Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: JV
IP: uživatel17577
 Ahoj, omlouvám se za další blbý dotaz, ale nejsem z návodů na zapojení VAPE chytrej. Musí tam zůstat původní velká indukční cívka, nebo se nahradí tou "krabičkou", co je v těch sadách označena jako zapalovací cívka.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. července 2015 20:21
Jméno: milan
IP: uživatel18234
 Ja jsem trochu nechápavej,na vape jsou dva žlutý dráty,na prospektu je psáno jeden žlutej na přední světlo a druhej žlutej na zadní světlo,no pán tady píše že by se mel při vyplích světlech žluty drát skratovat.tak mě to prosím vás ještě někdo objasněte.Děkuji moc.
Datum: 30. července 2015 20:21
Jméno: standa
IP: uživatel18162
 Pokud to není používané závodně tak to ničemu nevadí a nutné to není,mám to tak několik let,především kvůli klaksonu  Když jsem to měl původně na motoru co točil 9500+ ot/min tak jsem samozřejmně světla ukostřil,jak z důvodu bezpečnosti,aby se vape nerozteklo,tak kvůli křivce předstihu,tak to má být,ale na seriovce co točí 6000-6500 ot/min (ve špičce) to není důležité,tam se to tolik nehřeje a změna předstihu je v tomto rozmezí tak zanedbatelná,že nemá význam se nad tím pozastavovat (o to tam jde) ... to jen okrajově ...
Datum: 26. června 2015 10:34
Jméno: fichtl
IP: uživatel18161
 Az na jednu drobnost - pri zhasnutych svetlech musi byt zlute zkratovany na kostru. Coz v zapojeni dle standy splneno neni a pri vypnuti svetel prepinacem na riditkach je to provozovano v rozporu s pozadavky vyrobce. To jen tak na okraj.
Datum: 25. června 2015 20:52
 Jasný,uděláme. Ozvi se na mail a domluvíme se.
Datum: 25. června 2015 15:00
Jméno: samek.filip
IP: uživatel14454
 Přesně jak říká Standa, ale bez něho bych to také nedal  PS: Stando můžu se ozvat na úpravu válce na seriovku?
Datum: 25. června 2015 11:39
Jméno: standa
IP: uživatel18159
 Je to lehký jak facka,vape musí zapojit i dobře vycvičená opice  Zapalování do motoru,indučku na rám,červený kabely spojit,žlutý napojit na původní kabel světel,bíločernej napojit na původní kabel chcípání od indučky,kostru na kostru... fertig ... za 5 minut jedeš
Datum: 24. června 2015 10:16
 nahradí
Datum: 24. června 2015 9:42
Jméno: JV
IP: uživatel17577
 Ahoj draci, asi blbý dotaz, ale šla by místo zapalovací cívky dát světelná?
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. června 2015 10:44
Jméno: standa
IP: uživatel18162
 Jako jo,jde to,když je to straší světelná cívka ze starší verze zapalování,tak ta je vinutá užším drátem a řek bych že to má i víc závitů,dá se na polohu zapalovacího pólu a pak to většinou nějakou slabou jiskru dává,ale není to ono.... ovšem musím se přiznat,že v motokáře jsem to tam měl celé roky a ani jsem to nevěděl,vše fungovalo,jen se musela správně zapojit indučka (1,15) ... jiskra slabá ... ale fungovalo to ...
Datum: 26. června 2015 10:44
Jméno: Panel
IP: uživatel10693
 Jednou se učitel na elektro zmiňoval o fichtlu a prý na dojetí to jde a že když to vyhori tak se tam dá navinout jakej koliv drát tak to říkal ale jestli je to pravda to nevím toš tak
Datum: 25. června 2015 19:43
Jméno: JV
IP: uživatel17615
 Dík.
Datum: 23. června 2015 19:10
 ne nešla... respektive dát ji mužeš ale nebude to fungovat tak jak má ... pionýráka neřeš.. je to trouba
Datum: 23. června 2015 16:58
Jméno: pionýrák
IP: uživatel13868
 Ano šla.
Datum: 22. června 2015 22:53
 zdar! chcel by som sa opýtať aké máte skúsenosti s vape na pioniera. Doteraz som mal 30w zapaľovanie prerobené na 12v + batéria, no pokazilo sa... Tak rozmýšľam či venujem znova kopu času ho spraviť nanovo alebo zainvestovať do vape, preto ma zaujíma najmä ako to svieti, viem že tých 15w nieje žiadna sláva no ak žiarovka svieti stále na plno tak by to mohlo byť zaujímavé.
Takže otázka č.1 ako to svieti - teda kolíše intenzita svetla od otáčok alebo nie? Tí čo jazdia v noci, je to porovnateľné s pôvodným 30w zapaľovaním ktoré svietilo pri nižších otáčkach ako petrolejka? 
otázka č.2 oproti dobre vyladenému zapaľovaniu (realnych 65kmh) je toto lepšie? lebo síce si mení predstih ale pri motore s objemom pol deci to ale veľký vplyv nemá... (štartovanie ma nezaujíma, s akumulatorom tiež chytá na drc.)
