Jméno: pol252
IP: uživatel16716
 Zdravím, Chtěl bych si udělat na pionýrovi zapojení s baterkou (jen na světla), který by bylo dobíjený z sériovýho alternátoru plus usměrnění, a chtěl bych se zeptat, jestli opravdu musím použít regulátor dobíjení, protože když jsem hledal na netu, tak jak ze starýho článku ze světa motorů, tak i z poznatků těch, co si baterku na fichtla s dobíjením udělali je, že regulátor není potřeba, protože výkon alternátoru to pomalu nestíhá ani dobíjet, natož aby to přebil.
Díky moc za názory
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. května 2014 18:19
 Původně jsem nechtěl, ale nakonec.. Hele viděl bych to na dvě varianty.. Buď to udělej tak, aby to bylo udělaný pořádně - se vším, co tam má bejt, tedy s regulátorem. Nebo se na to vyser, kup si dostatečně velkej akumulátor, zapoj ho jen na světla, na zapalko se vyser a každej večer si strkej fichtla do nabíječky místo elektrokola..
Datum: 21. května 2014 18:19
Jméno: pol252
IP: uživatel17217
 To já bych ukostření odpojil a připojil ho až na usměrňovač, jen mi jde o to, jestli bych musel použít regulátor dobíjení....
Datum: 21. května 2014 15:36
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 No proč ne, ale když nechceš odpojovat přiletovaný drátek z pólu, tak můžeš usměrnit pouze jednocestně a to pak přicházíš o zápornou půlvlnu napětí, tedy účinnost klesně pod 50%. Upřímně... buď se věci dají dělat pořádně, nebo naho.no. Říct chci aby to bylo jednoduchý v tomto případě znamená tu druhou varinatu. Takže to raději nech jak je a zapomeň na baterku
Datum: 21. května 2014 11:11
Jméno: pol252
IP: uživatel17210
 No, já nechci udělat moc změn na altíku, takže jsem myslel, že bych hnal proud z těch 2 cívek přes usměrňovač a stabilizátor na 6V, nepočítám s tím, že by to moc (jestli vůbec) dobíjelo, budu to nabíjet normálně ze sítě. Jen my šlo o to, abych tu baterku nezlikvidoval
Datum: 20. května 2014 8:50
Jméno: Chong
IP: uživatel16023
 Jdeš na to dobře, ano je pravda že za normálních okolností žádný přebytek na nabíjení nemáš. Když bylo "á" tak ještě "bé", položit si otázku jak získám přebytek na nabíjení... inu odpovím Ti, cesty jsou dvě. Jedna říká že se pokusíš zvýšit výkon altíku (obvykle ze třípólového vyrobit čtyřpólový, tj. jinej stator) a druhá cesta, tu všichni známe, protože o ní stále slyšíme v jiných souvislostech.. tak té se říká "úspora". Když se zamyslíš, tak uspoříš leda tak na zadním světle (realizace LED) a já zjistil že se dá ušetřit ještě na zapalování (výrovbou DC-CDI). No a takhle jedině získáš dobíjecí stroj... A za mě, co mám LED zadní lampu, CDI jako zapalko a čtyřpól jako altík, tak za mě říká mže bez rega bych baterku zničil za pár dní.
Datum: 19. května 2014 14:37
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 muj názor je takovej, že tohle záleží na více faktorech, jeden případ je pincek s 20W altíkem, vyšeptalym rotorem a starší baterkou (co má větší vnitřní odpor), kde to ani nebude stíhat dobijet, a opačnej extrém je 30W magneto s nově nabuzenym rotorem a novou baterkou malé kapacity, která pro dobijení nebude představovat velkou zátěž, napětí poroste a baterku za chvilku vyvaříš.. já bych tam aspoň tu nejjednodušší ztrátovou regulaci při přepětí dal..
Datum: 17. května 2014 15:03
|



|