Jméno: radek
IP: uživatel4649
 čet sem že přez kladívko protýká proud 3a to by znamenalo že má zapalovací pól výkon 18w kdyby se daly další 2 místo světelných pólů tak by to mělo výkon 36w takže by zbyla 1a na baterku je to možný takhle vyřešit nebo má zapalovací pól menší výkon?
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. prosince 2008 7:10
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Ano, minus (kostra motorky) se propojí přes distanční sloupky. Je dobré proto okolí distančních sloupků pocínovat. V tenké vrstvě !
Datum: 12. prosince 2008 7:10
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 kde je na DPS mínus to se ukostří přes distanční sloupky?(myslím ten stabilizátor)
Datum: 11. prosince 2008 17:21
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 OK
Datum: 10. prosince 2008 13:35
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 já se tě zas za nějakej čas zeptám jak to s tim zapalováním vypadá
Datum: 10. prosince 2008 13:03
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 tak snad najdeš někoho kdo ti to vysoustruží a dík za rady
Datum: 10. prosince 2008 13:01
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Jo závora by se tam klidně dala, jenže optická je v podstatě vyloučená, protože jakákoli nečistota jí lehce zneprovozní. Většina karterů je puklá u magneto od utrženého řetězu, či co to udělá u sekundárního kolečka pak puklinou, i netěsností lítá jemný bordel k magnetu. No neumím si představit jak na cestě tu tenkou štěrbinu optozávory účinně vyčistit  . Takže z mého pohledu jedině použít rotující magnet a hallův senzor. Pro pokusy už mám doma TLE4905. Výhodou je že tenhle snímač pracuje od 3V do 28V, takže si nemusím lámat hlavu se stabilizací na nižší napětí.
Datum: 10. prosince 2008 11:54
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 je ze strany součástek. Takže obrazec je zrcadlově.. dělá se to proto že při fotocestě se folie otáčí potiskem k mědi...
Datum: 10. prosince 2008 11:47
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 a ten pl.spoj na stabilizátor je ze strany spojů nebo součástek?
Datum: 10. prosince 2008 10:16
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 ale tohle CDI by šlo taky předělat na bezkontaktní ne? kdyby se tam dala infra závora nebo jak se to jmenuje
Datum: 10. prosince 2008 10:00
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 ještě nemam řidičák
Datum: 10. prosince 2008 9:57
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 100km je kousek.. naplánuj si výlet.. třebas na pionýrovi
Datum: 10. prosince 2008 9:55
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 to je blbý já sem od prahy 100km daleko
Datum: 10. prosince 2008 9:50
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 V Praze pracuju, jsem z Úval
Datum: 10. prosince 2008 8:48
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 ty si z prahy?
Datum: 10. prosince 2008 7:08
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Hele, ani posílání jakýmkoli messengerem mě neláká, nejlíp, kdybych ti to mohl předat někde na metru...Myslet na to nebudu, občas si mě proklepni
Datum: 10. prosince 2008 7:01
 tak to jedině ppl. každopádně to asi nebudu zkoušet stavět stavěl sem jednodušší věci a nechodilo to ale taky už sem kolik zapojení rozchodil ale na tohle si netroufám takže si asi počkám ale jak by sme to udělali ty se ozveš až to bude nebo to mam zkusit já?
Datum: 09. prosince 2008 19:25
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Bezkontaktní verzi nebudu dělat dřív dokud si nezajistím soustružnické práce na novém statoru, aby se na něj daly dát póly čtyři. A protože mi za poslední rok vyschl pramen na soustružnické práce, tak jak jsem psal.. nejdřív po novém roce a to je velmi optimistický výhled, takže jestli budeš mít stále zájem, tak jsi první v pořadí. Nechám ti to za cenu součástek plus nějakej bakšiš, bo jsem jen s výrobou strávil pár hodin (vývoj samozřejmě nepočítám  ). Ale nikam nic rozhodně neposílám poštou, tahle instituce ně pije krev leta a nervy mám jen jedny  . Tak si to buď spácehj sám, nebo si počkej.. každopádně ale je to tak jednoduchý, že by to mělo chodit na první zapojení...
Datum: 09. prosince 2008 18:43
 a kolik by si za to chtěl
Datum: 09. prosince 2008 15:01
 kdyby to bylo až po novým roce tak to nevadí vůbec to nechvátá v zimě stejně nejezdím
Datum: 09. prosince 2008 14:56
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 09. prosince 2008 10:58
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Nezlob se, ale na to vyrábět to druhým, na to fakt nemám čas... Maximálně pošlu do frcu to moje CDI až spáchám bezkontaktní verzi, ale to nebude dřív jak po novém roce. Jo, napětí je nutné stabilizovat na 12V, na 6V to chodit nebude, protože má SG3525 ochranu proti podpětí a pod 8V se vypíná. U Magneto zvýšit napětí jde, bo má buzení permanentními magnety, tam si můžeš nastabilizovat napětí jaké chceš. Musíš samozřejmě vyměnit všechny žárovky a plácnout tam 12V akumulátor ( http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=540-188 ). Já ten můj stabilizátor na web dám, ale ještě ho nemám vyrobenej, tak jsem to tam zatím dávat nechtěl, válí se mi doma akorát tišťák. Jinak regulace otestovaná je, protože jí na jiném tišťáku provozuju na motorce víc jak dva roky. Dám sem link na ten web...