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. července 2015 19:53
 ešte by ma zaujímalo z dlhodobého hľadiska používanie vape na 12v. koľko si natom nabehal? neprehrievajú sa cievky? nejaké medzizávitové skraty atd
taktiež čo nato zmena predstihu keď to beží na 12v
Datum: 28. července 2015 19:53
 standa, tak to asi teda skúsim, dnes začalo znova pôvodné dobíjanie štrajkovať. Vape som v ruke nikdy nemal ale pokiaľ je to tak ako som pochopil len čisto magnet a cievky, nemal by byť problém použiť ho do momentálneho zapojenia že mám usmernené cievky ktoré mi dobíjajú malú baterku a živia 12/25w v predu + 12/5w v zadu a trúbu
Datum: 22. července 2015 20:33
Jméno: standa
IP: uživatel18163
 Dnes jsem připravoval znovu pio na Stk a dával jsem žárovky aby svítil předek i zadek a nekecam,vepředu mam 12V/35W a vzadu 12V/5W a svítí to zabijácky a dokonce to ani neprasklo na zkušebním okruhu,kde jedu max na 3 rovina 70-75km/h a dvoják do jednoho kopce asi 50-55km/h... přijel jsem bez prasklýho vlákna,což je supr,protože předtim mi to praskalo,teď mam nějaký italský žárovky. Jen pro upřesnění - tyhle bezbateriový zapalování dávaj v otáčkách nějakej "proud" a na tobě je,jestli to osadíš ve 12V a nebo 6V. Pro představu 6V/22,5W odpovídá zhruba 12V/45W (v reálu je to něco okolo 42-43W)... takže si lze žárovkama vyhovět ... kdyby mi to praskalo,tak dam 12/35 a 6/5 a to je přesně 6V/22,5W (to dává Vape). Tak asi tak. Kdyžtak objasnim více.
Datum: 26. června 2015 18:16
 standa, 12v a 40w na vape? to sa mi nezdá, ja som pôvodné cievky tiež naučil na 12v ale viac ako 35w nepotiahli...
Datum: 26. června 2015 16:52
Jméno: standa
IP: uživatel18152
 Jsem s Vape spokojenej,svítí sakra líp jak obě verze origo zapalování a slušně svítí i v nízkých otáčkách. Jen některé pálí žárovky,chce to vychytat správnou žárovku a nebo použít stabilizátor z babety. První žárovka co mi neshořela je 12V/40/45W...zatim se mi nechtělo to řešit ... starty úžas,údržba žádná ... jen prostě některý dávaj moc a kombinace 6V 15W + 5W v otáčkách shoří ... tak jsem zkoušel různý žárovky co jsem doma našel až jsem zkončil u tý co píšu,je tam už dva roky,svítí to bombově (v rámci toho co mužeš chtít od origo paraboly u j21)
Datum: 21. června 2015 11:05
 Intenzita světla je srovnatelná s 30 w. Chytá na drc. Odpadá seřizování předstihu. Jak tocim tak tocim. Jede to stejně.
Datum: 21. června 2015 9:23
Jméno: ct
IP: uživatel18140
 Zdar, jak zapojit regulátor ze Škodovky tak aby jen reguloval napětí na 14V ale nezapojovat buzení? Je to ten z obrázku níže. Díky
http://www.autotypautodily.cz/_obchody/autotyp.shop5.cz/prilohy/3/regulator-dobijeni-skoda-105-120-orig-114-907040-0.jpg.big.jpg
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2015 12:41
Jméno: ct
IP: uživatel17233
 ok díky moc. zkusím a dám vědět
Datum: 20. června 2015 12:41
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 No ale to jsi nenapsal že máš altík s permanentními magnety  . No je-li tam skutečně výstupní stejnosměrné tepavé napětí zkus tohle http://btelectronic.sweb.cz/rego2.gif . Já to běžně bastlím na vrabčí hnízdo z toho co vyhrabu ze šuplíku. Samozřejmě se musí dioda D1 a tranzistor Q1 nadimenzovat na dostatečný proud.
Datum: 19. června 2015 8:50
Jméno: ct
IP: uživatel18146
 Protoze se jedna o altik s permanentnimi magnety. Podle osciloskopu to vypadá na tepavé napěti,ale když jsem před usměrňovač paralelně vřadil kondík tak mi pálilo pojistku...
Datum: 18. června 2015 7:29
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Hlavně napiš proč Ti tak vadí zapojovat budící vinutí alternátoru. Tedy předpokládám alternátor, protože dynamo měla naposledy škoda 100... ale taky škodovka  . Zkrátka napiš proč nezapojíš alternátor s regulátorem jak se má... nějak mi unikají souvoslosti
Datum: 18. června 2015 6:41
Jméno: ct
IP: uživatel18144
 na babetty jsou jen na 6V. Potrebuji tak 14V. Chongu slo by pouzit regler z Favorita? Nebo co by jsi doporucil? Diky
Datum: 17. června 2015 12:10
Jméno: standa
IP: uživatel18142
 Kup si 12V stabilizátor na babetu.
