Jméno: pizza
IP: uživatel4089
 ahoj. potřebuju poradit jako pro blbce. jak zapojit blinkry, kdybych nechtěl baterii? když bych musel mít baterii, jak velkou musim mít, jak často musim dobíjet? prosimvás nestačí mi jen odkaz na něco ale nemohli bysta mi to vysvětlit jkao pro blbce? byl bych zavázán
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. září 2008 7:36
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 17. září 2008 7:36
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
 Teď koukám na to schema co jsem splodil a vidím že tam chybí přerušovač.. v tom spěchu před odchodem z práce jsem ho tam zapoměl, zítra to opravím
Datum: 16. září 2008 20:55
Jméno: Chong
IP: uživatel3046
 Ano, přesně tak. Klidně tam tu žárovku můžeš dát, ale musíš vyměnit za 12V i zadní. Koneckonců ty halogeny v BA20d patici se vyrábějí, dělají je tuším nizozemci v hlavě se mi vybavuje BOSMA či tak nějak se jmenuje výrobce. 25W se dělá určitě. Kdysi jsem jí chtěl koupit do auta od brněnské firmy durus.cz. Jak jsou na tom ale ty halogenky s umístěním vlákna v ohnisku, to nevím, neznám nikoho kdo by jí měl. Jestli jí budeš kupovat, tak se nezapomeň podělit se zkušenostma.
Datum: 16. září 2008 20:53
Jméno: Vaclav_50ccm
IP: uživatel2605
 Chongu znamena to ze kdyz si dam na fichtla do predu halogen 12V/25W(je to jen priklad a mam 30W zapalko) ze mi to bude pekne svitit?Tedy stejne jak 6V/25W halogen?Nevim jestli takovy halogeny vubec sou je to jenom priklad!!!Cuz
Datum: 16. září 2008 19:43
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Datum: 16. září 2008 16:13
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 No ono totiž magneto fichta ve skutečnosti nemá žádné napětí... bo není regulované (není jednak zpětnovazebně buzené jako v případě alternátoru či dynama, ani regulované jako u moderních alternátorů-magnet motorek), tak je to konstrukčně řešeno že je optimálně naladěné na určitou spotřebu (příkon). Krásným příkladem u 30W magneta je když prasne přední vlákno a v podstatě zanikně významný spotřebič, tak zadní žárovka shoří, páč následných cca 50V je na ní sakra moc  . Odběr určuje jak vysoké napětí bude, tedy aby bylo jasno  6V/10W odebírá 1,6A, 12/10W odebírá 0,83A a 24V/10W 0,41A tedy.. protože platí stále že P=U.I. Schválně si všimněte že při stejném příkonu bere žárovka pod každým napětím jiný proud. A protože magneto je mimořádně napěťově závislý zdroj na odběru vzhledem k absenci (nemožné) zpětné vazby, tak napětí rozvodu v podstatě určuje použité napětí žárovek... zkrátka 12V rozvod se vyrobí jednoduše tak, že se použijí žárovky o stejném (!) příkonu, zato však vyšším napětí, v tomto případě 12V  . Jawa tam flákala 6V asi proto že byly ve své době nejběžnější, ale popravdě je to fuk, kor když zapalovací soustava je oddělená  . To pizza... hele...když dáš ty 10W žárovky dvě na jednu stranu, tedy dopředu i dozadu, tak v případě rozsvícení blinkrů to bude okamžitý odběr 20W a to v případě nízkých otáček nebude stát prakticky ani ,,za vyliž pr..el.,, podle mě elektronický přerušovač bude zlobit (napětí je v tu chvíli značně tepavé) a bimetalový se bude blbě rozpínat... takže stejně bez baterky ani ránu... A jakmile tam dáš baterku (akumulátor), musíš tam dát i pro strýčka příhodu určitou ochranu proti přebíjení a proti podpětí aspoň nějakou kontrolku... Energie na fichtlovi je tak málo že na blinkry toho moc nezbývá, takže problémy které tě čekají podle mě nestojí za to lámání zubů a čas... řešením je systém, který se energeticky dotuje z vnějšku, tedy nabíječkou, ale to podle mě za tu parádu nestojí, protože tě to časem přestane bavit. Nechci tě odrazovat, ale vlastně chci... nehovíš-li elektrice používej raději blinkry s kterýma jsi se narodil, tedy své paže  .
Datum: 16. září 2008 15:51
Jméno: standa
IP: uživatel4100
Datum: 16. září 2008 12:36
Jméno: pizza
IP: uživatel4087
Datum: 15. září 2008 18:55
Jméno: pizza
IP: uživatel4087
 dobrý no, zase nejchytřejší standa. 1) 12Vfichtla mám na 100%, neřikám že sem ho měl vždy ale při dělání nový elektriky sem asi něco zvoral a mam 12V . 2) neřikám že to chong nenapsal pěkně, ale já tomu stejnak nerozumim.
Datum: 15. září 2008 17:10
Jméno: standa
IP: uživatel4094
Datum: 15. září 2008 16:03
Jméno: pizza
IP: uživatel4087
 no právě sem totoiž zjistil, že mám 12V když mi odešly všechny žárovky. ale jinak tomu co jsi napsal vůbec nerozumim. asi sem ztracenej případ. no ale díky za snahu
Datum: 15. září 2008 15:31
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Opravuji, za žárovkama ne na kostru motorky, ale na kostru (lépe řečeno minus pól) graetzova můstku. Předpokládám že se nebude odpojovat vývod ze snímacího pólu, který je ukostřen.
Datum: 15. září 2008 12:48
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
 Předpokládám že máš na mysli Jawa 50. No tak asi takhle, když se dává za jízdy blinkr, obvykle se přibrzdí, nebo dokonce někde stojí na volnoběh (čekání na křižovatce). A v tomhle režimu je poměrně málo elekřiny i pro světla, natož pro blinkry. Pokud by jsi je však provozoval bez světel pak by nějaká ta energie k mání byla, pak je třeba dát do okruhu usměrńovač a ochranu proti přepětí, takže žádné zapojení ,,pro blbce,, bo by ti stějně bez regulace shořely žárovky bliken... Každopádně by bylo vhodné upravit rozvod ze 6V na 12v, kde je větší výběr v přerušovačích. Také ta baterie by byla vhodnější zapojit než bez ní. Ale k zapojení... doporučuji zapojit graetzův můstek (předpokládám silnější verzi magneta, tedy jen s jedním vývodem světelného okruhu), za něj do serie regulaci proti přepětí za ní přes pojistku akumulátor. Před pojistkou si vyvést kabel na přerušovač, pak k přepínači blinkrů a od něj dva vývody k žárovlám (pravá a levá strany) a za žárovkama zapojit na kostru.
Datum: 15. září 2008 12:46
|



|