni a nebo v cernem dle toho co je na skaldu,, napsi pak dovzkazu jaky chces
Datum: 15. února 2015 11:34
 Ahoj chci se zeptat jestli mě stačí na to abych nastartoval motor u jawy 21 6v 30w to když zapojím 15 a 1 ukostřím nebo naopak a když tak prosím o rady jak to nejjednodušeji zapojit abych to nastartoval.
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. února 2015 11:10
Jméno: VTP-UH-PRO
IP: uživatel15847
 na kladívko napojíš kondík, cívku a z tama povedeš drát na indučku zpojíš to na + a pak dáš z indučky kostru - a je hotovo
Datum: 15. února 2015 11:10
 draci dal jsem motor (mustang) do rámu vše zapojil jak má zapalovaní jsem dal do stejné pozice co bylo než jsem ho rozpulil a nechce mě házet jiskra nevíte čím to muže být?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. února 2015 19:33
 poloha statoru nemá vliv na jiskru, musel jsi pohnout z kladívkem nebo to máš blbě zapojený- ukostřený někde
Datum: 14. února 2015 19:33
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 máš to všechno správně zapojený? otvírá ti vůbec kladívko? Je klladívko odizolovaný?? ... jinak nepočítej s tim, že tam jenom vrazíš stator +-jak byl před tim...
Datum: 14. února 2015 18:21
 Zdar borci mám čz 175/356 s ampérmetrem na nádrži. Nefunguje dobíjecí relé tak jsem se rozhodl tam dát magneton dobíjecí relé v hliníkovém obalu z čz 175/477, akorát nevím jak to mám zapojit. Poradí mi tu někdo? Dik za rady!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. února 2015 17:16
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 Jojo, jdu na to.
Datum: 17. února 2015 17:16
Jméno: Chong
IP: uživatel17563
 No popravdě jednocívkové rego neznám pořádně (a dohledávat v Dočkalovi se mi to nechce) ale můžu rozhodně potvrdit že rozpojování (3.funkce viz. níže) má. Protože v případě přebuzování dynam kamarádů mačkám spínací kontakty (budou zřejmě dvojité) relátka rukou, aby se seply kontakty. Kdyby tomu tak nebylo, nabudí se dynamo prostým připojením baterky, ale tím by se také baterka v době nečinnosti motoru přes dynamo vybíjela s ohledem na to že baterka (akumulátor) je trvale připojena na vývod z relátka dynama. Nechce se mi rovněž věřit že naši předkové vyvinuli rego, které neochrání dynamo před destrukcí (uvědom si jak drahá věc pro ně motorka byla, než aby se na ní cokoli flákalo), tedy i jednocívkové rego má určitě v nějaké formě proudovou ochranu, byť Ti to přijde nemožný.. ale v tomto případě bych si dovolil důkazní břemeno přenést na Tebe, protože já jsem o tom přesvědčený ale nehodlám to dokazovat analýzou. U dvoucívkového (dvourelátkového) rega je proudová i odpojovací ochrana každopádně, svého času jsem to študoval. Ale jako u jednocívkáče.. jestli myslíš že to tam není, holt si to naštuduj a rozporuj mě...
Datum: 17. února 2015 10:59
Jméno: martin
IP: uživatel17865
 to Chong: ahoj, odhoďme nevraživosti, baví mě to, můžeme si poklábosit tady, nebo martin.miarka@c-box.cz . Jinak, existují reglery, které skutečně umožňují proudové omezení (zatlumení), ale jednocívkové a dvoucívkové (ten, o kterém je řeč) tuto funkci nemají. Jinak s tebou souhlasím.
