Jméno: rabl
IP: uživatel3251
 čau draci,
Zapojuju tyristorko tak se chci zeptat,zapojuje se to takhle?
P-přerušovač(kladívka)
Z-zapalovací pol
C-indukčka
S-světelnej pol s menšim vinutim
a kostru normálně na rám
To je celý?Nic víc?nebo se ještě něco jinak upravuje.
Díky moc za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. června 2008 8:56
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Sory, zapoměl jsem na tenhle problém... ano zapojuje se to na světelnou. Bylo by elegantnější, kdyby mělo trafo ještě jedno vinutí a proud pro tyrystor se bral z druhého vinutí, ale v protifázi, protože zapalování je usměrněné jednocestně a druhá půlvna je nevyužitá... Nehrozilo by pak zahlušení zapalování zkratem na světelném okruhu...
Datum: 26. června 2008 8:56
Jméno: rabl
IP: uživatel3265
čau,tak tady je to schéma.zapojuje se to teda na tu světelnou co,ale myslim že odpory nebudou třeba když je to takhle ne?
http://www.jawa-50.cz/nahled_max.php?f=img/content/clanky-z-casopisu/amaterske-radio/tyristorove-zapalovani_03.jpg
Datum: 20. června 2008 7:40
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Kdybys někde nasdílel na webu schéma tak ti řeknu bez pochyb. Ale jestli tam tu světelnou cívku můžeš dát, tak jí tam dej. Já osobně bych ale dal tu malou cívku původně určenou u slabšího typu magneta pro zadní světlo. Každopádně na ní pověs paralelně výkonovej odpor aby jsi jí zatlumil ve vysokých otáčkách, kdy dává s malou zátěží či bez zátěže stovky voltů. Pokusně bych volil 10W rezistory a začal bych např. na 1k ohmu. Nadlábni motor a změř analogovým voltmetrem napětí při vysokých otáčkách. Pocitově si myslím že by napětí nemělo překročit 45V, pak by mohly být se vstupem problémy. Tak aby jsi zhruba na těch 45V dosáhnul, tak tam vlož výběrem různé hodnot odporů. Na druhou stranu čím menší zátěž tím lepší citlivost vstupu z kterého se upravuje budící napětí tyristoru. Chce to prostě najít nějaký kompromis. Myslím si ale že by to mohlo chodit i pokud by se to živilo ze zapalovacího pólu, ale to chce fakt vyzkoušet...
Datum: 19. června 2008 13:09
Jméno: rabl
IP: uživatel2945
mno na schéma sem koukal,a zapalovací cívka neni propojená s přerušovačem.Jinak je to jak sem řikal,ale to budící napětí je braný ze světelný cívky,a já světla nemam(cross)tak newim jak to udělat já tam asi tu jednu světelnou dam a necham jí jen pro účel napájení tyristoru nebude to dělat bordel?
Datum: 19. června 2008 12:46
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Nasdílej nám někde schéma a můžem ti fundovaně poradit :o). Jinak ty zkratky co uvádíš smysl dávají... proč to nejdřív nezlkusíš než se zeptáš? Koukal jsem na zapojení ze starého amára a musím říct že se divím že budící napětí pro spouštění tyristoru se bere ze světelného okruhu... pokud se vyzkratuje světelný okruh, tak přestane pálit tyristor.. to považuji při chatrné elektroinstalaci většiny pionýrů za určité riziko, ale koneckonců i mě se stalo že jsem si omylem přiskřípnul kablík ke světlu a to asi pak člověk musí čumět že to nepálí, asi bych hned souvislost se světelným okruhem nehledal :o). Bylo by podle mne lepší brát budící napětí pro tyristor ze zapalovacího okruhu, protože mu to významně proud stejně neubere...
Datum: 19. června 2008 10:17
|



|