 Cus! dotaz hlavne pre chonga alebo pre dobrého elektrikára,,, Mám zapalovanie vape co dokáze dat maximalne 6V/22W,,,chcel by som dat led smerovky,,udelal by som smerovky s 10ledmi/kus naraz idú len 2 smerovky teda +/- 4W odber,, otázka znie,, slo by z toho 20-22W vykonu dobijat baterku a z baterky zapojit do predu 15W a do zadu 5W ziarovku + k tomu docasne zapojit smerovky teda 4W? a ked jo akú baterku pouzit? diky moc vopred.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2010 12:38
Jméno: standa
IP: uživatel10886
 ahoj. Problémy s upadáváním jsem zdárně řešil,odchazejici soucastky mi prubezne vymenuje zdenek. Jednou jsem to odprásk vlastní vinou-zbrklost-potreboval jsem nahodit motor,prásknul jsem tam prvni zapalovani,co jsem mel po ruce,kondenzator odpojil,ale zapomel na zapalovaci pol a tak se stalo co se stalo....dalsi poruchy vznikly vzdy po delsi odstavce stroje a samovolne....se clonou zatim problemy nemam a to fungovala i na motoru,který jeden čas točil 9 tisíc.....rozhodně pro RS stroj jsem CDI už vzdal...uchycení CDI v masce je neštastné a to asi zpusobuje ty problemy....v soucasny dobe to dela to,ze na volnoběh to pálí dobre,stroj chyta na otoceni rukou,ale po pridani plynu to pálí asi furt a lítá mi ohen z karburátoru....v soucasny dobe to stoji uz druhym mesicem...neni cas...
Datum: 24. prosince 2010 12:38
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Stando... napiš mi na mail a ty tvé problémy vyřešíme. Možná je potíž v tom, že vlastně máš původní zkušební verzi CDI. Jde pravděpodobně i o to, kde je CDI uchyceno, problémy s odpadáváním součástek se musí dát nějak vyřešit. U mě nic kromě unašeče hallu (plechový výstřižek od IMFSOFTu) neupadlo a pěkných pár tisíc najeto mám
Datum: 24. prosince 2010 12:21
Jméno: standa
IP: uživatel10886
 a co na tom chcete regulovat a stabilizovat,když od 3tisíc otáček až do mrtva to dává pořád stejně.....koukněmem zpět do historie k čz 150 C,kde byla světla napájena baterií a ta byla dobíjena primitivním zapojením civky a selenovýho usměrnovače....nic nepřebejvalo a fungovalo to.....určitě blikající směrovky bych vzdal,ale v dnešní době jsou k sehnání dokonce halogenové žárovky 6V/15W s ruznými paticemi včetně BA20D(pio)...možná bych se zamyslel nad použitím žárovky 12V/40W,zbytek energie poslal do akumulátoru a z něj živil zadní světlo a směrovky...samozřejmně by bylo potřeba zvolit vhodné zapojení,kdy při vypnutí světelného okruhu by se přívodní kabel skratoval(jak je tomu u VAPE potřeba) a zároven odpojit kostrici kabel baterie aby nedochazelo ke skratu... Vape není pro nejaké běžné cestování....je to jak delane pro závodaka,kde nejaka svetla nikoho nezajimaji....pripadne kombinace 5+15W je postačující(pro policajty,aby při závodech v provozu neremcali,že nesvítíte)... v dnesni dobe je vape nejlepsi zapalovani pro zavodni stroj na bázi motoru Jawa 50....potvrzuje to spousta lidí....i různé zkoušky....sám ho sháním.... chongovo zapalování mám,je skvělé,ale mám na něm řadu problémů.....at jednotlive plosnaky nevydrzi vibrace(nektere kondenzatory uz mám prilepené i přitažené rychlopáskou aby neodpadávali),neustále mi odchází tyristor v CDI(závada neznáma-je to vždy po delším stání stroje-i s odpojenou baterií-už mi napadá i velké vlhko,zima,tma?  ) Je fakt že s hallovym čidlem je to paráda....dá se vyhodit rotor a celý dobíjení,z větší baterie pouze krmit CDI a čidlo,moc to nežere,dlouho vydrží,bez těžkého rotoru jde motor do otáček jak s 90mm klikou,prostě paráda,ale neustále se mi CDI chvěním a nárazy na silnici rozpadá,což je příliš velká sázka do loterie pro závodní stroj(který mimojiné dokončuji už druhý rok)...... nechám si ho pro projekt Jawa 555 70ccm,kde stroj nebude dosahovat vysokých otáček a bude s ním zacházeno opatrně....
