 cus draci chtel bych se zeptat jak mam ukostrit relatkem? baterku ukostruji plusem ale nekdo rikal ze musim ukostrit relatkem plus tak jestli nekdo vi tak dekuji za navrhy
odpovědět
Posl.aktualizace: 31. prosince 2008 20:46
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Tak jo.. schéma zapojení dynama k plechovému regleru máš tady http://mujweb.cz/www/elektronic/rego.gif zbytek si zapoj podle sebe... akumulátor nemusíš mít odpojovanej spínačkou, protože regler má odpojovací relé, takže se nemusíš bát že se bude přes dynamo vybíjet. Dokonce je mazané odpojovací relé vyndat a namísto něj dát usměrňovací diodu.. ušetříš tím cca 5W. PS znal jsem lidi co chodili 4 roky do školy spát, takže info že jsi 3 roky někam chodil automaticky neznamená že ti to něco dalo  . Když říkáš že umíš číst schemata a zároveň v druhé větě řekneš že tomu nerozumíš, tak mi přijde že si trochu protiřečíš... každopádně mám furt podezření že vůbec netušíš že původní dynamo mělo svůj vlastní regler a předpokládám že ho máš stále namontovanej na statoru nic zůého netuše  . Což ovšem znamená že jakákoli úprava plechovým reglerem je na hov...
Datum: 31. prosince 2008 20:46
Jméno: standa
IP: uživatel4885
 tady ten link .....http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_250_typ_10/schema/schema4/obr.gif
Datum: 31. prosince 2008 18:29
Jméno: standa
IP: uživatel4885
 tady mas schema podle kteryho by to melo bejt zapojeny...http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_175_typ_477/schema/schema2/obr.gif..svetla a blbosti si odmysli  a tady na tom schematu mas krasne popsany jak jde rele na vinutí a na uhliky....
Datum: 31. prosince 2008 18:28
 hele ja schema cist umit jsem chodil 3 roky do skoly takze tohle me tam naucili ja spis nechapu jak to mam udelat ty to pises asi spravne ale ja nevim jak to mam udelat a nemohl by jsi me to predelat ty prosim? snad v malovani umis ne? pls udelej to pro me
Datum: 31. prosince 2008 17:33
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Ne tak jak to máš je to blbě a není to tak jak jsem ti psal... vývody 61 a 51 jsou vývody původního relátka, takže když ho máš vykuchaný, tak jsi ho vykuchal i s s vývody 61 a 51... tudíž tam takové vývody už NEMÁŠ! A kostra rega placháče je jeho plechovej obal! není tedy vyvedenej vývod, ale musíš spojit vodivě obal rega s kostrou motorky! (šroubkem) Hele vzdej to a odnes to někomu kdo tomu rozumí a umí lépe číst schemata než ty... já to vzdávám...
Datum: 31. prosince 2008 17:29
Datum: 31. prosince 2008 11:11
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 OK, takže předpokládám že původní regulační relé, které výrobce montoval přímo na tělo dynama je odmontované... že ano? Takže pokud tomu tak je tak propoj (teď bude řeč o té plechové krabičce) vývod D s výkonovým vinutím a vývod M s budícím vinutím. Vývod B je určenej k připojení na baterku. V tvém případě supluje vývod č. 51 ze schematu. Vývod M odpovídá vývodu 61 ze schematu... zbytek zapoj jak máš ve schematu... 1A je kladívko...
Datum: 30. prosince 2008 23:37
Jméno: Michal
IP: uživatel4881
 Jo presne to rele tam mam ja bych chtel vyresit dobijeni do jawy 250
Datum: 30. prosince 2008 23:17
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Pomůžu ti, ale odpověz mi na základní otázku... jaké máš regulační relé? Protože pokud máš relé v plechové krabičce, tak ti to schema co uvádíš je na dvě veci.... Abych ti mohl poradit, musím se zorientovat co vlastně řešíš...
Datum: 30. prosince 2008 21:59
 podle toho schematu jak jsem napsal int. adresu tak k tomu bych chtel pripojit rele
Datum: 30. prosince 2008 21:44
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Chápu to tak že máš vypraparované původní relé z těla dynama a chceš zapojit to relé co se dávalo samostatně mimo tělo motoru?
Datum: 30. prosince 2008 21:41
 http://ay.xf.cz/1.jpg
Datum: 30. prosince 2008 20:32
 ja v tom umim cist mam schema ale nejni tam relatko tak nevim jak to zapojit jen to rele htp://ay.xf.cz/1.jpg a chtel bych vedet jak to mam zapojit
Datum: 30. prosince 2008 20:31
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Jestli nevíš co kam vede, tak si stáhni z netu zapojení elektroinstalace a zapoj to podle toho. Ale jestli v tom neumíš číst, tak to my za tebe nevyřešíme... já taky nedělám zubařinu jen proto že tomu nerozumím, tak tyhle věci nechávám lidem co mají o tom šajn.. zkuz pak tedy najít někoho kdo ti to sám spáchá...
Datum: 30. prosince 2008 20:28
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Tvůj dotaz je malinko nepřesnej, no valstně je nepřesnej pořádně, protože meotorka má kostru jen jednu.. leda by se jednalo o katamaran, ten má trupy dva  . Ale k dotazu.. asi takhle... nevim co na relátku (ne polovodičovém, tam to může být všelijak) řešíš... prostě ho přišroubuj ke kostře a zapoj vývody M a D, případně také bývají označovány 51 a 61 k dynamu jak má být a baterku si zapoj ke kostře dle libosti.. fakt je to jedno, protože pak stačí na pár vteřin stisknout odpojovací kotvu relátka rukou a nabudíš tím budící vinutí dynama aby měl magnetické póly jak potřebuješ tak že už to pak nemusíš řešit. Jen bacha, je potřeba na to mít dobře nabitou baterku...
Datum: 30. prosince 2008 20:26
 nojo ale to jsi mi moc nepomohl ja nevim jak to relatko zapjit ma 3 vyvody a ktery kam jde? dekuji
Datum: 30. prosince 2008 20:00
 Pokud máš baterku ukostřenou +,tak musíš i relátko ukostřit +.Pokud je baterka - tak relátko musí bejt taky -.Baterka i relé musejí být nabuzeny na stejnou polaritu
Datum: 30. prosince 2008 19:59
|



|