Jméno: Honza
IP: uživatel4590
 Zdar,pude na zapalování z mustafa (30w)zapojit relé aby dobíjelo baterii?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. ledna 2009 7:15
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Ta tlumivka se zvyšující se frekvencí zvyšuje i svůj odpor procházejícímu proudu, tak proto ,,reguluje,, . Proti přebití však nechrání ,,ani zbla,,. Druhým problémem je jednocestné usměrnění, čímž ti klesne max. účinnost pod 50%... Ale stejně v navrhované verzi není výkonový přebytek, kterým by jsi mohl nabíjet, zejména když to spácháš jako na 150tce... Standa zapoměl napsat že na čezetě ten akumulátor zálohoval pouze zadní svítilnu a klakson
Datum: 05. ledna 2009 7:15
Jméno: standa
IP: uživatel4915
Datum: 04. ledna 2009 16:48
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Stando, Stando! Abych tvé řešení parafrázoval... kamarád taky dojel z výletu na pneumatice vyrobené z deky, která bylo stočená do ruličky a omotané dokola ráfku, ale nikdy by to nedoporučoval jako normální náhradu pneumatiky  . NA 150C žádná regulace nebyla, protože v době vzniku neexistovali ani tranzistory a s elektronkama regulaci dobíjení prostě udělat nešlo... ale jen proto to není dobré řešení, z moderního pohledu je to kompromis nahovno
Datum: 04. ledna 2009 16:27
Jméno: standa
IP: uživatel4915
 proc tak slozite...usmernito graetzovym mustkem,zapoj to jako je schema na cz 150c,dopredu 25w dozadu diody a zbytkem muzes dobijet...a nebo regulaci od chonga...taky dobra vecicka...mam to doma,ale este sem to nezapojil....ale tu čz jsem delal a vim jak to tam fungujee....nejjednodussi dobijeni co jsem kdy videl
Datum: 04. ledna 2009 15:26
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Vím že si tím tady dělám reklamu, ale jedno řešení nabízím zde http://www.mujweb.cz/www/elektronic koukni do kategorie regulace nabíjení a s tím související odkaz zapalování CDI. Ve složce regulace dobíjení je i odkaz na podsložku koncového LED světla... Při testech to dopadlo tak, že mi 25W žárovka svítí plným jasem už na volnoběh, přičemž tedy světelný okruh nestabilizuju akumulátorem a zapalovací okruh je stabilizován malým geláčem, kvůli ulehčení startu. Je tedy připraveno na provoz 35W světla... Jsou tam i varianty zapojení regulace s CDI...
Datum: 03. ledna 2009 23:05
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jo šlo by to, ale musel by si fichtlí magneto nahradit dynamem ze zmíněných motorek.. ale to si moc prakticky představit neumím, protože se pod dekl nevejde  . Jinak chci upozornit že magneto patří do kategorie alternátorů tj střídavé zdroje energie (ano je to tak ale v autě se nyní po modernu výstup nakonec usměrňuje výkonovými usměrńovacími diodami) a dynamo patří do stejnosměrných zdrojů energie (stejnosměrné, tepavé).
Datum: 03. ledna 2009 22:59
Jméno: Honza
IP: uživatel4590
 Tak todle bych asi nezvlád tak sem myslel si tam dát ještě zapalování třeba z jawa175 nebo250 a normální relé!Co myslíte šlo by to?
Datum: 03. ledna 2009 22:25
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Za jednoduchost se platí.. jednak účinností stabilizace a druhotně teplem který vyzáří tranzistor do svého okolí.. tedy, zkrátka toho tepla se musíš zbavit a bez masivního chladiče to nepůjde... Pokud nechceš vyrábět teplo, tak se musí použít spínaná stabilizace a to buď pomocí klasického induktivního zdroje step-down, nebo pomocí nábojové pumpy... jiná metoda negenerující echt tepla mě nenapadá... Ale ty jsi se ptal jestli lze 30W magnetem nabíjet baterii, tak tedy baterii ne, at by ti eplodovala, takže hnidopišsky musím upozornit že jedině akumulátor  . Pokud má magneto 30W přední žárovka 25W a zadní 5W, tak ti na dobíjení nic nezbývá, takže leda by jsi ušetřil vzadu (např. LED světlo), nebo uspořil vepředu zvolením slabší žárovky, tak máš výkonový přebytek, který můžeš investovat do nabíjení akumulátoru. Jenže k tomu musíš dopáchat nějakou regulaci, protože nechceš akumulátor přebíjet a tím jej brzo odrovnat že  . Ideální pro provoz klasického olověného akumulátoru je nabíječ charakteristiky ,,U,,, teyd takový který stabilizuje max. napětí které na akuumulátoru budeš požadovat. V praxi se vždy volí podplynovací napětí.. a protože 6V akumulátor masivně plynuje při 7,2V, obvykle se volí napětí o krapátek menší...
Datum: 03. ledna 2009 22:11
Jméno: nimi
IP: uživatel600
 to me pose.  jako z ucebnice
Datum: 03. ledna 2009 20:47
 Jestli myslíš regulační relé z velkejch Jaw a ČZ, tak to ti tam nepude, protože to reguluje buzení na statoru a to na munstangoj není. Musíš si něco vyrobyt sám. Nejednoduší je si proud z cívek usměrnit diodovým usměrňovačem a pak na to udělat regulaci. Jednoduché zapojení regulace je, že vezmeš tranzistor NPN, ten připojíš kolektorem na + a emitorem na - a mezi kolektor a bázi připojíš zenerovu diodu. U tranzistoru PNP akorát prohodíš + a - a otočíš zenerovu diodu. Výsledný napětí bude napětí na zenerově diodě + cca 0,7V. Tranzistor musí být na chladiči. Tohle je asi nejjednoduší regulace a mám ji odzkoušenou. Na internetu je dost lepších, ale složitějších.
Datum: 03. ledna 2009 20:28
|



|