Datum: 17. června 2015 9:28
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Princip regulace (uvedeného rega) vychází z principu zpětnovazební regulace výstupního napětí buzením budícího vinutí alternátoru. Takže chceš-li po tomto regulátoru aby reguloval bez připojeného buzení je to jako bys chtěl někomu potřást rukou, rukou nemaje  . Řešením by bylo připojení budícího vinutí k aku (přes vypínač) a použít rego určené pro alternátory s buzením permanentními magnety.. ale to je úplně jiné rego než výše uvedené. Obvykle se jedná o ztrátovou regulaci.
Datum: 17. června 2015 6:49
Jméno: láďa
IP: uživatel17870
 čau draci, mám čezetu 250 na silnici a odešla mi baterka, slyšel jsem že v zapalování jde přepojit drátek a že by to mělo házet jiskru a jezdit i bez baterie ? vítě někdo co a jak to udělat ? díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. června 2015 7:06
Jméno: standa
IP: uživatel18152
 Podívej se do schéma třeba na péráka a nebo kejvačku se spínačkou na bandě,tam je jasně vyobrazený co a jak se v tý poloze klíčku propojí a pak po zamyšlení to zkusíš implementovat do zapojení spínačky tvojí čízy. Víc poradit neumim. A třeba to ani nejde. Já mam tuhle polohu spínačky u péráka a nikdy jsem ji nevyužil,s vybitou baterkou to musim stejnak roztlačit,nakopnout nejde ani tak ani jinak ... běžet a řadit dolu aspoň na dvojku ... a pak akrobatický číslo jak na to rychle naskočit a nebo vymáčknout spojku když se to po dosažení nějakých nejnižších otáček pro buzení chytí (1300-1400 ot/min?)... nic moc roztlačovat dvěpade ... to radši na zimu odpojuju baterku ... mimo to bych podpořil Chonga v tom,že nechápu proč nemužeš za 3stovky koupit nejlevnější čínskou baterku a odpustit si tyhle zbytečný alotrie ... mluvim z vlastních zkušeností ... když ta motorka má kompresi tak je to vcelku zabíračka roztlačit to ... buď běžíš sprint na trojku a snažíš se včas vymáčknout spojku a přidat plyn aby to hned nechcíplo a nebo jsi šikovnej,za běhu zařadíš z trojky dvojku,do toho přisedneš aby nešlo zadní kolo smykem a běžíš na dvojáka a jak blafne tak si rád že ti neujede ...
Datum: 21. června 2015 7:06
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 No já tedy tak chytrej jsem že vím jak to zapojit, ale obávám se že Ty jsi tak chytrej že stejně nepochopíš jak a proč to zapojit  . Přitom by stačilo bývalo nevyrušovat a poslouchat na základní škole o hodinách fyziky povídání pana učitele na téma derivační dynamo  . Ale to dneska už nedohoníš  Tak si raději kup baterku, ona jen tak za jízdy neodejde... když už, tak jí zničíš tím že se na ní přes zimu vykašleš a necháš jí sulfatovat.. na jaře pak je baterka KO...
Datum: 18. června 2015 6:46
Jméno: láďa
IP: uživatel17870
 Já jí stejně koupím páč na tom pojedu na technickou. Ale prej to jde jezdit i bez ní chci to jen odzkoušet kdyby náhodou někdy baterka kiksla. Když jseš tak chytrej tak mi radši pověz jak to přepojit aby to chodilo.
Datum: 17. června 2015 16:43
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Nevrtej se v něčem čemu nerozumíš a můžeš to ještě po..... To jsi tak chudej že si nemůžeš dovolit ani ten nejlevnější 6V akumulátor? Tak to mi pověz za co teda kupuješ benzín
Datum: 17. června 2015 7:01
Jméno: Laďa
IP: uživatel17642
 Hele nejde ale vím že to existuje.
Datum: 16. června 2015 18:07
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
 Nejde třeba otočit klíček do "druhé" polohy? Co vím tak panelky to tak mají, tak proč ne ČZ?
