Jméno: Radek
IP: uživatel12656
 Cau delal nekdo tohle zapalko ? potrebuju poradit..
http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-tyristorove-light-cdi-zapalovani-v1.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. dubna 2013 13:56
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 To Radek: já jsem ho stavěl, přiznám se že jsem ho i dokonce vyvíjel. Tedy cítím se dostatečně fundovanou osobnou k Tobě potřebným radám. Hele nebudu to zapalko nějak sebestředně chválit, protože je to kompromis mezi samodomo proveditelností (jednoduchostí) a funkcí. Původně to byla taková reakce na všechny ty přiblblosti se zapalováními z motorových pil, jakože se to dá udělat stejný ale za pěťák a bez nutnosti ničení skříně motoru. Prostě to byl vývojový vzorek. Takže každopádně bych Ti doporučil použít silnější tyristor kvůlivá životnosti. Ovšem ale opravdu nejproblematičtější místo zapojení není kupodivu ani tak elektronika, ale mechanika. Provozovali jsme všelicos s unašečem s magnetem a snímací cívkou a největší problém byl s mechanickou odolností unašeče. Prostě se nám trhali vibracema a odstředivou silou. Byl problém vyrobit unašeč kterej něco vydrží a nebo udrží magnet. Když tohle pokoříš tak je vyhráno. Proto bych doporučil použít ke snímání něco jiného než snímání rotujícího magnetu. Když budeš chtít experimentovat jsem plně k dispozici. Mám v šuplíku pár návrhů, ale nepáchal jsem je, protože kvůli experimentům se mi nechce vyndavat moje čtyřpolové zapalko z motoru.
Datum: 08. dubna 2013 13:56
Jméno: Chong
IP: uživatel12861
 Ano, věřím že stálo za ho..o, když totiž jsou zařízení která se neskládají jako legokostičky, vyžadují znalosti, pochopení na jakém principu zařízení pracuje, vybavení vhodnýma rukama (tedy ne obě levé) a navíc i měřáky. Osobně si neumím moc představit jak toto zařízení optimálně seřídit bez osciloskopu. Řeknu Ti rovnou co jsi měl blbě...kojote9200... prostě pod tímto zařízením rotuje magnet, říká se mu rotor a ten obsahuje celkem tři dost slušně silnejch magnetů. A ty magnety, respektive jejich magnetické pole se indukovalo do snímací cívky zapalování a to proto jen že jsi nenaladil vhodný pracovní bod tyristoru. Je to prostě stejný jako bys poskládal celou televizi a čekal že bude hrát... Inu a protože to s těma rukama, znalostma a vším co jsem psal nebude u Tebe až tak slavné, tak se Ti stalo že Ti zapalko pálilo 3 až 4x za otáčku, no a to se pak nmůžeš divit že Ti to jelo 20km... ono v tomto případě znamená více ve skutečnosti méně (více jisker=méně otáček)
Datum: 08. dubna 2013 13:46
Jméno: kojot92000
IP: uživatel14274
 Čau draku, tohle jsem skoušel a stálo pěkně za ho..o, jelo to jen 20 KM a pak byl konec tak jsem se raději rozhodl pro zapalování z motorové pily třeba Partner, a to už mám 2 roky a bez problému...
Datum: 07. dubna 2013 22:39
|



|