Jméno: lolík
IP: uživatel600
 cau draci... dal jsem si nebyt baterku na CZ.... zacala se mi varit ale... ukazatel byl porad na 1/4 ze je nabyta... muzu to tam dale nechat ... nebo radsi vytahnout? dik za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2009 8:51
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 V té první větě chybí ,,proudem 1/10 kapacity...,,
Datum: 01. února 2009 8:51
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jojo, to máš sice pravdu že většina nabíješek nabíjí proudem (tedy nabíjecí charakteristikou typu I), ale to jen z konstrukčních důvodů nabíječky. Každopádně zatím jsem v autě neviděl jiný způsob dobíjení než charakteristikou typu U, tedy jinými slovy tím, že alternátor (zdroj energie) je zastabilizován na napětí pod úroveň plynovacího napětí akumulátoru... Tím je ale zároveň řečeno, že se proud nestabilizuje a že pokud je akumulátor značně podbitý, tak do něj nepoteče rozhodně 1/10 proudu ale mnohem víc.. naopak, pokud se napětí přiblíží planovacímu, tak teče proud tak malý až v podstatě žádný. Výhoda U nabíjecí charakteristiky je v tom, že se jí nedá akumulátor přebít... Tedy za předpokladu že stabilizace funguje jak má a je správně nastavená...
Datum: 01. února 2009 8:50
 ok beru zpět Chongu , s tím proudem máš pravdu ... vycházel jsem z techto vět:
Nabíjecím zařízením nabíjíme většinou stálým proudem oproti nabíjení stálým napětím ve vozidle.
Například pro vybitý akumulátor 84 Ah je normální nabíjecí proud 8,4 A a úplné nabití trvá asi 18 hodin.
Nabíjí-li se menším proudem, je třeba náležitě prodloužit čas. Při polovičním proudu /4,2 A/ asi 25 hodin.
Nabíjí se vždy do konečných znaků nabití.
Datum: 01. února 2009 1:05
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Asi tak Pavlosi... jedna věc je nabíjecí proud a druhá věc je planovací napětí.. tedy 1/10 proudu se nabíjí kdeco, jen ne olověné akumulátory. To se vezme do ruky katalog k uvedenému akumulátoru a tam je černé na bílém napsáno ,,maximální povolený nabíjecí proud,, a to je jaksi strop kterým se akumulátor smí nabíjet... takže se nějakým způsobem omezí proud aby nepřekračoval při nabíjení a pak se už jen hlídá kdyz napětí dostoupá k tomu plynovacímu, které je obecně známé pro olověné akumulátory.. tedy 14,4 pro 12V a 7,2 pro 6V akumulátor.. a v tu chvíli už do něj toho navíc moc nenarveš, neboť pak již dochází pouze k rozkladu vody na vodík a kyslík bez jakéhokoli užitku... teda asi tak... Pokud akumulátor bouřlivě plynuje při výrazně nižším napětí, zřejmě je jeden článek zkratovaný, tak není od věci odšpuntovat články a podívat se který že to neplynuje a ten je takříkajíc v prdeli.. a potažmo je baterka celá k ničemu
Datum: 31. ledna 2009 20:41
 Nastav si proud na 1A jak píše Patrik. Jestli nemáš dobře čitelný ampermetr , tak to nastav na stupeň kdy lehce šumí . To je přibližně správný proud.
Datum: 31. ledna 2009 12:11
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 5A je víc než moc. nabíjej ji proudem 1 A
Datum: 30. ledna 2009 22:09
Jméno: lolík
IP: uživatel600
 baterka je 6V 11Ah... a nabiječka je 6V 5A
Datum: 30. ledna 2009 21:38
 a co je to za nabíječku a baterku ? Normální baterii s kyselinou nabíjej proudem o velikosti (velikost=vyděl kapacitu v Ah deseti) po dobu 10h.
A nezapoměň vyjmout zátky a zkontrolovat elektrolyt , případně dolít destilkou !!!
Datum: 30. ledna 2009 21:31
|



|