Datum: 15. června 2015 23:16
 ahoj závodníci  mám čízu 180/487, originál elektrika, osazení žárovek, všechno, nedobíjí - je špatný regulátor. Jde mi o to že jsem tím naprosto odrovnal baterku, nejde ani nabít natož aby něco udržela  koupím nový regulátor ale jakožto student si nemůžu dovolit ihned další baterku a z uživatelského hlůediska když zvednu volnoběh tak při provozu není problém. Mohu tedy něco v soustavě zničit kdyz budu jezdit s takto zničenou baterií? ihned jak bude peníz tak jí pořídim ale teď potřebuju měsíc jezdit takhle, léto je krátký a prachy žádný
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. června 2015 21:55
 Možná si budeš oddělávat žárovky, ale jinak si nejsem vědom ničeho, čemu by to mohlo vadit. Jinak pokud máš přístup k novýmu elektrolytu, zkus baterku několikrát vypláchnout vodou s troškou peroxidu vodíku (klidně trochu víc peroxidu, ale upozorňuju, že reakce je poněkud prudká i při nízké koncentraci) - vylít, vypláchnout destilkou a okamžitě nový elektrolyt(trochu hustší) a dát okamžitě nabíjet proudem o 1/10 kapacity po dobu cca 15 hodin(bude "vařit" ke konci). Nakonec dolít destilkou. Při troše fantazie se ti podaří baterku ještě oživit. Tento postup funguje skvěle u louhových baterií, a kyselých jsem oživil tak 70%
Datum: 06. června 2015 21:55
Jméno: J.N.
IP: uživatel18107
 Zdarec lidi. Vím, že už to tu bylo několikrát psaný, ale jsem už fakt zoufalý. Mám po dědovi Pionýra 20 a ten od začátku ultra málo svítí. Postupně jsem natahal komplet novou elektriku, zkoušel 15W i 20W žárovku, všechno poctivě uzemnil, výsledek je pořád stejný. Chci vytáhnout značky z depozitu a poslat ho zpět do provozu ale s takovou mi nedaj technickou. Za jakoukoliv radu předem děkuju.
PS: Pincek chytá na první max druhý našlápnutí.
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. června 2015 6:57
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Jooo, ten Urbánek. Velice špatná zkušenost... viděl jsem ho dělat několikrát na burze. Ten jeho budící přípravek živí z benzinového elektrického agregátu, kterej se mu regulerně dusí, protože není s to tím uživit buzení rotoru. Takže jsem se rozhodnul že na burze si od něj budit nagnety nebudu. Tak jsem mu zavolal a dost nepříjemně mě odbyl že o víkendu nebývá doma.. tak jsem se domluvil že mu zavolám kdy v týdnu. Přestal mi zvedat telefon, tedy říkám si napíšu a upozorním.. napsal jsem tedy SMS že budu volat... změna veškerá žádná. Zkusil jsem tedy i mail a dodnes a je to nějakej ten čtvrtrok nic... zkrátka jsem rád že ho nepotřebuju a že jsem si poradil jinak. Pán je ochota sama ale jen když jemu se chce.. socialistickej kapitalismus. Fakt miluju tyhle rádobypodnikatele  . Když od něj chtěl nabudit kamarád rotor na Jawu 90, tak se mohl přetrhnout, potřeboval totiž na výrobu přípravku zkušební rotor kterej neměl a zřejmě u rotorů J90 viděl "díru v trhu"... No tak mi ten rozpor jak s námi jednal tehdy před lety a jak se mnou jedná dnes přijde k zblití...
Datum: 03. června 2015 6:57
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Co vím tak Vape je na 20W, tj. 15W dopředu 5W dozadu... lepší je tedy 30W origo zapalko
Datum: 02. června 2015 6:42
Jméno: Drn
IP: uživatel13436
 Vygoogli si urbanek velim.
Datum: 01. června 2015 20:36
 Na STK ti intenzitu světla kontrolovat nebudou. Hlavně ze svítí. Jde jen o to jestli budeš jezdit v noci. Pokud ano tak doporučují koupit a vyměnit za 30 w zapalování nebo vape.
Datum: 01. června 2015 14:21
Jméno: J.N.
IP: uživatel18107
 Moc díky za rady. Je to 20W stator, tak pro jistotu kouknu na zapojení k cívkám. Když jsem tu elektriku dělal novou, tak jsem to prostě pospojoval jak to bylo původně...Jinak s nabuzením magneta: Zkoušel jsem se poptat po městě (Kolín) a nikdo nevěděl, prý možná někde v Čáslavi. Nemáte někdo info, kde by se to dalo nabudit?
Datum: 01. června 2015 12:28
Jméno: standa
IP: uživatel18108
 Vyměnit nebo ještě lépe nabudit ... čirou náhodou,než začneš investovat,máš dobře zapojený světla?? Jestli je to 20w stator tak přední světlo svítí z velké světelné cívky 15W a zadní světlo z malinké světelné cívky 5W ... zažil jsem případy,že lidi měli na malou cívku nataženej klakson,z velký cívky přední i zadní světlo a prd to svítilo i troubilo - samozřejmně je to špatně ... musí to bejt jak jsem to popsal ... a kdyby se ti nechtělo budit,mužeš experimentovat s 12V žárovkama ... na vyšeptanej rotor bych dopředu zkusil 12V/25W - velmi špatně řečeno to odpovídá 6V/12,5W ... zadek neřeš ...
Datum: 01. června 2015 11:51
 Ahoj,magnet se prej dá nějak nabýt ale přesně nevím jak nejrozumější bude sehnat komplet zapalování modernizovanější 30wattů
Datum: 01. června 2015 11:49
Jméno: J.N.