Datum: 09. prosince 2008 8:20
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 a jestli to dobře chápu tak by sem to napětí musel stabilizovat na 12v anebo normálně na 6v i když je tam napsáno 12v
Datum: 08. prosince 2008 20:26
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 já sem totiž myslel jestli by si mi to nakonec nechtěl vyrobit já už sem sice lecos postavil ale ne vždycky to chodilo a kolik by si za to chtěl?
Datum: 08. prosince 2008 20:19
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 No pokud jsi navíjel pečlivě, nemáš přehozený dráty u dvojitého primáru a máš konce dobře přiletovaný k nožkám, není důvod proč by nechodilo. Jo na sekundáru nemáš nic, bo neumíš střídavě klepat na dvě vinutí primáru přívodem k baterce 100.000krát za sekundu  . Hele nevím, já vždycky kupuju součástky pro víc věcí, plus pro lecos šáhnu do šuplíku. Ale soukromej odhad je něco kolem 100kč bez ceny za desku, tu si dělám sám.
Datum: 08. prosince 2008 6:48
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 a na kolik tě to zaalování vyšlo?
Datum: 07. prosince 2008 20:45
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 tak sem to trafíčko zkoušel jen sem 9voltovkou ťukal na primár a sekundár vůbec nic nedával
Datum: 07. prosince 2008 20:05
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Klid, ten průměr není kritickej.. klidně by stačil i 0,1mm ale ten se blbě v ruce navíjí...
Datum: 07. prosince 2008 19:33
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 transformátorek už mám navinutý akorát sem to vinul 0,14 protože sem 0,15 neměl tak snad to nebude tak strašná odchylka
Datum: 07. prosince 2008 19:27
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Klikyháky jsou to proto, že jsou to podklady pro program Zvaný Eagle (verze 4.16)  . Hele s tím napětím to je jednoduché.. psal jsem to tu snad stokrát... Magneto je magneto je značně měkký zdroj napětí, takže na jaké napětí se rozhodneš stabilizovat, tak takové budeš mít, aniž by se nějak změnil výkon alternátoru. Takže se jedná o napětí, na které ho něčím stabilizuješ (stabilizátor, akumulátor aj.). Takže to neřeš... Mimochodem jak jsi se ptal na výkon pólu. Dneska jsem provedl měření s pólem světelným, zvolil jsem ten druh co má silnější průměr drátu. Odpor 0,4 ohmu, tři cívky paralelně přes graetze dávají při volnoběhu 3A, 4A při středních otáčkách, 5A při hrubě vytočeném motoru... takže pokud vezmu v potaz tu střední hodnotu tak 4A x 11V, co jsem při té tvrdé zátěži měl, je 44W. Takže je výkon jednoho pólu 15W, samozřejmě při středních otáčkách.
Datum: 07. prosince 2008 14:39
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 no dobře tak já teda postavím ten měnič jak si mi ukazoval ale tam je napsáno napájecí napětí 12v a jak je tam ten odkaz na ty podklady pro výrobu tak když to otevřu tak se mi tom zobrazí jen nějaký klikyháky
Datum: 07. prosince 2008 14:24
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 To je právě to že by jsi rozepisovat měl, polovičaté informace jsou nahovno. Jak jsem psal, bez zkušeností jsi odsouzen k cestě kterou před tebou vykonali druzí... Takže pokud by jsi měl chuť se ponaučit skušenostma druhých tak věz že... 1. měnič musí být dostatečně tvrdým zdrojem aby při maximálních otáčkách kdy není moc času se kondenztor stíhal nabít.. no z mé zkušenosti při 6500ot/min 250mA toho moc nenabiješ.... 2. během výboje musíš měnič ,,zastavit,, tedy zablokovat, aby nevyráběl proud pro kondenzátor, protože tyristor musí pro své ,,zavření,, úplně vybít napětí do 0 V. Jestliže v tu chvíli měnič poběží, tak se tyristor po prvním výboji už nezavře, (destruktivně) přetíží měnič zkratem a k dalšímu výboji JIŽ NEDOJDE!. Tedy když ten měnič není tebou vyrobený, umíš jej během funkce blokovat? 3.Není technicky zdatným řešením regulovat výstupní napětí měniče, změnou napájecího napětí. Určitě tím nesnížíš průměrnou spotřebu. Opravdu pořádným řešením je pomocí zpětné vazby blokovat měnič, tak aby nepřekročilo výstupní napětí stanovenou mez. Navíc, jak si to asi myslíš a nepíšeš, tak jsi zapoměl yvsvětlit jak to s tou 317kou myslíš... z čeho jí budeš napájet? Ze střídavého rozvodu pionýra? Nebo tepavého napětí za greatzema? To chceš ztrátově stabilizovat napětí pomocí 317ky? Věř mi, že úplně nejlepší řešení, je měnič ušitý přesně na míru a ne z nějakého podsvětlení displaye. Nemyslím že je nějak obtížné navinout tenkým drátem pečlivě 210závitů na kostřičku....