Datum: 15. února 2015 12:57
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 jo zapomněl jsem odpověď pro martina.. z mého elaborátu také plyne že JEN REGO URČUJE KOLIK VÝKONU (PROUDU) DYNAMO DODÁ !!!!!! Protože to prostě ve zpětnovazební smyčce dynamu neumožní jeho násilným zatlumením (od toho tam prostě také je viz. bod 2). A dodám že POKUD DYNAMO POTŘEBNÝ VÝKON NEDODÁ, VEZMOU SI HO SPOTŘEBIČE Z AKUMULÁTORU. Což při dlouhodobé záporné bilanci (bilance = výkon dynama minus spotřeba spotřebičů) vede k hlubokému podbití akumulátoru a následné zaškytání motoru a jeho zastavení...
Datum: 14. února 2015 21:29
Jméno: Chong
IP: uživatel13117
 martin: no zapomněl jsi varinatu co se stane 45W dynamu se 45W reglerem zatíženým 75W spotřebičů... takže a snad už má odpověď konečně utne nekonečnou a hloupou debatu na toto téma a osvítí ty co žijí v době elektronického temna. Takže k věci... regler nereguluje pouze napětí, ale jeho nedílnou součástí jsou ještě další dvě funkce které mnohým unikají. Takže ano 1. rego stabilizuje výstupní napětí dynama na konstantní napětí (v hysterezní symčce) 2. rego kontroluje maximální proud jímž je zatěžováno (např. spotřebiči) dynamo, aby nedošlo k destrukci jeho vinutí přetížením (roztavení cínu, uhoření izolace a následnému mezizávitovému zkratu případně zahoření) - to je ta hodnota uvedená na regu, ta říká sice watáž ale ve skutečnosti hlavně říká jak veliký proud je ochotno zregulovat aby dynamo dalo. Pokud se překročí, dynamo regulátor zatlumí, čímž dojde k poklesu výstupního napětí, třeba i na nulu, tedy potom žádný proud nedodá a vinutí se nespálí (zjednodušeně řečeno) a s tím souvisí jeho 3. funkce.. ta souvisí s otázko co se stane když dynamo dává menší napětí než je na baterce... ano stalo by se to že by se baterka vybíjela přes vinutí dynama! a proto rego obsahuje buď odpojovací obvod, který dynamo odpojí (např. když motor stojí a žádnou elektřinu nevyrábí), nebo tuto funkci supluje výstupní oddělovací dioda, která vede pouze proud jedním směrem a to vlastně vždy když napětí na anodě je větší než na katodové straně... a pro ty co můj elaborát nic neřek "nepřemejšlej o tom, ale vezmi jako dogma že rego má mít stejný uváděný výkon, jako dynam, respektive jeho rotor" Kapišto?
Datum: 14. února 2015 21:21
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 Zdar, zatížení dynama neurčuje regler, ale spotřebiče. Když zatížíš 45W dynamo 75W žárovek a zapalování a dobíjení, tak něco shoří (jako první kotva) a nezáleží na výkonu regleru. Výkon napsaný na regleru je kolik wattů regler dokáže přenést přes své kontakty a ne na kolik wattů nabudí dynamo. Jinými slovy: na 45W dynamo můžeš úplně klidně namontovat 75W regler, ale součet příkonů všech spotřebičů nesmí přesáhnout výkon dynama. (hlavní světlo 25W + parkovačka 2W + zadní světlo 5W + dobíjení asi 3W + zapalování asi 5W = přibližně 40W a jsi skoro na maximálním výkonu dynama) Když s 45W dynamem a 45W reglerm budeš odebírat spotřebiči 75W (což úplně v pohodě jde) tak se vytaví cín z kotvy a ohoří kontakty na regleru. Repasuji dynama a reglery už dost dlouho, abych o tom trochu věděl.
Datum: 13. února 2015 19:36
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 pepa: to je ale kardinalni picovina. KOntrolni otazka: Copak se stane s 45W rotorem v kombinaci se 75W regulatorem, pokud se bude odebirat treba tech 75w?
Datum: 13. února 2015 16:21
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Tak si začínám myslit že pepa je tu pro to aby svými radami hlavně škodil  , druhá varinata zní hůř... je hloupej. Ale to bych nechtěl šířit...
