 Nazdar chlapi měl bych dotaz.Mám fichtla 20 a snažím se ho mladýmu dát dokupy.Ta dvacka má magneto 6V/20W.Je nějaký rozdíl v zapojení cívek toho magneta proti 30W ?Nemám propojené cívky mezi sebou jako to má to 30W.Je možné ,aby byly ty cívky zapojeny každá zvlášť.Takže by šly z motoru š dráty a ne dva.
Díky za radu starci.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. května 2008 8:44
Jméno: Chong
IP: uživatel1212
Jak píše ,,ABC,, souhlasím, pouze ještě podstatnou informaci... typ 20W (počáteční označení 05) a 30W (počáteční označení rotoru 20) se liší i v pozici zalitých magnetů rotoru vůči zámku vačky. Což je velmi podstatně pro správné sfázování nabití zapalovací cívky! Jinými slovy, měníš-li cívky, musíš vyměnit i rotor a a pravděpodobně i stator (možná jsou stejné a liší se jen popisem, ale nezkoumal jsem to detailně). Zároveň u typů 20W a 30W je zapalovací cívka na jiném místě! A na jednotlivé typy je i jiné víko skříně! Také pozor na zapojení cívek v serii, zdánlivě jsou v protifázi, ale jen zdánlivě, zřejmě se jedná o korekci fází na jednotlivých cívkách, aby se navzájem neodečítalo naindukované napětí. Když je zapojíš opačně dají ti jen velmi málo proudu, nebo nic  .
Datum: 19. května 2008 8:44
jestli to je 20W tak to ma 3 vyvody jeden nazapalovani druhej na predni zarovku a treti na zadni rarovku muzu poslat schema
Datum: 18. května 2008 21:10
Jméno: kocour
IP: uživatel849
www.chocenice.estránky.cz je schéma zapojení.
Datum: 18. května 2008 19:00
Jméno: ABC
IP: uživatel805
Zapolování 20 a 30W se dost liší. 30W zapalování má 2 velké světelné cívky spojené do série a jedna samostatnou zapalovací. Zapalování 20 W má jednu velkou světelnou, jednu malou světelnou a jednu zapalovací. Ani jedna z těchto cívek není spojena s jinou. Velká napájí přední světlo a malá pouze zadní a zapalovací zapalování. Osobně bych doporučil sehnat to 30W - bude ti to o dost lépe svítit. Pokud si chceš pohrát s tím 20W, pak bych musel zrušit ukostření té velké světelné cívky a na její konec vinutí, které bylo původně ukostřeno připojit kabel, který by šel z té malé zapalovací a tak by musel zůstat ukostřená. myslím, že pak by to mělo fungovat, ale musel bys upravit zapojení zadní žárovky, protože spojením cívek by ti přestala svítit...
Datum: 18. května 2008 18:36
Jméno: martinek123
IP: uživatel1411
aji 20 aji 30 vsude je to propojene a jedna na start
Datum: 18. května 2008 17:22
|



|