IP: uživatel18107
 Parabola je dobrá, takže spíš magnet. Dá se s tím něco dělat?
Datum: 01. června 2015 11:35
Jméno: pepa
IP: uživatel18104
 Slabej magnet ,zrezla parabola?
Datum: 01. června 2015 11:28
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 Čau  mam jawu 555 a dává strašně malou jiskru.zkoušel jsem i jiné svíčky a nepomohlo.vše mam v originálu.Nemáte někdo nějakou radu,jak to zlepšit?
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2015 21:20
Jméno: Miuda 555
IP: uživatel15391
 Zapalko mam čisté bez oleje a zapojení si myslim,že je taky ok,ale zítra to pro jistotu zkontroluju.Indukční cívku jsem zkoušel jinou a tou to neni.A J555 má jiné zapalko než j20,tam nějaké cívky a vzdálenosti nejsou.Díky za rady.
Datum: 01. června 2015 21:20
Jméno: standa
IP: uživatel18108
 Na to pařezácký zapalování nikdy netrpělo... máš dobře zapojenou indučku? Najdi si schéma a zkontroluj ... tam jde totiž jeden kabel z indučky na vinutí rotoru a druhej vývod z indučky na kladívko (ne kostra) ... častokrát jsem viděl že to lidi měli zapojený jak u j20 a byl to tento problém ...
Datum: 01. června 2015 12:00
Jméno: combust
IP: uživatel17709
 Co je to "malá jiskra"? Pokud je vše v pořádku tak zlepšit už to jde jedině nabuzením rotoru. Po těch letech to bývá běžný.
Datum: 01. června 2015 10:39
 Cívky na magnetu musí být co nejbliže k rotoru. Pokud tam máš milimetr mezeru, tak se divím, že to vůbec něco háže. Samozřejmě může být někde svod na kostru,(Nemáš na kladívkách olej úplně všude?), někde přechodový odpor, zaoxidovaný kladívka, načatý kondenzátor, nebo indukčka, popřípadě fajfka. Prošel bych veškeré kabely od zapalování a prověřil, že to není někde chycený na extra šroubu a ještě rezivější matici(ideálně v kombinaci roztřepeného kabelu z dob soudruha Lenina. Jinak když už není na očka, tak ten drát aspoň pocínovat), nebo to nevisí na poslední nitce. Už párkrát jsem slyšel hlášku "Ale včera to jelo!", a elektrika byla tak prasácky udělaná, že se mi ještě teď rosí čelo a stále nechápu, že to vůbec kdy jelo a pokud to jelo, tak že to nemělo integrovanou funkci defibrilátoru. Přece jenom stačí málo a už si elektrika razí cestu všude možně. Jinak může být problém s kostrou(u mojí 175 jsem musel pospojovat všechny uzemnění do jednoho bodu na motor)
Datum: 01. června 2015 2:12
Jméno: Martin
IP: uživatel18105
 zkus jinou indukčku
Datum: 31. května 2015 22:21
Jméno: pepa
IP: uživatel18104
 Co ocistit kladivka a sroubjy na indutce
Datum: 31. května 2015 19:19
 Čau draci, potřeboval bych poradit od nějakýho mistra přes elektro... Chci si dát baterku na pio (6V) ale chtěl bych to jen na světla, zapalovací okruh by zůstal origo.Jezdím hodně v noci a taky bych rád uvítal možnost zásuvky na na navigaci, respektive na nabíjení telefonu na cestách (jezdím do zahraničí). Mohl by mi to někdo poradit, zda dvě cívky utáhnou nabíjení akumulátoru? A taky hlavně co všechno potřebuji na sestavení, jestli to jde všechno koupit tady u sesy z jiných motorek nebo se to musí shánět jinde...Děkuji mnohokrát
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. června 2015 10:08
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Nejjednodušší způsob je že dáš dopředu místo 25W žárovky 15W a v tu ránu máš cca 10W na nabíjení.. ale v noci svítit 15W místo 25W je to co asi zrovna nechceš... Máme s tím praktické zkušenosti a skutečně jednoduché a plnohodnotné řešení neexistuje. Realizovali jsme i čtyřpólovou úpravu. Takže veškerá pro a proti mám v malíku  To Víchovo řešení bych také rád viděl bohužel nemám účet na licokníge a nehodlám to ani měnit...  . Takže je-li to možné poskytněte prosím ideu řešení... moje řešení najdeš tady http://btelectronic.sweb.cz/ctyrpol.htm
Datum: 01. června 2015 10:08
 https://www.facebook.com/tomas.vicha.14
Datum: 29. května 2015 16:32
 https://www.facebook.com/tomas.vicha.14\r\ntento chlapík mi udělal nabíjení navigace na pincku. Jeli jsme spolu na pincku Chorvatsko a Norsko. Zkus mu napsat a domluvit se. Možná by ti s tím pomohl.
