Jméno: Fojtomutomut
IP: uživatel7549
 zdarte, dostal jsem takovej napad, kdybych si koupil olevěný akumulátor do fichtla 6V, cívky připojil na relé tak co bych musel ještě dát do obvodu, aby mě to dobíjelo akumulátor ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. srpna 2010 21:34
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
 Juro máš recht je to jednodušší.. ale nějak mi tam ve schematu chybí regulace dobíjení... Když pominu že se obvykle dává aby se nepřebíjel akumulátor a tudíž neuvařil a tudíž nezničil, tak to prostě má jakýkoli motorový dopravní prostředek. Většina tedy mívá dynamo, nebo alternátor s vnějším buzením, takže jakože regulaci nemá, protože dnes je regulace napětí altíku, či dynama jakoby jen na stabilizaci palubního napětí, jenže prostě když stabilizuješ palubní napětí pod plynovací napětí akumulátoru, jedná se o nabíjecí charakteristiku typu U a ikdyž to nemá zdánlivě s diobíjením nic společného ve skutečnosti na altíku, či dynamu není pro stabilní palubní napětí, ale aby se baterka nepřebíjela.. snad je tedy jasné že pokud se jedná o alternátor s permanentními magnety, kdy prostě nedokážeš technickými prostředky donutit magnety aby byly silnější v malých otáčkách a slabší ve vyšších, tak aby výstupní napětí bylo stále stejné, tak si musíš pomoct nějakým externím regulátorem, popřípadě se na něj vyprdnout a pak se smířit s faktem, že když zapomeneš rozsvítit světla, tak prostě uvaříš akumulátor... tedy otázkla zní... je dobré ušetřit v zapojení stabilizátor, nebo-li regulaci dobíjení? Za mě zní odpověď.. neriskoval bych, možná baterka není až tak drahá, ale kupovat dvě tři do roka už krapátek nakrkne, protože ruku na srdce, zapomenout ve dne rozsvítit světla to se stane kdekomu a ne párkrát
Datum: 19. srpna 2010 21:34
Jméno: Jura
IP: uživatel9427
 http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-elektrika-s-baterii-baterkou.html Tohle je jednodušší a bez ůprav zapalování.
Datum: 19. srpna 2010 14:14
Jméno: Chong
IP: uživatel8809
Datum: 18. srpna 2010 23:27
|



|