Jméno: svary
IP: uživatel2522
 prosimvas jak je to stim tyristorovym zapalovanim na fichtla muze tam byt normalni magneto nebo jak to vlastne je ?????
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. června 2008 8:13
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Pro mě školy už nejsou žádný (34), elektriku dělám amatérsky od roku 1986, tak už mám nějaký znalosti vytrucovaný :o))))))
Datum: 19. června 2008 8:13
to: chong jem mánm otázku kolik ti je a kam chodiš na školu že toho tolik viš o eletrice nebo kde ses to naučil dikec
Datum: 18. června 2008 20:03
Jméno: dj.nasty
IP: uživatel2070
ja to mam za indukckou jeste pred krkem. jestli chces tak az budu sundavat nadrz tak to vyfotim.. jinak spotrebu jsem nameril 1,8/100 (klidna jizda)... pred montazi jsem nemeril a to ze to min smrdi mi uz par lidi potvrdilo  ale souhlasim teda s tou zavadou, je potreba to mit udelany tak aby se to dalo prehodit na puvodni, me na tom nedavno odesel samotnej tyristor u kamose asi 15km od domova a navic bylo asi 8 vecer.. tak jsme do shaneli po lidech kondik, nakonec jsme tam dali bramboru protoze nikdo nemel a jeste to zapojovali na puvodni zapojeni, domu jsem jel asi v pul jedenacty...
Datum: 18. června 2008 14:55
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Nic ve zlém dj.nasty ale všecko co uvádíš je subjektivní dojem. Tu spotřebu bych bral pokud by jsi jí empiricky podložil, tedy několikerým měřením před a po montáži odměrným válcem a stejnými jízdními podmínkamy na pokusy, stejně tak akceleraci (určitě nemáš v šuplíku doma akcelerometr) a netuším jak změřit objektivně kouřivost. Nevyvracím tím že se něco nezlepší, každopádně větší vliv na jízdní vlastnosti má rozhodně dobré seřízení a dostatečně nafoukaná kola :o). Jediné co připustím je že v nízkých a vysokých otáčkách jednoznačně stoupne spolehlivost zážehu (tedy i mírný posun max. otáček nahoru), ale nic víc. Mé zhodnocení je takové že to za ty peníze, riziko závady na cestě a zabírání místa na motorce nestojí, když původní zapalování je dostatečně rychlé a hlavně - spolehlivé :o) A co se týká místa na motorce, pod sedlem je místo, to ano, ale elektronika zapalování by měla být co nejblíže indukčce, no a tam je těsno a není tam za krkem řízení za deště dvakrát sucho a to je u vysokého napětí závažná informace. Nedávno jsem řešil umístění elektroniky regulátoru dobíjení a tohle místo jsem jednoznačně zavrhnul  . Zkrátka když se něco vyvíjí, musí se brát zřetel i na spoustu jiných věcí než jen hloupej chtíč něco vyrobit... musí se zhodnotit veškerá smysluplnost vývoje  a věř mi že vím o čem mluvím
Datum: 18. června 2008 14:15
Jméno: dj.nasty
IP: uživatel2070
to o cem tu pise chong ja mam na mustangu a za ty cca 400 se to dost vyplati - snizi se spotreba, zvysi se akcelerace , a zlepsi se spalovani (nesmrdi to tolik - fakt) . na mustangu je zrovna dost mist kam to dat.. nad kastlikem pod sedlem je krasny misto, nebo indukcku posunout dolu a nad ni (tam to mam ja....)
Datum: 18. června 2008 13:48
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Otázkou je co si pod tyristorovým zapalováním představuješ. Každopádně je možné zachovat původní magneto. Klasické CDI dokonce z magneta vychází (tedy nikoli to co se dnes za CDI považuje). Princip jednoho kdysi publikovaného zapojení pro pionýra, kdy se však jednalo o kapacitní zapalování, je takový že se musí z magneta vyrobit cca 300V, kterými se nabije kondenzátor (nikoli indučka jak je tomu u klasického zapalování) a tento kondenzátor se tyristorem vybíjí přes indukční cívku, která v tomto režimu funguje pouze jako převodní transformátor. Ve zmíněném zapojení byl zapojen k zapalovacímu pólu ještě transformátor s transformačním poměrem cca 1:50 (tj. transformátor cca 5V/220V), výkon nedokážu odhadnout ale dimanzoval bych jej tak nejméně na 5W, za trafem usměrňovač, kondenzátor a tyristor, který byl spouštěn z kladívka přes RC článek. Zádrhelem celé konstrukce je trafo, které je poměrně rozměrné a třeba na mustangu není v podstatě kam dát. Jinak lze převinout i zapalovací pól, ale obávám se že pro to není dost místa... Modernější řešení by bylo použít elektronický měnič, čímž se trafo značně zmenší, ale to by zase vyžadovalo nejlépe instalaci akumulátoru spolu se všemi negativy z toho u pionýra vyplývajícími... Můj závěr tedy byl.. moc práce za málo muziky, kor když to funguje :o). Když sem pověsíš mail, pošlu ti ten článek o zapalování...
Datum: 18. června 2008 9:37
|



|