Jméno: Joza
IP: uživatel4575
 Zdar borci chtěl bych vědet když bych chtěl aby mi fichtl líp svítil tak jestli by stačilo dat jenom silnější světelný cívky nebo jestli musim měnit celý zapalování? Zapalko mam 20W a tak když jedu v noci tak musim jezdit jenom na dálkový protože ty tlumený to neni vidět vůbec že by tam něco svítilo
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. ledna 2009 14:48
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 Díky za vyčerpávající odpověď (i za internetový odkaz). Vidím, že je to trochu složitější než jsem si myslel, ale možná až se budu nudit, tak se do toho pustím (zatím to předělám na to 30W zápalko). To sériové a paralelní zapojení vím jak vypadá, ale nemohl jsem si vzpomenout, jak to tam je zapojené u toho 30W zápalka...  Jo a jsem zvědavej jak dopadne ta verze se 4mi póly
Datum: 29. ledna 2009 14:48
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Já to nakonec řešil ještě složitěji, protože jsem dostal zálusk na nevyužitou energii zapalovacího pólu. Takže jsem sloučil pro světlo všechny póly, nejen ty dva světelné ale i pól zapalovací. Kvůli tomu vzniklo následně i zapalování CDI, které je energeticky méně náročné než induktivní a náhradil jsem kvůli dalším úsporám zadní světlo LED soustavou. Řešení najdeš na http://www.mujweb.cz/www/elektronic článek zapalovaní CDI a k tomu regulace a odkaz z regulace na LED světlo. Jinak si nepleť paralelně a seriově... 30W póly jsou totiž seriově, zatímco mé řešení využívá paralelního spojení pólů. Jinak ten pól do pozice malého se nevejde bez ubroušení bočních pertinaxových okrajů (je tam málo místa vůči skříni) a i tak hrozí riziko přimáčknutí vinutí pólu a následný zkrat vůči kostře. Já osobně to řešil navinutím nového pólu. Zvolil jsem 250závitů CuL o průměru 0,5mm, ale 300závitů by bylo bývalo lepší... V tuto chvíli je v přípravách verze se 4mi póly (dělá se mi nová klec) s plánovaným přechodem na bezkontaktní snímání (v tomhle případě i nutnost) a halogenovou žárovku 12V 40/45W patice P45t. Nyní ve verzi se třemi póly mi svítí jasným světlem 25W žárovka už na volnoběh (!). Nevýhodou přechodu na stejnosměrný rozvod byla nutnost pořízení stejnosměrného klaksonu. Originál na SS rozvodech nefunguje.
Datum: 29. ledna 2009 7:42
 Ahoj Chongu, musím říct, že tvé řešení mě dost zaujalo. Tím bych měl na tebe několik otázek. Ten pól 05-6132 je ten velký světelný co je ve 20W zápalku a nahradím tím ten malý světelný pól? Dál bych se chtěl zeptat, co se musí upravit, aby se tam ten pól vlezl a po usměrnění graetzovým můstkem se póly spojí stejně, jako u 30W zápalka (tzn. paralelně)? Jinak si myslím, že magnet mám dost silný, protože mi např. svíčka háže jiskru i když má kontakty od sebe těch 0,7 mm (origo nastavená svíčka z výroby) a ještě bych měl prosbu, pokud máš více informací k tomuto zapojení (schéma a fotky), tak mi můžeš klidně napsat na email... Předem díky za odpověď
Datum: 28. ledna 2009 21:42
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 To Kony. Pokud není původní parabola slepá, dá se poměrně úspěšně rozleštit. V opačném případe nachromovat, nebo nechat postříbřit (historické paraboly bývaly stříbřené, poznají se že žloutnou). Obojí je však docela drahé, tak já bych zvolil spíš burzy a inzeráty na nalezení ucházející paraboly. Co se týká pólů tak pro mě bylo zajímavým zjištěním při měřeních různých druhů pólů, že nejvýkonnější pól je pól typu 05-6132 (tedy světelný pól 20W verze), za ním je zapalovací pól a pak teprve ony slavné 30W póly, ale ty jinak než v páru v podstatě uspokojivě nefungují, takže se do testu samostatných pólů příliš nehodily. Protože soudruzi z Jawy nedisponovali takovým vynálezem jako je usměrňovací dioda (tedy alespoň v době vzniku pionýra), tak ty si můžeš pomoci tím, že do pozice ,,slabého,, pólu dáš pól 05-6132 (trochu upravený bo tam není na něj místo a dáš majzla, aby jsi nezkratoval vinutí proti kostře). Poté samostatně každý z pólů usměrníš graetzovým můstkem (nejlépe shottkyho diodami kvůli menšímu úbytku napětí na PN přechodu diody) a za graetzem je spojíš v jeden rozvod. Pro tuto úpravu je třeba oddělit přiletovaný drátek z kostry pólu, aby se mohl do vstupu graetze poslat... Tyhle úpravy mají však smysl, pokud megnety rotoru nejsou slabé! Je možné že po téhle úpravě se ti bez regulace bude pálit vlákno 25W žárovky jako mě
Datum: 28. ledna 2009 7:05
Jméno: Kony
IP: uživatel5099
 Ono 20W zápalko opravdu moc nesvítí. Já mám taky 20W zápalko a budu ho předělávat na 30W, protože v noci se nedá skoro jezdit jak málo to svítí. Jinak se tě chci Chongu zeptat, ta parabola (zrcadlo) se dá koupit nová? Nikde jsem ji zatím neviděl a nová by se mi shodila nebo dá se to nějak pokovit (nachromovat)?
