 Lidi... Jak je to pleas s elektrikou na fichtlovy... Jako kolik to má voltů a tak... Páč když to měřim měřákem, tak nestíhá,,, Ukazuje jak se mu zachce... Když bych tam chtěl zapojit třeba osvětlení nebo něco... Tak nevim na jaký napětí a proud... Nebo jestli máte nákej odkaz na něco nebo tak, tak budu rád... Předem díkes...
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. srpna 2008 13:22
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jo a ještě dovětek, podle toho co jsem napsal samozřejmě platí že co nejmenší odběr tím vyšší napětí na výstupu magneta. Teoreticky až nekonečno, prakticky to bývá bez zátěže něco kolem 300V a víc. Můžu říct že to je už pěkná pecka po pazorách, máte-li tedy někdo sebedestruktivní sklony tak si při vytočeném motoru šáhněte na vinutí bez zátěže
Datum: 27. srpna 2008 13:22
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Ano, na měření poblíž zapalování a leckdy i u regulací dobíjení se velmi špatně měří digitálem z důvodu zarušení, které dokáže dokonale zarušit digitální zpracování měřených veličin. Pro motorky i auta používám proto starý dobrý PU501 z dřevných dob socialismu  , ten totiž nemá, krom obvodů pro měření odporu, v sobě ani zaprd polovodičů... pouze odporový dělič a stupnici  , ten by měřil i po atomovém útoku
Datum: 27. srpna 2008 13:19
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jednoduchá aplikace zákonu P=U x I. Tedy pokud má žárovka 24V a příkon 15W, tak proud zkrze ní teče 0,625A zatímco při 6V žárovce o stejném nominálním příkonu skrzevá ní teče 2,5A. No a protože magneto je značně závislý zdroj proudu na odběru, tak v prvním případě (ideálně předpokládám optimální vyvážený stav výkon x příkon) v prvním případě z důvodu malého odběru proudu stoupne na vinutí napětí na 24V, tak v druhém případě, kdy se magneto trápí značným odběrem (2,5A), tak napětí na vinutí nevystoupá výš než 6V. Tedy samozřejmě vše v ideálním stavu. Z toho vyplývá že nezáleží na napětí ale příkonu spotřebičů. Platí také samozřejmě že všecky spotřebiče mají být na stejné napětí  . Využil jsem toho v návrhu regulace kdy je vhodnější regulovat 12V, kvůlivá spínání mosfetů, které se na nižším napětí otevírají nepříliš dobře a navíc reguluji daleko méně proudu, protože převážně proud je zdrojem tepla a vadí mu daleko více přechodové odpory. Ale to je velmi obecně, nechci se tu moc rozepisovat
Datum: 27. srpna 2008 13:16
Jméno: Goe
IP: uživatel2462
No zrovna nedávno jsem to taky měřil. Rozhodně nedoporučuju multimetr, protože ho zapalování ruší, ale ručičkový voltmetr. Jinak to že výkon stoupá s otáčkami je jasné, ale nepochopil jsem od Chonga, že když se připojí třeba 24V spotřebič se stejným příkonem, že budou cívky dávat 24V. Jinak ještě k tomu co jsem naměřil, tak na volnoběh těch 5 a vytočené asi 8V, jak psal xxx. Jinak měřil jsem to i se zátěží.
Datum: 27. srpna 2008 10:30
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
1. jedná se o střídavý rozvod, tedy rozsah multimetru nejdřív zapni na střídavý rozsah. 2. výkon (nikoli napětí) je dimenzované na optimální otáčky (protože je závislost výkonu na otáčkách!) a při tomto režimu by měl být vyvážený výkon magneta a příkon spotřebičů. Není pravdou že by to mělo být zrovna 6V, protože pokud se použijí spotřebiče 12V či 24V se stejným příkonem, tak prostě palubní napětí bude buď 6V, 12V či 24V (střídavých!). 3. nevím co chceš měřit když napětí i proud kolísá podle otáček
Datum: 27. srpna 2008 8:43
jj díkes...
Datum: 26. srpna 2008 21:38
Jméno: xxx
IP: uživatel1122
takže fichtl by měl mít správně 6V,ale při volnoběhu mám na fichtlu nějakých 4,5V a při vytočeném 8V v poho a podařilo se mi i 12V!
Ale pokud si chtěl vědět jaké sem tam dáváji žáravky tak dopředu 6V/15W,dozadu 6V/5W,na některých asi novších fichtlech se dávalo 30W zapalování takže tam jsou žárovky z jinými výkony,přední 6V/25W,vzadu 6V/5W-myslím že to měly stylově všechny mustangy ale nejsem si jistej-podívej se prostě na zápalko a to tam bude vyražené jestli 20 nebo 30W
Datum: 26. srpna 2008 21:34
Jméno: xxx
IP: uživatel1122
takže fichtl by měl mít správně 6V,ale při volnoběhu mám na fichtlu nějakých 4,5V a při vytočeném 8V v poho a podařilo se mi i 12V!
Ale pokud si chtěl vědět jaké sem tam dáváji žáravky tak dopředu 6V/15W,dozadu 6V/5W,na některých asi novších fichtlech se dávalo 30W zapalování takže tam jsou žárovky z jinými výkony,přední 6V/25W,vzadu 6V/5W-myslím že to měly stylově všechny mustangy ale nejsem si jistej-podívej se prostě na zápalko a to tam bude vyražené jestli 20 nebo 30W
Datum: 26. srpna 2008 21:32
|



|