 zdravím draci musím sa svami o tú radost podelit  pred nedávnom som tu písal o tom CDI na fichtla konečne som spojazdnil to bezkontaktné zapalovanie od Chonga zaťaženie snímacej cievky som vyriešil tým menným odporom neviem jak sa to volá tuším trimer nwm ale hlavne je že to konečne šlape
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. ledna 2011 20:57
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Hlavně se soustřeď na testy chování motoru při vysokých otáčkách. Ideální by bylo to otestovat pomocí stroboskopu. Jde o to, že se vzrůstajícími otáčkami vzrůstá i naindukované napětí na snímací cívce, ale to nejen užitečného signálu z unašeče magnetu, ale také ze vzdálených magnetů rotoru. Začne se to projevovat tak, že začne pálit při vysokých otáčkách i ve chvíli kdy nemá a je to vidět stroboskopem. Zároveň se to projeví jako omezovač otáček, respektive začne jakoby slábnout tah ve vysokých otáčkách. Řešením je pak buď zmenšení hodnoty zatěžovacího odporu snímače (ale pozor nezatlumi zas moc, aby to šlo našlápnout!), nebo dodatečně odstínit zapalování od magnetockého pole rotoru, což se dá spáchat plechovým odstiňovacím kotoučem. Také je možné zmenšit vliv parazitního signálu tím, že se zvolí ještě silnější magnet unašeče, aby byl odstup užitečného a rušivého signálu co největší a může se ještě víc zatlumit snímač menším odporem. Tak zas napiš...
Datum: 23. ledna 2011 20:57
 no tak je to paráda štartuje to na prvý šlap neviem či sa mi to zdá ale motor ide lepšie do otáčok ale previest som sa natom nebol zima jak hovado  dal som si to do pivnice tam je fajín teplo zhodil som plechy a pod zadný blatnik som si prirobil taký plast nech mi nejde tá voda a blato od kolesa na nádrž testovat jazdu budem asi najskor ked sa oteplí  zatial bi som tam chcel dat ešte nejaký usmernovač a podsvietit si zapalovanie a tachometer
Datum: 22. ledna 2011 23:25
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Napiš mi jak dopadly testy, pokud budou nějaké potíže pomůžu Ti je odstranit. Já jsem to jenom tehdy LightCDI vyvinul, ale testy se omezily na jedno krátké projetí a nějaké to proměření, jakožto potvrzení funkčnosti realizace.
Datum: 22. ledna 2011 12:10
 Máš pravdu elektronika je sviňa  zdrojovú cievku som si zalakoval s volákim epoxidom ale budem muset zalakovat aj tú snímacú . Neská sa to chystám odladit nastavit predzápal a bude sa testovat
Datum: 22. ledna 2011 10:10
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Vibrace nepodceňuj  , už vůbec ne u jednoválcového motoru bez vyvyžovací hřídele  . Kamarád takhle raději zalejvá povrchově součástky do epoxydu. No já s CDI už najezdil pár tisích km, ale stejně si na dlouhý štreky beru rezervní s sebou  . U elektroniky nikdy nevíš ikdyž všecko maximálně předimenzuješ...
Datum: 22. ledna 2011 10:03
 aj nato som myslel nedal som ho na pevno na plošák ale nehal som ho na takých tvrdších drotoch takže sa na neho také velké vibrácije nedostávajú ale aj tak je to len dočasné riešenie potom tam dám ten pevný odpor jak hovoríš. ale prvé kilometr budem zo sebou aj tak nosit staré zapalovanie kebiže sa mi tam náhodov volačo do ...  abich nemusel tlačit  a ešte tam musím urobit poriadny ten unášač čo je na vačke lebo som ho spravil len tak provizorne skúsku hliníkového pliešku ale to asi dlhú životnosť mať nebude
Datum: 21. ledna 2011 23:18
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Tak to je super. Na ten trimr ale bacha, vibracema se ti prodře jezdcem odporová dráha a někde tě to akorát nechá na cestě. Doporučuji proto vyletovat trimr ven a změřit ohmmetrem jeho hodnotu a nahradit ho pevným odporem.
Datum: 21. ledna 2011 23:03
|



|