Datum: 24. prosince 2010 11:54
 Diky chongu moc za vysvetleni  vypadá to tak ze mám dobré smerovky ktoré nosim aj na WC  budem mávat nadalej
Datum: 23. prosince 2010 22:56
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 chongov stator na štyri cievky by mi celkom bodol
Datum: 23. prosince 2010 22:50
 20W má od 3000ot/min pak skoci na 22,5W
Datum: 23. prosince 2010 22:44
Datum: 23. prosince 2010 22:43
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ja si myslím že na volňobehu to asi 22W nedá ale až tak od 1000 ot/min
Datum: 23. prosince 2010 22:42
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Ahoj Jenco. Před lety jsme s Jenikem (jenikowomisto.cz) dělali pokusy se směrovkami z LED. Problém byl s vhodnými ledkami, které by dostatečně a objektivně nahradili žárovky ve směrových světlech. Celé jsme to vzdali, protože byl problém takové LED sehnat. Dnes po letech je situace jiná, protože se dnes vyrábí výkonové LED. Tehdá šlo o to, že jsme nechtěli směrovky z nadšení udělat z LED ale opravdu z hlediska bezpečnosti aby byli viditelné ze všech směrů v takovém rozsahu co bylyi viditelné původní žárovkové. šlo totiž hlavně o bezpečnost a z té jsme slevit nehodlali. Všechno navíc komplikoval fakt, že rozptyl světla vesměrovkách o značné míry určovaly i fresnelovy čočky a ty však směrové světlo LED rozptylovali znatelně hůře. Pokud se vrhneš na LED světla, doporučím ti praktická měření, nejlépe podepřená fotografiemi světal z různých úhlů pro porovnání LED a žárovky v lampě směrových světel. Já už se na tohle pole nikdy později nevrnul. Co se týká dobíjení tak myslím že to je špatné. Energetická bilance bude horko těžko neutrální. Jde totiž o to, že část energie ztratíš usměrněním, část jí lehce ztratíš stabilizací (abys eventuelně nepřebíjel, tedy jako ochrana akumulátoru), takže přijdeš určitě o ony 2W jakoby navíc. Další ztrátu čekej v tom, že oněch 22W máš k dispozici až od určitých otáček, tedy pokud by jsi někdy byl nucený jet v režimu žastých nízkých otáček (např. popojíždění po městě), nebudeš mít průměrně k dispozici ani zmíněných 22W. Takže bych tohle asi nechal jak je a na blikny se vyprnul. Potíž je v tom, že se u vape nedá ušetřit na zapalování a ani nikde jinde. Snad leda na zadním světle náhradou za LED. Z praxe vím že optimální výkonový přebytek pro dobíjení je nejméně 5 až 10W. Pokud je nemáš, nebude to pravděpodobně spolehlivě dobíjet. Nechci si tu věčně dlat reklamu, ale už jen přestavbou původního třípólu získáš cca 40W. Ve spojení s hall bezkontaktem, DC-CDI a LED zadním světle, dopředu dáš klidně 25W (optimálně v halogenu) a máš energie dostatek k nabíjení a pohánění blinkrů... prostě je to tak, Vape mě při svém vzniku moc neoslnilo. Myslím že tahle firma má na víc než to co doposud zplodila
Datum: 23. prosince 2010 22:42
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 Dývá to 20W v celém rozsahu otáček nebo jen na max?
Datum: 23. prosince 2010 22:37
 diky Yuri  len este cakám na potvrdenie a na pripadné iné názory
Datum: 23. prosince 2010 22:37
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 dalo by sa
Datum: 23. prosince 2010 22:27
|



|