 Zdravím hoši. Mám Jawu 250/353/4 nevím teď přesně.. A mám problém s dobíjením.. Při nastartovaném motoru naměřím na svorce 61 na dynamu krásný dobíjecí proud 6,8 - 7V. Na baterce však je jen 6V i když kontrolka dobíjení po startu zhasne! Potřeboval bych poradit kde je problém a čemu by vadilo kdybych baterku napíchnul přímo na kontakt 61..
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. dubna 2014 22:56
 Svítil jsem na rychlo pod nádrž proto jsem myslel že je na kontaktu 61 indučka.. Teď mám motorku rozebranou a je zapojeno vše tak jako ve schématu, na které jsem dával odkaz pár řádků níž..
Datum: 14. dubna 2014 22:56
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 co znamená že zapojení je správně? o pár příspěvků níž píšeš, že 61 (živej uhlík) vede na indukčku, což rozhodně správně neni. Úplně nechápu jak to myslel standa, nicméně princip žárovky je opravdu jednoduchej, porovnává napětí mezi živym uhlíkem a baterkou. Když dáš místo ní voltmetr, při stojícim motoru ukáže napětí baterky (žárovka svítí naplno, dynamo nic nevyrábí), po nastartování začne klesat napětí (rozdíl mezi baterkou a napětím dynama se zmenšuje) a v okamžiku kdy sepne relé, tak připojí baterku k uhlíku a tím připojí oba konce žárovky na stejné napětí (voltmetr ukáže 0V). Takže žárovka nesvítí když okruh (dobijení) je uzavřený..
Datum: 13. dubna 2014 0:20
 Tak zapojení je správně :/
Datum: 12. dubna 2014 15:03
 Ano. Po zapnutí klíčku se kontrolka rozsvítí po nastartování zhasne. Musím projít tu elektriku jestli jí nemám blbě zapojenou už si tisknu schéma a jdu na to..
Datum: 12. dubna 2014 10:09
Jméno: standa
IP: uživatel17055
 To mužeš mít jen rozházený rele. Svorka 61 rozhodně nejde na indučku. Princip žárovky je jednoduchej. Stejně jako kontrolka neutrálu je napájená ze svorky 54. Pokud se druhý kontakt ukostří (neutrál,rozepnutí rele na kostru) žárovka se rozsvítí ... Takže rele muže bejt rozhašený a nějak sepne resp. rozepne od kostry do baterky/regulace no podle aktuálního stavu - žárovka nesvítí není uzavřený okruh... Ale u tebe bude ten hlavní problém jinde... Svítí ti vůbec kontrolka dobijení když zapneš klíček a nenastartuješ???
Datum: 12. dubna 2014 10:00
 edit: umažte si z linku slovo "zajímavé"
Datum: 12. dubna 2014 9:27
 Pěkně se to tu rozjelo díky za rady  Baterku jsem kupoval včera úplně novou vartu. Elektriku mám zapojenou podle tohoto schématu - http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_250_typ_353_3_4/schema/schema_pro_353_4
Zajímavé je že kontakt 61 vede na indučku což je dle mě blbost když má dobíjet baterku.. Na bošárně jsem dobíjecí prod nenaměřil ani na jednom kontaktu.. Tak nejspíš mi nezbývá nic jiného než sundat plechy a zkontrolovat elektriku a každý drátek zvlášť. A stejně mi neleze do hlavy to zhasnutí kontrolky při nastartování.. To je potom kontrolka úplně k hovnu.
Ještě mě napadlo natáhnout kabel zvlášť od kontaktu 61 k baterce ale přivypnutém motoru je na něm kostra takže bych to musel řešit přes vypínač nebo relé a bylo by to dost nepraktické.
Datum: 12. dubna 2014 9:26
Jméno: standa
IP: uživatel17055
 Když dává dynamo 7V a na baterce je 6V tak je chyba mezi dynamem a baterkou a nebo je v hajzlu baterka... Ujisti se,že máš vše dobře zapojené a že baterka funguje (muže mít jeden článek v háji) a nebo už je napečená na dně,slabej elektrolyt atd...
Datum: 12. dubna 2014 7:53
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Možná by stačilo pročistit spínací kontakt! Toš tak.
Datum: 12. dubna 2014 7:39
Jméno: hh
IP: uživatel16029
 jestli naměříš na dynamu 7V a na baterce 6V při zhasnutý kontrolce dobijení, tak buď špatně měříš nebo to máš blbě zapojený.. doporučuju dohledat schéma a pečlivě zkontrolovat
Datum: 11. dubna 2014 23:01
Jméno: Marek
IP: uživatel15364
 No tak když dynamo dává proud a do baterky to nejde, tak bych to viděl na regulátor nebo na baterku.
Datum: 11. dubna 2014 22:27
Jméno: pepa
IP: uživatel17053
 ti radim přidej tomu na štelováku relátka viz dočkal....
Datum: 11. dubna 2014 19:24
 No problém je že mi to nedobíjí
Datum: 11. dubna 2014 19:19
Jméno: pepa
IP: uživatel16496
 ji mužeš uvařit a katapultuje se ti z kaslíku tuto zavadu sem videl na vlastní oči .... proste sjed za autoelektrikařem kterýti na relatku malinko přidá na techcca 7,5volt na výstupu...anebo proste jezdi a nic neřeš
Datum: 11. dubna 2014 17:58
|



|