 zdar Chongu... potřeboval bych, jestli by si neměl nějakej návod na výrobu digitálního voltmetru (jinej než digitální doma vyrobit nejde ne, pokud de aspon ten digi  ) kolem 6ti voltu. prostě voltmetr co by se dal přidělat na moto.. a kolik by to asi stálo ty součástky... jednou sem dělal doma alarm podle návodu, takovej složitější trochu..  , (pro mě  ) pro tebe to byla brnkačka.  )a funguje, tak třeba by se mi tohle taky povedlo, tak co, nemáš nějakej návod, nebo nedokázal by si to nějak popsat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. ledna 2009 17:29
 tjanu@centrum.cz dík moc..
Datum: 09. ledna 2009 17:29
 sakra, sem chtěl napsat tady vo příspěvek dole, ja hl. straně..
Datum: 09. ledna 2009 17:28
 já myslel ty káble, co mi to budou měřit..
Datum: 09. ledna 2009 17:27
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Kdysi jsem to jednomu známému dělal na ČZ175 spolu s polovodičovou regulací dobíjení. Tenhle bazmek měl kontrolovat jestli to dobře dobíjí... pohrabu v archivu a pošlu ti to mailem. Je to hodně jednoduchý... dej sem na sebe mail
Datum: 09. ledna 2009 7:58
 hej, to mě nenapadlo... ty diody by byli ještě lepší než ten voltmetr, na to nějakej návod nemáš?  jako nechci tě furt votravovat, ale jen jako se ptám..  jinak dák moc..
Datum: 08. ledna 2009 18:28
 hej, to mě nenapadlo... ty diody by byli ještě lepší než ten voltmetr, na to nějakej návod nemáš?  jako nechci tě furt votravovat, ale jen jako se ptám..  jinak dák moc..
Datum: 08. ledna 2009 18:14
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Divný? Není to divný, tohle mi přišlo divný po revoluci, ale dnes je taková obchodní politika běžná  . Koukni ještě po jiných typech, mohly by být i levnější v GME... Odporový dělič jsou v tomto případě dva ,,vodpory,,  . Destičková baterie je 9V baterka, tak se jí dlouhá leta říká... Hele, sledovat napětí je pouze orientační záležitost, v podstatě o ničem napětí nic nevypovídá, pouze to zda je dost energie v akumulátoru. Ale kolik a jak vypaá energetická bilance soustavy to nevypovídá nic... Pokud to zapojíš jako ampérmetr (také to jde s tímhle modulem), tak zase zjistíš jakým směrem (znaménko minus znamená že proud teče víc ven z baterky, než dobíjení do ní) ti jen žekne jak tečou proudy v soustavě.. ale zase kolik Ah je v baterce ti to také neřekne... Navíc si neumím představit že za jízdy budeš sledovat poskakující údaj o palubním napětí či proudu... je lepší čučet na cestu, nebo jednoduché kontrolky  . Hele obvykle se to v praxi řeší tak, že je pouze kontrolka palubního napětí se třemi LED. Jedna signalizuje podpětí, druhá střed a třetí sakra našťouchlej akumulátor... takže dlouhodobým pozorováním jak a co svítí se dá odvodit jestli je v palubním rozvodu nějakej problém... to má smysl a neodvádí to pozornost od řízení než čučet na čísílka a přemejšlet co mi ty čísla chtějí říct. Přes můj despekt k tvému požadavku máš v textu řešení...
Datum: 07. ledna 2009 22:55
Jméno: Standa
IP: uživatel4937
 naposledy ses tu na to ptal asi pred pul rokem....je to blbost...sezen si radsi ampermetr z kejvacky....tebe ani tak nezajima kolika volty dobijis,ale zajima te jakym proudem...neboli kolik amper ti tece z baterky a nebo do baterky...
Datum: 07. ledna 2009 22:48
 To S.w.i.n.e2: napiš mi na icq 462-457-878 a nějak by sme se mohly domluvit. A pro Chonga, no, ručičkový by mi nevadil, kdyby nebyl moc velkej, a drahej, ale digital je digital...  jo, a neni to na tom vobchodu trochu divný? že 1 stojí 170 kč, a 50 jich stojí 140...kč  a ten odporový dělič sou normální rezistory? jako vodpory. a nebo něco jinýho? a ta 9V destička je co? jako že bych ten displej napájel 9V baterkou, nebo jakou destičkou? a na moto bych to přidělal jak, kdybych chtěl sledovat kolik mi to dobíjí?..
Datum: 07. ledna 2009 14:16
Jméno: S.w.i.n.e2
IP: uživatel1056
 hosi ja ma muplne novy 2 voltmetry a 1 ampermert vse je uplne nove a funkcni tak vam to necham kdo chce
Datum: 07. ledna 2009 11:20
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jestli chceš měřit stejnosměrné napětí tak je to fakt jednoduché. Koupíš tenhle modul http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=722-198 k tomu se dá odporový dělič ze dvou odporů např. 10k a 100 ohmů jedním koncem k rozvodu napětí motorky, druhý konec na kostru a střed na vstup voltmetru. Napajení modulu 9V destičkovou baterkou a finito.. jenže... motorka je zdrojem značného rušení, jak vzduchem (je to dost blízko VN kabeku a svíčky) a zároveň po napájecím napětí od zapalování i regulace dynama.. takže nejspíš budeš bojovat se zarušením multimetru a jeho zobrazováním nesmyslů... Doporučuju proto spíš ručkový voltmetr. Ale to to asi nechceš co?
Datum: 06. ledna 2009 22:29
|



|