Datum: 29. května 2015 16:31
 a bylo by řešení napojit všechny tři cívky? nebo udělat 4 cívkové zapalování?  Každopádně děkuji za všechny připomínky a rady
Datum: 29. května 2015 14:55
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Altík (magneto) vyrobí přesně tolik výkonu co spotřebují žárovky. Kde tedy chceš brát rezervu pro nabíjení akumulátoru? Uvědom si že někde musíš získat rezervu na nabití, aby jsis tu energii mohl vzít v době kdy altík nedává dost energie (nízké otáčky)... Takže bych tě nerad zklamal, ale řešení nebude jednoduché a to tím spíše že ještě něco málo výkonu ztratíš na usměrňovacím můstku. Takže za usměrňovačem už není 30W, ale třeba jen 25W  .
Datum: 29. května 2015 8:17
Jméno: seboh
IP: uživatel18093
 Zdar vím, že to tu nepatří, ale tady vždycky někdo poradí  . Mám Minsk 125 verze bez baterky a odešel mi přerušovač blinkrů. Vedou k němu dráty od země, 12V, a od přepinače. Koupil jsem přerušovač na Feldu a zapojil 31 na zem, 49 na 12V a 49a na přepinač. Bohužel nefungovalo. Je tam alternátor (ne dynamo) a z něj to jde do modulu ve kterém je určitě CDI, ale nevím zda tam je usměrňovač. Koupil jsem diodový můstek abych to teda usměrnil ale pořad to nefungovalo. Už mi došly nápady. Díky za pomoc
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. května 2015 22:08
Jméno: combust
IP: uživatel18097
 Podle netu má Minsk 125 pod sedlem takovou krabičku kterou soudruzi nazývaj "blok komutator-stabilizator BKS-262.3734" a u bezbaterkový verze je napájení přerušovače blinkrů z vývodu O1, což je přes dvě paralelně spojený diody usměrněnej vývod O z generátoru (u bateriový verze je tenhle vývod připojenej na baterku). Takže napětí už omezený i usměrněný je. Implantovat tam to relé z feldy ovšem hned tak nejde protože jak psal Chong - tepavý napětí a navíc je to přímo spojený se světlama (tzn. před to relé přidat diodu a kondík). A druhej háček je v odběru. Filcka má v blinkrech 2x21W + něco na boku a v palubce. Minsk má v blinkrech 2x10W. Ve výsledku to většinou změní frekvenci blikání. Je třeba rozkuchnout to relé a upravit (nahradit jeden odpor větším).
Datum: 27. května 2015 22:08
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Takže usměrňovač dávat a za to kondenzátor.. musíš vyzkoušet kapacitu. S ohledem na to že tonení stabilizované tak určitě kondenzátor elektrolyt tak na 25V... začal bych na 2200uF a zkoušet a zvyšovat...
Datum: 27. května 2015 8:05
Jméno: seboh
IP: uživatel18094
 Díky za odpověd'. Takže usměrňovač nedávat, ale mezi + a - dát kondík. Jakou kapacitu tam dát? Na každé straně mám 21w žárovky. Díky
Datum: 26. května 2015 14:24
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Jenom fyzika základní školy... existuje střídavé napětí, střídavé tepavé a stejnosměrné... Máš tam to tepavé. Měl by stačit kondenzátor a změníš ho na stejnosměrné (zvlněné) a pokud přerušovač neodešel na to stídavé (tipnul bych si že ano), tak se to rozeběhne...
Datum: 26. května 2015 7:12
 Zdravim ve spolek, nemáte někdo radu, jak docílit toho, aby bzučák u jawa20 (1977), bzučel i s rozsvícenými světly?
Předem díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. května 2015 1:03
 použít bzučák z babetty
Datum: 24. května 2015 1:03
Jméno: Jawař
IP: uživatel16313
 Já jsem na to našel fintu (nevím jestli to funguje jen s VAPE).  Když trochu povolíte šroubek, který drží bzučák na rámu, tak je potom bzučák slyšet i se zapnutými světly.
Datum: 22. května 2015 6:14
 na technické bude chtít zatroubit, ale konstrukčně to je opravdu uděláno tak aby jsi bud svitil nebo troubil. V roce výroby tvé motorky nikdo nevěděl, že bude zavedeno celodenní svícení. Na stk nemůže po tobě chtít oboje. Je to tuším někde přímo v příručce motorky, že když chceš troubit tak máš zhasnout světlo.
Datum: 20. května 2015 17:34
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 no jo,,, na poslední stk s 555 po mě chtěl aktivní technik abych zatroubil... naštěstí to byl stroj po renovaci, takže žádnej problém... dřív sem na tu samou stk jezdil i s vrakama přikurtovanejma na vozíku, jen omrknul čísla a rozměry pneu a jelo se... hold začínaj mít strah o tak dobrou zašívárnu, tedy práci  ... jinak pokud ti to troubí alespon bez světel, tak v klidu vypneš světla a zatroubíš... nemůže ti nic
Datum: 20. května 2015 8:45
 oprava: LEPŠÍ , nějak mi blbne klávesnice...
