slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Honza      IP: uživatel4590    
Zdar,pude na zapalování z mustafa (30w)zapojit relé aby dobíjelo baterii? odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 05. ledna 2009 7:15
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
123 + 2 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Ta tlumivka se zvyšující se frekvencí zvyšuje i svůj odpor procházejícímu proudu, tak proto ,,reguluje,, . Proti přebití však nechrání ,,ani zbla,,. Druhým problémem je jednocestné usměrnění, čímž ti klesne max. účinnost pod 50%... Ale stejně v navrhované verzi není výkonový přebytek, kterým by jsi mohl nabíjet, zejména když to spácháš jako na 150tce... Standa zapoměl napsat že na čezetě ten akumulátor zálohoval pouze zadní svítilnu a klakson :-D
 
 
Datum: 05. ledna 2009 7:15
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4915    
Tak to snad nemyslis vazne:-D:-D ano na 150C regulace nebyla...byla tam tlumivka a neco jako dioda...funguje to,neprebiji to,dobiji to,sviti to:-D Davam to jako priklad abych alespon dokazal nastinit zakulisí onoho zminovaneho dobijeni baterie pri fichtlackem zapalovani... samozrejmne moderni to neni a konstrukcne resene to take neni moc dobre,ale fungovalo to a bylo to spolehlivé....ackoliv to nebylo nijak regulované:-D
 
 
Datum: 04. ledna 2009 16:48
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel1212    
Stando, Stando! Abych tvé řešení parafrázoval... kamarád taky dojel z výletu na pneumatice vyrobené z deky, která bylo stočená do ruličky a omotané dokola ráfku, ale nikdy by to nedoporučoval jako normální náhradu pneumatiky :-D. NA 150C žádná regulace nebyla, protože v době vzniku neexistovali ani tranzistory a s elektronkama regulaci dobíjení prostě udělat nešlo... ale jen proto to není dobré řešení, z moderního pohledu je to kompromis nahovno :-D
 
 
Datum: 04. ledna 2009 16:27
 
 
 
 
Jméno: standa      IP: uživatel4915    
proc tak slozite...usmernito graetzovym mustkem,zapoj to jako je schema na cz 150c,dopredu 25w dozadu diody a zbytkem muzes dobijet...a nebo regulaci od chonga...taky dobra vecicka...mam to doma,ale este sem to nezapojil....ale tu čz jsem delal a vim jak to tam fungujee....nejjednodussi dobijeni co jsem kdy videl:-D
 
 
Datum: 04. ledna 2009 15:26
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Vím že si tím tady dělám reklamu, ale jedno řešení nabízím zde http://www.mujweb.cz/www/elektronic koukni do kategorie regulace nabíjení a s tím související odkaz zapalování CDI. Ve složce regulace dobíjení je i odkaz na podsložku koncového LED světla... Při testech to dopadlo tak, že mi 25W žárovka svítí plným jasem už na volnoběh, přičemž tedy světelný okruh nestabilizuju akumulátorem a zapalovací okruh je stabilizován malým geláčem, kvůli ulehčení startu. Je tedy připraveno na provoz 35W světla... Jsou tam i varianty zapojení regulace s CDI...
 
 
Datum: 03. ledna 2009 23:05
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Jo šlo by to, ale musel by si fichtlí magneto nahradit dynamem ze zmíněných motorek.. ale to si moc prakticky představit neumím, protože se pod dekl nevejde :-D. Jinak chci upozornit že magneto patří do kategorie alternátorů tj střídavé zdroje energie (ano je to tak ale v autě se nyní po modernu výstup nakonec usměrňuje výkonovými usměrńovacími diodami) a dynamo patří do stejnosměrných zdrojů energie (stejnosměrné, tepavé).
 
 
Datum: 03. ledna 2009 22:59
 
 
 
 
Jméno: Honza      IP: uživatel4590    
Tak todle bych asi nezvlád tak sem myslel si tam dát ještě zapalování třeba z jawa175 nebo250 a normální relé!Co myslíte šlo by to?
 
 
Datum: 03. ledna 2009 22:25
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel4394    
Za jednoduchost se platí.. jednak účinností stabilizace a druhotně teplem který vyzáří tranzistor do svého okolí.. tedy, zkrátka toho tepla se musíš zbavit a bez masivního chladiče to nepůjde... Pokud nechceš vyrábět teplo, tak se musí použít spínaná stabilizace a to buď pomocí klasického induktivního zdroje step-down, nebo pomocí nábojové pumpy... jiná metoda negenerující echt tepla mě nenapadá... Ale ty jsi se ptal jestli lze 30W magnetem nabíjet baterii, tak tedy baterii ne, at by ti eplodovala, takže hnidopišsky musím upozornit že jedině akumulátor :-D. Pokud má magneto 30W přední žárovka 25W a zadní 5W, tak ti na dobíjení nic nezbývá, takže leda by jsi ušetřil vzadu (např. LED světlo), nebo uspořil vepředu zvolením slabší žárovky, tak máš výkonový přebytek, který můžeš investovat do nabíjení akumulátoru. Jenže k tomu musíš dopáchat nějakou regulaci, protože nechceš akumulátor přebíjet a tím jej brzo odrovnat že :-). Ideální pro provoz klasického olověného akumulátoru je nabíječ charakteristiky ,,U,,, teyd takový který stabilizuje max. napětí které na akuumulátoru budeš požadovat. V praxi se vždy volí podplynovací napětí.. a protože 6V akumulátor masivně plynuje při 7,2V, obvykle se volí napětí o krapátek menší...
 
 
Datum: 03. ledna 2009 22:11
 
 
 
 
Jméno: nimi      IP: uživatel600    
to me pose. :-D jako z ucebnice:-D
 
 
Datum: 03. ledna 2009 20:47
 
 
 
 
Jméno: Js ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Jestli myslíš regulační relé z velkejch Jaw a ČZ, tak to ti tam nepude, protože to reguluje buzení na statoru a to na munstangoj není. Musíš si něco vyrobyt sám. Nejednoduší je si proud z cívek usměrnit diodovým usměrňovačem a pak na to udělat regulaci. Jednoduché zapojení regulace je, že vezmeš tranzistor NPN, ten připojíš kolektorem na + a emitorem na - a mezi kolektor a bázi připojíš zenerovu diodu. U tranzistoru PNP akorát prohodíš + a - a otočíš zenerovu diodu. Výsledný napětí bude napětí na zenerově diodě + cca 0,7V. Tranzistor musí být na chladiči. Tohle je asi nejjednoduší regulace a mám ji odzkoušenou. Na internetu je dost lepších, ale složitějších.
 
 
Datum: 03. ledna 2009 20:28
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 29.04.2025 18:16:57 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu