 Zdar chlapi... na mustangu... blinkry zapojené, baterie 6V 12Ah.. ae budu prý muset usměrnit napětí, aby šlo dobíjet baterii. ´Musím prý usměrnit všechny cívky... stačí 1 usměrnovač nebo musím na to mít usmernivače 3? na každou cívku??.... Prosím poradtě.
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. února 2011 11:55
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Jsou dva druhy regulace spojitá a spínaná. Spínaná mění regulační stavy skokově, obvykle v rozsahu zkrat a rozpojený kontakt, více stavů nenajdeš (např. jednoduché regulační relé dynama). Spojitá regulace, tedy taková která rovnoměrně mění potřebný parametr v rozsahu od 0 do 100% regulace. To je případ i tzv. výkonové zenerovy diody. Jedná se o systém, kdy dochází ke stabilizaci napětí vlivem proměnné zátěže alternátoru. Např. alternátor momentálně dodá 30W výkonu, ale protože luplo vlákno přední lampy, nahradí tento spotřebič výkonová zenerka a tímpádem nevystoupá naptí nad neúnosnou mez. Potíž je ale v tom, že v elektronice se obvykle práce mění převážně v teplo. Takže když musíš rozptýlit 25W to už je pořádnej chladič (pro představu moderní procesory počítačů mívají ztrátové teplo cca 45 až 60W a k tomu přiměřeně velký chladič). Osobně tedy vzhledem k problémům s odvodem tepla dávám přednost spínané regulaci, kdy zkrat zaviní úplné zatlumení alternátoru a ve svém důsledku žádné teplo na spínacím prvku neprodukuje a prosté spojení spotřebiče se zdrojem také spínací prvek nezahřeje. To se pochopitelně děje cyklicky ve vysoké frekvenci… takže zastabilizuju ale teplo neprodukuju. Nevýhodou je třísvorkové zapojení, kdy se musí oddělit vstup od výstupu (třetí svorka je zem neboli pro netechniky minus). U spojité regulace stačí dvousvorkové zapojení, kde se v podstatě zapojí výkonová zenerka paralelně k baterce, nebo žárovkám. Usměrňovač za každej pól a přiletovanou nohu je třeba odletovat od kostřičky. Výstupy usměrňovačů spoj paralelně a na kostru dej minus výstup usměrňovačů.
Datum: 21. února 2011 11:55
 prosim ten odkaz nebo aspon co to je...
Datum: 20. února 2011 10:40
 to já bych u 20,21 taky neměl vrtat do plechu... u mustanga nemusím  jen prosím co si mám vysvetlit pod pojmem : " regler na princípe tzv. výkonovej zenerovej diody "... kdyžtak prosím o odkaz.. Dík
Datum: 19. února 2011 17:53
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 smerovky nemám lebo nemám to srdce vrtať do plechov na fikovi a čo sa týka STK tam si to všímať nebudu ich zaujímajú len brzdy svetla a tlmiče a motor a jeho chod
Datum: 19. února 2011 17:35
Jméno: Honda248
IP: uživatel9812
 to jsem rád, že se někdo ozval kdo to využívá v praxi.  vím váha to je ale co už. budu ji tam dávat. ( však to ničemu nevadí)..... a máš tanapojený m teda hlavní světlo,blinkry,brzdovku a koncové světlo všechno na tu baterku?
na STK nebyl žádnej problém...?
Datum: 19. února 2011 17:19
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 a inak načo ti je pre pána jána 12Ah baterka?? šak tam ti v poho stači aj 6 - 7Ah a to je už max  ta 12Ah to je zbytočná váha
Datum: 19. února 2011 17:01
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 kde je Veľký Chong nech dá tieto polokacírske bludy do poriadku !!!???  za 1. cievky potrebuješ 2 x po 15W za 2. musiš ich odpojiť od kostry (odkostriť) a obidve konce cievky priviesť do graetuza a až za nim spajať plusy a mínusy za 3. raletko z ČZ je nepoužitelne potrebuješ tam regler na princípe tzv. výkonovej zenerovej diody. Ja to mám takto ako som písal potom v predu 15W v zadu asi 2W diody to stači brzdove 10W takže furt mám tyh cca 10W na dobíjanie a frči to celkom pekne
Datum: 19. února 2011 16:51
 Původně jsem tam chtěl napojit jen blinkry a brzdově světlo.. ale pokud yb to utahlo i predni svetlo tak by to bylo vela dobre. Protože při nizkých otáčkách by to svítilo pořád stejne....
Datum: 19. února 2011 15:15
 A když na baterku napojím blinkry, brzdové světlo a zadni svetlo a hlavni vsetlo... bude to stíhat dobíjet...?
Datum: 19. února 2011 15:07
 30W mi přijde hodně málo.. když už bude mít tu baterku tak bude chtít i lepší předné světlo..... tak proto 4cívku
Datum: 19. února 2011 15:01
Jméno: standa
IP: uživatel11192
Datum: 19. února 2011 14:27
 né tak to nejde.. ten regulátor z čz reguluje napetí privedené na rotor... podle napětí přivedeného na rotoru se mění intenzita magnetického pole které působí na stator a dobíjené napětí jde ze statoru.
Datum: 19. února 2011 14:23
Jméno: Honda248
IP: uživatel9812
 Já myslel, že to stačí jen usměrnit cívky, a přes relátko z ČZ 175 6V normál do baterky...?
Datum: 19. února 2011 12:19
 mischelnike: a představ si že to funguje.... na chongovém webu je o tom víc info.. ale budeš muset udělat 4 civkový stator, a pak ještě "regulátory" napětí které poteče do baterky...
Datum: 19. února 2011 11:59
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Podle me to fungovat nebude! Ty cívky na to nejsou delany, aby ti dobíjeli!! počkej si ještě na další komenty
Datum: 19. února 2011 11:06
|



|