Datum: 19. května 2015 16:39
 lpší otúrovat, než troubit, je to hlasitější
Datum: 19. května 2015 16:37
Jméno: standa
IP: uživatel18080
 Na technický si nepamatuju že by kdy kontrolovali klakson... tak trub bez světel
Datum: 19. května 2015 16:25
 oprava TECHNICKEJ
Datum: 19. května 2015 16:06
 Takže na tehnickej to budou tolerovat, když se dobře vyspěj  .
Datum: 19. května 2015 16:06
Jméno: standa
IP: uživatel18080
 Na to rada neexistuje. Buď svítíš a nebo troubíš,na oboje to nemá dostatek šťávy...je to tak konstruovaný.
Datum: 19. května 2015 15:29
Jméno: Radek
IP: uživatel18061
 Cau,chci se zeptat, na babette jsem meril snimac zapalovani kterej by mel mit co jsem se docetl 15 ohm..ja nameril 30 tak by me zajinalo jestli s tim mate nekdo zkusenost nbo je vadnej..jiskril mi zapalovaci pol tak jestli mam rovnou kouoit i snimac. Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. května 2015 23:49
Jméno: combust
IP: uživatel18066
 Jednoznačně poznáš že je vadnej jedině pomocí osciloskopu. Dvojnásobný odpor by teoreticky neměl být takový problém. Typicky je to přerušený úplně a odpor lítá od kOhm výš.
Datum: 10. května 2015 23:49
Jméno: Petr
IP: uživatel17768
 Zdarec draci, nevíte někdo jaký mám použít kondík na původní zapalování (jen předělané na 12V bateriové) na motoru Jawa 250/590. S původním kondíkem to dost jiskří mezi kladívky. Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. května 2015 21:48
Jméno: Petr
IP: uživatel17768
 Díky, vyzkouším
Datum: 07. května 2015 21:48
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 12 nebo 6V je to fuk.. stejná hodnota je pro oba. Hodnotu si nepamatuju a ne na každém obalu je uvedená (někde v hlavě mi to říká 250nF). Hlavně abys tam měl 12V indučku  . Koďan vyměň...
Datum: 06. května 2015 6:55
Jméno: Susa
IP: uživatel12656
 čau,chtěl bych se zeptat proč není jedno jak zapojím kontakty na indučce 1 a 15 ? Mezi 1 a 15 je normálně vinutí cívky ne ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. května 2015 6:39
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Je a není.. ono to funguje tak i opačně, ale jiskra tek nějak může být horší... jde o to že se jedná o tzv. autotransformátor... najdi si na wikipedii
Datum: 05. května 2015 6:39
Jméno: filip
IP: uživatel18059
 draci je to pouzitelny ? skusenosti ?
http://www.motoren.sk/shop/detail/4804/50
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. května 2015 21:13
Jméno: Ruda
IP: uživatel17710
Datum: 06. května 2015 21:13
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 No tak jako motoren je kvalitní prodejce, ale nechápu proč si nenataháš elektroinstalaci sám? Vyjde to o mnoho levněji , nataháš si jí jak potřebuješ a podle mě to dá každej co nespal o hodinách fyziky na základní škole, když se zapojoval obvod se žárovkou a baterkou
Datum: 05. května 2015 6:41
Jméno: Radek
IP: uživatel18058
 Zdarec mam problem na babete 207. POtreboval bych vedet vysku hladiny plovakove komory,protože plovak je nekolikrat ohlej tak to podle emulzni trubice nenastavim. Je spravna hladina v pulce plovakove komory nebo po ten zlom ? Babeta mi na volnobeh jde jakz takz pekne ale pridam plyn a dusi se,nejede,zdecha.. karbec vycistenej,ale trapi me hladina..svicky novy. Jak poznam vadnej tyristor ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. května 2015 10:41
Jméno: Hiperik
IP: uživatel16886
 Čau, ten tyristor můžeš mít vadnej, na volnobě ti to šlape ale když přidáš tak se to zadusí a zdechne protože nezvládne vyšší otáčky.
Datum: 21. května 2015 10:41
Jméno: zdenal p
IP: uživatel3617
 Zdarec,mam takovej problem,na moji 21 mam 8 vybrus a ted pri vyjizdce jsem kazdych 50km musel menit svicku,po vymene motor na roztlaceni normalne jel,chyba v elektrice? Diky
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. dubna 2015 21:00
Jméno: jawa,cz
IP: uživatel13743
 já měl přesně ten problém.. válec měl čerstvej 8 výbrus a byl leden... a svíčka mi vydržela tak max tejden nebo čtrnáct dní vždycky odcházely nejdřív brisky a bošky svíčka byla černá jak uhel ale mokrá nebyla to bylo možná tím že při zajíždění má být jinak jehla boco.. ale pak sem zjistil že sem to měl po výbrusu a ještě k tomu hlavu z 05 co neměla ledvinkovej spalovák protomožná větší/menší komprese a jebalo to svíčky.. ty svíčky byly na fichtla k hovnu ale na 175 to šlo bo tam byla baterka
Datum: 29. dubna 2015 21:00
Jméno: zdenalp
IP: uživatel3617
 Svicka je cihlova,sucha,na to prehrivani jsem taky myslel,ale ze by ten vybrus byl tak tesnej to se mi nezda,je na nem cca 1500km
Datum: 29. dubna 2015 20:22
Jméno: standa
IP: uživatel18050
 A svíčka je cihlová nebo černá? Suchá mokrá?
