slovensky

Zapomenuté heslo

Alias:
Heslo:
Registrace
 

Fichtlkramek posíla jen GLS - na adresu s dobírkou za 140kč a luxusní cenu výdejního mista/boxu včetně dobírky od GLS za 75kčc  jen košik je ještě na to nepřipraven ale maka se na tom,, pokud budte chtit vydejko napiste vzkaz k objednavce,, vydejka  https://maps.gls-czech.cz/
  V kolečku není žádná položka Fichtl-pokec   |   Chat   |   Pravidla  |  Co je Fichtlkrámek?  |  Pravidla  |  FICHTLkrámský Oběžník  |  Cookies       
Zboží:















 
 
Klika /Výbrus / Píst / Kompres
Převodovka / Spojka / Převody
Předstih
Autoškola / Vyhláška
Elektrika / Elektro instalace
Karburátor / Benzín
Olej / mazání / poměr
Jen pro potřeby FICHTL KRÁMKU
Pokec / Srazy / Vyjížďky
Nejede pomoc ! / Defekt
Příhody s Policii / Zákony
První pomoc / příhody / nehody
Technická kontrola / Pravidla
Tuning
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
Mam otazku na CHONGA ... vyrobil som si to Light CDI 1,0 vsetko fici v poriadku ... mam ho cez trafo 15 VA proste aj iskri pekne hrubeee kraasa ale ani zapitchu neviem nastavit na tom predstih lebo neviem v ktorej polohe pri cievke ma byt ten unasac v predstihu 1,7 mm chyti na prvu supu hned proste krasa volnobeh fici ale ked chcem pridat plyn uplne sa dusi nereaguje ....viem na sto pro ze bezkontakt je dobre navrhnuty aj postaveny lebo som vyuceny elektrikar trochu som akurat nepochopil to nastavenie na hranu jadra cievky .... a iskru ma hodit zhruba v tej polohe 1,7 ? diky moc odpovědět
 
 
Posl.aktualizace: 07. dubna 2014 8:42
 
 

Jméno:       E-mail:                

Pravidla

  1. Nevkládejte inzeráty do poradny – budou vymazány.
  2. Příspěvky vkládejte do určených kategorií.
  3. Diskutujte pouze v mezích slušnosti.
  4. Nevkládejte příspěvky reklamního charakteru.
  5. Než vložíte dotaz, zamyslete se, zda není rychlejší si otevřít návod k obsluze, katalog náhradních dílů, použít vyhledávač atd.
  6. Při opakovaném porušování pravidel může dojít k omezení přístupu do diskuze.
43 - 9 =         pravidly       
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel16023    
Ta proudová ochrana není nutná, vhodné nastavení pracovního bodu právěže omezuje proud do gate tyristoru. Chce to právě najít kompromisní nastavení, aby ještě hazel jiskru při startu, ale zároveň při vysokých otáčkách ještě nereagoval na rotor. Už jsem to psal, ale tahle konstrukce byl jen takový vývojový vzorek, který by určitě chtěl dál rozvíjet s ohledem na životnost. Určitě bych dal silnější tyristor (Např. TNY625, nebo TNY640 – silný jak Kruppova ocel  ). Původně doporučený tyristor je opravdu příliš slabý. Nejslabším místem konstrukce byl ve skutečnosti unašeč magnetu, ten se nám neustále roztrhával. Takže jako další vývojovou verzi jsem navrhoval úpravu na snímání HALL nebo optickou závorou, což by vyřešilo problem s mechanickou neodolností unašeče magnetu. K tomu trimru… raději jej nahraď kombinací paralelních odporů, protoře určitě se ti trimr vibracema co nevidět rozpadne. Leda bys ho zalil nevodivým lepidlem.
 
 
Datum: 07. dubna 2014 8:42
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
... paraada uz to fici ... dal som prec tie diody ten odpor 22 ohm som dal prec dal som tam ten trimer pretoze pri tom odpore mi to hadzalo iskry iba pri vysokych otackach ked som skusal cez vrtacku tak som ho dal prec na tyristor som napajkoval 2 nozickovy trimer na boc ne nozicky som ho napajkoval a dal som tam na 34 ohm pretoze 33 uz bolo vela a nechal som tam ten trimer pre istotu pretoze ak by som zase ten stator rozoberal a dal inu tielku magnetu od cievky tak by som to musel zase nastavovat a hladat odpor ;-) ... pri nastartovanom motore som docil stator aby isiel co najlepsie a parada uplna spokojnost na 1 supu krasne chyta plyn ide super proste diky za skvely napad a ze si ho zdielal som fakt vdacny aj za rady proste diky .... a este som sa chcel tie diody by som tam chcel mat na tu ochranu gejtu pred nadprudom kde by som ich mohol naletovat aby mi to niekde neprdlo? :-)
 
 
Datum: 03. dubna 2014 22:53
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
jezis sry ja kkt som tam zbytocne daval tie dve diody na ochranu gejtu ked som mal cez tie diody mal odpor 355ohm a v serii s odporom 377ohm od gejtu ku kostre ... som zabudol ze aj dioda ma nieaky ten odpor .... nic zajtra to kazdopadne zapojim spat a vyzkusam ;-) potom ti poviem ci to pôjde ... lebo jednoznacne muselo rusit to magneticke pole tu cievku kedze plyn mi nereagoval na jemnom ladeni tocenim statora na zakladnom predstihu 1,7 cca ;-)
 
 
Datum: 02. dubna 2014 23:47
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel16023    
No to záleží na fantazii jak to přes stroboskop nastavíš :-). Základní předstih nějak nastavíš, ale měl jsem na mysli stroboskop, abys měl představu co se během otáček děje, jestli třeba se během otáček nemění předstih vlivem zápalů od rotoru...
 