Datum: 07. prosince 2008 14:09
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 já to tak myslel akorát sem to tak nerozepisoval a s tim CDI stačilo by tam to kdybych tam dal ten měnič tam ten z toho podsvícení jde regulovat když ta dáš nižší napětí tak je menší i na výstupu tak že bych dal na vstup toho měniče lm317 a trimrem bych to nastavil na menší napětí
Datum: 07. prosince 2008 13:09
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Ty tři póly nemůžeš spojit... je to jednoduchý, nejdou spjit, protože nejsou vzájemně ve fázi, tedy jinak řečeno nekmitají stejně. Než se spojí, tak se musí usměrnit. Jenže usměrnit nejlépe pomocí můstku, protože jednocestné usměrnění, byť jednodušší ti přenese jen půlku výkonu. Při použití graetze ale musíš odletovat drát od kostry pólu a proměřit aby vinutí nebylo proražené na plechové jádro (změřit ohmetrem). teprve tyto dva vývody připojit na graetz a teprve vývody ze všech tří graetzů spojit paralelně k sobě (plusy na plusy, minusy na minusy). Pak se k tomu musí připojit nějaká regulace dobíjení. Tu mojí neznáš protože jsem jí zatím nepublikoval.. no a k baterce už připojíš cokoli.. CDI, blikny, světla
Datum: 07. prosince 2008 12:51
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 já to myslel tak že bych ty 3 póly spojil to bych stabilizoval stabilizátorem ze simsona a to by bylo připojený na baterku se světlama a odtud bych odebíral proud pro CDI
Datum: 07. prosince 2008 12:44
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Ne, tebou zmíněné CDI ti energii ze zapalovací cívky nedodá do světelného okruhu. Jo zapalovat to bude (bez tvých konstrukčních zásahů), ale žádnou energii využitelnou ve světelném okruhu tím nezískáš, budeš mít furt 30W a finito... Jak asi, když je to uzavřenej okruh! Jak by jsi tam ten svůj 3kV měnič chtěl naroubovat? K čemu by ti bylo na výstupu 3kV? Já to vzdávám... četl jsi vůbec co jsem napsal? Víš na jakém principu vůbec CDI funguje? A to se snažím to napsat blbuvzdorně... Podle toho co píšeš je jasné že nemáš o ničem z elektriky šajn... zenerky na VN je tedy fakt brutalita a ještě paralelně. Radím ti svou vlastní cestou se nevydávej, se znalostmi co máš je to jen ztracený čas. Co by ti přineslo když by jsi použil dobíjení simsona? Nic, to ti řeknu rovnou. A pro upřesnění CDI není žádný stabilizátor... Stabilizátor něco stabilizuje, ale rozhodně nejiskří, což ale zapalování umí, v tom je rozdíl.
Datum: 07. prosince 2008 12:00
Jméno: radek
IP: uživatel4649
 já sem si našel schema jak je zapojený dobíjení u simsona myslím tu elbu tak že bych zkusil postavit to ale bez tý blinkrový části ale jestli bude ten tvůj stabilizátor jednodušší tak si postavím asi ten tvůj
Datum: 07. prosince 2008 10:28
Jméno: radek
IP: uživatel4649
Datum: 07. prosince 2008 10:22
Jméno: Chong
IP: uživatel4394
 Chápu to tak že si myslíš že zapalovací pól má větší výkon než světelný... No podle mých zkušeností jejich výkon je zhruba stejný. Jestli chceš vydolovat 10W navíc, tak zkus spáchat elektronické CDI a všechny póly pošli do akumulátoru. Póly mají zhruba 15-20W, takže nejméně 45W dohromady (origo se nepočítá zapalovací pól, tak proto jen 30W). Takže 45W - 25W přední žárovka - 5W zadní žárovka - 8W CDI a furt ti zbývá 7W na dobíjení... Akorát je nutné všechny póly usměrnit graetzem (tj. odpájet a odizolovat jeden vývod od kostřičky) a všechny výstupy paralelně spojit. Také doporučuju regulaci nabíjení, protož hrozí dlouhodobé přebití a tudíž značné zkrácení životnosti akumulátoru. To CDI najdeš tady http://www.mujweb.cz/www/elektronic/cdi.htm jednoduchou regulaci dobíjení tam dám taky...
Datum: 07. prosince 2008 7:19
|



|