Datum: 29. dubna 2015 15:56
Jméno: Chong
IP: uživatel17603
 Jeden motor se mi po výbrusu značně přehříval, bylo to také tím že měl vyšší kompresi a určitě byl zbytečně těsnej... díky přehřívání mi odcházely svíčky dost svižným tempem  . Jak to máš Ty?
Datum: 29. dubna 2015 8:14
Jméno: michal
IP: uživatel17384
 Dobrý den. Mám simsona skůtra SR50 a chtěl bych se zeptat zda někdo nemá funkční tachometr.Mě se jaksik protočil.děkuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. dubna 2015 21:01
Jméno: Jawa-50
IP: uživatel11670
Datum: 30. dubna 2015 21:01
 Zdar draci, chtěl bych se zeptat jestli se někdo nesetkal s tím ze cz 175/477 málo dobiji. Když nastartuju tak kontrolka zhasne ale po tmě jde vidět ze maličko svítí a když ji nechám na volnobeh tak to jakoby mrká
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. dubna 2015 7:07
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Začal bych výměnou kontrolou komutátoru, jehop případné lehké přebroušení smirkem , vyčištění drážek komutátoru a výměnou uhlíků. Když tohle nepomůže, tak za předpokladu správné elektroinstalace je to rego. Takže jeho výměna...
Datum: 27. dubna 2015 7:07
 Ale když připojím nabíječku tak akumulátor není dobitej měřil jsem kolik to dobiji a nebylo to prez 6
Datum: 25. dubna 2015 23:33
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Asi jsi jel poprvé potmě co?  Je to normální...
Datum: 24. dubna 2015 6:55
Jméno: šimon
IP: uživatel15294
 Zdar chtěl bych se zaptat nevíte nekdo jak poznat rotory altíku 45 a 75 w z čezety 175? jesti jsou na nich nějaký odlišnosti? díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. dubna 2015 7:09
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Tak rozdíl v nich určitě bude, počítám že tam bude silnější drát, ale nevím jak poznáš podle oka rozdíl že drát je o desetinu mm silnější
Datum: 27. dubna 2015 7:09
Jméno: standa
IP: uživatel18036
 Mam krabici statorů a rotorů... dal mi to známej za 5 piv a eLeMka...něco už vyhaslý něco živý... v motoru mám údajně rotor 55W z čízy (stator už shořel) a když jsem muj rotor porovnával s ostatními v bedně tak jsem nenašel jedinej rozdíl ... v bedně je zjevně vše 45W .... je tu teda ještě moje verze,že v motoru mam pěkný kulový a ne rotor z čízy,protože je tam tak zarezlej,že jsem ho nesundal,takže tam tenkrát flák někdo jen stator s dvoupolovym rele 55W a rotor nechali původní,protože jim nešel sundat  je nějakej rozdíl mezi rotorem 45W a 55W kterej bych okem laika rozpoznal? Ono to beztak dává tak 45W protože jsem rád že to se světly (25W) za jízdy trochu dobijí... Jawa 250 / typ 11
Datum: 25. dubna 2015 7:00
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Může být... ale viděl bych to pak spíše na náhradní díl z mladší doby...
Datum: 22. dubna 2015 8:31
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 Chong: Určitě měly všechny slabší verze dráty letované? Mám totiž jedno nové nepoužité kompletní dynamo s výkonem 50W (možná kdysi kupované jako ND?) a rotor má dráty vinutí ke komutátoru také lisované... a 75W rotor to určitě není...
Datum: 21. dubna 2015 11:35
Jméno: Chong
IP: uživatel17266
 Všechny 75W rotory co jsem měl v ruce měli tytyrkysově modré lakování zespodu mezi vintím a dírou pro hřídel. Ale jestli je to podmínkou netuším.. rozhodně napoví že do 75W komutátoru byly dráty vintí lisované, kdežto u slabších 60 - 45W byly dráty letované. Pomůže také okoměrně počet závitů a tloušťka drátu.
Datum: 21. dubna 2015 9:58
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 za málo (viz první odpověď)... jinak pro upřesnění, nejedná se o alternátor, nýbrž o dynamo...
Datum: 21. dubna 2015 7:11
Jméno: šimon
IP: uživatel15294
 díky
Datum: 20. dubna 2015 19:27
Jméno: lk
IP: uživatel1217
Datum: 20. dubna 2015 18:41
|



|