 
Datum: 01. dubna 2014 7:09
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
a cez strobo sa to ako nastavuje? .... videl som ako sa to robi na skodovici ale na pincli niesu nijake znacky :/
 
 
Datum: 31. března 2014 21:56
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
hmm ... oscilac nemam skade a tiez su drahe a zo skoly som uz von :/ .... no ja to kazdopadne nejak rozbeham tak mi len ostava vyrobit ten stroboskop ;-) .... diky za radu
 
 
Datum: 31. března 2014 21:54
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel16023    
Zetko, opravdu Ti neumím poradit.. chtělo by to osciloskop a stroboskop... bez toho si jasnou představu neuděláš :-( . No ještě mě napadlo otočit fázi transformátorku... jinými slovy přehodit dráty na výstupu trafa.
 
 
Datum: 31. března 2014 7:36
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
tiez som skusal toto co ty vravis ..... dal som dole unasac a skusal ze ci rusivym signalom bez unasaca hodi iskru a rotor som tocil vrtackou ale iskru mi nehodilo ani jednu aj ked som mal otacky naplno .... no ten plech tam nemam :/ a tiez ten odpor ... dal som tiez 22 ohm a k nemu som zapojil do serie este 2 diody 1n4007 (diody antiparalelne) cital som to ja stranke jawa50 dalej nwm ako sa volala ... precital som si jeden komentar ze by to bolo dobre kôli ochrane GATEu tak som trochen upravil ten vysledny nakres a potom tlacil na papier cez toner :-) ale spoje som tiez kukal na plosaku ak by bol studak lebo DPS je vyrabany nahriatim toneru takze ani trhlinky nic :-) a este sa chcem spitat na tom zakladnom predstihu by to uz teoreticky malo celkom aj ist? ci to este musis doladit tocenim statoru?
 
 
Datum: 27. března 2014 14:16
 
 
 
 
Jméno: Chong      IP: uživatel16023    
No chtělo by to stroboskop... problém totiž dělají magnety rotoru... pokud je nevhodně nastavený pracovní bod tyristoru, tak může být buzenej i změnou magnetického pole z rotoru. Takže pak nepálí jen jednou za otáčku ale i třikrát. V důsledku toho pak motor nechce do otáček. Řesením je důkladnější odstínění (plech pod tišťákem) a optimální nastavení pracovního bodu tyristoru, tj. vybrání vhodného zátěžového odporu (paralně k snímací cívce). Je totiž dost dobře možné že máš předstih dobře, ale ty zážehy od rotoru to všecko mrví...
 
 
Datum: 27. března 2014 12:15
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16995    
dikes a neviem ale iskru nema hodit na samom vrchu vsak? :-) teda myslim ze ju ma hodit este pred tym ze ked piest pride na samy vrch :-D sry za moju hlupost :-D
 
 
Datum: 26. března 2014 14:53
 
 
 
 
Jméno: Bugs ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Ano, přesně tak. Hází to jiskru jen v jedné z těch dvou poloh co jsou na obrázku. Třeba to Chong ještě upřesní.
 
 
Datum: 26. března 2014 13:56
 
 
 
 
Jméno: Zetko      IP: uživatel16992    
takze vravis ze iskru hodi len vtedy ked je len na zaciatku alebo na konci? nie v strede?
 
 
Datum: 26. března 2014 8:04
 
 
 
 
Jméno: Bugs ®      hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni hodnoceni     
Čau, to zapalování mám taky. Záleží na polaritě magnetu - u tebe to hází jiskru až když je magnet ZA cívkou, tak podle toho udělej předstih. Obrázek: http://goo.gl/xQhOcf Musíš vyzkoušet obě polohy a následně podle toho vyštelovat předstih. Mělo by to fungovat v rozmezí 2 - 1,2 mm před HÚ. Následně doladit podle chování motoru. :-)
 
 
Datum: 26. března 2014 6:02
 
 



 

 


Všechy zobrazená ceny v tomto E-shopu jsou včetně DPH
Provozovatel tohoto E-shopu (FICHTL krámku) FICHTL krámek s.r.o., K Babímu dolu 390, 251 69 Velké Popovice
IČO: 01871790; DIČ: 01871790; E-mail:

Redakční systém naprogramoval: Petr Malý  |  Optimalizováno pro FireFox 4+, IE 9 a Google Chrome  |  Vygenerováno: 29.04.2025 1:17:15 CET  |  Tato stránka je validní HTML 4.01 standardu