Datum: 27. ledna 2009 22:09
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 No nemůžu se zbavit dojmu že tu na nás tak trochu Michal21 machýrkuje.. protože co já vím, tak póly babetí nejsou zaměnitelné s póly pionýřími a to už jen proto že že rotor babety má jiný průměr.. že?  Ale k tvému problému, Tvůj rotor má slabé magnety a proto se naidukuje malý výkon. Tvé řešení použít ,,silnější,, póly je správný, ale silnější póly také znamenají více závitů a tím se dostane cívka pólu mimo magnetické siločáry magnetu a tímpádem se její účinnost nezlepšuje. Takže Tvar pólu musí zhruba odpovídat jeden druhému. Proto schůdnější řešení je pátrat po burzách a shánět a shánět, dokud nenarazíš na rotor se silnými magnety... Pak ti to začne svítit a v horším případě i vlákna pálit... Jo a taky si prohlédni parabolu jestli není její zrcadlo již ,,slepé,,
Datum: 27. ledna 2009 11:03
Jméno: Joza
IP: uživatel4575
 Ne mam tam tu 6V/15W a nesvití a je to uplně to samí jako když sem tam zkoušel tu 6V/25W, žádnej rozdíl mezi těma žárovkama jak to svítí neni
Datum: 26. ledna 2009 20:27
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 a nemáš moc silnou žárovku???? má být 6V/15W
Datum: 26. ledna 2009 20:21
Jméno: Joza
IP: uživatel4575
 Ještě doplnění pro Patrika: Musim totiž jezdit jenom na dalkový protože když dam tlumený tak rovnom mužu světla vypnout. a proto musim jezdit na dálkový i když jede něco proti mě a to ještě musim jet na plnej kotel nebo občas podřadit aby to pořádně rozzářilo
Datum: 26. ledna 2009 20:00
Jméno: Joza
IP: uživatel4575
 Jo docela super si to pochopil Patriku(ironie). Já to vim že když jedu v noci tak že mám jezdit na dálkový a když jede něco proti tak dát tlumený ale ono de o to že ty dálkový skoro vůbec nesvítěj a tlumený už vůbec. A rád bych to nechal abych měl pořád jenom díly co patřej na pionýry ale takový aby to líp svítilo. Tak prosím poradte jestli stači třeba dat jenom nový cívky světelný nebo jestli se na pionýry dělaj i nějaký silnější a nebo dat nový silnější zapalko
Datum: 26. ledna 2009 19:53
 vtipné patriku  ja to resil babetovyma civkama a dopredu na tlumene jednu led diodu a jeden halogen jak jsou ty halogenve baterky v lidlu to meli za 300 a odesla v ni baterka tak jsem z ni vytahl zarovku a jebnul jsem ji misto te dvouvlaknovky
Datum: 26. ledna 2009 19:39
Jméno: patrik
IP: uživatel4196
 ono v noci máě svítit dálkovýma, n apotkávací přepínáš když jede na proti tebe nějaké vozidlo, abys si řidiče neoslni.
Datum: 26. ledna 2009 19:36
|



|