Datum: 13. února 2015 13:47
Jméno: pepa
IP: uživatel17858
 Nesmis mit slabsi rela nez dynamo logicky by schorelo silnejsi mit muzes jen bys ho mel mit pod nadrzi a vic mas v clanku
Datum: 12. února 2015 16:10
Jméno: Mchyn
IP: uživatel17780
Datum: 12. února 2015 14:30
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 s tímto reglerem konečně ručička ampermetru bude ukazovat že to konečně dobíjí.. ale protože předpokládám že máš dynamo o výkonu 45W a tenhle regler je 75W, nemyslím že to je dobrá zpráva
Datum: 12. února 2015 12:02
Jméno: pepa
IP: uživatel17852
 Na jawamaia .cz nas v technice navod
Datum: 12. února 2015 2:43
 Zdar draci,\\\\r\\\\njak moc velkej bude problém, když do karteru z 05 pro 20W zápalko dám 30W zápalko z 21?? Našteluju předstih?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2015 15:36
Jméno: Robert Leeder
IP: uživatel11569
 Díky za rady
asi tam dám to 20W co tam má být.
Datum: 06. února 2015 15:36
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Jak píše Standa... mám to tak na jednom motoru. Drilkou jsem ubral zevnitř překážející kus karteru a na pólech jsem ubral trochu pertinax. Na vinutí jsem ze strany rizika dotyku se skříní přilepil izolační pásku. Jedná se tedy o karter Jawa50/20 bez nálitků, ale předpokládám že u 50/05 je to totéž. Úprava je sice prasečina, ale funguje dlouhý leta...
Datum: 06. února 2015 10:48
Jméno: standa
IP: uživatel17840
 Předstih tak nějak dohoníš,v tom nevidim problém,ale nevejdou se ti tam světelné cívky. Lepší varianta by byla to zápalko 20W. To tam jde. A nebo použít rotor s ozn 05(20W) a stator 20 (30w) a u toho 30w statoru přehodit zapalovací cívku doprava dolu a pak bys měl jednu světelnou cívku nahoře vlevo a druhou bys měl nahoře napravo a dobrousil bys karter a pokrátil ochrané pertinaxy na cívce napravo... jinak to nejde,nevleze se to tam....
Datum: 05. února 2015 21:18
Jméno: marthy
IP: uživatel9706
 Světelné póly - ahoj, mám dotaz, jestli když nemám na mustangovi světla je vhodnější ponechat oba světelné póly, anebo je jedno zda je tam nechám či vymontuji. Respektive, jeden světelnej mi chybí, tak jestli bude lepší ho sehnat aby tam byli všechny a nebo tam ponechat jen zapalovací pól? Díky. Nějakou chvíli sem hledat tu v diskuzích, ale nenašel jsem odpověď, tak se snad neptám na něco co už tu x krát je
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. února 2015 16:56
Jméno: Bakoun
IP: uživatel17639
 Tenhle problém mi taky není zcela jasný. Už jsem se setkal se zapalováním, které fungovalo, jen když byly světelné cívky osazeny, jinak byla jiskra bídná. Dlaší zase fungovalo bez svět. cívek zcela bez problémů.
Datum: 06. února 2015 16:56
Jméno: marthy
IP: uživatel9706
 Díky, něco takového jsem potřeboval
Datum: 03. února 2015 15:03
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Osobně bych je tam nechal, výstup zakostřil. jde o to že ikdyž alternátor nepracuje, tak plechy pólů uzavírají magnetické siločáry rotoru. Absence může mít negativní vliv na uchování magnetismu rotoru. Osobně mám zkušenost že rotory co se mi dostaly do ruky a nebyly skladovány v motoru osazeném póly byly "slabé". Odborné vysvětlení pro to nemám, ale právě proto bych raději osadil všechny póly ikdybych je nepoužil.
Datum: 03. února 2015 12:32
|



|